Obrazem: Podchody, nástupiště, nová stopa i hrob. Elektrizace trati Šakvice – Hustopeče pokračuje
Elektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna. Pramen: Správa železnic
Po zimní přestávce pokračují práce na modernizaci a elektrizaci železniční tratě Šakvice – Hustopeče u Brna (č. 254). V rámci
A potom už, prosím, dejte tu moji srdcovku…Dobronín – Polná..a klidně bez drátů. :-))
A pak prosím dejte tu moji srdcovku…Dobronín – Polná..a klidně bez drátů. :-))
Myslím že elektrifikace by se více vyplatila u jiných tratí, něž u nějaké lokálky s osobáky.
Nezastavovani R v Sakvicich?
Pokud nyni stavi R v Sakvicich, tak z diskuze zde vyplyva, ze zejmena kvuli Hustopecim(?), takze by po dratech R v Sakvicich uz stavet nemusel. MD by chtelo linku R13 zrychlit o 20minut, ale dle umanuteho JMK je zasadni konstrukcni poloha linky na 250 v celou v Sakvicich. Do toho potreba mit pripoje v BV. Diky tomu jde potencil obou koridoru do haje, nebot musi R pak zbytecne stat 10 minut v Hodonine.
Nejen kvůli Hustopečím. V Šakvicích navazují na vlak i důležité autobusy, jako třeba 540 do Mikulova. Nečekám, že by se v Šakvicích mělo přestat stavět, leda za cenu úplného překopání autobusů v oblasti. Navíc bude tendence začít stavět i v Rakvicích.
Autobusy by mohly navazovat na Os do Hustopeč, ne? Navíc každou hodinu.
Pokud by R v Šakvicích nezastavoval, tak už ani nebude zajištěno spojení z „čehokoliv severně od Šakvic“ do Břeclavi, a to ani s přestupem (pozn. dosud je toto spojení zajištěno přímo bez přestupu).
“ MD by chtelo linku R13 zrychlit o 20minut, ale dle umanuteho JMK je zasadni konstrukcni poloha linky na 250 v celou v Sakvicich.“
Nebýt toho „umanutého“ JMK, tak by linka Olomouc – Břeclav nikdy nebyla do Brna prodloužena.
Navíc, v té poloze o 15 (ne 20) minut posunuté stejně jezdí Regiojet, tzn. nelze v této poloze vést linku R13.
Nedivím se, že EU od nové EU sedmiletky (2021-2027) chce přispívat jen na tratě TEN-T. Tato trať je důkazem jak zbytečně plýtvat prostředky.
Tato stavební akce se ale zčásti týká tratě TEN-T – součástí je přestavba žst. Šakvice z původní poloperonizované nově do plně peronizované podoby, plus úprava obou zhlaví tak, aby na nich byly dvě kolejové spojky namísto dosavadního nelogického stavu, kdy na každém zhlaví je jen jedna kolejová spojka.
OK, tak v tom případě by se udělala jen přestavba žst. Šakvice.
A jak jste přišel na to že stavbu pláti EU?
Platí ji. https://www.opd.cz/projekt/Modernizace-a-elektrizace-trati-Sakvice—Hustopece-u-Brna
No, byl bych opatrný. Aby se ta stavba vůbec dodělala. Z pohledu priorit je totiž naprosto zbytná.
„Po dokončení bude možné zavést vlakové spojení z Hustopečí do centra Brna bez nutnosti přestupu. Cesta by měla trvat 35 minut.“
Bude to 50 minut (o cca 13 minut víc než dosud v situaci s přestupem na R nebo Sp v Šakvicích), viz vysoutěžené jízdní řády coby příloha smlouvy JMK s ČD.
Reálně ještě víc, protože osobáky dost často chytají zpoždění v Hrušovanech, kde jsou předjížděny vlaky vyšší kategorie.
Ano, 35 minut je opakovaná lež. Tím dosáhnete jen tím, že některé stanice Os přeskočí. V tomhle případě to ale možné není. Také nechápu nesmyslné střídavé zastavování v Pouzdřanech a Popicích. Ti, kteří opakovaně minusují, doporučuji se podívat na JŘ, osobák než dojede do Šakvic, tak už máte 40 minut pryč.
