Obrazem: Práce na přestupním terminálu vlak/tramvaj/bus na Zahradním Městě finišují
Stavba terminálu Zahradní Město (konec července 2021). Pramen: Správa železnic
Zastávka MHD bude po mostem s přímým přístupem na nástupiště. V podjezdu naleznou cestující čekárnu a odbavovací prostory.
Tvrzeni, ze bude primy vstup ze zastavky MHD pod mostem na perony, neni tak docela pravdive. Puvodne existovala varianta, ze timo podjezdem bude proudit jen MHD a individualni doprava bude svedena do noveho podjezdu u Mitasky (Dolinecka-Zdanicka). To padlo se smyckou tramvaje a nakladnosti reseni. Bohuzel, nikde neni k nalezeni projekt, ale prosakuji informace, ze tramvaj bude pod mostem, ale je pak jasne, ze lide budou muset prechazet 1 jizdni pruh a pakteprve se dostanou po schodech, po eskalatpech, po sikme rampe ci vytahem na peron. Autobusove zastavky (zalivy) budou kousek nad premostenim smerem k Prubezne. Proto take zustane zastvaka… Číst vice »
Mě to po vzhledové stránce zas tak neuráží. Hlavně, už aby to sloužilo jak pro cestující tak pro zvýšení kapacity všech vlaků v okolí. Jsem se tam něco navozil betonových dílců a štěrku. Budu na stavbu už brzy jen vzpomínat.
Podle fotek to vypadá, že se řeší i křižovatka Průběžné s ulicí Na Padesátém – tam už to taky potřebovalo změnu, nebylo to tam moc bezpečné.
Resi se cela mysi dira…
No tady je zase odborníků. Divím se, že nepracují ve stavebnictví. To už bychom byli na špici v Evropě a přilehlém okolí.
To bychom možná předběhli svět i sami sebe.
kardinální otázka. Proč to trvalo tak dlouho ?
Vlastní stavební práce netrvají dlouho – nesmírně logisticky složitá akce – rekonstrukce při zachování provozu, křížení železnice s automobilovou dopravou, MHD, vykřížení vlastní železnice, nové mosty atd., atd. …
Beton vytuhne do optimální hodnoty za 28 dní …
Nejsme Čína, kde mají miliony dělníků a pro pomocné práce může být použita armáda ….
V tuzemsku se musí soutěžit, lze se odvolat ….
Přiznám se, že dodnes nerozumím tomu, jak se vedle sebe vejdou 2 autobusy, 2 tramvaje a 2 auta…
Projekt jsem neviděl, ale nebudou autobusy a tramvaje na jednom pásu?
Takže uprostřed? To by možná bývalo lepší udělat výstup do boků, co? Ale jasné, 2x přejezd tramvajových kolejí navíc…
tak při intenzitě dopravy jaká tam je by to bylo brzo všechno na jedný hromadě. stejně se tam budou co já vím přidávat nějaký světla, co já vím tak chtějí „vysvětlit“ křižovatku průběžná x na padesátém, takže při rozumným sladění tam další semafor pro chodce asi jde zkousnout. všechno bude lepší než to co tam bylo do teď.
1+1 pruh pro auta, 1+1 pruhu pro MHD spolecny tramvaj a bus…
Tohle je určitě jeden z nejpotřebnějších projektů za poslední dobu. Bylo to pro MHD hodně bolavé místo. Pozdě, ale přece.
A kde jsou další taková místa?
V Praze je takovych mist vice, ktere jsou hodne bolave…
Treba terminal Smichov, Metro D, Zdvoukolejneni nekterych trati a elektrifikace, napr. Dejvice-Letiste, TT Zdiby, apod…
Myslel jsem bolavá místa pro tramvaje…
Robert psal „bolave pro MHD“ nikoli jen pro tramvaje. Takze ten vycet je dobry. Spis je skoda, ze padaji plany na prodluzovani metra – A melo za Strasnickou mit 2 vetve: pres ZAhr na Hostivar a dal, druha pres Skalku na Sterboholy, na opacnem konci k letisti. Becko prodlouzeni do D.Pocernic. Cecko na Cakovice a na opacnem konci do Petrovic, pripadne Uhrineves.. Decko v soucasnem projektu za Mirakem pres Zizkov, Ohradu, Vsocan atd. Nova okruzni trasa atd. vetsi zapojen vlaku (s tim, ze by ČD konecne respektovala pravidla MHD). Pozn. k metru: ty okrajove trasy by nemusely byt pod zemi,… Číst vice »
Tak a teď by to chtělo ukázat současné pracovní prostřední, vybavení plus podmínky „obslužného personálu SŽ“ a následné dočasné v technologické budově.
