Pekný vozeň. Pridám sa ale k diskusii o bezbariérovosti. Myslím si, že nové vozne by sa mali vyrabáť už bez schodíkov a poskytnúť priestor pre kočíky a vozíky. Alebo bude v súprave aj bezbariérový vozeň?
Akože v dnešnej dobe vyrobiť niečo, kde musíte nastupovať s kuframi po schodoch, je podľa mňa chyba už na začiatku, hlavne, ak je to určené na diaľkovú dopravu. Nechcem byť príliš kritický, vozeň je inak pekný, ale toto naozaj nie, prepáčte.
Asi áno. Alebo potom vlaky ako Bombardier Twindexx (odlhliadneme teraz od jeho problémov) či Stadler Flirt (akurát na dlhšie trate), aj keď rozumiem, že to sú koncepčne iné typy vlakov. Ale pointa zostáva – malo by to byť bezbariérové.
Pre tých, ktorí to považujú za nepodstatné – uvidíte, ako je to nastupovať s kočíkom po schodoch, keď budete mať deti či vnúčatá, alebo ak budete cestovať s ťažkým kufrom, prípadne budete v pokročilom veku s obmedzenou pohyblivosťou.
Jan K.
1 rok
Jako comfotjety budou asi skvělý ale čd by potřebovali ještě tak 300 vozů typu Bmz aby nahradili některý starší vozy a měli jich dost na případnou opravu a aby se tam ty lidi všichni vešli. Protože řadit vlak který má jenom 5 vozů tak to kapacitně nestačí. Vlaky jsou potom narvané. Jinak comfortjety prej nahradí vlaky co jezdí na Berlín a vlaky co jezdí na Budapešť. A potom doufám, že to co jezdí tyto relace tak to nevyřadí, ale dají to na některé jiné relace kde třeba ty vozy chybí nebo tam jezdí staré vozy.
To nevyřadí určitě. Do Berlína jezdí vlastně nejnovější klasické vozy, které ČD vlastní (výroba 1997 – 2000 a 2006 – 2007, pokud vím) a nedávno modernizované vozy z Rakouska na 200 km/h.
Na Budapešť také jezdí některé z těchto novějších vozů na 200 km/h a dále relativně čerstvě modernizované vozy Bdpee, které se sice na takhle významné výkony nehodí, ale na rychlících mohou odvést ještě dost práce.
Amik koupil Studénku a vyráběl tam nějaký čas nákladni vozy. Kdyby na osobní vozy někdo dal objednàvku, tak se tam vyráběly dál. Nemůžete očekávat, že je budou vyrábět na sklad.
Průvodčí
1 rok
Jak je na tom VŘ na nové rychlíkové jednotky, jak jich ČD mají závazně 14 objednat?
Poslední dobou se o tom nějak moc mlčí a zároveň si myslím, že by byla škoda, kdyby bylo zrušeno.
Tak to je německý styl, ta stále tmavší šeď ve vlacích?
Sedadla napohled stejná jako třeba v PP nebo panteru, jen s jiným podhlavníkem.
Nebo 811. To znamená, že i na lokálkách je dnes stejný komfort jako v comfort.
Jelikož jsem měl několikrát možnost jet s InterJetem, tak mohu říci, že toto jsou velice pohodlné sedačky a srovnání s lokálkami je nesrovnatelné.
Jinak ta šeď ve vlacích se zdá jen na fotkách. Ve skutečnosti je to díky modrým sedačkám daleko světlejší.
Jak může být nesrovnatelný komfort ve srovnání s lokálkami, když kromě jiné podoby „uší“ sedadla je to stejné jako i v 811?
A pozor, nepsal jsem, že jsou nepohodlná.
Není to německý styl, je to primárně styl zákazníka. Když budeš chtít mít interier v barvách duhy, s koženejma sedadlama elektricky nastavitelnejma na lůžko a zaplatíš si to, dostaneš to, i od toho Siemensu.
K čemu by byl dobrý? Má to výtah pro osoby se sníženou schopností pohybu, ostatní, s ohledem na vysoká nástupiště, ten nástup dají, to nebude jezdit do Dobříše, jako. 🙃
To je báječná argumentace. Asi jako „Proč kupovat automobil, když kočár s dvěmi koni tu práci taky zvládne. A pokud pojedeš někam dál? Tak je přepřáhneš v přepřahací stanici. “ …takže proč nízkopodlažní? protože je 21. století a nízkopodlažní vlaky jsou v tomhle století prostě světovým standardem.
Ale to je přece úplně jedno, CJ nejspíš nebude jezdit jako osobní vlak na příměstě, a na dlouhých tratích je jízdní řád tak vyvatován, že by v České Třebové mohla být přestávka na oběd.
kdyby jsi by na vozíčku nebo měl kočárek tak budeš mluvit jinak. Ano sice to má třeba výtah ale ono to není asi pro nikoho příjemné. Daleko lepší je, když přijede s vozíčkem a téměř bez pomoci si najede do vagónu. Vyhazujou se peníze za různý blbosti a zrovna na lidech s jakýmkoliv omezením bych nešetřil ani halíř naopak bych jim vyšel co možná nejvíc vstříc a tím jim život usnadnit, v rámci možností zpříjemnit.
Ve Švýcarsku mají dokonce zákon na, že dopravce nesmí kupovat vlaky, do kterých by se vozíčkář nedostal vlastní silou. Tedy žádné zvedací rampy atd. Ten zákon je platný už nějaký pátek a světě div se, většina dálkových spojů už je dnes bez bariér.
Nová nástupiště jsou s normovanou výškou a stejně tak na tom jsou vozy, tady problém není. Jedinej problém je, že DB má tu výšku jinou takže ojetiny od DB nikdy nebudou u nás plně nízkopodlažní
Problém to je, vozy s nástupní výškou 550mm mají schody nad podvozky, což není pro dálkové vozy ideální. U výšky 760mm se už dá postavit kompletně bezbariérový vůz (Talgo). Kdyby se od začátku stavěla nástupiště s výškou kolem 1100mm, bylo by velmi jednoduché postavit všechny jednopodlažní vlaky jako kompletně bezbariérové. Dnes už to těžko budeme měnit, když jsou po celé Evropě postavené stanice s 550mm a 760mm nástupišti. Pro regionální vlaky to tolik nevadí, ty klidně můžou mít nízkopodlažní jenom prostřední část vozu. U dálkových je to nešikovné, hůře pohyblivé osoby se pak špatně dostávají např. do jídelního vozu, neprojede… Číst vice »
Je to velká škoda, ale bohužel mnozí zdejší diskutující nedozráli do stavu, kdy by si to uvědomovali a blábolí tu cosi o tom, že pro dálkovou dopravu se nízkopodlažní vozy nedělají. Přitom jedním ze znaků vyspělosti lidí je, že si uvědomují, že nejsou jen oni a že tu jsou i lidé s tělesným postižením…
Potom ale není celý vlak průchozí pro bistrovozík.Schody v interiéru.Na dálkovou dopravu je to zcela dostačující.I když je to pro vozíčkáře poněkud nepohodlné pořád ok.Pokud budou jako v railjetech v první třídě není problém.Ukažte mi jak nakládá taková arriva vozíčkáře do vlaku na Liberec,nebo Regiojet kamkoliv.Tam si nikdo nestěžuje co?Chápu lidi s handicapem že radeji použijí dodávku nežli procházet liberalizačním chaosem.
