Obrazem: První nádraží na vysokorychlostní železnici už má podobu

Terminál bude sloužit pro přestup mezi vysokorychlostními tratěmi Praha – Brno a Praha – Hradec Králové
Správa železnic vyhodnotila architektonickou soutěž na podobu vlakového terminálu Praha východ, který se stane prvním nádražím na vysokorychlostní železnici v tuzemsku. Vítězem se stalo sdružení „MP+ov Nehvizdy 2020“, za kterým stojí společnost Metroprojekt ze Sudop Group a architekti Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. „Příprava prvních úseků VRT intenzivně pokračuje,“ doplnil k oznámení výsledku šéf SŽ Jiří Svoboda na twitteru.
Předmětem soutěže bylo zpracování architektonicko-urbanistického návrhu pro účely budoucí výstavby nového železničního terminálu Praha východ, který bude součástí prvního vysokorychlostního úseku v ČR. Terminál bude sloužit jako přestupní uzel mezi vysokorychlostní tratí (VRT) Praha – Brno a VRT Praha – Hradec Králové a zároveň jako P+R bod pro dojíždění do Prahy i do Brna. Podrobnosti o soutěži, účastnících i složení poroty lze vyčíst z Oznámení výsledků i Protokolu o průběhu soutěže, které má deník Zdopravy.cz k dispozici.
Návrhy posoudila odborná porota, odměna pro vítěze je 1,2 milionu korun. K tomu lze připočíst jistotu navazujících zakázek. Celkovou investici do terminálu odhaduje SŽ na 780 milionů korun. Projekt VRT Polabí z Běchovic do Poříčan zadala Správa železnic nedávno sdružení Sudop Praha, Egis Rail a Mott MacDonald.