Mínusovači jsou úplně mimo, doporučil bych se projet S3 kamkoli za Hrušovany dál, je to porod, protože se táhne se vším zastavováním a čekáním na předjetí nekonečně. Pocitově oproti rychlé R13 do Šakvic dost sešup dolů.
Hlavně – pochopím mínusování příspěvku uvádějícího subjektivní názor, kde mínuse je vyjádřením nesouhlasného subjektivního názoru k tomu jinému subjektnímu názoru. Nepochopím ale mínusování objektivní poznámky, uvedené bez jakýchkoliv subjektivních názorů. Taktéž si myslím, že autor článku nemusel automaticky přebírat (notoricky opakovaný, leč nepravdivý) údaj o 35 minutách cestovní doby mezi Brnem a Hustopečemi (což by znamenalo jen asi 28 minut mezi Brnem a Šakvicemi, kde se dá logicky odvodit, že to je jen o 9 minut víc než u bezzastávkových rychlíků a že jde o číslo, které je u všudezastavujících Os vlaků reálně nedosažitelné), aniž by se podíval do konceptu… Číst vice »
Zrychlení (s jízdní dobou max. 30 minut Brno – Hustopeče) by bylo, kdyby R a vlak do Hustopečí společně dojeli do Šakvic a tam by se odpojila jednotka směr Hustopečí. Vím, že tohle kvůli jinému objednateli R a Os nejspíš možné není. Myslím si ale, že by to nebyl špatný nápad. Kdyby InterPantery byly 6vozové, a nějaká 2vozová verze by se mohla zapojit a v Šakvicích odpojit a dojet do Hustopečí (V řazení 6+2 by byl R). To by ale zajišťovalo jen hodinový takt, což dle mého názoru pro Hustopeče stačí.
Nebude to 50 min. Nově mají jezdit do Hustopečí rychlíkové osobáky, které mají projíždět Vojkovice nad Svratkou, Popovice u Rajhradu a střídavě Popice/Pouzdřany a navíc v Hrušovanech nově už ve střednědobém a dlouhodobém horizontu nebudou předjížděny tak, jako je tomu teď. Dneska jede třeba Os4907 úsek Brno hl.n – Hrušovany s projetím Vojkovic a Popovic tento úsek 17,5 min., úsek Hrušovany – Šakvice s projetím Popic/Pouzdřan má jízdní dobu 16 minut s pobyty a do Hustopečí s pobytem minuta v Šakvicích to má být 7 minut, čili 17,5+16+7 = 40,5 minuty. Pokud se ale místo stávajícího Brna hl.n. bude jezdit… Číst vice »
To znamená, že z Vojkovic a Popovic nebude možné se dostat do Pouzdřan či Popic a naopak. Výborně. Skvělé 😀
Bude jen s přestupem, mezi těmi dědinami jaksi jezdí méně lidí, než z Hustopečí do Brna. 😀 Kolik cestujících denně, absolvuje cestu z Popic do Popovic u Rajhradu. Davy to nebudou…
Na takovýhle cesty ětšina lidí stejně použije kolo nebo auto. Onazaky většina lidí jaksi zapomíná, že Hustopeče jsou narozdíl od těch vesnic, jsou pro spádové a mají tam stavební, finanční či jiný úřad.
Hustopeče jsou spádové ze směru od Brna jedině pro Pouzdřany, Popice a Šakvice.
Přičemž paradoxně vždy z jedné z obcí nebude možné se dostat do Hustopečí na konkrétní začátek pracovní (či jiné) doby v celou hodinu, totéž pak odpoledne zpět (vzhledem ke střídavému projíždění těchto dvou zastávek). Stejně tak z jedné z těchto zastávek nebude možné se kloudně dostat do Břeclavi (přestupní doba v Šakvicích sice bude jen asi 5minutová**, ale v případě Pouzdřan až 35minutová, protože ten Os vlak, ze kterého by byla 5min. přestupní doba, tam nezastaví). ** Platí pro případ s cestovní dobou 50 minut; při zkrácení cestovní doby Brno – Hustopeče se naopak přestupní doba v Šakvicích směr Břeclav… Číst vice »
„Nebude to 50 min“
Bude.
„Nově mají jezdit do Hustopečí rychlíkové osobáky, které mají projíždět Vojkovice nad Svratkou, Popovice u Rajhradu“
Nebudou.