Avlaky
1 rok
Nevi někdo proč jeden interjet už druhy měsícem jezdí jen 4 vozový a místo nej je nasazovány Bmz?
Tuším, že ten jeden vůz má nějaké orvané dveře, tak to bude trvat, než dojde k opravě.
Sheriffko
1 rok
No na první pohled nevidím rozdíl mezi Interjetem a Comfortjetem. Opravdu jediný rozdíl bude bistro vůz? Neměli být náhodou ještě “pohodlnější” nebo co psali? Co si budem, sedačky druhé třídy v interjetu zrovna nejsou jedny z nejpohodlnějších. Co mám zkušenosti z Krušnohoru. Tak po více něž dvou hodinách sezení tich sedaček mám plné zuby. Odměnou je potom vidět Interjet s BMZ na konci.
Tak Bmz s původníma sedačkama nic nepřekoná.Tam si člověk hoví jak doma na gauči a to nemluvím o nočním cestování do tří lidí v kupé,to je snad ještě lepší než lehátko
Vary – Ústí pravidelně a nemám s nima problém. Je to o místu a jejich počtu, cokoliv lepšího zase ubere místo na nohy. Todle má hlavu a patu a není to nejhorší. Osobně mi vyhovují o trošku víc jak sedačky v RailJetu.
Oproti Railjetu je Interjet pohodlnější. Ale zase třeba v ICE mi přijdou sedadla pohodlnější jak v IJ.
Filip
1 rok
Někdy mezi lety 1900 – 1910 se, tak nějak, ustálilo, že oddíl 1. třídy měl šířku 2,300 mm & 6 míst k sezení, oddíl 2. třídy šířku 1,900 – 2,100 mm & 6 – 8 míst k sezení, no a oddíl 3. třídy šířku mezi 1,500 – 1,900 mm & 8 míst k sezení. Jakmile se začala i 3. třída čalounit a sedadla (nějak) polstrovat, tak šířka oddílu pod ca 1,650 mm se prakticky přestala objevovat, protože až tak velice mírumilovné pracující presovat do kupé nešlo; pro srovnání, půloddíl vagonu WLAB má šířku 1,700 mm. S příchodem vagonů typu Z… Číst vice »
Jo jo, „mají rádi velkoprostor“. Jak kdo, já teda vůbec, řvoucí dítě na druhém konci vozu otráví celý vůz. V kupé sice člověk může taky narazit, ale při menším počtu lidí v kupé je prostě menší šance na průser/cokoliv. Ale zase chápu že tam nenacpou tolik lidí
Tak abych šel k věci, měkkost sedadel nepoznám, ale už od pohledu třeba vidím úzké a tvrdé opěrky ruk. Co tam ale hlavně poznám, že to je zase sedačka dělaná na nějakou specifickou výšku, kdy se budu nejspíš zase jako v InterPanterech opírat zády o to, co pro menší lidi má být boční opěrka hlavy. To už se pak lépe svezu i v Béčku nebo Bmz, kde jsou sedáky více výškově neutrální a kde po výstupu z vlaku dokážu dokonce i chodit bez bolesti v páteři.
V Česku ovšem trvají asi tak desetkrát déle, než v Bangladéši a jakmile jedna skončí, začne o kus dál další, takže bez výluky se v Česku nikam nedostente.
David
1 rok
Zajímalo by mě zda mají ČD nějaký průzkum na to kolik lidí preferuje dvousedačku oproti čtyřsedačce a naopak a zda to pak odpovídá rozložení vozu a nebo zda je volba tohoto rozložení motivována primárně počtem sedaček ve voze.
Problém je, že dokud nebudou povinné místenky, které by i reagovaly na počet lidí, tak Vám čtyřku obsadí vždy jako první a to většinou jednotlivec nebo dvojice…
Povinné místenky nemůžeš mít na expressech a rychlících, které vezeš na základě objednávky min.dopravy. To máš dané: ty musíš, jako dopravce, umožnit pasantovi si místo reservovat, zároveň nesmíš pasanta k reservaci místa nutit. Musíš mít, takovou a takovou, kapacitu pro kola a musíš / nemusíš mít kapacitu pro invalidní vozík, cestující s dětmi do 10 let, atp. Kinderkino ve smlouvě není, stejně tak, třeba, tichý oddíl, nebo oddíl pro baby, co je mi známo.
Jasně že není, jeden vůz. Z ostatních tě ti strašně příjemní stevardi vyhodí, takže stojíš v tom jednom, protože je nacpaný. Zkušenost z R8. Ať si „žluťáci“ melou co chtějí ale ČD byly prostě lepší i s těma stoletýma koženkama, protože si prostě člověk sedl i bez místenky…
Vážně? Asi za prvé – poslední dobou se v aplikaci Můj vlak objevil ne zrovna vítaný fenomén, že když chci místenku tak prostě mista jsou blokována pro ty co místenky nemají, což mě v relaci EC z UL směr Praha je stejně dětmi naprd Za druhé – nevím kdy budu chtít jet, snažím se jet tak,abych si v Ústí trosku ještě přítelkyně a syna užil, ale zároveň musím vzít v potaz to, že většinou jezdím ještě s dětmi z předchozího vztahu na druhý konec republiky, ale auto se mi nechce tahat…..takže musím u volby spoje brát v úvahu navíc věčné… Číst vice »
Ten, kdo si ten vlak objednává, to znamená kraj nebo min.dopravy, tak si objednává i kapacitu. Jasně, když máš klasický vagon, no tak nic, no tak kapacita nevychází na 3×B209, tak jeden z nich vyřadíš se sestava, a namísto něj zařadíš Bymee: problém vyřešen, harmonie obnovena. No, ano, u klasických vagonů není problém. Ale pokud objednáváš ucelenou jednotku, trakční nebo netrakční, no tak k ucelené jednotce můžeš, v lepším případě, připojit vagon, v horším případě jedině další, celou, jednotku. Zároveň platíš SŽCZ za železniční dopravní cestu, cenu musíš nabídnout co nejnižší, tak je logické, že, v rámci možností, chceš napresovat… Číst vice »
Služební oddíl pro VEŠKERÝ personál mít budou? Dostatečně zabezpečený proti vniknutí nepovolaných osob?
