Nový vzhled stanice i vylepšení pro nákladní vlaky. SŽDC mění projekt 4. koridoru v Praze

Nová podoba stanice Zahradní Město. Foto: SŽDCNová podoba stanice Zahradní Město. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) mění projekt již rozestavěné akce za čtyři miliardy na 4. koridoru mezi pražskými nádražími Hostivař

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) mění projekt již rozestavěné akce za čtyři miliardy na 4. koridoru mezi pražskými nádražími Hostivař a Vršovice. Změny se týkají stanice Zahradní Město, která se dočká nové podoby i jiného uspořádání kolejiště.

Změnu designu zastávky potvrdil deníku Zdopravy.cz náměstek pro modernizaci SŽDC Mojmír Nejezchleb. O novou podobu stanice usilovali někteří pražští politici. Původní podoba měla odkazovat na nedaleký Lanový most. „Změny nejsou tak velké, takže se vejdou ještě do limitu změn během výstavby,“ dodal Nejezchleb. Nástupiště na Zahradním městě budou přímo nad rozšířeným podjezdem v Průběžné ulici, ve kterém budou umístěny zastávky tramvají, společně se zastávkou Eden je jednou ze dvou nových zastávek na modernizované trase koridoru.

Ve stanici bude vybudován terminál s přímým přestupem na městskou hromadnou dopravu, kterou v tomto místě zajišťují tramvajové i autobusové linky. K zastávkám MHD to budou mít cestující z vlaku jen pár kroků. Stávající úzký prostor pod mostem bude navíc rozšířen, takže dojde ke zlepšení bezpečnostní a dopravní situace zde i v přilehlém okolí. V podjezdu navíc naleznou cestující čekárnu a také odbavovací prostory. Přístup na nástupiště z ulice Průběžná bude oboustranný po nových chodnících. Oproti stávajícímu stavu, kdy nad ulicí vede hned jedenáctka kolejí, bude jejich počet v nové podobě výrazně snížen. Nad komunikací povede po mostě pouze pětice kolejí, přičemž uvolněný prostor poskytne místo pro stavbu dvojice ostrovních nástupišť a jednoho vnějšího.

SŽDC současně už vypsala zakázku na projektovou dokumentaci na úpravu uspořádání samotné stanice za necelých deset milionů korun.

Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše dojde ve stanici Praha-Zahradní Město k rekonstrukci čtyř výhybek tvořících dvojitou kolejovou spojku. „Při rekonstrukci bude dvojitá kolejová spojka nahrazena dvojicí spojek jednoduchých. Dále doplnění dalších dvou výhybek tvořících nově paralelní vlakovou cestu, s cílem usnadnit průjezd nákladních vlaků ve směru Praha-Malešice – Beroun, respektive zpět,“ dodal Illiaš. Podle něj tyto koleje a výhybky nebyly součástí původní dokumentace.

„Projekt včetně změny stavby před jejím dokončením má být podle zadání hotový do 9 měsíců od účinnosti smlouvy, tedy v létě 2020, vlastní realizaci pak předpokládáme v roce 2021. K prodloužení stavby tedy nedojde,“ dodal Illiaš. Náklady na dodatečné práce nejsou dosud přesně stanoveny a vyplynou ze zpracované dokumentace.

Modernizace úseku za 4,4 miliardy korun běží od léta loňského roku, hotovo má být v roce 2021.

Průběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal ChrástPrůběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal ChrástPrůběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal ChrástPrůběh stavby 4. koridoru u Zahradního Města. Foto: Michal ChrástPůvodní návrh podoby stanice Zahradní MěstoNová podoba stanice Zahradní Město. Foto: SŽDC
Tagy 4. koridor Hostivař - Vršovice Správa železniční dopravní cesty SŽDC Top Zahradní Město
56 komentářů