Přečtěte si ten dopravní koncept! Odkaz jsem sem už dával.
Jaký dopravní koncept panenko skákavá ? To, na co odkazujete jsou přece rámcové (= čti z prstu vycucané) jízdní řády, které pouze dávají tak maximálně informaci o celkových najetých vlakokilometrech pro toho, kdo se přihlásil tehdy do té soutěže vypsané JMK, aby věděl, s jakým objemem dopravních výkonů má kalkulovat a na co má naroubovat svoji nabídku – o ničem jiném to absolutně nevypovídá. V tuto chvíli platí koncept schválený JMK, který mluví minimálně ve střednědobém a dlouhodobém horizontu o projíždění Vojkovic/Popovic a střádavě Popic/Pouzdřan a o tom, že nově v Hrušovanech u Brna nebude S3-vrstva do Hustopečí předjížděna +… Číst vice »
„To, na co odkazujete jsou přece rámcové (= čti z prstu vycucané) jízdní řády, které pouze dávají tak maximálně informaci o celkových najetých vlakokilometrech“ A také o počtu potřebných souprav, přičemž při těch 35 minutách (uváděných mj. v tomto článku v odkazu na oficiální údaje z projektu stavby, ne však na údaje objednatele) by potřeba souprav byla o jednu menší. „platí koncept schválený JMK, který mluví minimálně ve střednědobém a dlouhodobém horizontu“ Čili ne o horizontu krátkodobém, o kterém tu celou dobu je řeč (i v kontextu tvrzení ve článku „po dokončení elektrizace bude“.)… „bez ŽUBu (-2,5min) a Hrušovan (-3… Číst vice »
(i v kontextu tvrzení ve článku „po dokončení elektrizace bude“.)… Ano, v tomto máte pravdu, ale zase je potřeba respektovat, že tisková zpráva obvykle – minimálně kvůli své délce a pak proto, že je určena široké veřejnosti – dost zjednodušuje viz níže https://www.szdc.cz/-/stanice-sakvice-bude-mit-nove-nastupiste-a-podchod Použité slovní spojení „Díky provedeným úpravám…“ je naprosto nešťastné a ano – fakticky i lživé – to já nezpochybňuji, nicméně cílová hodnota 35 minut byť dobře…v dlouhodobém horizontu – je hodnota správná a prakticky realizovatelná, což lze věrohodně doložit přijatým dopravním konceptem JMK a pak třeba i tachografovými křivkami plánovaných řad vozidel, které jsou uváděny v dopravně-technologických… Číst vice »
„za situace, kdy třeba uzel Břeclav bude pokud vím o půlhodinu v budoucnu posunut“
Tak je to pořád stejná situace, jen se to předjetí nebude týkat Os vlaku s odjezdem z Brna v X:10 h, ale v X:40 h.
Ano, je to tak.
Ještě mě to nedalo a díval jsem se na ty jízdní doby v krátkodobém horizontu:
Je to tedy simulace pro jednotku DESIRO ML3, ale jízdní doby jsou takovéto:
Brno hl.n – Hustopeče = 34,5 + 8 = 42,5 minuty celkem
Projíždí se pouze Pouzdřany, všude jinde se staví a jízdní doba Šakvice – Hustopeče je 5,5 minut. V Hrušovanech u Brna je technologická doba na předjetí uvažována 3 minuty.
„Pokud se ale místo stávajícího Brna hl.n. bude jezdit nově na ŽUB, tak to je dalších -2,5 minuty“
Pominu-li, že odsunuté nádraží = o to delší cesta mezi tímto nádražím a většinou brněnských cílů (takže uspořená doba na samotné jízdě vlakem se „vrátí“ na o to delší cestě v MHD), tak samozřejmě těch mínus 2,5 (?) min. bude platit i pro rychlíky, tzn. snížila by se i cestovní doba „rychlíkem z Brna do Šakvic + tam přestup směr Hustopeče“.
Rozdíl těch cestovních dob by byl pořád stejný (protože cestovní doba se zkrátí v obou variantách).