Véčko
1 rok
Stejný jak InterJet. Sedačky na nic. Nejsou vůbec bytelné a když za vámi sedí nějaký nevychovaný harant, tak to je otřes. Zlaté Pendolino… Raději 2+1 a pořádné sedačky než 2+2 a sedačky na nic. Nebo aspoň by jeden vagon mohl být 2+1. Jsem si jistý, že by to lidé ocenili především když má jezdit až do Hamburku atd. V Berlineru jsem se nebyl ani s Nemkou schopen domluvit na tom, aby opustila mé místo, že tam mám místenku. Až jak průvodčí pohrozil pokutou, tak odešla. Už vidím, jak nějaké rodince budu vysvětlovat, že mi bouchaji do sedačky a ruší mě… Číst vice »
Třetí třída je od toho, aby se mírumilovní pracující dostali na šichtu a ze šichty, študý chudendi do školy a ze školy a ne, aby si ještě vymýšleli, že chtějí sedačku 2+1, nebo 1+1!‘ Ano, nejsme v roce 1895, takže i v 3. třídě už jsou dneska zásuvky, WLAN, Kinderkino a bůhví, co ještě, ale pořád je to 3. třída, na dopravu mírumilovných pracujících do Werku, ne na to, aby se tam pasanti roztahovali. Tak to prostě bylo, je a bude. V každé době, u každého dopravce. Sakra, nóbl světla, klima, Kinderkino, WLAN, zásuvky, stolky, a bůhví, co ještě a… Číst vice »
I pracující lid má nárok na toto svezení do práce já co pracují tak zase nesnáším když vedle mne sedí takovéhle smradlavej Kravařský co okrádá pracující lid o penize
Třeba já bych klidně ocenil normální světla, bez kinderkina, bez zásuvek, bez WLAN, bez stolků a bez bůhvíčeho ještě (klimu bych ocenil), jen aby ty sedačky byly trochu pohodlné a víc místa celkově a né aby člověk z Berlína do Prahy jel v nacpaném voze jak sardinka…
Pendolino mělo uspořádání 2+1, protože dodavatel sedadel neměl 2+2 ve svém katalogu, což byl jeden z důvodu, proč Deutsche Bahn odmítl jezdit s Pendolinem na trase Berlin – Praha – Wien.
Navíc nižší kapacita je nevýhodou pro dopravce, který potřebuje na tom vydělat i pro cestující, kteří chtějí místo k sezení ve vlaku.
No ale taky i přestože má restaurační vůz a 2.5 vagonů první třídy, kde je větší komfort, tak má kapacitu 470 cestujících a ne 331. Jezdí obvykle zdvojené což dělá 940 míst na vlak. Kdybyste na stejnou trasu poslal naše zdvojené Pendolino, musel byste o polovinu zahustit takt a na to nemáte kapacitu na dráze.
Když tam 2+2 pasanty napresovaly SLO-SŽ, tak co myslíš, že když to objednával drug Srečko Pičurin, že jemu řekli „jo“, a když to objednával Pepa Novák, že jemu řekli ne?
To je to poslední, klidně ti tam vrazej plastikový sedačky z tramwaye, pokud budeš chtít.
Kdysi jsem jel ve Švýcarsku Cisalpinem, což byla řada 470, ze které naše Pendolino vychází, a tam bylo uspořádání 2+2. Takže se tato konfigurace vyráběla.
Fotografie jsou překrásné, ale tohle pro mě není. V takovém nóbl prostředí bych si připadal nepatřičně. Jako obyčejný člověk musím vědět, kam se nehodím. A klientela těchto naleštěných vozů se beze mne jistě obejde.
Nedá se nic dělat, budu muset častěji používat osobní vlak nebo autobus. Ale co, při troše trpělivosti je to zvládnutelné.
Napiš dopis na GŘ, že to je na Tebe moc nóbl, že jestli by nebyli tak vysoce lidští a nekoupili Ti, od SK-ZSSK, vyřazený vagon Bh 50 56 21-18 780-4 „Schengen“, no a nebo, jestli ještě nějaký mají, jestli by Ti nepřipřáhli k vlaku Bt-k662, no a v něm by taky dali ty antivandalské sedačky. 😎
Jste laskav, Vaše Blahorodí, ale není vhodné, abych jako řadový knecht vedl korespondenci s vrchnostenskými úředníky. Cestu ke skromnějšímu a tedy společensky přiměřenějšímu způsobu dopravy jsem již nalezl, jak uvádím výše. Komfortní tryskový vlak, to je něco jako pětihvězdičkový hotel – tedy jedno z míst, kde nechci být viděn, abych nebyl omylem považován za zámožného.
Ostatně před časem jsme byli ku skromnosti vyzváni nejvyššími představiteli státu a pokud vím, tato disposice dosud nebyla odvolána.
Jsem jediný, komu vadí ty tvrdé plastové loketní opěrky? To nešlo použít nějaký měkčí plast nebo to potáhnout jako tu opěrku na hlavu?
Tomáš Záruba
1 rok
I přesto si myslím, že nějakých 50-100 výprodejových „starovozů, hezčích než ypsilony“ by ČD ještě teď resp. v posledních letech koupit měly. Aby se mohly skokem zbavit prakticky všech neklimatizovaných v dálkovce plus nyní na překlenutí krize. Časem by ty ex ÖBB (a popř. odjinud) Xmz byly vhodnou zálohou na příležitostné vlaky stejně jako „superposily na Vánoce a začátky prázdnin“.
Ypsilony už pak nebyly potřeba ani jako zálohy záloh a zůstaly by konečně jen v muzeu, resp. u KŽC a podobně. 😉
Otázka je, jestli na trhu vůbec něco je. ÖBB už určitě nic nepustí – naopak mají taky velký nedostatek a zpětně litují, že tolik dobrých vozů prodali ČD a RJ.
No, s ČD, jako s jakýmkoli jiným molochem, by to nikdy nebylo „skokem“. S Amz a Bmz od ÖBB měli, vysloveně, štěstí, většina secondhandových vagonů je vyžitých a potřebují nějaké Reko.
Jasně, to není problém, ale v molochu se, nejprve, musí sejít rada dvanácti nepřítomných, pak se musí „najít“ peníze, pak se musí vyřešit, jak to udělat, když to nejde, mezitím se „rada dvanácti nepřítomných“ 3× vymění, a pak – možná, snad – se to začne realisovat. A, někdy, i zrealisuje!
Čímž netvrdím, že by to nebylo řešení, bylo, ale nebylo by to řešení „skokem“.
