Obrazem: První nádraží na vysokorychlostní železnici už má podobu
Podoba terminálu Praha východ vzešlá ze soutěže. Podoba terminálu Praha východ vzešlá ze soutěže. Pramen: Opočenský Valouch architekti
Terminál bude sloužit pro přestup mezi vysokorychlostními tratěmi Praha – Brno a Praha – Hradec Králové
„Terminál bude sloužit pro přestup mezi vysokorychlostními tratěmi Praha – Brno a Praha – Hradec Králové“ Tak především jde o teoretickou trať VTR Praha – HK- Wroclaw, která by ovšem pro nás vůbec neměla být prioritní. I pokud by byla, uvažuje se rok zahájení 2040. Naopak prioritní jsou komunikace (železniční i silniční) na západ. Takže jediné, co se tam řeší, je dojížďka do práce do Prahy z východu, podobně jako Kladno ze západu. A dost pravděpodobně se tam nebude křižovat nic. Tedy do roku cca 2060 vůbec nic zcela jistě, ale to nádraží také tak brzy nebude, do té doby… Číst vice »
Panebože a prachy tečou na hovadiny … 1,2 miliony – tady už se darmožrouti živí jen na iluzích, kolik stály všehny ty nerealizované a hlavně nerealizovatelné návrhy všech těch dopravních nesmyslů, které nikdy nespatřily a nikdy nespatří světlo světa.
Tohle jsou mrcky, ale bubliny v podobě projektů studia Zaha Hadid kolem Masaryčky … kdo je platil? Už jsou zastaralé… a už je zase předělávají …
Zdravím z reality 21. století, z hrkající 810 jedoucí šedesátkou z terminálu Nymburk po koridoru na terminál Jičín… 🙁
Tak zrovna projekt Zahy Hadid, je velmi dobry a pekny, to co se tam predelava – myslim, ten navrh, to je strasny… To je presne ten pripad, kdy se velmi dobry projekt meni na neco co nejen, ze pekne nevypada, ale taky hodne rychle spustne…
Tenhle terminál by měl být spíše na letišti a VRT trasa vypadat asi takto: Dresden, Ústí, Letiště, Praha hlavní nádraží, Jihlava, Brno atd.
Z letiste to protahnete predpokladam tunelem pod celou Prahou? Neni to uplne realne, nemyslim napojeni letiste na VRT a jinou dalkovou dopravu, ale ten tunel pod Prahou…
Ano muze byt nekde podzemni stanice VRT v Praze v centru, ale pak hlavni prestupni uzel musite posunout jinam, ale kam? Liben, Smichov?
Jestli by nebylo jednodušší posunout letiště…
Koukám, že tam budou stejné sedačky jak na Letišti V. H.
A nešlo by tento terminál postavit blíž k řece? Dalo by se využít případně parolodi, kdyby trat někdo vyhodil do povětří.
Je mi 48 let. Myslíte si že se toho dožiji?
Ne.
Tak a teď bych prosil konec novoroční h vtipů. Nikdo nemůže bejt tak blbej aby vedl „rychlodráhu do polí za městem. Důvod proč do Prahy jezdím vlakem je že jede až na Hlavák a nemusím se dalších půl hodiny kodrcat metrem. Nevěřím tomuhle článku.
No, ja nechciposuzovat vhodnost umisteni terminalu, ale s tim kodrcanim to plati i opacne, nekdo se musi z treba z Hosivare kodrcat do centra, nebo treba z Klanovic…
Jinak Ten vlak samozrejme bude pokracovat na Wilsonak do centra, rada tech vlaku v polich take stavet vubec nemusi…
Reims ( Remeš) má VRT nádraží za městem, TGV champagne ardenne. , Peking je “v polích “ i TGV Meuse i Lorraine .
A taky je to dost bídné řešení.
Ale ty vlaky tam nebudou končit.
Terminál Praha – Východ. Nechápu. sevřený mezi dvěma kapacitními tratěmi se spoustou stanic v obcích a spoustou míst pro P+R (pokud jsou tedy nutná). Kousek od konečné metra. Vyrůst taková stanice 100 km od Prahy, v místě kde jsou jen směrově nevhodné lokálky (např. Humpolec-Pelhřimov) by smysl dávalo. Provoz VRT bude jen zdržovat a prodražovat, nesouměrně vytěžovat. Zbytečně odsávat cestující ze stávajících tratí, tím snižovat ekonomicku efektivitu jejich provozu. Pro řidiče z daleka bude lepší nechat auto dál od Prahy, pokud tedy chtějí přestupovat na vlak. Jediní pro koho bude Praha – Východ přínosem jsou lidé z okolních satelitů, pokud… Číst vice »
Naopak, bude víc prostoru pro zastávkové vlaky na stávajících tratích.
Už o tom slyšeli v Běchovicích? Že k mezinárodní dálnici, proti které 20 let protestují, dostanou i VRT? Nebo kreslíme nádraží bez kolejí?
Tam je trasa dávno zanesena v Zásadách územního rozvoje.
Snad bude tato architektura v roce 2098 stále in.
Vy si myslíte že to bude fakt takhle brzo.
Jednoduché, vkusné, hezké.
Snad se do té doby stihne obchvat Nehvizd a nová silnice č.101. Nebo ty auta budou přijíždět po silnici 3.třídy Nehvizdy-Horoušany?
Obchvat Nehvizd se do té doby asi stihne.
Důležitější ale je, že součástí stavby bude i nějaká forma napojení na dálnici – určitě tedy na EXIT 8 a obce požadují i výstavbu EXIT 11.
Ona i ta studie s tím počítá, nevím, proč tady chybí tohle…
https://1iq.cz/img/Wdn7m/UJE4u.jpg
Zrovna z tohohle obrazku nejak nechapu, proc ta stanice nemohla byt trochu vice posunuta k Jirnam…
Nejspíš u dálničního exitu není místo na víc kolejí? Na tomhle obrázku se to právě začíná větvit až za exitem.
Ano, koukal jsem na to, prostoru tam moc neni, zase trat je v zarezu, tudiz by teoreticky to mozne bylo… neni to az tak podstatne…
Skoda, ze kolem nevede dalnicni obchvat, hodilo by se to v bizkosti primestske stanice,…
Přestupní uzel, podobně jako řešení Rychlých železničních spojení je bohužel je řešené narychlo (makáme) a zcela nedomyšlené. S ohledem na skutečnost, že se jedná o dálkovou dopravu a možnost připojení východní části okolí Prahy, aby automobilová a autobusová doprava nemusela zajíždět do ucpané Prahy. Obsluha Prahy je dle mého soudu dostatečně zajištěna nádražími v Praze-Běchovice na stávajícím koridoru, Praha-Zahradní Město na IV. tranzitním železničním koridoru (přestup od Českých Budějovic?) s možností přestupu z linek S. Co však v myšlenkových pochodech dopraváků, kteří řeší problém jak propojit Wilsonovo nádraží, kde končí či projíždí vlaky z krajů, s Masarykovým nádražím (především pro… Číst vice »
Tak jeste k tomu prestehovat letiste a bude to super.
Terminály na okraji města se staví v případech, kdy vlaky nezajíždí do města, což není tento případ. Brzdit rychlé vlaky na draze vybudované VRT zastávkou v poli u parkoviště s malým obratem cestujících nedává smysl. Jezdit z Brna do Hradce s přestupem v Nehvizdech u Prahy taky ne (přes Třebovou to bude kratší, rychlejší, levnější a bez přestupu) .
Mezi Běchovicemi a Nehvizdy ale budou 4 koleje, vejdou se tam i rychlíky a expresy, takže to nakonec bude sloužit spíš jako zastávka s P+R pro domkaře dojíždějící auto/kolo+vlak do Prahy. Na to mi to ale přijde trochu moc opulentní.
Opulentní to zase tak není. 4 nástupní hrany jsou v pořádku. 2 by někdy mohli snižovat kapacitu.
Jen klid, jestli se to někdy postaví, tak to za 175 let někdo zbourá jako nepotřebné, nevyužité, S péčí řádného hospodáře zdevastované. Stejně jako jisté budovy a zařízení dnes.
hlavně bych ale nezapomněl vypsat soutěž na výběr státníka, podle kterého se nádraží Praha východ pojmenuje
Satan hřib
Nemusí to být podle státníka. Toto místo nabízí řadu lepších možností k pojmenování…😀
Tak asi už jenom rytíř Emil Škoda a Jan Perner .
Na samotném architektonickém návrhu vadí, že z perónů se dá jít jen k terminálu, do obce Nehvizdy oklikou po jiné lávce.
