Vypada paradne. Pesa opet potvrzuje ze patri ke spici vyrobcu tramvaji.
Igor
9 měsíců
W Częstochowie podobne składy są eksploatowane, które zostały dostarczone gdzieś cztery lata temu. Od swych poprzedników charakteryzują się mocnym kopem przy ruszaniu, gdyż potrafi odrzucić człowieka na tył przy starcie.
Pavel
9 měsíců
Jsou ty wroclavské tramvaje užší než naše nebo se mi to zdálo?
M M
9 měsíců
Proč jsou všechny polské tramvaje tak strašně šeredné?
To je otázka vkusu. Já si spíše říkal, že toho z toho Cutychu (řada 4xxx) okopírovali i s barvou… Dobře, tam to nemají tak ostře ukončené.
Berhof
9 měsíců
„Vybavili jsme ji také systémem rekuperace energie a bateriemi, které umožňují jízdu v případě výpadku proudu.“
Požadoval objednavatel osazení bateriového kontejneru např. pro nějaké krátké úseky bez trolejí nebo s tím přišla sama Pesa? Ušetřit část trakční energie díky rekuperaci je fajn, ale to by mělo být teoreticky možné i bez baterií, viz např. metro M1.
Zarazilo mě to hlavně z toho důvodu, že bateriový kontejner bude nezanedbatelně zvyšovat hmotnost a tím se zvýší opotřebení trati a kol. V nedávném rozhovoru s technickým ředitelem DPP bylo zmíněno, že právě kvůli navýšení hmotnosti a zvýšení opotřebení nelze tramvaje 14T dovybavit klimatizací.
Rekuperaci umí každá novější tramvaj, na její absenci doplatily T6 v Praze, které se vyřadily dříve než T3R.P. Napadá mě jedině víc efektivnější využití té energie. Pokud to chápu správně, tak tramvaj do sítě může rekuperovat jen do nějaké míry, tedy dokud existuje spotřebič (jiná jedoucí tramvaj). Jinak leze napětí nahoru a nad určitou mez se rekuperace zastaví. Tady se to uloží lokálně do baterie a využije se to při dalším rozjezdu.
No, ono to samozřejmě souvisí. Ne náhodou je má 14T s náskokem naprosto největší nápravové tlaky ze všech pražských tramvají (podobné tramvaje se ve světě nedělají se stoprocentní adhezí).
Tak ona má ty nápravové hmtnosti velké zejména z důvodu „Multigelenk“ koncepce se zavěšenými články. Má jen tři podvozky. A na víc pochází z doby, kdy se to Škodovka teprve učila dělat.
Ta shoda desingu s vizualizaci. Ta lahoda pro oko. 😀
MP22
9 měsíců
Jsem rád že v Praze Pesa nevyhrála, vnitřní uspořádání má oproti škodovce úplně tragické a ten design… Já vím že je to subjektivní, ale tenhle alien design kdy se čelo zúží mi přijde opravdu ošklivý.
Na krátké trasy na stojáka a především pro vozíčkáře plus kočárky výborné 🙂 V podstatě ideální jako posilová tramvaj do špiček.
Ale je pravda, že jako posilové se u nás dnes používají staré tramvaje, a do budoucna s koncem kanceláří, a pokud by se nástupy dětí do škol neprováděly ve stejnou hodinu, tak už nemusí být s ranním náporem tak podstatný problém. A při stárnutí pracovní populace všude v Evropě, by se u nás mělo spíš prioritizovat to sezení.
Vnitřní uspořádání určuje zákazník a ne výrobce. PESA pouze vyrobila to, co si Wroclaw naspecifikovala.
Flexibilita designu čela je značně omezená – tvar je daný současnými normami a infrastrukturou (průjezdný profil). U jiného výrobce byste viděl podobně tvary, akorát jiné barvy, mezery, světla atd.
Vypada paradne. Pesa opet potvrzuje ze patri ke spici vyrobcu tramvaji.
W Częstochowie podobne składy są eksploatowane, które zostały dostarczone gdzieś cztery lata temu. Od swych poprzedników charakteryzują się mocnym kopem przy ruszaniu, gdyż potrafi odrzucić człowieka na tył przy starcie.
