Pesa představila poprvé veřejnosti jednotky pro RegioJet
Elektrická jednotka 654 Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz
Nové vlaky začnou v Ústeckém kraji jezdit příští rok.
Nové vlaky začnou v Ústeckém kraji jezdit příští rok.
Vystavovaný vlak je první vyrobený PESOU nebo už to někde jezdí?:
Zkuste google.
Třeba polská wiki má slušnou sbírku odkazů k PESA Elf
Z pohledu cestujících bych řekl, že asi to bude podobné verzi PESA Elf II … akorát si nejsem jistý jestli podvozek je stejný – myslím, že PESA dělá vagon Elf II ve verzi s podvozkem společným pro dva vagony i verzi kdy vagony nemají společný podvozek.
Na naše poměry je to docela hezké. Těším se, až se budu moct povozit.
Z mě to je barevně opravdu nehezký vlak, ta zelená fakt není pěkná a v kombinaci s tou regiojetskou žlutou je to podle mě fakt špatný. Ale někomu se to samozřejmě líbit může. Exteriér působí dost obyčejně až zastarale – věkově bych jednotku zařadil mnoho let nazpět, staré pantery jsou celkem podobné ale široká a zajímavě tvarovaná okna se mi na panterech vždy líbila. Pesa rozhodně umí udělat zajímavý vlak, ale tenhle to podle mě není. Interier je dost na podmínkách dopravce, jasně…, ale opět to působí tak nějak … zastarale… nevím no. Jsem rád za nové vlaky, ale nic… Číst vice »
Tak je to zase vlak, ve kterým cestujícím v drtivý většině stráví nižší desítky minut. Na to to asi stačí a oproti ex DB dieslům to skok vpřed je. Mohlo by to být lepší a ne o málo, to je jasný
A teď by mohla s něčím přijít i Arriva na městskou linku. Dočkáme se?
Co si dá objednatel do smlouvy, to dostane. Někde stačí 810, někde 845, někde Panter, někde Elf
Docela hezké, strohé, líbí se mi to, vypadá to i prakticky, i když pro „lokálku“ je tam možná až příliš málo míst pro stojící cestující.
A na delší trati zase moc čtyřsedaček; co je to za mánii pořád dávat ve z podstaty věci stísněných dopravních prostředcích sedačky proti sobě, aby si protisedící okopávali kotníky? O snížení komfortu, kdy si položíte notebook akorát na klín, nemluvě.
Stojící cestující tam nebudou.Každý z těch jednotek cestujících si bude moci vybrat, zda bude sám sedět na čryřce, nebo v letadlovém uspořádání.
Z Ústecka nejsem, ale wifi, klimatizace, moderní vzhled, to vše by mě do vlaku přilákalo. Pochopitelně neřeším teď jízdní doby.
Stojící cestující na „lokálce“ jsou takoví, co jedou jednu zastávku, těch moc nebude.
Sedačky proti sobě si naopak vyřvávají ti, co nemají rádi autobusy, aby náhodou nemuseli jet pozadu.
Veřejná doprava bez české práce. Tato Ukrajinské a Čínské a Polské je tam dost.
Je to okopírovaný starý Siemens.
„Jednotka je vybavena zabezpečovačem ETCS Level 2.“
N2jak nechápu potom tuto zakázku RJ. Stále není uzavřena:
https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form02/Display/210555
Protože kvůli dotací dodává Škoda, Pesa atd. nové jednotky s ETCS, ale dopravci kupují jednotky a ETCS zvlášť, protože na ETCS je dotace. A prakticky výrobce vždy vyhraje, protože dodatečná montáž by byla vždy dražší než při výrobě.
Díky, ale u ČD jsem nic takového pro nová vozidla nenašel a u RJ to VŘ ještě není ani uzavřeno.
Vtipné.
První co mě napadá při pohledu dovnitř je bílá nemocnice. To ty nové RegioPantery (jel jsem tou verzí pro KV kraj) tedy vypadají uvnitř o 1000 % líp.
Třeba dospělá část FN Motol…
Tam se nějaké úpravy interiéru taky dělaly naposledy v době, kdy dnešní čtyřicátníci seděli na nočníku a řvali „mami – utřít!“
Barvy interiéru jsou přizpůsobené těm, které používají ČD v Panterech. To aby se cestující nevyděsil, že nedopatřením opustil ČR. Při bližším prozkoumíní je vidět, že sedačky mají jiný tvar i odlišný potah, podlaha stejně tak. Odpadly ale podélné žluté vodící pruhy.
https://cs.wikipedia.org/wiki/RegioPanter#/media/Soubor:RegioPanter_02.JPG
Je to obyčejný osobní vlak. Přeprava z bodu A do B. Ne první český rychlovlak Regiojetu vedený v síti TEE 2.0.