Bylo by super používat písmeno „z“, to slovo realizace se „s“ je stále spisovné, ale už nemáme 19.století, tak mi to rve oči 🙂
kubi
1 rok
Achjo, opravdu se vyplatí ta koženka, která se po pár letech začne loupat? Kožené sedačky v 1. třídě podle specifikace ÖBB vypadají po letech úplně v pohodě, sedačky v mnohem novějších vozech ČD pro Berliner se loupou jak vzteklé…
Ne – půjde z toho to, co je ve specifikacích USB2.0, takže 5V/500mA. V lepším případě tam bude nějaký základní „nabíjecí standard“, třeba „USB battery charging“ (5V/1,5A)
DOOGEE S88 plus (modelový rok 2022), předtím S40 (2020), sluchátka JBL (2023), bezdrátový reproduktor (2020), Tablet Lenovo P11 všechno C – A. A za poslední rok jsem se setkal asi jen s jedinými C-C, takže buďto máte zkreslený pojem většina, nebo každý používáme jiná zařízení.
Kamui
1 rok
Jak a kde teda budou jezdit? Je pravda že půjdou na Metropolitany, Vindobony i Hamburgery? A co by pak mělo být se současnými railjety?
Spekulace o ComfortJetu na trase Pendolina je spíše nerealistická, Pendolino má 331 míst k sezení, ComfortJet bude mít až 555, což je 2/3 více než Pendolino.
Takže to je spíše zbytečné dávat soupravu s vyšší kapacitou když se vlak zaplní jenom z poloviny.
Pendolina mají nízkou kapacitu, což je právě jejich největší problém. Proto musela být o víkendu nahrazena na Západním Expresu, protože 331 míst je prostě ve špičce málo. I na trase do Ostravy by se v pohodě uživila spřažená jednotka.
Zůstanou tam kde jsou a budou doplněny o nový Comfortjet.
Vozební rameno do Grazu se po dokončení Koralmbahn prodlouží přes Klagenfurt nejméně do Villachu. Možná až do Lublaně nebo do Benátek.
Ještě štěstí, že není víc rychlostích karegorií, než 160, 200 a 230 kmh.
Kreativci ČD by pak museli intenzivně vymýšlet další pitomý název pro skoro stejná vozidla, až by se z Nábřeží kouřilo…
A jak se tedy liší Comfortjet a Interjet po stránce konstrukční rychlosti? Trochu bych čekal, že u Interjetu bude omezení jen papírové. Nebo je tam nějaký opravdový konstrukční rozdíl?
Má to dvojkolí Bonatrans?
Proč tam zase tak przněj ten Najbrt – to tam sakra nemohli dat pod světlemodrou plochu tmavomodrý pruh?
Původně to tak bylo presentováno, ale pak udělali černý pruh v pásu oken a tmavý pruh zmizel.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/04/sskoda9.jpg
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/12/comfort.jpg
Tmavě modrý pruh bude, je to samolepka, která se teprve doplní.
Takže změna je pouze černý pás mezi okny?
Ano.
Pekný vozeň. Pridám sa ale k diskusii o bezbariérovosti. Myslím si, že nové vozne by sa mali vyrabáť už bez schodíkov a poskytnúť priestor pre kočíky a vozíky. Alebo bude v súprave aj bezbariérový vozeň?
Akože v dnešnej dobe vyrobiť niečo, kde musíte nastupovať s kuframi po schodoch, je podľa mňa chyba už na začiatku, hlavne, ak je to určené na diaľkovú dopravu. Nechcem byť príliš kritický, vozeň je inak pekný, ale toto naozaj nie, prepáčte.
Něco jako v USA? https://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Venture#/media/File:Brightline_(40495243370).jpg
Asi áno. Alebo potom vlaky ako Bombardier Twindexx (odlhliadneme teraz od jeho problémov) či Stadler Flirt (akurát na dlhšie trate), aj keď rozumiem, že to sú koncepčne iné typy vlakov. Ale pointa zostáva – malo by to byť bezbariérové.
Kolik těch bezbariérových vlaků na 230 a více je? A kolik stojí?
Pre tých, ktorí to považujú za nepodstatné – uvidíte, ako je to nastupovať s kočíkom po schodoch, keď budete mať deti či vnúčatá, alebo ak budete cestovať s ťažkým kufrom, prípadne budete v pokročilom veku s obmedzenou pohyblivosťou.
Jako comfotjety budou asi skvělý ale čd by potřebovali ještě tak 300 vozů typu Bmz aby nahradili některý starší vozy a měli jich dost na případnou opravu a aby se tam ty lidi všichni vešli. Protože řadit vlak který má jenom 5 vozů tak to kapacitně nestačí. Vlaky jsou potom narvané. Jinak comfortjety prej nahradí vlaky co jezdí na Berlín a vlaky co jezdí na Budapešť. A potom doufám, že to co jezdí tyto relace tak to nevyřadí, ale dají to na některé jiné relace kde třeba ty vozy chybí nebo tam jezdí staré vozy.
To nevyřadí určitě. Do Berlína jezdí vlastně nejnovější klasické vozy, které ČD vlastní (výroba 1997 – 2000 a 2006 – 2007, pokud vím) a nedávno modernizované vozy z Rakouska na 200 km/h.
Na Budapešť také jezdí některé z těchto novějších vozů na 200 km/h a dále relativně čerstvě modernizované vozy Bdpee, které se sice na takhle významné výkony nehodí, ale na rychlících mohou odvést ještě dost práce.
Jo amik zrušil výrobu osobních vozů ve Studénce.. tak sme mohli mít vozů.. krásně bmz Studénka Siemens co dělali v kooperaci..
Druhá série Bmz se dělala na Zličíně.
Amik koupil Studénku a vyráběl tam nějaký čas nákladni vozy. Kdyby na osobní vozy někdo dal objednàvku, tak se tam vyráběly dál. Nemůžete očekávat, že je budou vyrábět na sklad.
Jak je na tom VŘ na nové rychlíkové jednotky, jak jich ČD mají závazně 14 objednat?
Poslední dobou se o tom nějak moc mlčí a zároveň si myslím, že by byla škoda, kdyby bylo zrušeno.
Ty jednotky meli jit na Pha-HB-Brno.To vyberko vyhral žlutý. Měly by ČD jine spoje kam je dát a kde by je objednatel zaplatil?
Probíhá to – lhůta pro podání nabídek: 15. 08. 2023 11:00:00
A víte, na jakou trat by ty jednotky měly jít? díky
Ještě že na to dohlíží Helmut. Jinak by to dopadlo jako jiné vozy, na které Škoda group sáhla…
Tak to je německý styl, ta stále tmavší šeď ve vlacích?
Sedadla napohled stejná jako třeba v PP nebo panteru, jen s jiným podhlavníkem.
Nebo 811. To znamená, že i na lokálkách je dnes stejný komfort jako v comfort.
