Obrazem: Podchody, nástupiště, nová stopa i hrob. Elektrizace trati Šakvice – Hustopeče pokračuje

Elektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Pramen: Správa železnicElektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Pramen: Správa železnic

Po zimní přestávce pokračují práce na modernizaci a elektrizaci železniční tratě Šakvice – Hustopeče u Brna (č. 254). V rámci

Po zimní přestávce pokračují práce na modernizaci a elektrizaci železniční tratě Šakvice – Hustopeče u Brna (č. 254). V rámci výluky, která začala v polovině března a potrvá do konce srpna, se mimo jiné postaví opěrná zeď ve stanici Hustopeče u Brna, obnoví kolejiště v mezistaničním úseku a připraví trakční sloupy. Ve stanici Šakvice se pracuje na novém podchodu, který zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště.

Stavební práce začaly loni v září, stavba bude ukončena jako celek na počátku příštího roku. V těchto týdnech se pracuje zejména na výměně železničního spodku a svršku v mezistaničním úseku, probíhají úpravy výpravních budov v obou stanicích i práce na zabezpečovacím a sdělovacím zařízení a trakci. Stanice Šakvice bude mít vedle nového podchodu i nové nástupiště. Změna má umožnit přímý vjezd od Brna na regionální dráhu a opačně. Realizace projektu za 1,4 miliardy zatím běží podle Správy železnic bez zpoždění.

Po dokončení bude možné zavést vlakové spojení z Hustopečí do centra Brna bez nutnosti přestupu. Cesta by měla trvat 35 minut. Traťová rychlost se zvýší na 85 km/h. V Hustopečích budou cestujícím k dispozici dvě nástupiště s délkou hrany 170 metrů. Stavbu provádí sdružení společností Subterra, OHL ŽS, Firesta-Fišer rekonstrukce a stavby a Elektrizace železnic.

Hrob člověka ze starší doby bronzové (cca 1 800 let před naším letopočtem) v místech, kde povedou koleje v nové stopě. Pramen: Správa železnicStanice Šakvice. Pramen: Správa železnicVe stanici Šakvice vzniká podchod, který bude spojovat stávající i nově vzniklé ostrovní nástupiště s výpravní budovou a autobusovým terminálem. Pramen: Správa železnicPůvodní napojení trati do Hustopečí mizí, odbočka bude jinde. Pramen: Správa železnicNová stopa trati a pohled zpět ke stanici Šakvice. Pramen: Správa železnicNová stopa tratě Šakvice - Hustopeče. Pramen: Správa železnicV tomto místě se napojí koleje vedené v nové stopě na původní trasu. Na místech, kde jsou koleje vedeny v původní stopě, došlo k nahrazení železničního svršku. Pramen: Správa železnicStavba přístupové cesty k budoucí spínací stanici. Pramen: Správa železnicModernizace trati Šakvice - Hustopeče. Pramen: Správa železnicElektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Pramen: Správa železnicPůvodní vedení trati (napravo) a trasa nově vznikající (vlevo). Místo největšího odchýlení od původní stopy - až 55 metrů. Pramen: Správa železnicHustopeče. Pramen: Správa železnicElektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Pramen: Správa železnicStanice Hustopeče dostane nová nástupiště. Pramen: Správa železnic
Tagy elektrizace Správa železnic trať Šakvice - Hustopeče
97 komentářů