Já se ale bavím o nových panterech, které jsou dodávány nyní…
A to tam ještě nejsou vidět plastové oranžové stolky což je teprve opravdový designový prvek…..
Z těch záběrů sd toho moc vyčíst upřímně nedá.
154 sedadel pro 15 cestujících. Dobře to Komínek vymyslel.
ale to bylo křiku že místo německého šrotu tam mohly jezdit od začátku nové Pantery (ty maj sedadel kolik?)
Nové vlaky. Jako na Kladno. Reálná možnost je taky žehlička s Honeckerem a aby to nevypadalo blbě, tak vagónky dva. Jak do Vyššího Brodu.
Jó…takhle kdyby to bylo obráceně…
Impuls 31WE. Kdyby z téhle už několik jezdící jednotky vzali design a vnitřní uspořádání tak by to byla pecka. Takhle mi to připomíná ten polský motorák co koupil GW train z Polska
Tohle má jezdit na linkávh U5 nebo U7? Tak kolik pak platil kraj Čd, když i dnes na blízských linkách se pořád objevují vlaky, o dost menší z komponent vyrobených mnohdy v 60. letech? O kolik je tohle dražší?
… Pojme celkem (15)4 sedících cestujících….
(Stopadesát) ČTYŘI sedící cestující …
Stočtyřiapadesát sedících.:-)
Co na to říká „Ústav pro jazyk český“?
Po složených číslovkách končících na jeden, dva, tři, čtyři jsou v 1. p. možné tvary: dvacet jeden žák i dvacet jedna žáků, dvacet dva/tři/čtyři žáci i žáků
Takže „154 sedících cestujících…“ je správně.
(https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=792&dotaz=%C4%8D%C3%ADslovky)
Pult strojvedoucího nevypadá podle UIC 612. Jestli to bude jezdit s cestujícími za rok tak si hodně věří.
Hlavně mě tam zaujalo, že jízdní páka má popis na „statoru“ (což je i podle nějakých dříve norem, dnes pouze doporučení), ale brzdová páka má popis na pohyblivé části, což je trochu matoucí („odbrzděno“ je na popisu „u mě“ a platí, když páka je „ode mě“, naopak „rychlobrzda“ je na popisu nejdál ode mě a platí, když páke je nejblíž ke mně…)
Čím víc pák, tím víc Adidas 🙂
Hledal sem tam nějaký zadavač předvolené rychlosti. Nenašel. Fakt to nemá žádný automatizovaný regulátor rychlosti?
Ešus či panter sice taky nemají páku na zadávání rychlosti, přesto tam ARR a dokonce AVV jsou 🙂
Nevím jestli je to fotkou, úhlem,… Přijdou mně dost mělký police nad hlavami…
Což je třeba velký rozdíl mezi 471 a syslografy…
Zvenku hezké, ale zevnitř jsem teda designem trochu zklamán. Nejenom potahy sedaček, ale celkově, materiály, umístění některých komponent atd., zkrátka když to člověk opětovně srovná např. s designem CityJetu, tak na to že to je o pár let novější, tak nic moc.
Ten potah sedaček je standard, je k vidění třeba v jednotce Siemens Desiro. Za jiný se připlácí. Podle toho designu soudím, že sedačky vyrobila společnost BOCARD
Sedadla jsou od polského výrobce STER. Borcad je např. v nových jednotkách Push-pull pro MSK.
Nebojte, oni to cestující vyzdobí po svém. Tuhle jsem jej po dlouhé době Elefantem, z venku počmárané, zevnitř popsané. Nenašel jsem místečko, kam bych se podepsal já. ( Poslední věta je pokus a vtip).
Moc pěkné barvy
Potah sedaček vypadá jak z Karosy 90 let.Teda saryk má mnohem hezčí design čela..a celkově.za vstupními dveřmi ty skleněné tabule ..to je co za nesmysl?
Sedět na sedačkách, které jsou na fotce č. 11 bude vážně za trest. A oni z toho ještě udělají místo pro osoby s omezenou pohyblivostí. Dokonce ani tu zásuvku nedali mezi sedačky a cokoliv v ní zapojené bude trčet cestujícímu přímo do lýtka.
Už je pozdě ale přimlouval bych se u tzv. příměstských vlaků o uspořádání sedadel 2+1 ….