: – )
Jelikož jsem měl několikrát možnost jet s InterJetem, tak mohu říci, že toto jsou velice pohodlné sedačky a srovnání s lokálkami je nesrovnatelné.
Jinak ta šeď ve vlacích se zdá jen na fotkách. Ve skutečnosti je to díky modrým sedačkám daleko světlejší.
Jak může být nesrovnatelný komfort ve srovnání s lokálkami, když kromě jiné podoby „uší“ sedadla je to stejné jako i v 811?
A pozor, nepsal jsem, že jsou nepohodlná.
Není to německý styl, je to primárně styl zákazníka. Když budeš chtít mít interier v barvách duhy, s koženejma sedadlama elektricky nastavitelnejma na lůžko a zaplatíš si to, dostaneš to, i od toho Siemensu.
Škoda, že to nemá nízkopodlažní vůz.
K čemu by byl dobrý? Má to výtah pro osoby se sníženou schopností pohybu, ostatní, s ohledem na vysoká nástupiště, ten nástup dají, to nebude jezdit do Dobříše, jako. 🙃
Dálkové vozy se běžně nízkopodlažní nedělají.
Ve stejné době, kdy ČD objednaly tyto jednotky (tzn. koncepce OBB z roku cca 2006), tak OBB už objednávaly jejich novější a nízkopodlažní verzi.
Nízkopodlažní vstup je mnohem operativnější, rychlejší a univerzálnější, než jakékoliv zdvihací zařízení. A jak už zaznělo, výrobce ho umí.
To je báječná argumentace. Asi jako „Proč kupovat automobil, když kočár s dvěmi koni tu práci taky zvládne. A pokud pojedeš někam dál? Tak je přepřáhneš v přepřahací stanici. “ …takže proč nízkopodlažní? protože je 21. století a nízkopodlažní vlaky jsou v tomhle století prostě světovým standardem.
A to je velká chyba, nástup a výstup se zbytečně prodlužuje. Vlaky pak zabírají zbytečně zpoždění.
Ale to je přece úplně jedno, CJ nejspíš nebude jezdit jako osobní vlak na příměstě, a na dlouhých tratích je jízdní řád tak vyvatován, že by v České Třebové mohla být přestávka na oběd.
kdyby jsi by na vozíčku nebo měl kočárek tak budeš mluvit jinak. Ano sice to má třeba výtah ale ono to není asi pro nikoho příjemné. Daleko lepší je, když přijede s vozíčkem a téměř bez pomoci si najede do vagónu. Vyhazujou se peníze za různý blbosti a zrovna na lidech s jakýmkoliv omezením bych nešetřil ani halíř naopak bych jim vyšel co možná nejvíc vstříc a tím jim život usnadnit, v rámci možností zpříjemnit.
Kufráci, koláči a kočárkáři by NP vůz uvítali zcela jistě.
Ve Švýcarsku mají dokonce zákon na, že dopravce nesmí kupovat vlaky, do kterých by se vozíčkář nedostal vlastní silou. Tedy žádné zvedací rampy atd. Ten zákon je platný už nějaký pátek a světě div se, většina dálkových spojů už je dnes bez bariér.
Otázka jestli se naopak nestaví moc nízká nástupiště, podlaha v urovni nástupiště by byla idealni.
Nová nástupiště jsou s normovanou výškou a stejně tak na tom jsou vozy, tady problém není. Jedinej problém je, že DB má tu výšku jinou takže ojetiny od DB nikdy nebudou u nás plně nízkopodlažní
DB má normované asi 3 výšky, z toho 550 mm taky.
Problém to je, vozy s nástupní výškou 550mm mají schody nad podvozky, což není pro dálkové vozy ideální. U výšky 760mm se už dá postavit kompletně bezbariérový vůz (Talgo). Kdyby se od začátku stavěla nástupiště s výškou kolem 1100mm, bylo by velmi jednoduché postavit všechny jednopodlažní vlaky jako kompletně bezbariérové. Dnes už to těžko budeme měnit, když jsou po celé Evropě postavené stanice s 550mm a 760mm nástupišti. Pro regionální vlaky to tolik nevadí, ty klidně můžou mít nízkopodlažní jenom prostřední část vozu. U dálkových je to nešikovné, hůře pohyblivé osoby se pak špatně dostávají např. do jídelního vozu, neprojede… Číst vice »
Na to byste potřeboval nástupiště metr nad TK. Nebo 900 mm, ale malá kolečka v podvozku. Viz UK, Isko, nebo třeba pražské metro.
A 1250 mm výšky pro Bdmtee (Honeckery).
Je to velká škoda, ale bohužel mnozí zdejší diskutující nedozráli do stavu, kdy by si to uvědomovali a blábolí tu cosi o tom, že pro dálkovou dopravu se nízkopodlažní vozy nedělají. Přitom jedním ze znaků vyspělosti lidí je, že si uvědomují, že nejsou jen oni a že tu jsou i lidé s tělesným postižením…
Potom ale není celý vlak průchozí pro bistrovozík.Schody v interiéru.Na dálkovou dopravu je to zcela dostačující.I když je to pro vozíčkáře poněkud nepohodlné pořád ok.Pokud budou jako v railjetech v první třídě není problém.Ukažte mi jak nakládá taková arriva vozíčkáře do vlaku na Liberec,nebo Regiojet kamkoliv.Tam si nikdo nestěžuje co?Chápu lidi s handicapem že radeji použijí dodávku nežli procházet liberalizačním chaosem.
Nevi někdo proč jeden interjet už druhy měsícem jezdí jen 4 vozový a místo nej je nasazovány Bmz?
Tuším, že ten jeden vůz má nějaké orvané dveře, tak to bude trvat, než dojde k opravě.
No na první pohled nevidím rozdíl mezi Interjetem a Comfortjetem. Opravdu jediný rozdíl bude bistro vůz? Neměli být náhodou ještě “pohodlnější” nebo co psali? Co si budem, sedačky druhé třídy v interjetu zrovna nejsou jedny z nejpohodlnějších. Co mám zkušenosti z Krušnohoru. Tak po více něž dvou hodinách sezení tich sedaček mám plné zuby. Odměnou je potom vidět Interjet s BMZ na konci.
Tak mě naprosto vyhovují. Krušnohorem jezdím často.
Tak Bmz s původníma sedačkama nic nepřekoná.Tam si člověk hoví jak doma na gauči a to nemluvím o nočním cestování do tří lidí v kupé,to je snad ještě lepší než lehátko
Kupé vozu Bmz rozhodně NENÍ určeno pro noční cestování pouhých tří lidí.
A důvod?
Není? Tak to byste to měl vysvětlit ÖBB, které jej tak v eshopu prodávají a řikají tomu Privatabteil.