Je v plánu umožnění průjezdu automobilům a autům dříve? Cedule v okolí totiž uzavírku pro auta hlásí jen do 20.8.
to spise nejdrive bude prujezd tramvaji, pro koleje se uz dela podklad,…
To těžko. Bude třeba ještě dodělat koleje v místech, kde jsou teď přejezdy pro auta…
ja vim, ale koukal jsem, ze se uz resi oblouky a koleje jsou natazene az k tem prejezdum pro auta, smycka taky napojena, a v mysi dire pod mostem/nastupisti se prave pripravuje podklad pro trat…
zato v mistech pruhu pro auta je velka jama,…
Ja to jen odhaduji, nejsem si jisty, je ale mozne, ze trat budou chtit protahnout na zahradak co nejdriv…
Uzavirka je do 15.9., od 20.8. se jen mirne upravi trasa X26 – nebude jezdit pres Cil, ale po Svehlove (Zahradni Mesto – Sidliste Zahradni Mesto – OC Hostivar …). Spis bude zazraki, kdyz to stihnou do pulky zari. A je skoda, ze behem dopravnich spicek nebyl zatizeny usek v ul. V Korytech omezen jen pro MHD, IZS a rezidenty v tomto useku. Pak by MHD jezdeila plynuleji, protoze 80% aut je obsazena pouze ridicem. Sam autem projizdim jen mimo spicky, ve spickach bud MHD, nebo jinou trasou, kdyz uz musim autem.
Proč je tam to výrazné nabarvení podhledů… Něco decentního by bylo ok, ale tohle je jak pěst na oko.
To je typická kotasovina, je jich tam bohužel víc…
moment, Kotas pořád plive do těchto staveb? jako určitě má dozvuk u sudop plánování, ale doufal jsem že jen max. přednáší
Ta zelena me prekvapila, ale design nastupist se mi libi, tady na tomto useku je to povedene… stejne jako Vrsovice a Eden…
Rozhodne lepsi nez to co bylo na puvodni vizualizaci, byt ZM nebylo z toho nejhorsi…
Joo, to by me taky zajimalo, kdo tu hruzu namaloval. Uplne cista kotasovina to neni.
Nedělal Kotas spíš na hostivařské stanici? Což se nevylučuje s tím, že pro pokračování dál k Hlaváku mohl navrhnout ideu, kterou ale dopracovali jiní. https://zdopravy.cz/obrazem-nejznamejsi-autobusak-ci-zeleznicni-stavba-desetileti-design-pro-prahu-tvori-egoe-80576/
soucasna podoba je pomerne asepticka, srovnejte to s puvodni (v galerii). to byla kotasovina jak z citanky.
https://zdopravy.cz/novy-vzhled-stanice-i-vylepseni-pro-nakladni-vlaky-szdc-meni-projekt-4-koridoru-v-praze-36002/
Původní varianta se mi tedy líbila mnohem víc, toto je hnus.
Au, já jsem doufal, že to je ochranné překrytí, které se následně odstraní (jako u plastových oken).
Pokud by to někoho zajímalo, tak super foto dokumentace rekonstrukce je zde:
https://hostivar-hlavni.rajce.idnes.cz/
K tomu se přidávám. Sleduji už asi dva a půl roku a je to velmi poučné. 🙂
Člověk by nevěřil, proč není za dvě stavební sezóny hotovo.
No protože čekají na tebe až to vezmeš do svých rukou…
prvni sezonu stravili tim, ze v dzungli a bordelu hledali kde maji stavet.
plus velmi uzka vazba na rekonstrukci hostivarskeho zhlavi vrsovic.
On ten objem zemních prací byl a je opravdu velký, viz to Zahradní město, kde třeba zřídili pilotové stěny a dlabali okolo, a jinde potřebovali zachovat průjezdnost, takže mostní pole, traťové koleje, podchody se musely dělat per partes, to lze velmi pěkně vidět ve Vršovicích. Nehledě na to, že takový městský brownfield může skýtat spoustu překvapení.
Jo, našli tam plynovod, co nebyl nikde zakreslený.
Asi ho měli za běhu rozbagrovat a nezdržovat se hledáním uzávěrů. A pak jen vztekle řvát na hasiče, že přece musí mít věcné břemeno, kde jsou ty uzávěry zakreslené.
Ex post se potom se hádat, že za výbuch a následný požár může bagrista a ne ten, kdo mu ten příkaz vydal pod pohrůžkou zastřelení.
Na rozdíl od Číny s miliony dělníků a absencí zákoníku práce v tuzemsku miliony nejsou dělníků nejsou a platí zákoník práce … Migranti z Asie a Afriky – nic kromě požadavku na sociální dávky neumějící – se do tuzemska za účelem práce nehrnuli.
Ach jo. To neměla být kritika, že to mělo do dvou let stát.