Obrazem: Šlechtična a beton. U Soběslavi se testovaly nové estakády na IV. koridoru
Zátěžové zkoušky na IV. koridoru Soběslav - Doubí (červenec 2022). Pramen: Správa železnic
Jednokolejný provoz bude na novém úseku IV. koridoru spuštěn 11. září.
Vic takovych trati a casovych uspor. Jako danovy poplatnik bych dal penize do tohodle.
Jestlipak ta Šlechtična taky bude mít ETCS? Aby to nebyla jedna z posledních příležitostí vidět páru na novostavbě…
lokomotiva je děčínská p.č.179
Včera jsem projížděl Soběslaví a stála tam 475.111. Svým očím věřím… 🙂
na fotce je děčínská šlechtična né plzeněská
Není. Jiný tvar usměrňovacích plechů, znak Plzně, i číslo je při troše fantazie čitelné a mám dojem, že děčínská je neprovozní a shánějí se peníze na opravu.
V první chvíli jsem myslel, že je to model.😄
Jsem zvědavý, který dopravce to tam poprvé rozjede na těch 185 km/h v pravidelném provozu.
Zeptám se znalejších, neb nejsem hlouběji obeznámen z detaily 4. koridoru: „A v nově postavené stopě se nejde souvislejší úsek, který by Taurus s Viaggiem těch dvěstě taky nedaly?“ Dík, O.
Pořád tam jsou oblouky, i když mírnější, to asi bude limitní a proto 200 km/h jen pro klopidla, odhaduji.
Úsek VnL – Ševětín by teoreticky umožňoval jízdu 200 km/h, problém je ale přejezd u zastávky Horusice (respektive úrovňový přístup na nástupiště), a nástupiště nesplňující normy v Horusicich a Neplachově. Nástupiště v Dyníně je ale stavěno na 200. Proč? Nevím.
Mezi nástupišti na 160 a na 200 je rozdíl jen v poloze žluté čáry, ne?
Pokud vím, tak tam už je i hrana nástupiště pevněji spojena se zbytkem. Se žlutou čárou si legislativa vystačí do sto šedesáti. Ale nejsem technik, abych Vám to popsla detailněji.
Dokud i tam nespustí ETCS, tak žádný.
To je jasný, ale až ho spustí… Řeknu to jinak: 185 km/h na tak kratičkém úseku je blbost.
Nějaký užitek se v tom dá najít. Třeba dokopání legislativců, aby tu rychlost zapracovali do zákona a nechali schválit parlamentem. Také barva na železniční mapě Evropy, co říká „už o tom nejen kecáme, už došlo i k činu, velmi malému, ale přece jen k činu“. Neboť jak víme, a Číňané na to mají malebné přísloví, mezi slovy a činy se tyčí veliká hora. A pak tu je trochu vaty pro zpoždění.
Na tom něco je. I když za ty prachy navíc, no nevím jestli to za to stálo 🤔
Pokud by bylo potřeba něco řešit se zákonodárci ohledně maximální rychlosti, určitě by nebylo potřeba k tomu utrácet stamiliony za takovéhle projekty. Tu papírovou změnu by na přání SŽ udělali i bez toho.
Pardon, ale tenhle potěmkin má k tomu „činu“ dost daleko.
Pokud to má ten Jižní express stihnout do ČB za 100 minut, tak tam budou od nového jízdního řádu nasadit soupravy, které tu rychlost dokáží.
Na 100 minut stačí 160 km/h bohatě.
Ne všude se může jet 160
Samozřejmě. Pokud by tomu tak bylo, je cestovní doba ještě o půl hodinku kratší.
dokud se to bude courat z Prahy do Benesova 40 minut, tak je jedno jestli pak pojede 160 nebo 180 😳
krása, je paráda, že už se pod mostem chytla tráva, bál jsem se že hlína zůstane zadusaná a bude tam jen bahno..
Abyste se neradoval předčasně … matka Příroda zvládne leccos, ale i obyčejná travička potřebuje vodu.