Ale když jsem poprvé a doufám i naposled z Olomouce do města jel 810 kde je uspořádání sedadel 2+3 s průvodčí která měla tak 150kg, tak je to pokrok …….. 🙂
Docela by mě zajímalo, jestli výrobci ještě dělají makety, kam by nahnali testovací skupinu, nebo to prostě nakreslí v CADu a rovnou s tím běží do výroby. Protože podobné nesmysly v ergonomii interiéru začínají být čím dál tím častější.
V drtivé většině případů se makety (dnes se říká „mockupy“) nedělají, protože na to nejsou peníze ani čas (a nerozmělní se to v nákladech jako kdysi, když se 50 let vyrábělo to stejné ve stovkách/tisícech kusů).
Ale samozřejmě, pokud to zákazník požaduje, tak se na to udělá časovej a finanční prostor v projektu a mockup se postaví, např.
https://www.skoda.cz/skoda-transportation-predstavila-mock-up-nove-tramvaje-se-kterou-uspela-v-nemecku/
Pokud to zákazník vysloveně nevyžaduje, tak se nic takového nedělá.
2+1 v podmínkách ČR jen v metru, všude jinde bychom se měli snažit vozit zejména sedící cestující. Lokální motoráčky 2+1 nepotřebujou už vůbec.
No…ale 810 má taky nezvykle širokou skříň…
Uspořádání 2+1 je pro tramvaj. Pro jakoukoliv 2.třídu ve vlaku je to příliš velký luxus.
Milé zdopravy, když už vážíte cestu do Gdaňsku tak by ty fotky mohly i nějak vypadat… Širokoúhlý objektiv, zarovnání, celkově by fotka mohla být kvalitnější. Vypadá to jak focené z levnějšího mobilu…
Jo, fotky by mohly být mnohem kvalitnější… Na druhou stranu – ZDopravy nefunguje na bázi předplatného, na rozdíl od třeba RailColorNews … tj. čtenář dostává takovou kvalitu, jakou umožňují příjmy novináře…
omlouvám se, ale nejsme web na železniční fotografii a ani nebudeme.
Až tak jsem to nemyslel, i tak moc díky.
Tak „čum sem“..že to musím říct čínsky.
https://pesa.pl/produkty/elektryczne-zespoly-trakcyjne/pesa-654/
To je render z počítačového modelu.
Jsem docela zvědav kolik lidí bude touto jednotkou jezdit na lince U7.
Náhodou, možná dojde k nárůstu počtu cestujících až o 100 %.
Někdy k tomu stačí málo, že? 🙂
Nárůst o 100% je údaj naprosto nic neříkající. Spíše bych to videlmze když už v procentech tak vztažené k obsazenosti jednotky.
Myslím, že kdo je alespoň trochu obeznámen se situací na U7, můj příspěvek pochopil. Na lince U7 je běžná obsazenost vlaků někde mezi 0 a 3 cestujícícími, takže pokud nové soupravy přitáhnou pár nových cestujících, bude to znamenat opravdu razantní zvýšení počtu cestujících. Taky byl můj příspvěk trochu narážka na novinářské čarování s %. Problém U7 samozřejmě nejsou vozidla, ale to, že končí na Střekově, zatímco autobusy provezou cestující po městě. Tím nechci řícz, že se ty busy mají zrušit nebo nějak omezit, naopak, U7 považuju za zbytečnou. Ale mají ji zasmluvněnou, tak tam holt „krásné nové stroje“ budou vozit… Číst vice »
Rušení lokálek před volbami v kraji, kde kandiduje AB a ANO tam má hejtmana, to je nápad…
Zeptejte se ve StřČK, jak s podobnýmmi počty cestujících dokáže Havlíček mávat 😉
Bych řekl, že to záleží na voličích v Ústeckém kraji = koho si zvolili. Tuto kapacitu nabízenou Regiojetem na tuto linku vybrala krajská koalice v období 2016-2020 = KSČM/ČSSD/Okamura.
A taky bych řekl, že těch 7 elektrických vagonů je asi největší jednorázová investice RGJ, který si na pravděpodobně půjčil… tj. předpokládám, že nad tím strávili několik probdělých nocí ti lidi, kteří do toho dali své peníze….
Tak ve Stř nejezdí na prázdných lokálkách nové elektriky.
Dokonce bylo v plánu udělat z Linky U7 turistickou- další problém odlivu cestujících tarif dopravy Ústeckého kraje a neuznávání tarifu ČD v minulosti. Další problém je ve vzdálenosti nádraží Děčín východní nádraží od centra.
Využití linky U7 slovy Středočeského kraje. Obsazenost soupravy je 4% nabízené kapacity.