Vary – Ústí pravidelně a nemám s nima problém. Je to o místu a jejich počtu, cokoliv lepšího zase ubere místo na nohy. Todle má hlavu a patu a není to nejhorší. Osobně mi vyhovují o trošku víc jak sedačky v RailJetu.
Oproti Railjetu je Interjet pohodlnější. Ale zase třeba v ICE mi přijdou sedadla pohodlnější jak v IJ.
Někdy mezi lety 1900 – 1910 se, tak nějak, ustálilo, že oddíl 1. třídy měl šířku 2,300 mm & 6 míst k sezení, oddíl 2. třídy šířku 1,900 – 2,100 mm & 6 – 8 míst k sezení, no a oddíl 3. třídy šířku mezi 1,500 – 1,900 mm & 8 míst k sezení. Jakmile se začala i 3. třída čalounit a sedadla (nějak) polstrovat, tak šířka oddílu pod ca 1,650 mm se prakticky přestala objevovat, protože až tak velice mírumilovné pracující presovat do kupé nešlo; pro srovnání, půloddíl vagonu WLAB má šířku 1,700 mm. S příchodem vagonů typu Z… Číst vice »
Jo jo, „mají rádi velkoprostor“. Jak kdo, já teda vůbec, řvoucí dítě na druhém konci vozu otráví celý vůz. V kupé sice člověk může taky narazit, ale při menším počtu lidí v kupé je prostě menší šance na průser/cokoliv. Ale zase chápu že tam nenacpou tolik lidí
Osmidveřáky byly velkoprostorové už tehdy.
No, od pohledu to zase tak komfortně nevypadá.. Určitě lepší než InterPanter, ale ne jako něco, v čem pojedu z Berlína do Brna..
Už jste jel InterJetem?
Tak si jezdi žlutým vrakem
Od pohledu poznáte měkkost sedadel a jejich pohodlnost?
Tak abych šel k věci, měkkost sedadel nepoznám, ale už od pohledu třeba vidím úzké a tvrdé opěrky ruk. Co tam ale hlavně poznám, že to je zase sedačka dělaná na nějakou specifickou výšku, kdy se budu nejspíš zase jako v InterPanterech opírat zády o to, co pro menší lidi má být boční opěrka hlavy. To už se pak lépe svezu i v Béčku nebo Bmz, kde jsou sedáky více výškově neutrální a kde po výstupu z vlaku dokážu dokonce i chodit bez bolesti v páteři.
Proč by někdo jezdil z Berlína do Brna? 😆
Protože obojí je od B a někdo to potřebuje do sbírky mezinárodních spojeních nádraží, začínajících stejnými písmeny. Je na to soutěž.
Protože jestli těmi vlaku pojedu, tak vždycky z Brna a občas třeba až dotoho Berlína.
S ohledem na nepřetržité výluky a opravy na každé trati v Česku, by na českých železnicích měly jezdit výhradně vagóny lůžkové.
Tak opravy se musí dělat a dělají se všude. Problém u SŽ je pouze v tom, že neumí sestavit výlukový jízdní řád a vymáhat jeho dodržování.
V Česku ovšem trvají asi tak desetkrát déle, než v Bangladéši a jakmile jedna skončí, začne o kus dál další, takže bez výluky se v Česku nikam nedostente.
Zajímalo by mě zda mají ČD nějaký průzkum na to kolik lidí preferuje dvousedačku oproti čtyřsedačce a naopak a zda to pak odpovídá rozložení vozu a nebo zda je volba tohoto rozložení motivována primárně počtem sedaček ve voze.
Problém je, že dokud nebudou povinné místenky, které by i reagovaly na počet lidí, tak Vám čtyřku obsadí vždy jako první a to většinou jednotlivec nebo dvojice…
Povinné místenky nemůžeš mít na expressech a rychlících, které vezeš na základě objednávky min.dopravy. To máš dané: ty musíš, jako dopravce, umožnit pasantovi si místo reservovat, zároveň nesmíš pasanta k reservaci místa nutit. Musíš mít, takovou a takovou, kapacitu pro kola a musíš / nemusíš mít kapacitu pro invalidní vozík, cestující s dětmi do 10 let, atp. Kinderkino ve smlouvě není, stejně tak, třeba, tichý oddíl, nebo oddíl pro baby, co je mi známo.
Jde s tím vydrbat jako u RJ, místenka zdarma
IDS a SKT jsou v bezmistelnove části
Ale závazkový RJ není žádný povinně místenkový. 🤷🏽♀️
Jasně že není, jeden vůz. Z ostatních tě ti strašně příjemní stevardi vyhodí, takže stojíš v tom jednom, protože je nacpaný. Zkušenost z R8. Ať si „žluťáci“ melou co chtějí ale ČD byly prostě lepší i s těma stoletýma koženkama, protože si prostě člověk sedl i bez místenky…
Jo? Tak proč si tu rezervaci v ceně jízdného nekoupite?
Ještě mi napiště, že by se za ČD nikdy nestálo…
Vážně? Asi za prvé – poslední dobou se v aplikaci Můj vlak objevil ne zrovna vítaný fenomén, že když chci místenku tak prostě mista jsou blokována pro ty co místenky nemají, což mě v relaci EC z UL směr Praha je stejně dětmi naprd Za druhé – nevím kdy budu chtít jet, snažím se jet tak,abych si v Ústí trosku ještě přítelkyně a syna užil, ale zároveň musím vzít v potaz to, že většinou jezdím ještě s dětmi z předchozího vztahu na druhý konec republiky, ale auto se mi nechce tahat…..takže musím u volby spoje brát v úvahu navíc věčné… Číst vice »
Ten, kdo si ten vlak objednává, to znamená kraj nebo min.dopravy, tak si objednává i kapacitu. Jasně, když máš klasický vagon, no tak nic, no tak kapacita nevychází na 3×B209, tak jeden z nich vyřadíš se sestava, a namísto něj zařadíš Bymee: problém vyřešen, harmonie obnovena. No, ano, u klasických vagonů není problém. Ale pokud objednáváš ucelenou jednotku, trakční nebo netrakční, no tak k ucelené jednotce můžeš, v lepším případě, připojit vagon, v horším případě jedině další, celou, jednotku. Zároveň platíš SŽCZ za železniční dopravní cestu, cenu musíš nabídnout co nejnižší, tak je logické, že, v rámci možností, chceš napresovat… Číst vice »
Nechápu proč nemůžou použít otáčecí sedačky.
b) je správně
Ad. Spolupráca so Škoda Vagonka
Nebolo by na škodu, ak by takto Škoda dlhodobo spolupracovala a prestala by konečne terorizovať svojimi paškvilmi typu Panter.
Dle fotek to vypadá, že maji přechodové dveře mezi vozy.