Jinak ke smyslu stanice – vazba mezi brněnskou a hradeckou VRT ok, ale kolik to bude využívat lidí? Jako místní OK, ale kolik tamu bude jezdit regionálních rychlíků? 4 za hodinu, ale neproloženě?
A trochu šotonávrhy: Prodloužit sem metro z Černého mostu (10 km, z toho 5 po povrchu)
cca 17 km dlouhá spojka na ústeckou VRT k Líbeznicím pro přímé expresy Berlín-Vídeň, stačína 160 km/h, mohla by ušetřit čtvrt hodiny oproti zajíždění přes hl.n. 🙂
Využije se most přes dálnici, další mos přes dálnici o kousek vedle je pro pár místních zbytečný. Počet lidí, kteří přijdou pěšky z Nehvizd bude minimální.
Můžou tam stavět všechny rychlíky od Kolína a od Hradce. To není málo.
Metro – nesmysl.
VRT musí jet přes Praha hl. nádraží. Nějaké spojky jsou nesmyslné.
Studie proveditelnosti v různých variantách počítá se zastavováním 18-22 spojů v 2h taktu, tedy cca 10 za hodinu. Něco z toho VRT, něco z toho rychlíky.
Někdo odkaz na Mapy.cz kde by to mělo být? Děkuji
50.125N, 14.732E
Děkuji
Na https://www.openrailwaymap.org/ to už je zakreslené – na druhej strane D11 od Nehvizd.
Děkuji
Královopolská vážka 2.0?
https://ct24.ceskatelevize.cz/sites/default/files/styles/scale_1180/public/images/1325925-136948.jpg?itok=is4dbYNq
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/01/Nehvizdy_2.jpg
By mě zajímalo, kdo tam bude přestupovat. Kolik lidí jezdí z Brna do Hradce? Pokud někdo pojede někam z Prahy, tak už přece nastoupí na ten správný vlak přímo v Praze, ne?
Tenhle můj příspěvek byl reakcí na podtitulek:
„Terminál bude sloužit pro přestup mezi vysokorychlostními tratěmi Praha – Brno a Praha – Hradec Králové“.
Funkci terminálu pro místní dojíždějící nezpochybňuji. A vypadá taky hezky 😉
Pokud to vezmu z cílovýho stavu, tak když to nebude dávat smysl z Brna na Hradec, furt to může dávat smysl mezi Hradcem a něčím, co bude na tý Brněnský trati za Brnem – Břeclav, Ostrava, Vídeň, Bratislava… Ušetří se relativně pomalý zajíždění na hlavák a stejnou cestou zpět, může se tak stíhat spoj, kterej by na hlaváku ujel.
Plus teda čekám, že to nebude jediná funkce toho terminálu, že půjde hlavně o výhodnější nástupní místo pro nemalou část Středočeskýho kraje a kus Prahy.
Podtitulek vychází ze studie proveditelnosti, která odhaduje denně cca 15 tisíc nástupů+výstupů pro přestup vlak-vlak, zatímco jen 3 tisíce nástupů+výstupů pro „místní“ a lidi, co tam dojedou jinak než vlakem.
Některé relace (třeba Jičín-Brno/Bratislava) budou rozhodně nejrychlejší i nejpohodlnější.
Podle vizualizací budou těmi dvouvozovými TGV Duplex jezdit pěkný slečny nohatý. 🙂
Stanice, schodště, přístřešky ok, ale ten parking a nějaká ta provozně-komerční budova určitě změnit. Postavit 3 patrový parkovací dům + plochu okolo a zmenšit tak o 2/3 a budova určitě nebude potřeba tak velká. Zbytečně velká plocha. Jinak pěkný.
parkovací místo v parkovacím domě vyjde minimálně 3x dráž
Odmítám, aby z mých daní byly placeny takovéto megalomanské projekty, které stejně půjdou do ztracena a utopí (čti: ukradne) se v nich spousta peněz. Navíc Správa železnic dosud nebyla schopna postavit jediný koridor, takže asi tak!
Smíchov – Beroun je ti snad málo !?!?
To se hned přidám!
Nevidím jediný důvod, proč budovat VRT Praha-Brno. Natož cokoliv budovat v obci, kde žije 3600 obyvatel. Kostel, školu, koloniál a hospodu tam určitě mají i nyní…
A co třeba vynechat Prahu a jezdit Bohumín,Ostrava ,Olomouc, Brno ,Plzeň, Karlovy Vary a dopravy nezajistí když podle p. Dokonalého examinera Je do Brna jezdit zbytečne asi nějaký fustrovany Pražák
Vy to nevidite, no jo, co na to rict…
Co je na tom megalomanského? Parkoviště? A proč si teda stále Praha stěžuje, že chybí P+R? Což je taky asi jedním z účelů této zastávky.
A kdopak zvolil VeVerky, kteří v zastoupení ministra do staveb hodily zásadní vidle?
Teď se něco připravuje, je to špatně, po Veverkách nebylo nic připraveno, taky špatně…
Dnes je ve Francii vidíte terminály plné zeleně. A také i na zastřešení nástupišť. Zde to mohlo být také 😉
Ale mohlo to také přeci dopadnout hůře 😀
Tak je otázka jakým druhem budoucnosti se chcete inspirovat, dá se to buď ekobudoucností, nebo sci-fi budoucností, nebo dystopickou budoucností. Tady asi převážilo sci-fi. Ale ty bílé povrchy, no nevím.
budoucnost vysoké teploty 35-40C v létě :/ zelená střecha není eco ale je především funkční.
V našich podmínkách zelená střecha právě moc funkční není.
Sebere vodu stromům dole, odpaří ji v místě, kde nikdo nevegetuje (osmé patro), potřebuješ bytelnější statiku, je problém udržet izolaci, při několikatýdenním období bez dešťů ji musíš zalévat… Nejsme v Norsku…
Natřete střechy na bílo a ohřev se sníží, sveďte vodu ze střech a chodníků do vsakovaček. Zbytek už je na přírodě.
Hlavní SO má bílé střechy, v podstatě je to „inspirované“ realizacemi jižních zemí, např. Itálie. Není uveden materiál a technologie.
Pořád mi tam chybí napojení na regionální dopravu, těch pár kilometrů z Čelákovic by mohlo dávat smysl – Mochovka 2.0 🙂 Aby tam obyvatelé okolních polabských městeček nemuseli autobusem / autem.
napojení na železniční regionální dopravu chybí :/ napravit prosím
Jako do Brna ?
Obráceně, do civilizace.
I když zemědělci, co budou orat ta pole (minimálně 9,5 hektarů jim přibude) VRT moc neužijí…
Níže v diskusi, jsem se pokusil takovou trať vyprojektovat. Vede z Čelákovic přes Prahu východ, Úvaly a končí v Říčanech. 🙂
S takovými problémy se budeme čím dále více potýkat: Česko je extrémně málo urbanizovaná země, lidé bydlí na vesnicích, či satelitech, ale jinak jsou doslova svázaní s městy, konkrétně s Prahou, a každé město v okolí by si přálo dostupnou dopravu do Prahy, ale to nebude tak jednoduché, už čistě z prostorového hlediska.
Pravda, v okolí Prahy je spoustu rodinných domů, a staví se další. Je ale potřeba to řešit, než se třeba z Jesenic stane součást Prahy. Je lepší postavit teď povrchovou S-Bahn, než za 30 let ražené metro. Šlo by i povrchové metro, metro D k tomu směřuje, nebo přidat třetí kolej Zahradní Město – Horní Měcholupy, a pokračovat směrem Průhonice – Jesenice – Jílové u Prahy/Kamenice.
Nechápu, k čemu bude tato stanice dobrá… 🤔 Přestupy mezi vlaky z Hradce do Brna? To je tak silná relace? Nebo jediné větší P+R mezi Prahou a Kolínem?
Smysl to má jako P+R. Brno – Pardubice s přestupem přes Nehvizdy mi přijde jako pitomost. Stávající trať není o tolik pomalejší a bude určitě levnější.
Pokud tam bude stavět většina rychlíků od Hradce, Pardubic a Brna, tak se zajistí slušný interval na dojíždění do Prahy.
A proč bych na takový rychlík měl z toho rychlovlaku do Prahy vůbec přestupovat? Abych se dostal do Libně?
Vlak, který bude zastavovat na Praze Východ, bude zastavovat i v Libni. Praha Východ je čistě pro dojíždějící do Prahy.
Pro dojíždějící do Prahy je potřeba VRT?
Jo, tohle taky nechápu.
Bude dobrá k tomu, že kdy pojede někdo z východní části středočeského kraje ne východ (Brno, Ostrava, Polsko, Víděň Slovensko, …), tak nebude muset jet na Prahlavák.
