Obrazem: Poničený vectron je zpět na kolejích, vyšetřování pokračuje
Nakolejování lokomotivy Siemens Vectron po nehodě u České Třebové. Foto: Dušan Vacek / IDS Cargo
Rozsahem materiálních škod jde o jednu z největších nehod na české železnic za poslední roky.
Při pohledu na obrázek si kladu možná zbytečnou otázku. Jak by Vectron vypadal po srážce na přejezdu v porovnání s řadou 150/350…
podobně
Mne ten počet nehod s kompletně zničenými vozy/lokomotivami jen za poslední dobu fascinuje. To jich v jiných zemích taky mají tolik nebo se zase projevuje naše zaostalost?
Těch mínusu co jsem tady dostal pred dvěma měsíci kdy jsem psal ať vytáhnou EDK 1000. No nic no…
Psal jste, proč to není uklizeno, že pro EDK je to práce na den. A to byl samozřejmě nesmysl. Tak třeba proto ty mínusy.
O EDK 1000 už jsem si myslel, že je neprovozní.
Se zeptám možná úplně blbě: On o to obilí vysypané na místě nehody ještě někdo reálně stojí…?
Poté, co do něj 2 měsíce pršelo a sněžilo už asi ne 🙂 Ale odklidit se musí, před opravou tratě.
obilí patrně skončí ve spalovně
Zajímavá úvaha o předpokladu fyzické likvidace. U 20 let staré lokomotivy bych to chápal, ale to opravdu není možné vyrobit zničené části a ostatní použít? Předpokládám, že hlavní slovo bude mít likvidátor pojišťovny.
pokud je pokřivený rám tak náhradní díly nepomužou.
Opravit se dá prakticky vše. Otázkou je, má – li to ekonomický smysl…
spíš bych to viděl na kanibalizaci pro náhradní díly
Vzhledem k tomu, že komponenty na lokomotivě jsou počítány na 5g, což bylo určitě překonáno, tak si nikdo neodvážil říct, že to je ok.
Ohnutí rámu jde poznat jednoduše, ale různé praskliny desek v elektronice, poničené kondenzátory atd. odhalit nejde. Tam se to prostě v případě, že je to vystaveno nedesignovým podmínkám háže do koše, protože nikdo netuší, jak se to bude dále chovat.
Lokomotiva a nebo vlak? Chyba v výpovědi a nebo článku?
Adheze? Nepředpokládám, že by se to opakovalo, ale je potřeba takovou možnost před vyloučením ověřit.
Lokomotiva jiste některým svym brzdovym systemem brzdila, souprava vlaku nespise nebrzdila…
takže se dá předpokládat že vozmistr a strojvedoucí zanedbali své povinosti…..
Tak ona brzda vlaku bylya nejspíš po odjezdu z výchozí stanice plně funkční – úplná zkouška brzdy proběhla. Nicméně sněžení, teploty pod bodem mrazu spojené s poměrně velkou vlhkostí vzduchu dokáží své.
No nicméně byly hodnoty mimo povolený rozsah? Čekal bych, že ve chvíly kdy jsou okolní hodnoty hraniční(ale povolené) se bude i vagon chovat hraničně ale povoleně (tedy při shození nouzové brzdy pojede po zábrzné křivce, ne nad ní).
Asi tu bude problém, že dlhším nebrzdením zdrže namrzli a vlak nebrzdil, Vectron to nedokázal ubrzdiť ale zrýchľoval a chlap tak vyskočil. Vlak mal viac ako 60 km/h, musel to byť riadny rachot…
Čiště hypoteticky. Obchodník dopravce nabere vlak s nekovovými špalky od Břeclavi s dopravní hmotností na hraně (nebo za hranou) normativu zátěže, bo Vectron odveze přeci vše. Venku mrzne a padá sníh o 106 a pan strojvedoucí se škrábe ku Svitavám a je rád, že vůbec jede. No a do toho si má pravidelně po X km jízdy v tom stoupání vlak přibrzdit, aby udržel špalky v pohotovosti. A hlavně nesmí v tom kopci uváznout. To hlavně……
Ano, tak nějak to bylo. Před Opatovcem to měl zavřít ještě před vrcholem spádu a nechat rychlost klesnout a po překulení se přes vrchol, ihned zkusit brzdu, v Opatově by to ještě dobrzdil EDB. Ne to pustit dolů kilem a brzdit až tam bylo očekávej před Zádulkou…
A nebo měl třeba ledový špunt v hadici…
Ledový špunt v hadici, no proč ne, ale Vectron má sušičku, takže by se to stát úplně nemělo. Zase když vezmu v potaz, že někteří strojvedoucí jsou schopný jet kolem výstrahy stovkou a ještě pod výkonem, tak bych se nedivil vůbec ničemu… A tyhle zelený obilňáky brzdily fakt na hovínko, kdysi jsem je tahal a i s prázdnou jsem měl docela strach jestli to zastaví nebo ne