Railjet žádné nemá. Ví nekdo duvod?
Railjet přechodové dveře má, jenom jsou trvale otevřené a zavřou se pouze v případě požáru.
aha, tak to jsem se nevšiml.diky
Služební oddíl pro VEŠKERÝ personál mít budou? Dostatečně zabezpečený proti vniknutí nepovolaných osob?
Stejný jak InterJet. Sedačky na nic. Nejsou vůbec bytelné a když za vámi sedí nějaký nevychovaný harant, tak to je otřes. Zlaté Pendolino… Raději 2+1 a pořádné sedačky než 2+2 a sedačky na nic. Nebo aspoň by jeden vagon mohl být 2+1. Jsem si jistý, že by to lidé ocenili především když má jezdit až do Hamburku atd. V Berlineru jsem se nebyl ani s Nemkou schopen domluvit na tom, aby opustila mé místo, že tam mám místenku. Až jak průvodčí pohrozil pokutou, tak odešla. Už vidím, jak nějaké rodince budu vysvětlovat, že mi bouchaji do sedačky a ruší mě… Číst vice »
Ty sedačky v Interjetu mám naopak daleko raději, než co jsou v Railjetu, ale chápu, že je to subjektivní názor.
Proč pořad jezdíte druhou třídou?
„Nebo aspoň by jeden vagon mohl být 2+1“
Tak to samozřejmě bude, říká se tomu 1. třída
Třetí třída je od toho, aby se mírumilovní pracující dostali na šichtu a ze šichty, študý chudendi do školy a ze školy a ne, aby si ještě vymýšleli, že chtějí sedačku 2+1, nebo 1+1!‘ Ano, nejsme v roce 1895, takže i v 3. třídě už jsou dneska zásuvky, WLAN, Kinderkino a bůhví, co ještě, ale pořád je to 3. třída, na dopravu mírumilovných pracujících do Werku, ne na to, aby se tam pasanti roztahovali. Tak to prostě bylo, je a bude. V každé době, u každého dopravce. Sakra, nóbl světla, klima, Kinderkino, WLAN, zásuvky, stolky, a bůhví, co ještě a… Číst vice »
I pracující lid má nárok na toto svezení do práce já co pracují tak zase nesnáším když vedle mne sedí takovéhle smradlavej Kravařský co okrádá pracující lid o penize
A jak to souvisí s tím, jestli mají být ve velkoprostorovém vagonu sedačky, ve 3. třídě, 1+1, 2+1 nebo 2+2? 🤷🏽♀️🙄
Třeba já bych klidně ocenil normální světla, bez kinderkina, bez zásuvek, bez WLAN, bez stolků a bez bůhvíčeho ještě (klimu bych ocenil), jen aby ty sedačky byly trochu pohodlné a víc místa celkově a né aby člověk z Berlína do Prahy jel v nacpaném voze jak sardinka…
Pendolino mělo uspořádání 2+1, protože dodavatel sedadel neměl 2+2 ve svém katalogu, což byl jeden z důvodu, proč Deutsche Bahn odmítl jezdit s Pendolinem na trase Berlin – Praha – Wien.
Navíc nižší kapacita je nevýhodou pro dopravce, který potřebuje na tom vydělat i pro cestující, kteří chtějí místo k sezení ve vlaku.
Koho myslíte dodavatelem? Alstom (Fiat) samozřejmě Pendolina 2+2 dělal, potkáte je například jako ICN na mnoha IC linkách ve Švýcarsku.
Když jsem v tom jel 2 hodiny do Bellinzony, tak už nikdy více. Sedačky tvrdý, blbě tvarovaný a úzký. Hádejte proč.
No ale taky i přestože má restaurační vůz a 2.5 vagonů první třídy, kde je větší komfort, tak má kapacitu 470 cestujících a ne 331. Jezdí obvykle zdvojené což dělá 940 míst na vlak. Kdybyste na stejnou trasu poslal naše zdvojené Pendolino, musel byste o polovinu zahustit takt a na to nemáte kapacitu na dráze.
Tam by se 2+2 ale stejnak nevešla, stěna skříně je mnohem širší
Ale prd.
Když tam 2+2 pasanty napresovaly SLO-SŽ, tak co myslíš, že když to objednával drug Srečko Pičurin, že jemu řekli „jo“, a když to objednával Pepa Novák, že jemu řekli ne?
To je to poslední, klidně ti tam vrazej plastikový sedačky z tramwaye, pokud budeš chtít.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SLO/SZ_310.php
Kdysi jsem jel ve Švýcarsku Cisalpinem, což byla řada 470, ze které naše Pendolino vychází, a tam bylo uspořádání 2+2. Takže se tato konfigurace vyráběla.
Ale je to velmi nepohodlné.
Mnohem méně pohodlné je stát v uličce v Pendolinu jezdícím v závazku na Západním Expresu.
Fotografie jsou překrásné, ale tohle pro mě není. V takovém nóbl prostředí bych si připadal nepatřičně. Jako obyčejný člověk musím vědět, kam se nehodím. A klientela těchto naleštěných vozů se beze mne jistě obejde.
Nedá se nic dělat, budu muset častěji používat osobní vlak nebo autobus. Ale co, při troše trpělivosti je to zvládnutelné.
No, myslím, že nemusíte mít strach, ono jich zas až tolik nebude, a to co bude, bude jezdit hlavně do zahraničí.
To nevadí.
Napiš dopis na GŘ, že to je na Tebe moc nóbl, že jestli by nebyli tak vysoce lidští a nekoupili Ti, od SK-ZSSK, vyřazený vagon Bh 50 56 21-18 780-4 „Schengen“, no a nebo, jestli ještě nějaký mají, jestli by Ti nepřipřáhli k vlaku Bt-k662, no a v něm by taky dali ty antivandalské sedačky. 😎
Problém vyřešen, harmonie obnovena! 😂
Jste laskav, Vaše Blahorodí, ale není vhodné, abych jako řadový knecht vedl korespondenci s vrchnostenskými úředníky. Cestu ke skromnějšímu a tedy společensky přiměřenějšímu způsobu dopravy jsem již nalezl, jak uvádím výše. Komfortní tryskový vlak, to je něco jako pětihvězdičkový hotel – tedy jedno z míst, kde nechci být viděn, abych nebyl omylem považován za zámožného.
Ostatně před časem jsme byli ku skromnosti vyzváni nejvyššími představiteli státu a pokud vím, tato disposice dosud nebyla odvolána.
😂👍👌
Jsem jediný, komu vadí ty tvrdé plastové loketní opěrky? To nešlo použít nějaký měkčí plast nebo to potáhnout jako tu opěrku na hlavu?
