Obrazem: Poničený vectron je zpět na kolejích, vyšetřování pokračuje

Rozsahem materiálních škod jde o jednu z největších nehod na české železnic za poslední roky.
Po téměř dvou měsících od nehody nákladního vlaku u České Třebové došlo minulý týden k nakolejení silně poškozené lokomotivy Siemens Vectron. S odstraňováním následků nehody pomáhal jeřáb Kirow EDK 1000.2 z depa v České Třebové. Vyšetřování nehody dál pokračuje.
Celá operace trvala zhruba šest hodin. Lokomotiva byla odtažena do depa. O osudu lokomotivy ještě není rozhodnuto, pravděpodobně ale skončí ve šrotu. Poškození je značné. Relativně dlouhá doba mezi nehodou a nakolejením lokomotivy je způsobena dlouhou likvidací ostatních škod. Bylo potřeba odstranit poničené nákladní vozy a jejich trosky a odsát z nich přepravované obilí.
V České Třebové se srazily dva nákladní vlaky. Strojvedoucí vyskočil, škoda 150 milionů korun
K nehodě došlo 3. prosince u odbočky Zádulka v České Třebové. Strojvedoucí nákladního vlaku Pn 54812 společnosti IDS Cargo minul návěstidlo zakazující jízdu a srazil se s před ním již rozjíždějícím se nákladním vlakem Nex 62102 ČD Cargo již v obvodu stanice. Vykolejilo celkem 19 vozů a lokomotiva Siemens Vectron.
Rozsahem materiálních škod jde o jednu z největších nehod na české železnici za poslední roky, odhad je 150 milionů korun. Kromě lokomotivy došlo k velkému poškození trakčního vedení. Strojvedoucí nákladního vlaku stačil z lokomotivy před srážkou vyskočit a zlomil si ruku.
Nehodu stále šetří Drážní inspekce, která nechce případ dále do vydání závěrečné zprávy komentovat.