Pokud by tam jezdil nějaký expres nebo Spěšný vlak z Brna, tak ta elektrizace má smysl. Jenže do Hustopečí má jezdit přímý osobní vlak, který bude mít delší jízdní dobu než současný model R + Os. Proto nechápu, jaký to má vůbec smysl. Ta jízdní doba, k tomu ještě delší, příliš moc cestujících nenaláká.
To se při elektrizaci do Milovic říkalo také a po elektrizaci všichni volili pohodlí přímého vlaku.
Do Lysé někdy z Prahy jezdil rychlík, kterej měl o 20 minut kratší jízdní dobu oproti osobáku?
S tím rozdílem, že zde dochází k PRODLOUŽENÍ stávajících jízdních dob. A v případě Os to bude téměř o 20 minut. U většiny těchto staveb dochází k výraznějšímu zkrácení jízdní doby, v tomhle případě to prostě platit nebude.
Milovice vůči Praze ale jsou v přibližně stejné pozici (vzdálenost a tím pádem i smysluplnost zastávkových, byť přímých, Os vlaků) jako jsou vůči Brnu Židlochovice. Ne Hustopeče.
Opravdu?
Praha – Milovice 40 km; 44 min.; 9 zastávek
Brno – Hustopeče 41 km; 46-48 min.; 11 zastávek
Brno – Židlochovice 20 km; 32 min. 3-5 zastávek
To že vlaky budou v příštím JŘ předjížděny s JD 46-48 min. (nikoliv 50) neznamená, že to tak bude navždy.
„Opravdu?“ Opravdu. (Mj. je důležité brát v potaz vzdálenost vůči okraji Prahy, ne vůči jeho centru; vzhledem k tomu, že Praha sama o sobě je výrazně rozlehlejší než Brno, takže značnou vzdálenost tvoří cesta mezi jejím centrem a okrajem). Navíc, s Milovicemi nejde o přesné přirovnání ani co do koncepce osobní dopravy, protože v případě Milovic bylo zvoleno rozumné řešení, kdy část Os vlaků z Lysé nadále pokračuje dále směr Nymburk, zatímco jen další část Os vlaků z Prahy jede právě do Milovic. V případě Hustopečí tomu bude jinak – všechny Os vlaky budou ze Šakvic „odbočeny“ do Hustopečí; žádný… Číst vice »
Vzdálenost vůči okraji Prahy vypadá spíš jako úhybný manévr. Nemám přehled, kolik lidí vystoupí v Horních Počernicích a Vysočanech, ale skoro bych si tipl, že většina jede až na Masaryčku a celkově s MHD mají delší cestu, než budoucí dojíždějící do Brna. Nebo to chcete srovnávat s Modřicemi, které sice formálně Brno nejsou, ale funkčně a urbanisticky svázané jsou? Rozumné řešení: No pokud je podle vás přímý Os pomalý a je lepší rychlejší spojení R+přestup, co takhle to aplikovat na Rakvice a Ladnou, byť s přestupem na bus? Rakvice a Ladná přímým Os trvají ještě déle, než budoucí Hustopeče. Mimochodem:… Číst vice »
Pozor, jenže Rakvice a Ladná doposud tuto možnost nemají. Tady jde o to, že to co již existuje, se zruší. Budu rád, když návaznost na R13 do Brna nadále zůstane, protože jinak ti lidé vedení Kordisu nejpravděpodobně zastřelí.
„No pokud je podle vás přímý Os pomalý“ – V mimošpičkovém období (kdy rychlík jede jen 1x za 2 h) ten (byť pomalejší) Os vlak dotváří nabídku spojení z Brna kamkoliv jižně od Šakvic. – Os vlaky Brno – Břeclav také znamenají přímé spojení do Břeclavi; po dokončení elektrizace Hustopečí už bude možné jet z obcí severně od Šakvic do Břeclavi jedině s přestupem (bude-li vůbec v mimošpičkovém období nač přestoupit; v případě zastavení rychlíků v zast. Rakvice, předpokládá JMK jen velmi malou četnost Os vlaků v relaci Šakvice – Břeclav). „Mimochodem: Hustopeče 5956 obyv.; Rakvice 2111; Ladná 1218 Kam… Číst vice »
Přesně tak, souhlasím, Os vlaky dosud končící ve Vranovicích prodloužit do Hustopečí bez zastavování v Pouzdřanech a Popicích (alespoň mírně se zkrátí jízdní doba), to se týká Os vlaků z Brna odjíždějící v časech xx:10 z Brna. Pro půlhodinový takt pomůže R s přestupem v Šakvicích (stejně ho bude preferovat víc lidí), odjezdy xx:36. Os vlaky do Břeclavi s odjezdem xx:40 z Brna nechat v současném stavu.