Ale na to je moc velká.
tak jestli myslíte parkoviště, tak to nevím. Kolejiště už zredukovat v podstatě nejde.
Koho ty blbosti baví? To si snad myslíte, ž se to v dohledné době (tím myslím 50 let) postaví? Fantasmagorie na entou. Čekám příští týden „fundovaný“ článek o tunelu Praha – Beroun a na dva týdny článek o spojení Praha Masaryčka – letiště – Kladno.
To jsme hned dva.
Takový článek „Stavba čtyřkolejného Vyšehradského mostu započala!“ by mi hned zvedl náladu.
(Dvě koleje pro Os přes Smíchov, dvě vysokorychlostní rovnou do Berouna)
Tunel Praha-Beroun aspoň má smysl, protože bez něj nemůže být dostatečná kapacita pro regionální dopravu. Nicméně souhlasím, že s modernizací přímého spojení z Prahy do Hradce by se nemělo čekat na eventuální VRT. Pořád se jezdí z V. Oseka serpentýnou po provizorní spojce z války a pak se všichni diví, že spousta lidí jede raději přes Pardubice. Ostuda.
Můžete jet z Prahy do HK autobusem. Nikdo Vám v tom nebrání. Aspoň nám, Liberečákům, je to stále doporučováno.
Pro lepší návaznost dopravy na terminálu Praha východ by mohla sloužit příměstská dráha (S-Bahn) z Čelákovic přes Úvaly do Říčan. Tímto způsobem je také napojena stanice pro vysokorychlostní vlaky Besançon Franche-Comté, ve které je po samostatné koleji přivedena trať z Besançonu. Správa železnic má dokonce na svém letáku francouzský terminál VRT, kde projíždí TGV a vzadu stojí u nástupiště regionální spoj TER. https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/80134901/Vysokorychlostn%C3%AD+tra%C5%A5+%28VRT%29+Praha+%E2%80%93+Brno+%E2%80%93+Ostrava+a+Brno+%E2%80%93+B%C5%99eclav/add3c5c0-256e-4ff8-be91-732c7496a6a8 Mapa tratě: https://mapy.cz/zimni?mereni-vzdalenosti&x=14.6655384&y=50.0805735&z=12&rm=9hyytxYSAvfZceVdKbCULxASNzAxOBCUSQfebOEC.NoBmIVcPiJGfOAE8fQEflgfS-ffnfa2f1GffZfZEfmAeN1f6je9Vf34fVnfkMf19f39fgGfYt0gfSRGGfM6KgfI6NKbQh6NfUaP8fV4O8fT3LcfWgHgfYBC1f-wflgfdmfhGf5Jf10femA90aFXflTJ9f55Ogf5r8qflwXgCh-rGCgYqDOgWjfj.gT0fhhgRNfcYhLdeAVVXB7ZQBXY1F1Xj4P-DJQXgMFXqNm-nORgN267gNELU-NGgWNC0SxflrP0fioLgfgz4Hf5m3.NbYxfiPfRkfdGfXsfXnf3BfRnfmZf6nGxfOzNV3s9Zwf4gMifJgCRfP8f3BfXNfTtfe1fMrAnfEC4tfCxJHedpHNfHMfm1fI0f30f6EfVnfVWfQ1fhafL1ALfL0BJfPV0AfRzffSfYofYyfdnf6m0nfJwHSf4q6nfHDUdf64-zfNqU1fiiWg0AYdB.h9necdgZ0fdpgSwfft Popis tratě: Trať začíná v Čelákovicích a vede po budoucí zrušené trati východně od Záluží (úsek Čelákovice – Mstětice se přeloží do mírnějšího oblouku), kde by mohla vzniknout zastávka Čelákovice-Záluží. Pokračuje do stanice Praha… Číst vice »
Lidi chtějí jet do Prahy a ne jezdit z jednoho satelitu do druhého. V Úvalech není místo na další kolej a tato trať by snížila kapacitu současné trati v Úvalech.
Většina lidí chce jet do Prahy, ale jsou i lidé, kteří jezdí tudy. Do Prahy navíc může jet vlak z Říčan přes Škvorec a Úvaly. Po postavení VRT Běchovice – Poříčany se na trati přes Úvaly, Český Brod uvolní kapacita, protože nebudou jezdit expresy, ale rychlovlaky právě přes Praha východ, kde bude něco z toho zastavovat. Hlavní význam této trati je, že by lidé do terminálu Praha východ mohli jet i vlakem, jak tomu je ve francii. Kapacita tratě Praha – Úvaly se bude snižovat i bez této trati. Ale železniční síť by byla flexibilnější, protože by mohl jet vlak… Číst vice »
Kapacita z Prahy do Poříčan se ušetří zrušením všech těch EC, IC a SC.
Když do těch Poříčan pojede za hodinu v každém směru 3 Os a 2 (slovy „dva“) rychlíky, bude místa habaděj…
Přes Úvaly/Č. Brod ještě nákladní vlaky směr Praha-Libeň, Beroun. V Úvalech je škoda to úrovňové křížení Čelákovice – Říčany, ale to by byly tak 2 Os za hodinu v každém směru (à la RegioPanter/Talent 3…). Č. Brod – Praha spíš 4 Os za h. v každém směru (3 by také stačili). S těmi rychlíky bych přidal ještě Leo Ex. s rychlostí 160/190 na VRT fakt nemůže. V Německu na VRT min. povolená rychlost 200, ve Francii min. snad 280, možná víc.
na uvolnění kapacity už čekají nákladní dopravci
Není to vůbec špatné. I mně, velkému odpůrci moderní architektury, se toto celkem líbí. Teď jen jestli to vůbec někdy bude…
Nejhezčí jsou stejně Vysočany, že?
Kdepak, nejhezčí je Ostrava-Vítkovice a Havířov, i když ty Vysočany asi taky 🙂
I mne z pozice fandy moderní architektury se to líbí, v podstatě nechápu ty mínusy. Hodnotím z hlediska architektury, nic více. Je to dobrá práce, ale bez rozpracování o jaké materiály a technologie se bude jednat, se to nedá hodnotit, na obrázku to vypadá velmi dobře, odvážně, rozhodující bude realizace.
Nebyly by ty návrhy, které komise nevybrala?
Zítra mají být zveřejněny na FB Správy železnic
Děkuji. Podívám se.
a ta o šípkové Růžence bude taky?
Protože byla předtím Perníková chaloupka…tak jim dej chvíli na vydechnutí…
A přitom v Libni se zamkne celej nákladní ranzir. Takže prostor v centru města by byl. Nebo Holešovice-Podbaba. Asi moc jednoduchý.
V Libni neuděláte P+R.
No hlavne primo ve meste jaksu P+R uz postrada smysl…
Když člověk vyjde z nádraží a sedne na 8 nebo 25…
V té Libni se to bude rušit proč? Už to má v merku někdo na kanceláře?
Letňany – pole?
ne, tam bude Babiš-office-city
No, centrála Agrofertu.
Aby se pak v lepších časech půlka úřadů vrátila do Prahy, a druhá zrušila rovnou…
být to na Kotasovi, mohla to být hala jak v Lyonu. Taky tam mají v podstatě jen dvě ostrovní bástupiště se čtyřmi hranami a uprostřed dvě průjezdné koleje. https://milosdvorak.rajce.idnes.cz/Vlakovylet_po_Evrope_-_zari_2016_-_1._dil_-_Vlacky_a_nadrazi/1167509552
YEAH! TO CHCI!
Jo – doby kdy tohle všechno platili Němci Evropě, to už bude asi pryč :- )
(Ale zase ta serviska na čištění oken! To by mohl být džob :- ) )
Fuj. Sorry, Střížkov stačí.
Myslím, že tohle by bylo na tomto místě moc i na Kotase.
Je to stanice u menší obce, sice vedle dálnice, ale jinak na poli, takže něco takového by tam bylo jako pěst na oko.(pěst na oko mu není cizí, ale v městě)
a tady brácha z Big Apple
https://www.railway-technology.com/features/featureinside-new-yorks-world-trade-center-transportation-hub-4892738/
No to je skutečně lyonská příšera, takové nádraží ba mne děsilo. Brrrrr!!!
A na co je to dobré? VRT je s naší legislativou utopické sci-fi.
Nasi francouzskou legislativou?
Francouzská bude jen technika stavby. papírování v podobě různých prudičů bude opravdu podle českých zákonů.