I přesto si myslím, že nějakých 50-100 výprodejových „starovozů, hezčích než ypsilony“ by ČD ještě teď resp. v posledních letech koupit měly. Aby se mohly skokem zbavit prakticky všech neklimatizovaných v dálkovce plus nyní na překlenutí krize. Časem by ty ex ÖBB (a popř. odjinud) Xmz byly vhodnou zálohou na příležitostné vlaky stejně jako „superposily na Vánoce a začátky prázdnin“.
Ypsilony už pak nebyly potřeba ani jako zálohy záloh a zůstaly by konečně jen v muzeu, resp. u KŽC a podobně. 😉
No pokud ČD prohrají jižní balíček, tak bude po problému, ne?
To nyní nevíme a navíc to bude až za pár let. Totéž R9.
Navíc, pokud si dobře pamatuju, ČD v poslední době nějaké ojeté vozy poptávaly, takže, pokud to vyjde…
Otázka je, jestli na trhu vůbec něco je. ÖBB už určitě nic nepustí – naopak mají taky velký nedostatek a zpětně litují, že tolik dobrých vozů prodali ČD a RJ.
A kdo jim je prodá?
Když byl RJ schopen vozit vozy ze Švýcarska, Belgie, to se nikde nedá nic najít?
Zatím jsem žádnou informaci o tom, že ČD někde ulovily vozy na zaflastrování výpadku „dlouhodobě uskladněného“ v Žoskách nenašel.
A s těmi podmínkami (bude to hned jezdit) seženou těžko. S mírnějšími by nejspíš sehnaly.
Tak bude hned jezdit by mohli vyřešit dalším pronájmem od sousedních správ, případně i jako vyrovnávky za Brejle a letní Béčka do Polska.
Nemají náhodou DB v Mucranu plno zbytnejch vz?
Mají. V Lipsku – Engelsdorf jich je také dost.
A kolik z nich má platnou revizi, bez níž to nejde (ECM)?
Musím uznat, že Vaše názory jsou tady jedny z nejlepších, fundované a mají hlavu a patu.Vzdy si je rád přečtu.
No, s ČD, jako s jakýmkoli jiným molochem, by to nikdy nebylo „skokem“. S Amz a Bmz od ÖBB měli, vysloveně, štěstí, většina secondhandových vagonů je vyžitých a potřebují nějaké Reko.
Jasně, to není problém, ale v molochu se, nejprve, musí sejít rada dvanácti nepřítomných, pak se musí „najít“ peníze, pak se musí vyřešit, jak to udělat, když to nejde, mezitím se „rada dvanácti nepřítomných“ 3× vymění, a pak – možná, snad – se to začne realisovat. A, někdy, i zrealisuje!
Čímž netvrdím, že by to nebylo řešení, bylo, ale nebylo by to řešení „skokem“.
Bylo by super používat písmeno „z“, to slovo realizace se „s“ je stále spisovné, ale už nemáme 19.století, tak mi to rve oči 🙂
Achjo, opravdu se vyplatí ta koženka, která se po pár letech začne loupat? Kožené sedačky v 1. třídě podle specifikace ÖBB vypadají po letech úplně v pohodě, sedačky v mnohem novějších vozech ČD pro Berliner se loupou jak vzteklé…
Pokud se loupu, není to kůže, ale koženka, někdy též vzletně nazývaná ekokůže :-))
USB-C! konečně 😂
Otázka je, kolik z toho leze. Trochu pochybuju, že to bude umět USB-PD 100W, abych si do toho mohl třeba zapojit notebook.
Ne – půjde z toho to, co je ve specifikacích USB2.0, takže 5V/500mA. V lepším případě tam bude nějaký základní „nabíjecí standard“, třeba „USB battery charging“ (5V/1,5A)
A kolik takových zařízení s kabelem USB-C – USB-C je? Většinou to bývá USB-C – USB-A.
Navíc to většinou dává málo takže přes klasickou zásuvku lepší.
USB-C na USB-C si troufnu tvrdit, že dnes už je naprostá většina. „Většinou USB-C na USB-A“… co probůh používáte za zařízení?
DOOGEE S88 plus (modelový rok 2022), předtím S40 (2020), sluchátka JBL (2023), bezdrátový reproduktor (2020), Tablet Lenovo P11 všechno C – A. A za poslední rok jsem se setkal asi jen s jedinými C-C, takže buďto máte zkreslený pojem většina, nebo každý používáme jiná zařízení.
Jak a kde teda budou jezdit? Je pravda že půjdou na Metropolitany, Vindobony i Hamburgery? A co by pak mělo být se současnými railjety?
Spekulace o ComfortJetu na trase Pendolina je spíše nerealistická, Pendolino má 331 míst k sezení, ComfortJet bude mít až 555, což je 2/3 více než Pendolino.
Takže to je spíše zbytečné dávat soupravu s vyšší kapacitou když se vlak zaplní jenom z poloviny.
Ta matematika okolo by mě docela zajímala.
Může to jít na ten pár Cheb-Bohumín. Ten je kapacitně hodne nedostačující.
Pendolina mají nízkou kapacitu, což je právě jejich největší problém. Proto musela být o víkendu nahrazena na Západním Expresu, protože 331 míst je prostě ve špičce málo. I na trase do Ostravy by se v pohodě uživila spřažená jednotka.
Taky by mě zajímalo, kam půjdou naše ČD railjety.
Ex1 pravděpodobně
Zůstanou tam kde jsou a budou doplněny o nový Comfortjet.
Vozební rameno do Grazu se po dokončení Koralmbahn prodlouží přes Klagenfurt nejméně do Villachu. Možná až do Lublaně nebo do Benátek.
Čo sa spomínalo v minulých článkoch tu na stránke, tak by mali ísť na vami spomenuté relácie.
Som zvedavý, čo urobia ČD (resp. ZSSK) s voľnými súpravami na Metropolitanoch.
Ty vozy se někde uživí, furt tady máme pomsty ve formě rychlíku Brno – ČB – Plzeň a tak 😀
Vagonů není nikdy dost! 😅
Je v samotných vozech z hlediska cestujícího něco odlišného od InterJetu? Krom toho, že tedy budou jezdit rychleji?
Není, jediný rozdíl je, že bude mít restaurační vůz. A bude mít čelní řídící vůz 1.třídy. A je stavěn na vyšší rychlost než InterJet.
Ještě štěstí, že není víc rychlostích karegorií, než 160, 200 a 230 kmh.
Kreativci ČD by pak museli intenzivně vymýšlet další pitomý název pro skoro stejná vozidla, až by se z Nábřeží kouřilo…
A jak se tedy liší Comfortjet a Interjet po stránce konstrukční rychlosti? Trochu bych čekal, že u Interjetu bude omezení jen papírové. Nebo je tam nějaký opravdový konstrukční rozdíl?
Materiál soukolí třeba.
Jde o klasický push-pull.