Expres ani spěšný vlak na takovou vzdálenost nemá smysl, ale souhlasím, smysl to nemá. Stejně jako Židlochovice moc smysl nemají. Snad jen to, že bude jezdit víc vlaků.
No a co na Zidlochovice říkají cestující? Jak to tam jezdí využité? Teda jezdilo, před epidemií. Díky.
V Židlochovicích ten vlak kromě starosty moc nikdo nechtěl, nádraží je daleko (dál než autobusák a ostatní zastávky) od centra města a na vlak se dalo v pohodě dostat s přestupem v Hrušovanech. Ale jako lidi tím jezdí, protože jsou na ně navázané autobusy směr Hustopeče a autobus do Brna je omezený.
Většina to nechtěla, ale velká část už přesedla z autobusů, přestože ve špičce ty autobusy jezdí. A ty vlaky co jsem pozoroval, se postupně zaplňují.
Taky vzhledem k tomu, že autobusy místo Zvonařky končí už na hřbitově.
Myslím si, že vlak za 22 minut z centra je lepší, než 40 minut autobus ze Zvonařky. K tomu si připočítáme zácpy u Rajhradu, cesta na Zvonařku není taky žádná sláva. Jedinou výhodou je, že autobus zastaví v centru obce. To máte ale vykompenzované rychlejší cestou. Vlastně Židlochovicím to aspoň částečně pomohlo, Hustopečím to nepomůže. Nebo rozhodně ne tak, jak u Židlochovic.
Lidi zpravidla nechtějí nikdy nic, ale pak to rádi využívají. Co znám lidi tak většině víc vadí přesedání než že pojedou o pár minut déle. Krom toho až tam začnou jezdit pnteři tak se to taky zrychlí oproti klasice.
20 minut vážně pár minut není. Jestli jsi myslíte, že příchodem Panterů se jízdní doba zkrátí o 20 minut, tak se opravdu hodně, ale hodně spletete.
U těch autobusů z Židlochovic nejede v pracovní dny do Brna jen 6 spojů z 28. V nepracovní dny jsou všechny ukončeny v Rajhradě, kromě nočního, který ovšem kvůli nouzového stavu nejezdí. Z autobusu co končí v Rajhradě se do Brna dá přestoupit na vlak tam, vyjma posledního víkendového spoje, na který navazuje bus linky 504 do Brna. Přesedli na vlak, protože pro ty co jedou až do centra Brna je to rychlejší spojení. I ty Hustopeče budou zřejmě nakonec rychlejší či alespoň stejně rychlé jako nyní i když to nyní nevypadá…
Hustopeče opravdu stejné nebudou. Těch 50 minut to opravdu potrvá. Navíc, to je jen JŘ, ty osobáky z Břeclavi se často zdržují kvůli křižování s R.
Opravdu trvat nemusí, počítá se zrychlenými osobními vlaky. Takže výhodou je zmizení toho přestupu. Až bude rekonstrukce stanice dokončena, bude trať z Břeclavi do Brna opět dvojkolejná. K žádnému křížování nebude důvod. Bylo by lepší zavést přímé autobusy, místo těch vlaků? Tak třeba někde jinde příště…
Zrychlený osobní vlak vám projede buď Popice nebo Pouzdřany. Ušetříte minutu 😀
Takže lepší by byl přímý bus? 😀 Asi ty koleje měli vytrhat úplně… a není to jen o úspoře zdůvodu vynechání jedné zastávky… třeba na stránkách Europointu Brno najdete pár obsažných dokumentů k prostudování… navíc, teď to již nikdo nezmění.. teď už může jen dělat chytrého…
Lepší by byl současný stav, rychlý rychlík s přestupem na bus/lokálku. Zdejší stav evidentně neznáte, trať je sice dvojkolejná, ale s hustým expresním provozem, takže osobáky se křižují často a jsou pomalé.