To kazdopadne, .. ovsem bez tech norem bychom to ani nemohli stavet… urcite ne nijak rychle…
a ty vzrostle ,třicetileté stromy budou umelé ? nebo je to vize roku 2070? ani jedno ani druhe , bude tam beton asfalt obracena zem kde nic neporoste a ohhrroommnnee parkoviště.
vidíte to negativně, stačí na místo stromů postavit stánky s levným chlastem a hadry, párky aj.
A co ten architekt tam má namalovat? Košťátka se třemi tyčkami?
Jeste jeden dotaz, pocita se , ze na nastupiste bude volny pristup vsem, nebo pres turnikety? Z hladiska bezpecnosti a poradku, by byly vhodne turnikety, ale je to vubec v CR mozne?
Vhodné by bylo aby lidi, co mají strach a potrebuji k pocitu bezpečí turniket nikam nejezdili
no, to neni jen o bezpecnosti, jen se ptam, asi zvyk z japonska,…
mam takovy pocit, ze jeste nedavno u nas existovali dokonce vstupenky na nastupiste, kam clovek jinak nemohl pokud nechtel jizdenku… ale nikdo to nikdy nekontroloval…
Stejne tak me zajimaji steny, zde nebudou nutne, prujezdne koleje tam jsou mimo nastupiste,… a take, zda vlak zastavi tak, aby bylo jasne kde ktery vuz bude a ktere dvere nejlepe pouzit, abych pak nebehal po celym vlaku…
Jsou to jen dotazy, ne pozadavky, ano?
Třeba ve Španělsku se k rychlovlakům také chodí přes security i s rámy. jako na letišti. Tam mají své zkušenosti… V Barceloně na Sants nebo Madridu Atocha se tam jinak k AVE vlakům nedostanete, obejít se to dalo třeba v Malaze, kde mají nástupiště stejná pro AVE i regionální vlaky, tak stačí přijet na nádraží lokálkou odjinud a jste už za security controlou. Jen takový postřeh…
Ano prave, v japonsku si v automatu koupite listek, projdete turniketem a pak mate na nastupistich i vyznacene misto kde nastoupit, a jeste je hrana nastupiste oddelena casto stenou,…
Proto me zajima, zda se s necim takovym pocita i u nas… nebo nikoliv…
Ještě se to ani nebuduje, nevíme jaké bude bezpečnostní situace za dvacet let. Pak se to bude řešit dodatečně. Ale variantně se s tím počítat musí. Takže je to právě naopak.
Nezlobte se, ale strčte si tu přehnanou bezpečnost z klobouk. Fakt nemíním na vlak chodit přes rámy a mít tam pakárnu jak při cest letadlem.
Jediné opodstatnění turniketů bude pokud budou kontrolovat lístky a odstraní se funkce průvodčího. Ale budou-li po cestě zastávky bez turniketů tak nevím. Stěny jsou spíš z hlediska bezpečnosti před pádem do kolejiště.
To je blbost, zdrzeni je nula nic… ani se nezastavite,… srovnani s odbavenim na letisti je uplne mimo…
Mj., prave v japonsku jsou ty turnikety i do metra a nema to s bezpecnosti nic spolecneho, to jsem jen uvedl jako priklad, a cestujicich odbavi mraky…
nezlobte se, ale když pojede vlak 300km/h, tak je bezpečnost na místě, jak na trati, tak přímo ve vlaku
Tak do aplikace, která Ti řekne bacha tramvaj se přidá bacha vlak a je vyřešeno 😀
😀
Hlavní koleje máte oddělené předjízdnými, pokud někdo naskáče až do hlavních kolejí, tak těžko mu bránit.
Ale mohlo by se to použít místo vízové kontroly, muhehehe…
Na vnitrostátní dopravě, v Schengenském prostoru, vízová kontrola…
Já mluvím o mezistátní dopravě 🙂
Bude daleko více bezpečnostních opatření, než předpokládáte. A budou i turnikety, ale hlavně prostor bude 100% pokryt kamerami, s přesným rozlišováním obličeje a mnoho dalších věcí. Ten svět o kterém sníte, už nebude.
a jistě i čtečka očkovacího koronapasu
Ano, prostě cokoliv. Ta monitorovací technika půjde neuvěřitelným způsobem dopředu.
A sociální kredity jako v zemi velkého čínského bratra. Kdo bude třeba plivat na zem, nikam nepojede…😁
To zbytečně zlehčujete. Povíme sito z dvacet, třicet let, čtečka> jméno>zaměstnání> bydliště a desetkrát více informací, o každičkém cestujícím.
Hmm. takže se zjednodušeně dá říct, že Nehvizdy mají nahradit de facto uzel Kolín? To jsme chtěli?
Pokud ano, tak by bylo dobré vést tudy Exy Praha-Liberec, R Kolín-Rumburk a Kolín-Ústí/L
na které by mohlo přestoupit z VRT z Moravy. Jinak by hrozil dvojí přestup v Nehvizdech a Nymburce.
Je to jednoduchý. Kdo pojede z Kolína, tak sedne na vlak, dojede do Nymburka, tam přesedne na další vlak, dojede do Nehvizd, tam přesedne na S a dojede do Prahy. To je snad jasné, ne?
Ještě by to šlo vzít přes Poděbrady a 398.
Jako že by tam pendlovala 810ka ? 🤔
S ETCS od AŽD!
Tak na Zdeňka nesmíme zapomenout, to by ho mrzelo…
Ne ta by měla výjimku.
A nebylo by vhodnejsi na Hradecke VRT udelat terminal pobliz trati Nymburk-Podebrady-Kolin-Kutna Hora-Caslav?
Tam by to tak nejak navazovalo i na silnice I/38 a I/32, takze stanice by obslouzila velke uzemi v celem regionu vcetne IAD i VHD?
To by asi bylo moc efektivni, ze? 😀
PS: No, i ta S-linka z Nehvizd by asi nemohla jet dal pres Sadskou do Nymburka, ze?? 😀
Když do Liberce , kde jezdí do MB a Prahy čtvrtina obyvatel , nevyjde ekonomika ani na tunel , jak může vyjít rozvaha na Hradec , kde jezdí prd a z toho půlka přes Pardubice a z Hradce dál kam ? . Budou rádi , když to do padesáti let narovnají aby to do centra Prahy zvládl vlak za hodinu , těch 100km po rovině .
Hradecko a Pardubicko, + Kolinsko, a za kopecky Vratislav je celkem dost lidi…
Na Ml.Boleslav samotnou to nestaci, Liberecko a Jablonecko uz by mohlo vychazet, ta D10 je narvana vcetne busu… ale pokracovani dal neni moc kam…
Tak nejak nechapu proc to nevychazi alespon do Bolky…
Co nevachází do Bolky?? JakoVTR. Ty se budou stavět je v souvislosti s projekty EU a všechny povedou do zahraničí. Takže s tou vaší bolkou …… je to špatné. Je to město aut, ….
VTR do HK se stavět nebude, je to jen studie, tak proboha lidé, berte to tak.
Prostě studie. Ta nic neovlivní. Ale tady spousta diskutérů o tom píše, jako kdyby už stála. :):):)
Takze polaci si postavi VRT na ceske hranice a my jim reknem, ne do Hradce ne… 😀
My to tam nechceme… 😀
Ono není úplně jisté, že si ji postaví Poláci, a my potřebujeme spojení na civilizovaný svět. Dostanou dálnici přes Hradec. To stačí.
Tento projekt by měl být zrušen. To raději kvalitní trasy na Slovensko, kde je vysoká potřeba osobní přepravy, protože už pomalu celé východní Slovensko se přemisťuje do Prahy.
Fakt tomu nefandím. Pro Poláky je to výhodné, ale pro nás vůbec ne. A setkáme se v této diskusi za 20 let a uvidíme.
Asi budete mít pravdu, BOHUŽEL.
Bohuzel je to pro polaky hlavni smer na Prahu a tim smerem ji skutecne planuji, proto byla var. pres Liberec zamitnuta, Polaci chteji Hradec… Mj., i pro nas je celkem dobre mit spojeni s Hradcem a Pardubicema do 1/2hod… to je hodne atraktivni oproti dalnici, i terminal u Oseka/Kolina je velmi atraktivni, pro prestup z regionalni trati + silnic I/38 a I/32, nez resit propady rychlosti na koridorech, je lepsi natahnout dve nove rychle koleje, ktere mohou byt i v soubehu s trati na Hradec, ktera se modernizuje – mohlo se to delat najednou… Cely ten koridor je pretizeny jak… Číst vice »
K tomu Slovensku:
https://www.youtube.com/watch?v=eTnC3CQgZ10
NE.