Zkuste se zajít podívat, jak vypadá travní porost v prostoru bývalého depa na „středu“ pod mosty Nového spojení, kam prostě neprší … a umělá zálivka se nekoná … holina, poskytující suchý azyl komunitě bezdomovců …
Čistě teoreticky by mělo být možné sbírat srážkovou vodu z kolejiště a gravitačně ji hned vypouštět pod mostovkou. Na starých mostech vždy byly po nějakých 5-10 m svislé kanálky. Ale jak tomu je u tohoto mostu ve skutečnosti, to netuším.
Na pár nových mostech jsem výpusti přímo dolů viděl. si je to jednodušší než tam montovat odpadní potrubí které stejně nejspíš brzy zmizí. (I pokud je plastové)
No, ona šířka těch viaduktů je někde jinde, plus bude rozdíl mezi vzdušnou vlhkostí u lesa a mokřin potoka a v centru Prahy. 🙂
Záleží, jaký je tam sklon svahu. A ti bezdomovci by určitě nešli někam, kam zatéká při každém dešti.
Proč tam vlastně bude ta 10-denní výluka ? V původních plánech nic takového nebylo.
Předpokládám, že jde o fyzické přepojování kolejiště a o ověřování funkčnosti zabzař.
Co se ke mě doneslo, tak kdyby se chtělo, tak by se jezdit dalo. Sice velmi omezeně, ale dalo. Znamenalo by to jednokolejně mezistaničně z Veselí do Roudné a Soběslav se zamknutými výhybkami. Jestli by se k tomu ještě přidaly přejezdy na OP a další podobné „lahůdky“, to netuším, ale celkově je asi výrazně jednodušší toto řešení.
Jak se fotky od „nekompetentní a prohnilé SŽ“ najednou hodí, když jsou z toho zadarmo prachy za reklamu, že. Pak si na tom bez problému postavíte i celý článek… 🙂
Jako že Dobrá Správa, s.o. dělá jednou z našich peněz svoji práci?
A za to mají Bc. Manekýnovi, MBA líbat ***, nebo jak si to predstavujete?
…na který vy zdarma kliknete, abyste se taky podíval, a navíc tím to dělání peněz pro někoho, kdo vám leží v žaludku, podpoříte?
Krásný , Krásný příklad jak by měli vypadat všechny další koridorové stavby . Kopne se letos do země u Nemanic neví někdo? A co ta jednokolejka za Budějovicemi? s tím se doufám něco bude dělat.
Letos určitě ne 🙂
Ale ví, pán jménem Zababa …
Zničit choppery nákladem panelů, to je hustý.
Jaké choppery?
Viz https://www.tratovestroje.net/stroj/faccpp-faccpps-chopperdozator/
Jinak pokud se nesnažili panely vysypat spodem, tak choppery asi nezničili…
Nevypadá to jako jasná volba, ale umím si představit, že panely jsou vhodné z hlediska přesného určení hmotnosti – narozdíl od štěrku jdou snadno spočítat. A vozy jsou potřeba poměrně krátké, aby se zatížení dostalo, kam je potřeba, takže plošinové vozy jsou ze hry. A z toho, co má stavba hned a „zadarmo“ k dispozici púk už tak velký výběr není…
Aha, díky. Nic co by mělo historickou hodnotu a nebo bylo stěží nahraditelné, či vyloženě drahé vůči ceně takového mostu.
A že chtějí zatížení na co nejkratším voze plně chápu, je potřeba nasimulovat zatížený hlubinový vůz, který se shání obtížně.
Podle mého musí být konstrukce vozů od betonových panelů poškozená, dále budou poškozeny ložiska na dvojkolich, protože byly značně přetíženy. Naprosto dementní provedení.
to jako myslite ze tam dali vic panelu nez je nosnost vozu?
Tak jestli se má Svobodovo tweet brát přímo doslova, tak říká, že dvojice vagónů vážila celkem 290 t a trojice 380 t. Šlechtična měla být zjevně mimo součet.