No když je to ještě počítané na plecháče , tak to pomalé je, s jednotkami by to mohlo být lepší.Navíc se vyhrožuje kusem VRT, ale otázka jak to dopadne na druhou stranu je trať skoro v rovině, nebo jenom v hliněných kopcích, takže případné rozšíření o koleje nemusí být problém.
Dost často jsou možná předjížděny, ale nekřížují … Nynější stav nepočítám, to je důsledek rekonstrukce. Proč jezdit přímo, když se dá přesednout, že ano… co bude či bylo lepší ukáže čas… Řekl bych, že tu oblast dost dobře znám, ale když myslíte… 😀
Ok, omlouvám se, spletl jsem si terminologii. Pokud by došlo ke zavedení zrychlených vlaků, tak je to sice super, ale pořád to neřeší ztrátu přímého spojení na Břeclav a pořád to bude z Brna pomalejší, než přestupem z rychlíku.
A v Hustopečích bude stejný model koncového nádraží, jako v Židlochovicích, tedy bez možnosti objíždění klasické soupravy? Chápu, že budoucnost patří uceleným jednotkám a Plechovka s Bymáky je fuj, ale přesto se mi dva souběžné šturcy tak nějak nelíbí…
Nástupiště budou stejně, navíc tam bude manipulační oboustranně zapojená kolej bez TV, takže objíždět bude pravidelně jen manipulák s dieselem. Viz https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4146517
Proč nelíbí?
A co Masarykovo nádraží v Praze?
Netušíte, kdy bude nástřel jízdních řádů? Bojím se, že pak už toho dál na Zaječí a Břeclav moc jezdit nebude.
Kordis se vydal cestou zničit dopravu na trati Šakvice – Břeclav. Pokud MD odsouhlasí zastavování rychlíků v Rakvicích, mezi Šakvicemi a Břeclaví pojede jen pár osobních vlaků. Takže obce, které leží před Šakvicema ze směru Brna (Popice, Pouzdřany, Vranovice, Hrušovany..), ztratí přímé spojení s obcemi za Šakvicemi (Zaječí, Rakvice, Podivín, Břeclav) a k tomu ještě spojů ubude. Dopravní model je velmi nešikovný, a osobně bych linku S3 do Hustopečí neodklonil, viz můj komentář výše, dojde k výraznému prodloužení jízdní doby.
A kolik lidí jezdí z Pouzdřan do Rakvic vlakem?
Oprava: Kolik lidí jezdí z Rajhradu, Vojkovic, Hrušovan, Žabčic, Vranovic, Pouzdřan a Popic do Břeclavi? Málo jich není.
To nevím, ale osobák před Břeclaví, bývá skoro prázdný.
„osobák před Břeclaví, bývá skoro prázdný.“
Pominu-li, že přinejmenším v ranní/odpolední špičce nemáte pravdu + pominu-li úskalí, že soupravy jsou dimenzovány na úsek skrz Brno, takže bývají méně vytížené na jakémkoliv konci svého vozebního ramene, tak dodám, že pohled na aktuální obsazenost spojů a vyvozování závěrů do budoucna z této věci může být ošidný, protože tím pádem mezi mezi Šakvicemi a Hustopečemi dosud jezdí poloprázdný motorový vůz řady 810, a to dokonce jen v pracovních dnech; zato nově tam bude celotýdenně jezdit velkokapacitní elektrická jednotka, logicky rovněž povětšinou skoro prázdná.
To je zcela irelevantní otázka. Dojde ke zhoršení i pro stanice, kde rychlík zatím staví. Protože ten Os doplňuje rychlík a vytváří půlhodinový takt. K těm počtu cestující, kolik lidí jezdí z Letovic do Svitávky? Také byste zavedl přestup?
Takové krátké nic drátovát no nevím a hlavní tratě nic.napr . Brno – Jihlava, Valmez – Ostrava, Znojmo – Břeclav nebo Opava-krnov- Olomouc už mnely být dávno pod dráty.
Kordis se stará, Kordis má…
Jaká magie by nastala na trase Krnov-Olomouc a Brno-Jihlava po zadrátování? Nestačilo by vysoutěžit dopravce s adekvátními vozidly?
Využije se to nejen pro osobní ale i nákladní vlaky.mezi velkými městy kde jezdí rychlíky a spesnaky se ušetří hadí nafty.