No to doufejme, ze ne, to by bylo jako si dat pro jistotu dva vlastni goly… Tam je prestupni uzel do celeho regionu, a nejen zeleznicni, i silnicni…
Z Prahy jezdí do Liberce nějaké expresy???? No hlavně aby dojely v ten stejný den, a bez lůžkových vozů.
Chápu to správně tak, že vlaky Drážďany-Vídeň vůbec nebudou zajíždět do Prahy? Kdyby se stavělo jen tady, tak by to zkrátilo jízdní dobu a nezatěžovalo již teď plné pražské tratě a nádraží. Pokud tomu tak bude, pak se mi tohle nádraží z hlediska zázemí zdá velmi poddimenzované, např. regionální stanive rychlovlaků v Číně u měst s podobným počtem tratí a obyvatel bývají staniční budovy mnohem větší (a plné). Ale soudě dle velikosti předpokládá že se bude zajíždět na Hlavní.
Pocita se s tim, ze budou zajizdet na Wilsonovo nadrazi v Praze v centru,…
Je to jen primestska stanice,…
Chápete to špatně. Vlak Vídeň-Praha-Berlin pojede po tratích Brno-Praha a Praha-Litoměřice-Drážďany, ne po tratích Brno-Praha a Praha-Hradec Králové. Vrtka Praha-Litoměřice-Dresden, u které se dá věřit jako u jediné, že ji dotáhnou až do konce tímto uzlem nepovede.
Hned za Nehvizdami bude tajná trať, která před Prahou uhne a povede na Drážďany. Pomsta za terminál Brno-Vídeňská.
Jaká pomsta? Brno bude mít to, co chtělo.
A co vlastně Brno chce? Za celých 5 let mých VŠ studií v tomto městě, jsem to nezjistil….( podobně, jako jsem dosud nezjistil, jak může někdo pít Starobrno….)
ODSun nádraží, Cejl a Starobrno. Chlouby štatlu pod Špilasem.
Když jste za roky studia nepochopil BrrNo! tak jste se špatně učil.
🙂
Právě že se učil moc a málo kalil…
Já nechápu vše, co vy a navíc ani ty smradlavé motorky, kde se lidé (Němci a Holanďané) stejně jezdí jen opít. Jinak proti Brnu vůbec nic nemám. Buďme rádi, že je tu ještě jedno trochu větší město.
Hmm, katedrálu, „hrad“, 2 soudy(okresní a krajský)…a dál nic…
To jste hodně přehnal, protože je tam řádově na 80 tisíc univerzitních studentů, Ústavní soud, vědecká centra, …
pridejte technologicke firmy, zacinaji se tam docela shlukovat, a VUT neni par studentu…
No ja si vlastne muzu odpovedet sam, porad je u nas levnejsi stavet do sirky nez do vysky a to i parkoviste, pac jsou relativne levne pozemky, i levna pozemkove dane… takze se tak trochu divime, proc se u nas tolik stavi na orne pude…
Konstruktivní…kolik navrhujete?
Já si to hned poznamenám….
My tu mame paradox, dan z prevodu, ktera je absolutne nesmyslna, ale za byt ci pozemek date par korun rocne, … a za zmenu ve vyuziti pozemku jen razitko…
Daň z převodu (poté daň z nabytí) nemovitosti byla 2020 zrušena. Sám jsem si ji užil přímo skvěle. Nejprve ji platil prodávající, po změně nabyvatel a teď nikdo. V roce 2015 jsem prodal byt a zaplatil daň z převodu, pak chvíli v nájmu a v roce 2019 jsem koupil dům. A zaplatil daň z nabytí nemovitosti. Pak ji zrušili. Zacvakal jsem celkem cca 400 tisíc.
Ano, je absolutne nesmyslna… ja ji nastesti neplatil, ale zato mam skvelou dan za byt ve meste, cca 1,- na m2… to kdyz reknu nekomu z nemecka, tak si mysli, ze kecam a neveri mi to…
1,- mesicne na m2
Délka TGV ve vizualizaci odpovídá tomu, jaká bude poptávka v případě, že ceny jízdenek budou alespoň vzdáleně reflektovat cenu celého projektu VRT v Česku.
Počítali jsme to. Lístek z Nymburka do Prahy bude stát 14716 Kč. Zpáteční se slevou jen 22000.
😀
Obávám se že tohle je nejrealističtější komentář k VRT co jsem na tomto webu za dlouhou dobu viděl.
Což je samo o sobě nesmysl, protože při takové ceně (+ tak mizerném využití vlaků) by se ty vynaložené náklady už tuplem nevrátily z vybraného jízdného.
Vyložené náklady se určitě nevrátí při jakémkoliv nastavení jízdného..
Přesně tak. Proto je nesmysl nasadit tak vysoké jízdné, u kterého by se některým mohlo zdát, že přinese pokrytí nákladů, ale ouha – vlivem tak vysokého jízdného bude využití VRT-vlaků příliš nízké, takže o to nižší budou společenské přínosy celé stavby.
Ale je třeba všude psát: jízdenka za cenu letenky.
Ano, vysokorychlostní tratě se stejně jako dálnice nestaví kvůli (přímé) generaci zisku. Kdyby tomu tak bylo, stavěl by je soukromý sektor. Ale tak to alespoň v Evropě nikde nefunguje.
Blbost . Totální
To spolu vůbec nesouvisí
To byste nezaplatil ani u dalnice, natoz u silnice mezi vesnicemi… a to pres vetsinu zdaneni ohledne IAD…
Jako, celkove musim rici, ze dobry,… ale radeji bych aby ty parkovaci plochy zmizely a vznikly dalsi dva parkovaci domy blize kolejim po obou stranach stanice a zastreseni slo az k nim, parkovaci dum vzadu by se mohl presunou blize na misto stani pred nim… Zelen vitam, je to pekne, zajimalo by me jake stromy jsou zvazovany… Doplnil bych nejake obchody, zde staci male, aby si clovek mohl neco s sebou koupit do vlaku, a nejaka mista na cekani v prostoru haly,… Celkove bychom dnes take meli myslet na vyuziti obnovitelnych zdroju a zde se primo nabizi pas mezi dalnici… Číst vice »
Jeste doplnim, dobijecky na elektroauta v parkovacich domech?
Podle návrhu to vypadá, že ten pás mezi dálnicí a železnicí má sloužit i jako protihluková ochrana. Soláry když už tak nacpat na tu tříramenou střechu.
koukal jsem, to ale nevim proc se chrani dalnice od zeleznice…
nekde jsem mel video o takovem vyuziti, jen nevim kde… myslim, ze pri ceste NEXem z letiste v Tokyu…
Protihluk bych videl spis az mezi dalnici a zastavbou…
Jenže stěna mezi dálnicí a zástavbou hluk od železnice neodstíní.
No nevim, jak to vyresite treba ve Vysocanech, kde je 6 patrovy dum a bydli se defacto nad kolejemi… Ne vazne, absolutni ticho tam uz neni, diky dalnici, ta se velmi tezko odstini,… a to je znat treba uz na Jiznim meste na Chodove, kde je ten kraval neskutecny i kdyz jste v Michelskem/Krcskem lese… U te zeleznice tam bude hluk opet take v zarezu, a nic strasneho by to byt nemelo, nejhorsi je to v zakrytych stanicich, kde se hluk odrazi,… nebudou tam jezdit nakladni vlaky, jen osobni,… Me na trati chybi prave zakryti od podvozku, a to i… Číst vice »
Na vysoké domy se používají vysoké protihlukovky, o tom se prý hádaly ve Č. Třebové. A finální řešení je skleněný tunel.
Někdy se to dá řešit výměnou oken ve vyšších patrech.
No, ty lidi si tam nestezuji… tam uz si totiz kupujete byt nebo pronajimate s tim, ze tam ta zel. je, …
Jenže když tu železnici rekonstruujete, tak dle hygieny musíte splnit i nějaké hlukové parametry, které jsou přísnější než když to „jen“ provozujete ve stávajícím stavu. Viz příklad se strážním domkem u Úval. Obecně hluková problematika spoustu věcí komplikuje a hodně často to je o porovnání hlukové zátěže současné a vypočtené budoucí.
v tomto místě je dálnice v zářezu, a stejně tak VRT a terminál má být v (separátním) zářezu.
I tak si myslí,. že je třeba hluk tlumit.
Hned mě napadá:
1) není ta silnice nějaká úzká?
2) proč se ten most nerozšíří nevyužije rovnou k přístupu na nástupiště namísto té druhé lávky? Anebo by to vyžadovalo velkou koordinaci mezi železničáři a silničáři, čili scif-fi?
Jakože by autobus zastavil na mostě a cestující sešli rovnou na nástupiště? Proč? Není lepší, aby je autobus odvezl stovky metrů daleko a oni se mohli cestou na nástupiště pěkně projít?