Jsou ty wroclavské tramvaje užší než naše nebo se mi to zdálo?
Proč jsou všechny polské tramvaje tak strašně šeredné?
To je otázka vkusu. Já si spíše říkal, že toho z toho Cutychu (řada 4xxx) okopírovali i s barvou… Dobře, tam to nemají tak ostře ukončené.
„Vybavili jsme ji také systémem rekuperace energie a bateriemi, které umožňují jízdu v případě výpadku proudu.“
Požadoval objednavatel osazení bateriového kontejneru např. pro nějaké krátké úseky bez trolejí nebo s tím přišla sama Pesa? Ušetřit část trakční energie díky rekuperaci je fajn, ale to by mělo být teoreticky možné i bez baterií, viz např. metro M1.
Zarazilo mě to hlavně z toho důvodu, že bateriový kontejner bude nezanedbatelně zvyšovat hmotnost a tím se zvýší opotřebení trati a kol. V nedávném rozhovoru s technickým ředitelem DPP bylo zmíněno, že právě kvůli navýšení hmotnosti a zvýšení opotřebení nelze tramvaje 14T dovybavit klimatizací.
Rekuperaci umí každá novější tramvaj, na její absenci doplatily T6 v Praze, které se vyřadily dříve než T3R.P. Napadá mě jedině víc efektivnější využití té energie. Pokud to chápu správně, tak tramvaj do sítě může rekuperovat jen do nějaké míry, tedy dokud existuje spotřebič (jiná jedoucí tramvaj). Jinak leze napětí nahoru a nad určitou mez se rekuperace zastaví. Tady se to uloží lokálně do baterie a využije se to při dalším rozjezdu.
Spíš to budou reálně používat na pojíždění v depu a odstavných plochách.
Tu hmotnost musí člověk řešit ve dvou směrech
1, Maximalní hmotnost
2, Zatížení na naprávu.
Což se tady v diskuzi zaměnuje.
U 14T se klimatizace nevejde do maximální hmotnosti. Nikoliv že by se přetežovaly nápravy.
Další problém 14T je v tom, že tu klimatizaci ani není moc kam umístit.
Tak to už ředitel DPP nezminil.
No, ono to samozřejmě souvisí. Ne náhodou je má 14T s náskokem naprosto největší nápravové tlaky ze všech pražských tramvají (podobné tramvaje se ve světě nedělají se stoprocentní adhezí).
Díky za info. Ohledně nápravových tlaků tram. nemám přehled.
Tak ona má ty nápravové hmtnosti velké zejména z důvodu „Multigelenk“ koncepce se zavěšenými články. Má jen tři podvozky. A na víc pochází z doby, kdy se to Škodovka teprve učila dělat.
Taky nevíme, jak velká ta baterka bude.
Ta shoda desingu s vizualizaci. Ta lahoda pro oko. 😀
Jsem rád že v Praze Pesa nevyhrála, vnitřní uspořádání má oproti škodovce úplně tragické a ten design… Já vím že je to subjektivní, ale tenhle alien design kdy se čelo zúží mi přijde opravdu ošklivý.
Na krátké trasy na stojáka a především pro vozíčkáře plus kočárky výborné 🙂 V podstatě ideální jako posilová tramvaj do špiček.
Ale je pravda, že jako posilové se u nás dnes používají staré tramvaje, a do budoucna s koncem kanceláří, a pokud by se nástupy dětí do škol neprováděly ve stejnou hodinu, tak už nemusí být s ranním náporem tak podstatný problém. A při stárnutí pracovní populace všude v Evropě, by se u nás mělo spíš prioritizovat to sezení.
Vnitřní uspořádání určuje zákazník a ne výrobce. PESA pouze vyrobila to, co si Wroclaw naspecifikovala.
Flexibilita designu čela je značně omezená – tvar je daný současnými normami a infrastrukturou (průjezdný profil). U jiného výrobce byste viděl podobně tvary, akorát jiné barvy, mezery, světla atd.
Tak desing se da udělát i jinak. Omezujeho průjezdi profil.
Jenže nějaky extravagatní desing se nepřijme s hitparadou a když se začné řešit i udržba. Tak potom je skoro stejné.