Problém je, že v nezávislé trakci je čím dál méně adekvátních vozidel. V takovém Rakousku chtějí vššechny tratě elektrizovat nebo zrušit. V ČR například není výrobce, který by vyráběl nové dieslové jednotky a ani velcí evropští výrobci v dieslu nemají takový výběr jako v elektrice.
Brno-Jihlava by umožnilo nerozlamovat R11.
??? čím by umožnilo nerozlamovat?? vycházejí lepší oběhy či co??
Zrovna s rozlamováním to R11 nijak nepomůže, protože v Jihlavě je, stejně jako v ČB, úvrať…
„Problém je, že v nezávislé trakci je čím dál méně adekvátních vozidel.“
Regioshark, Lint; cokoliv staršího koupeného „secondhandově“…
Souhlasím s vámi, na trati 240 je počet cestujících docela velký, bylo by tam dobré dát lepší vlaky.
Nic z toho si nedovedu představit na rychlíku z Jihlavy.
Stadler Flirt, či GTW. GTW existuje i ve variantě 4/8. Stadler nabízí v naftě i Wink.
Ono to bude jako s tím, že elektrické jednotky na 1500 V nikdo nevyrábí.
Vyjmenované akce bz mohly pomoct, ale jenom za splnění dalších podmínek. Například Znojmo – Břeclav má smysl zadrátovat jen pokud na trati má vzrůst nákladní doprava, do budoucna se počítá s elektrifikací i od Brna, možností je tam několik, v takovém případě by úsek Hrušovany – Břeclav měl menší význam. Navíc bohužel není v dobrém stavu a už vůbec ne elektrifikovaná trať z Retzu přes Pulkavu do Sigmundsherbergu. Pak by to smysl mělo, velký, protože tak vznikne, bohužel přes Rakousko, jižní spojení mezi Moravou a Čechami, jenže je třeba aby na té trati nebyl značný sklon, což bohužel na Pulkaubahn… Číst vice »
Zajímalo by mě, co si představujete pod „úpravou mnoha úseků, aby sklon klesl pod 10 promile.“
Zkuste naznačit do mapy alespoň jeden úsek, přijde mi že to opakujete v každé diskuzi a ve skutečnosti je to téměř nerealizovatelné…
1. úsek mapy. cz/s/fagajuroro
2. úsek mapy. cz/s/babalelale
Ale je to prostě na novou rychlíkovou trať a nemám to ohlídané co do poloměrů na minimálně 500m. A ano, bůh ví jak by se ty výpočty musely ohnout aby tomu vyšla ekonomika.
No to jsem si myslel – takže úplně nová trať, pro osobní dopravu možná horší parametry než na stávající (větší délka x ne o moc vyšší rychlost), pro náklady tam teda bude sklon 10 promile, pokud by tam náhodou nějaký zabloudil. Ale proč se teda držet (i jen přibližně) stávajícího směru?
Je to jen šotočára, která nemůže mít ani v nejbujnější fantazii reálné uplatnění. To už byste mohl provést „úpravu úseků“ trati Brno-Jihlava klidně i takto: https://mapy.cz/s/pojovahoru
No nic jiného než novou trať tam nejde vymyslet. Myslím že by se tam těch 100-120km/h dalo dosáhnout. Nad „Dukovanskou“ jsem také už párkrát uvažoval, problém by ale mohl být stoupání k elektrárně. Nevýhoda je u toho řešení ale značná v tom že by se muselo úvraťovat v Břeclavi, což by se moc asi nikomu nechtělo, nebo by se musela postavit spojka do Pohořelice-Bohutice. To už by byla asi lepší trať kolem Znojma a drát na Jihlavu: mapy. cz/s/jopocupaka Ale nějaké té spojce se nevyhneme. Nebo by mohla být takováto trať: mapy. cz/s/fupuhoruva Výhoda tratě u Zastávky by byla v… Číst vice »
Měl bych trochu jiný návrh: https://mapy.cz/s/nukujojofa Nevede tom takovou pustinou a trochu by se to dalo využít pro obsluhu (osobní dopravou) území.
V Jaroměřicích a i Rakšicích napojení trianglem.