No samozřejmě! Tak je to nejlepší. Skoro jak v Libni.
Co v libni, ale takovy terminal Cerny most, to je lahudka, pro objizdeni autobusy…
U toho autobusu je to asi jedno, tak me doveze az pred vchod, ale libi se mi, jak jsou tam parkovaci stani pro kola, a zadna pristupova cesta pro cyklisty, pricemz se asi moc nepocita, ze by se dalo na kole prijet od jinud nez od Nehvizd prekne spolu s auty…
kolik cyklistů přijede na kole a pojede VRT do Brna?
V okruhu do 5 km od těch Nehvizd jsou Čelákovice, Jirny, Šestajovice, do 10 km už se vejde i Brandýs, Horní Počernice, Klánovice a Úvaly. To zas tak málo lidí není a je to tam celkem rovinatý, pár takových, co vezmou na cestu na Nádraží kolo by se najít mohlo.
Koukam na vizualizaci, kde jsou dve stani celkem pro 100 kol… proc tam jsou, kdyz nemate kudy tam na kole prijet???
Tak tedy ve vizualizacích jsou na SŽ fakt mistři. A ještě v zadávání studií spřáteleným subjektům, ať z toho něco mají. Ale realita je tak na hony vzdálená a nejistá (v našich podmínkách), že to asi ani nemá cenu se tím článkem moc zabývat… I tak mě ale zarazila to megalomanství a nárok na prostor. Jako ano, hezké, ale to tam budou přestupovat takové davy? Já tedy osobně pořád nechápu, k čemu to nádraží na VRT vlastně bude. Pro PID bych to chápal, ale kdo tam bude vlastně v tak hojném počtu mezi dálkovými vlaky přestupovat? Ale krásná je ta… Číst vice »
Proč to zase stojí na úrodných polích? a proč tak daleko od všeho?
Nie je jedno kam dajú vizualizáciu, ktorá sa nikdy nestane skutočnosťou?
Kdyby se melo stavet na neurodnych polich, tak moc na vyber nebude.
Protože je to architektonická studie a ty jsou vždy od zvyků a použitelnosti obyčejného člověka daleko a k ničemu. Krom zastávky v poli a obrovského megaparkoviště se pěšky odsud dostat nikam nedá. Proč je staniční budova na druhém konci parkovišti taky nechápu. Všude sklo, což má životnost tak 5 let než zažloutne špínou (viz. třeba Ostrava Svinov), a otevřené prostory, to je košér hlavně v zimě nebo větru. za mě k ničemu
Osobně bych čekal, že kolem terminálu časem vznikne osídlení, podobně jako vznikla Kaplice-nádraží, ale v mnohem větším rozsahu. Poloha blízko Prahy s dobrou dopravní dostupností pro dojíždění bude pro lidi zajímavá.
přesně tak, může to vést k rozšíření zastavěné oblasti směrem k tomuto objektu
K tomu zrejme dojde… mozna i komercni…
No vy jste koumak. Takze za dopravacke zadani, za ktere muze SZ, je vinna „architektonicka studie “ (mimochodem nejen architektonicka, ale i dopravni).
Vy budete jeden z tech jednodussich, ci na vsechno reknou „k cemu to je, kdyz chleba nebude levnejsi?“, vidte…
tam se stavi nejlepe . nikde nic neprekazi , vsude je plno mista , to zahrabat to do -3 jako v Berline napriklad to je jinej kumšt
A jak na této části VRT využijete -3 podlaží?
Ve finále se všechny tratě stejnak sejdou na hlaváku. Tahle odpočka je jen jakýsi doplněk k němu. I když k hradecké vrtce jsem nejvíce skeptický.
Máte nápad, jak ukončit trať z Kladna na hlaváku?
Pokud ano, tak…jak?
Praha- Hlavní nádraží, kolejová skupina Masarykovo nádraží. Pokud se povede přestavba Masaryčky tak, aby byl možnej východ do Opletalky, je to odtamtud pěšky cca půlku délky jednoho nástupiště na hlaváku a o kus míň, než mezi středy terminálů na Ruzyni.. Pokud by se tam povedlo někam nacpat podzemní koridor s travelátory, tím líp – nejspíš by nebyl delší, než jsou ty nejdelší mezi trasama metra v Paříži.
krasne to je, jen by to jeste chtelo vlaky a koleje co do toho brna nepojedou 120 max 160km-h , a taky asi lepsi vlaky hehe
Kdy se musí narodit první cestující, který má šanci se svézt po ČR VRT, prosím?
Během příští německé okupace…
Se obávám, že ta okupace bude spíš čínská, ale pro VRT to špatná zpráva není.
Skica: parkoviště ala luxusní camp pro karavany.
Realita 2035+: beton, asfalt a tu a tam stromek na pásu zeleně mezi parkovišti a obslužnou komunikací.
Jinak prostorově je to opravdu mimo. Zábor orné půdy násobně větší, než by bylo potřeba. Už vidím řidiče, jak kráčejí třeba 450 m od auta na nástupiště. A ta budova u obslužné komunikace je parkovací dům? Proč nestojí přímo u terminálu?
Co když to není parkovací dům? Je na něm nápis východ, pravděpodobně se jedná o východ z nádraží. Proto je i úplně vzadu, až za parkovištěm.
je, je to uz ve fotkach…
Spíš proč to není kompaktnější? Tedy centrální hala se schody na nástupiště napříč kolejemi a okolo na jedné straně parkovací dům aut i cyklo a na druhé terminál bus a taxi a vzadu druhý parkovací dům. Místo těch „vlaštovek“. Zbytek nevypadá tak hrozně. Ale nejsem architekt.
Zmenšit parkoviště a přidat rychlou tramvaj.
A tramvaj bude jezdit kam?
Do civilizace…
Tam ale můžete v klidu jet vlakem, kterým přijedete na nádraží, na tomhle nádraží Praha-východ velmi pravděpodobně končit nic nebude, a když ano tak zase jen nějaký S-bahn do centra.
Když ve volbách vyhraje ODS+TOP09+KDU a půjdou do koalice s Piráty+Stan a přidají-li se Zelení tak do 2 roků ,,jezdíme¨ po … víte čem.
Nebojte, chystá se ANO+ODS s podporou SPD.
Tahle země je naše!
Tohle heslo patri zemanovcum… nevim jestli se k nim prida ODS… :-D, i kdyz mozne to je, ANO s ODS chtelo uz toto volebni obdobi vladnout…
Soutěž byla údajně anonymní, ale organizovala ji AK Havel Partners která v minulosti pracovala pro SUDOP Group. Vyhrál Metroprojekt ze skupiny SUDOP Group. Život je jen náááááááhoda…
YES! We are the Champions!
Anonymní soutěž, výběr nejlepšího návrhu, potom teprve se všichni dozví jméno tvůrce, v tomto případě tvůrců návrhu…tak to prostě je! Objektivní, nestranné a férové pro všechny
O to pomaleji ale VRTkové vlaky pojedou z HK do Prahy či z Brna do Prahy, když budou muset zastavit na takovémto „polním“ nádraží.
Plus samozřejmě taková přestupní vazba vznikne až po dokončení OBOU VRTek – směr Brno i směr HK.
Neříkal bych tomu „polní“ nádraží. Pokud vím, SŽ(DC) se inspiruje u SNCF a tam je tento koncept zastavování obvyklý.
Ano, i v případě SNCF jde v daných případech o „polní“ nádraží.
Na druhou stranu – dá se najít ve Francii obdoba „VRT-nádraží kousek za velkoměstem o velikosti přes 1mil. obyvatel coby zastávka nad rámec obsluhy toho velkoměsta“? 🙂
možná v Lyonu? https://www.rajce.idnes.cz/f1167509552
Je to za městem u letiště – jediná veřejná doprava z centra je tam rychlotramvaji Rhona expres a to docela mastnou (tuším 15eur), jinak jsem na jiný public transport mezi městem a nádražím Lyon Saint Exupery nenašel
Z dopravního hlediska existuje drobný rozdíl mezi polem a letištěm.
To rozhodně. To ruzyňské je ekvivalent 3000 tun mouky. 😚
Jak už jsem psal včera. Jsem rád, že tu jsou lidi proti VRT, ale ať ty příspěvky mají alespoň nějakou úroveň. Toto není ten případ.
Mýlíte se. Zejména v případě VRT Praha – Brno zastávám názor „spíše pro“.
To jste mě zklamal.
Pojďme se bavit o větvi na Liberec, to má větší potenciál.
Stejná zastávka, jako je ve studii by mohla být i v Luštěnicích. A protože bude otočená o 180st, bude na to muset být nový projekt.
Město, jehož největším přínosem národu je vysílač a hotel na kopci, má ohromný potenciál!
Sice mimo, ale nevadí.
to je presne TEN případ
Mé výroky jsou nezpochybnitelné!
to je přesně TEN-T případ
to je presne TEN případ
No, může tam zastavovat rychlík od Hradce, co pojede přes Sadskou. 😀
Co je ten barak za parkovistem??
Parkovací dům. Na stání pro auta tam tedy opravdu nezapomněli.
Pakovaci dum??? A to jeste jsou tam ty obri plochy k parkovani? Proc teda nepostavi 3 parkovaci domy bliz u terminalu??? Mohou byt stejne, jako pres kopirak…
Zajimalo by me, zda pocitaji take s nejakym obcerstvenim, pac v interieru je jen puso a prazdno…
Taky to může být myšleno jako rezerva ve stylu když to nebude stačit, nebude velkej problém část těch vnějších parkovišť nastavit do výšky a furt zachovat i parkování venku pro ty, kdo maj z parkovacích domů obavy a pro ty, kdo na mě maj moc vysoký nebo velký auta (dodávky a spol.) a podobně. Navíc takovej parkovací dům znamená většinou delší manévrování a hledání místa, nejsem si jistej, že jenom parkovací domy by stačily kapacitou vjezdů a výjezdů (i když kapacitou stání by stačily). Když je to půl na půl, můžu se rozhodovat, jestli jedu někam na půl dne, nechám… Číst vice »
Kouknete na Cerny most a parkovaci dum, nemel by to byt problem, navic byste suchou nohou byl blizko odbavovaci haly,… samozrejme nemam na mysli zruseni vsech mist venkovniho stani, jen bych spise videl vetsi cast v domech a mensi venku… Velka auta by nemel byt problem vubec, to je o dimenzovani toho domu, klidne vetsi prostoly v prizemi, nebo nektera venkovni parkovani… Celkove se mi navrh libi, u cyklo asi bude namitka, chybi cyklostezka, stejne tak u K+R mi prijde maly prostor pro cekani a objizdeni… ale to jsou detaily… a jak jsem zminil, nejake mensi obchodni prostory pro cestujici,… Číst vice »
Jasně, dá se udělat přízemí pro vysoký a velký auta, atd. Ale to zas prodlužuje cestu k prvním místům pro ty malý a nízký. Celkově jsou to ale myslím všechno detaily proti ceně (S výjimkou měst, kde je akutní nedostatek prostoru, jsou místa uvnitř vždycky o hodně dražší.) A možná tý rezervě (čekal bych, že pozemky za tím parkovištěm budou pak celkem lukrativní na zastavění, takže expanze v případě potřeby půjde snáz do výšky než do plochy).
Jo cyklostezka určitě chybí, doufám, že jen není v této podrobnosti vidět (respektive splývá na pohled s chodníky pro pěší).
A co teprve místa pro auta k sezení !
Slovy klasika: We are the best in malování obrázků
SUDOP Group: WE WON BY A LOT!
I don’t want a lot for christmas.
Super, mám radost, že Správa železnic pořádá konečně architektonické soutěže – v současnosti je dokonce jejich největší objednavatel. S hodnocením je třeba počkat, až budou zveřejněny další návrhy, ale já jsem s tímto střídmým projektem spokojený.
Já nevím. Kde tam je modré zábradlí? Kde je zámková dlažba? Proč je tam tolik kolejí? Kde je ve vizualizaci pendolino, 471 a 814? Proč to nekreslil Kotas?
Protože jste Kotase ještě neupíchli přímo v Sudopu.
To by teprve byly naklady 😀
Pro náklady bude terminál vedle !
Pokud tam budu moci odlozit sve naklady, tak OK…
Protože si to drážní mafie Sosnů ( Vladimír, Václav, Luděk, více asi až další generace) neobjednala
Myslím, že se má veřejnost v následujícím období na co těšit. Naprostá pecka přijde v dubnu 2021!
Státní zastupitelství je ošéfované. V klidu.
Které konkrétně? Vrchní? 😨
Pěkné jako skoro každá architektonická vize. Jenže: 1) veřejné rozpočty deficitní a stát zadlužen rostoucím tempem. 2) Eurorozpočet deficitní a EU zadlužena rostoucím tempem. 3) Soukromnící pod tlakem na výdaje substituující škrtlé veřejné. 4) Kde nic není, ani VRT nevrtá.
Ale tak cílem je studie a práce pro SUDOP. Cokoliv stavět naopak cílem není.
Zabírá to moc místa a jsou dlouhé spojovací vzdálenosti. Proč není řešení obdobné Smíchovu? Tedy autobusové zastávky hned nad kolejištěm. Zbytečně honit cestující a zbytečně se zabírá orná půda staniční budovou.
Zastavky tam vidim u koleji, neprijde mi to moc daleko…? Ale doufam, ze budou v urovni nadchodu, aby clovek nemusel nahoru a hned dolu… to by bylo pohodlnejsi…
To jsou takove pekne obrazky od architekta, ktery vlakem nikdy nejel a nikam neprestupoval. Proc je to cele tak prostorove narocne, zejmena ta parkoviste? Ja mam obcas pocit ze CR je vetsi nez Rusko, kdyz vidim to plytvani s prostorem a ornou pudou. Proc tam misto toho nejsou mnohem uspornejsi patrova parkoviste. Navic si predstavte ze zaparkujete nekde v zadni casti toho parkoviste a bude prset. Nez k tomu vlaku dojdete, tak se vam bude v botech prelevat voda.
Typicky architektonicky navrh. Pekne obrazky, po uzitne strance pekna bida.
To me zarazilo jako prvni, proc tak obri plochy, stacili by 2 patra a je to o dve tretiny mensi zabor pudy…
Mj. co je v te budove za parkovisti u prijezdove cesty?
Zase na druhou stranu i přes velký zábor půdy je to koncipováno většinově jako jakýsi „lesopark“, tedy betonové dvoupatrové parkoviště by bylo proti tomuto monstrum beze stromů.
To je pravda, s tim souhlasim, ale mam pocit, ze ten kdo dojizdi autem bude radeji, kdyz bude moci zaparkovat co nejblize, a parcik by tak jako tak mohl castecne zustat… preci jen pak jde o vetsi vykupy pozemku, zabor orne pudy a trochu nepohodli jit pres cele parkoviste, natoz kdyz bude prset, snezit, nebo i padat listi… i lide maji radeji auta v garazich, kde lze mit i doplnkovou infrastrukturu, jako dobijecky elektro, mycku a pod… Navrzeny parkovaci dum vzadu tam je, tak mohli byt dalsi dva podobne blize a nevypada nijak odstrasujicim dojmem, pouze bych misto betonu volil… Číst vice »
Mluví z vás neznalost. Já například s panem architektem Opočenský vlakem jel a vím, že jím jezdí poměrně často do Líbeznic, kde je městským architektem.
Tak to je sice mozne, ale to na mem kritickem nazoru na predlozeny architektonicky navrh nic nemeni.
Zalesněné parkoviště není plýtvání půdou. Plýtvání by to bylo, pokud by tam ty stromy (a jiná zeleň) nebyly a udělala se z toho pouhá betonová kostka…
Jak pro koho.
OC Zličín tu věčně nebude. A to je hned 1km² orné půdy!
Vím, že existují soukromé triskáče, ale že jsou i soukromé TGV jako ve vizualizaci, to vidím poprvé 😀
Aspoň vidíte, kolik se dá ušetřit, když máte režijku. Na starý kolena si koupíte vlastní vlak! 🙂
Já dovedu být skromný.
A pořídím si soukromý obytný vagón…
jo to me take pobavilo, ale je to vizualizace, tak neocekavam dvouvozove TGV… 😀
814ku ti tam klidně domalujeme.
dekuju….
😀
P+R pro dojíždění do Brna? to je myšleno jak? jakože zaparkuju v Praze a do Brna pofrčím vlakem? No pravda, že pro lidi ze západní části ČR by to mohlo dávat smysl…
Jinak to vypadá pěkně, jen ty ostré rohy bych zakulatil nebo nějak více „zorganičtil“, to by mi přeci jen přišlo hezčí 🙂
Středočeský kraj má 1 350 000 obyvatel (a tipoval bych, že realita bude ještě o něco výš než je oficiální počet). A minimálně pro čtvrtinu z nich to bude blíž než do Prahy na Hlavák, zejména pokud tam bude i kapacitní parkoviště. Blíž to bude ostatně dost možná i pro východní okraj Prahy.
Jojo, může bejt..