To je taky pěkné řešení, ale pořád je problém s dostupností té tratě jen z BV a úvratí, ale budiž, byť by nás za to ŽESDNAD sežral. Ještě by šlo něco takovéhoto: en.mapy.cz/s/geputapefo , alternativně: en. mapy.cz/s/nemobomedo
Stejně si ale myslím že by nejlíp asi bylo obhajitelné objetí Znojma z jihu, nebo nádraží pro úvraťování dlouhých vlaků a přeložky na Okříšky a Jihlavu. Daly by se do toho totiž pak zamíchat expresy z Rakouska a podobně.
Tak úvratě máte i vy v Břeclavi ve všech variantách. Nebo jakou úvrať myslíte? v mém návrhu se dá z Břeclavi se dá jet až do Jihlavy bez úvrati. Břeclav – Hrušovany-Šanov – Rakšice – Dukovany – Jaroměřice – Okříšky – Jihlava.
V případě vedení přes Zastávku by se dala udělat jednoduchá spojka na Modřice, kterou jsem tedy nezakreslil. Ale pokud by se stavěla nová trať na Znojmo, jako se to uvažuje v jedné variantě, tak by se dala na obou koncích zakončit trojúhelníky. Pak by to dopadlo, ale to je trochu divoká představa. Jediné kdy by to nebylo třeba je pokud by se trať do Hrušovan napojila od Břeclavi, ale i pak by byl třeba jeden trojúhelník pro napojení na koridor. Úvrať v BV není moc dobrá, protože je to křížem přes celé nádraží a na velké přesmyky tam není místo… Číst vice »
Křížení v Břeclavi bude o množství vlaků, které by teoreticky jezdily po námi navržených tratích. A jestli by to byl jeden vlak (pár) za hodinu (při osobní dopravě jaká tam jezdí bych ani víc nepředpokládal), tak bych se o propustnost nebál.
No jeden pár by problém nebyl, ale teď se spíš bavíme, doufám o nějaké verzi II. hlavního tahu, která by mohla odvést nemalou část vlaků z přetížené oblasti sítě a zároveň s nízkým sklonem umožnila překonat zemskou hranici, tam by těch vlaků mohlo jet mnohem víc než jeden pár. Navíc by se to dal o ekonomicky nějak obhájit, tak by to asi muselo být více než 1 pár. Přece jenom je to stavba za asi 1-2 miliardy jenom za novostavbu. Dalších X za přeložky, podle toho kde se to bude napojovat. Na jedné trase máme vysoké mosty, možná tunely, na… Číst vice »
Ta moje trasa má vysoký násep jen mezi Rouchovanama a Hrotovicema. Někde za Myslibořicema pak vrchol (jestli tunel nebo zářez je teď jedno), přeložky žádné, buď se to napojí do tratě nebo do stanice s úpravou zhlaví. A měla-li by to být nákladní trať, tak to třeba ani v Rakřicích a Jaroměřicích nemusí být zapojeno tianglem. Jinak by to chtělo trochu lépe vykroužit, na rozdíl od vašich návrhů jsem to trochu odflák.
Tak jsem tu Vaši trasu trochu zakulatil: https://mapy.cz/s/naholukene
Jinak, samozřejmě, bavíme se tu jenom o jedné možné stavbě, také by mohla být akce na posílení tratě údolím Svitavy a na nový průtah Brnem. Dolní padne za oběť tak jako tak, buď tam bude nové nádraží, nebo se tam po epidemii přesune část osobky. Nevěřím třeba že by byli na ŠŽ(DC) tak sjetí že by mysleli vážně zastávku na Vídeňské, pokud bude VRT, spíš ji dovedou po přesmyku na Dolní a na Břeclav se bude jezdit úvratí, na Ostravu přímo po dosazení výhybek nad Olomouckou. Pak ale budeme mít jenom přesunutý problém na Třebovsko, tam se taky moc parády… Číst vice »
Jistě, na hlavní trati stojí eleketrický paťák a čeká 20 minut. Vedle stojí Regionova. Lidi si přestoupí a Regionova 5 minut pojede. A za 5 minut pojede zpátky. Lidi si přestoupí do panťáku. Regionova najezdí 10 km za hodinu, 50 minut totiž prostojí.
To přece dává smysl, ne? Dojet panťákem až na konec, namísto aby čekal a byl potřeba motorák navíc? Tak se to nikdy nedělalo!