Nejde o to, co je blíž, ale jak jednoduše a kolik se jich tam může dostat. Parkoviště s max obratem 3 tis. lidí za den není dostatečný důvod, aby se kvůli němu zdržovaly vysokorychlostní vlaky. Celý dopravní systém Prahy a Stč. se roky staví na to, aby se lidé rychle dostali do svých cílů, což je mnohem častěji Hlavní nádraží než Nehvizdy, kam povede jedna trať, která vede i na to Hlavní nádraží. Jinak tam není vůbec nic, maximálně tam může zajet nějaký autobus s pár lidma.
Mně se to líbí. Oceňuju stromy na parkovišti z hlediska zapadnutí do okolní krajiny, ale jedním dechem přeju majitelům aut pevné nervy, až budou mít po každém dni auta pos*aná od místního ptactva. 😄😄
A doufat, že jim v bouřce ten strom na auto nespadne.
buďte nohama na zemi a projdete se po podobnych mistech .1. – strom ve kterem se zahnizdi ptak musi mit korunu ktera mu bude domovem suche klacky zivorici na zavazce tim domovem nejsou 2. – v techto mistech poznamenanycch bagry je vse zive , krom luzy , vyhubene . pokud tam nebude nic k jidlu ptactvo tam nebude. 3. takovy strom aby byl v korunach zivot je stary strom , jako jsou napr na Vinohradech , staci se podivat na ty utrapene kminky na parkovistich obchodaku . tam je v korunach ve vetvich pouze igelit stedre rozdavany u pokladen .… Číst vice »
Bez studie se nic nepostaví, to beru, ale neměla by po studii následovat i realizace?
Budou tintili?
Tezko rict, ale nemel by to byt problem, i kdyby cela VRT po cele CR vysla na 900 mld., tak se stavbou po dobu 30 let, staci uvolnit kazdorocne 30mld.,… a odhaduje se ze ma stat 600 mld…
Ty nezastřešený nástupiště jsou moc hezký
Já tam zastřešení vidím, asi špatně koukám?
jsou zastreseny
Nástupiště jsou na vizualizaci krytá po celé délce
Ten první to dost zkresluje a vypadá to, že tam nejsou. Koukni na jiný obrázek.
Ten první obrázek byl vzatý z pokusu o standardizaci pro kanál D-O-L…to už neplatí.
Návrh je hezkej, ale nic mimořádného, což je pro infrastrukturní stavbu spíše plus. Mě zajímá něco jiného, a to zda někoho v Praze vůbec napadlo, že by tam měla být zároveň konečná metra B, protažená z Černého mostu. Zase taková dálka to není.
Možná napadlo, ale protože Praha má odpor k vedení metra na povrchu, tak se realizovat nikdy nebude….
Já tedy nejsem znalý věcí či projektu, ale proč by to tam nešlo vést pod zemí? (kromě nákladů..)
ty naklady jsou prave hlavni problem, dalsi je, ze Prahy by se to tykalo jen po Pocernice a Klanovice,… Jirny a terminal pak Stredoceskeho kraje…
Navic Praha moc nema zajem stavet metro do oblasti, kde staci i autobusy,…
Idealni by byla mozna S-Linka, ktera by to mohla dat po stavajicich kolejich, nebo propojena s pocernickou trati… Ona vubec navaznost regionalnich trati je u teto VRT stanice nulova, je jen pro IAD a autobusy…
Pod zemí by to nevypadalo tak hezky a blbě by se okecávalo, proč je to tak drahý !
V Praze jsou useky metra na povrchu, krome tubusu Vysehradskeho mostu, jsou jeste na Lukach a Cernem Moste, a dalsi povrchve vedeni je mezi st. Skalka a D.Hostivar… planuje se dalsi kratky povrchovy usek v Krci…
Neni zadny duvod nevest metro na povrchu, je to levnejsi… stejne tak by mohlo metro D vest az za mesto na jizni predmesti Prahy…
Jo, ale až na to Depo Hostivař, což je zastávka, se kterou původní plány myslím fakt nepočítaly, jsou všechny ty nadzemní úseky, kde se jezdí s cestujícíma, v tubusech. Odkrytý jsou jenom ty obslužný kusy mezi halama dep a tratěma v tunelech. Kdysi jsem někde viděl informaci, že soupravy pro Pražský metro nejsou na provoz s cestujícíma po povrchu vybavený, protože nemaj topení atd. a ten kousek na Depo Hostivař, kde je stanice už zase uvnitř v budově, je maximum, co se bez toho dá. Ale nakolik je to vážnej důvod a nakolik prkotina a hlavní roli hraje paragraf 1… Číst vice »
To uz davno neplati, resp. ani to nebyla pravda, ty ruske vozy jezdi treba v budapesti na provrchu, a i v jinych mestech… Pravdou je, ze kvuli nuselaku byly odlehcene mj. o topeni, most na takovou vahu nebyl konstruovan, ale dnes uz jezdi nove nebo repasovane vozy… Ona se vlastne chysta i stanice depo Zlicin, taktez trat na povrchu… Jinak by to nemel byt problem, ono pres Pocernice by stejne metro muselo byt v tunelu a ve stredoceskem kraji je to uz kousek… No a zda by stanice v Nehvizdech byla zakryta jako v Hostivari, to by nemel byt problem…… Číst vice »
Takže spíš výmluva a par. 1? No ne že by mě to překvapovalo. Každopádně napojení na tu trať vedoucí přes Počernice, Mstětice a Čelákovice by mi přišlo jednodušší a dost možná i důležitější než protahovat tam metro.
To me take, neni nutne celou Prahy tahat do centra na jedno nadrazi, kdyz alespon ctvrtina muze dojet na Nehvizdy…
Ona tak dokonce tim smerem vede jednokolejna vlecka z Mstetic kolem prumyslove zony vede, nevyuzivana, jen by se musela upravit trasa…
Z Celakovic zase vede prakticky nevyuzivana trat do Mochova, ktera je v soucasne podobe spise na zruseni… vetsina lidi cestuje autobusy dal nez jen do Mochova…
To jsem teda vybudil diskuzi… Ani jsem to nečekal. Já tedy z důvodu nepřestupování bych volil to metro, ale rozumím, že k tomu dlouho nebude chuť. Škoda. Jinak metro v Praze nemůže jezdit po povrchu z důvodu napájecí koleje (bezpečnost). V uzavřených areálech to nevadí, tam tydlítů, kteří si zkouší sáhnout na elektrický proud není tolik.
To je podle mě taky výmluva, dala by se ta trať oplotit. A i kdyby oplocená nebyla, minimálně S-Bahn v Berlíně jezdí s napájením z třetí koleje po venku běžně, včetně úrovňovejch přejezdů, takže plot tam být nemůže, respektive nemůže být po celým obvodu. A celkem nepochybuju, že to tak bude i jinde.
Do kolejiste metra je tak jako tak zakazan vstup, takze ani trat na povrchu by nevadila,… vlastne nikde ani na zeleznici nemuzete pres koleje jen tak chodit,… tak bezpecnost by byla vyresena…
To by neexistovali trate kolem londyna, v NY, Bostonu, ci jinde, kde jsou napajeci kolejnice a trate na povrchu…
Jinak samozrejme metro je asi lepsi, ale zase pocitejte, ze mnohem drazsi nez odbocka z trati, navic ktera vede soubezne s metrem B…
Já si právě nejsem jistej tím lepší. Metro by tam zcela jistě končilo, dál se pro něj nenajde využití ani ve snu (pokud by se vůbec pro něj našlo dostatečný využití sem), kdežto ta trať vede na obě strany.
Plus je samozřejmě levnější na stavbu i na provoz.
Z centra Náměstí Republiky do Běchovic to vlakem trvá necelou čtvrt hodinu. Zatímco metrem jen na Černý Most to trvá 18 minut. Lidé z Prahy 9 a přilehlého okolí využijí do terminálu vlakové příměstské zastávky Kyje, Dolní Počernice potažmo nádraží Libeň. Nepočítám řešení busu od metra ČM do terminálu. A co se týče opačné strany, že by lidé ze Smíchova a Stodůlek měli mít takový luxus, že na terminál dojedou bez přestupu? To nehrozí. Za prodloužení metra B bojovala i starostka Horních Počernic, ale jestli to bylo definitivně shozeno ze stolu, to nevím.
Me prijde Liben jako celkem dulezite nadrazi, je to prestupni bod, ale z Vysocan to budu mit bliz na Wilsonak nez na terminal vychod,…
Zastavka Kyje??? To fakt nehrozi, to je mistni zastavka pro lidi co tam bydli, zadny prestupni uzel MHD…