A to se tak Ústecký kraj tak snaží. Posunutí zastávek Svadov a Těchlovice blíže zástavbě,prodloužení spojů na UL západ a počet cestujících klesá a klesá. Kde dělá chybu?
Nešťastný jízdní řád, souběžný autobus…možností je…
Autobus přece nemůže nikdy vlak nahradit. Čtu to tady pomalu v každé diskuzi. Tak jak může být souběžný autobus příčinou nezájmu o vlak?
Ta jízda autobusem není nic moc. Jedině tak pro trpaslíky- malé rozestupy mezi sedačkami tak že cestující má kolena u brady.
Naposledy co jsem jel z Velkého Březno do Ústí n.L.-Střekova tak se mnou byl pouze jeden další cestující ve vlaku, takže nárůst o 100% pořád nic moc 🙂
Takhle o 1000% že…
Bohužel tam dostatečné osídlení není ….
Interval vlaků 120 minut mezi dvěma okresními městy jemuž konkuruje BUS nebo auto taky nic moc. Na levém břehu se jezdí zastávkově po hodině …
Pro frekvenci na U7 by postačovala 814 „se sběračem“ na střeše …. jak po stránce rychlosti, tak kapacity jezdící co hodinu …
Jakože by v jednom spoji jelo až 10 cestujících?
Design čela se mi pořád moc nelíbí, ale naživo to vypadá o něco lépe než vizualizace. Každopádně aspoň nějaké oživení k Panterům a možnost srovnání, konkurence je potřeba 🙂
Tak tak – buď celožlutý, nebo celozelený.
Tohle vypadá podivně…
Příjemnej bonus k Panterům, co budou po celý republice. 🙂 Nevím, proč se do tý jednotky tolik lidí naváží. Ještě jste tím nejeli a spolehlivost taky nešlo otestovat.
Že je tu ryze českej soukromník, co dokáže kraji za rozumný peníze nabídnout nízkopodlažní elektrickou fungl novou klimatizovanou jednotku, je přece dobře.
Otázka je, co s těmito jednotkami udělá známý přístup RGJ k údržbě a servisu…
No do záruky to jezdit bude a po záruce se uvidí 😀. V sobotu sem byl nucen použít rychlík na lince R8 . Příště pojedu radši osobakem..tak prostoupené sedačky sem dlouho neviděl, uklízečka je u RJ asi taky sprosté slovo.taky sem v dotazníku spokojenost napsal…podněty .
Ehm, asi neznate PESU a jeji dodavky ND. Pokud nebude mit RJ hodne dobry smlouvy, tak z nich nevyrazi nic.
Pravda, je to hodně dávno, co tam naposledy jezdily koženky s prošoupanou podlahou a na sedačkách byly mapy jakéhosi pobřeží z dávnověku. Okna zašedlá a slepá, občas akvárko fungující také jako akcelerometr a vodováha.
RegioJet sere na údržbu vozu na lince R8…ty vozy se od doby co přijely z Německa ani nepretrely hydrou…
Samozřejmě… pro některé jedince otázka č. 1. Že je tu fungl nová jednotka, je věc vedlejší…
Ten neohnutý/trčící plech není moc bezpečný – myslím z pohledu malého dítětě, když jej rodič vede k východu (se občas divím jak je možné na rovince, tak často zakopnout, no ale jsou to děti)….
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/09/el8.jpg
Přitom by řešením bylo na ohýbačce ten trčící plech přiohnout… O kolik by se zvedla cena takové „dítětivzdorné“ úpravy při přepočtu na jednu sedačku – o stovku?
to bude úchyt na kola…
Jo, jo. To je jasné … Já akorát upozornil na ten ostrý konec, který není ohnutý… Je vidět, že Jančura je/byl rozvedený (psali tuším v Blesku) resp. asi nejezdil se SVÝMI malými dětmi vlakem, neboť kdyby zažil pár cest s malým prckem, tak by okamžitě viděl, že ten výlisek trčící ostrým do prostoru, je nebezpečný pro prcka, tj. není to „dítětivzdorné“….
Upřesním – ten výlisek je nyní ve tvaru U, a já mluvil o tom, aby byl ve tvaru M… Aby trčící konec do prostoru byl ohnutý do kulatého ohybu … nikoliv jak je nyní = „ostrý“
Jasně, Jančura zpracovává zadávací dokumentaci a a maluje tam tvar úchytů pro kola.
Proto to píšu, bo asi většina těchto vagonů PESy jsou nyní ve výrobě, . Takže vyměnit úchyty by mělo být relativně snadné, a nemělo by to být nákladné.
Já teda pořád nevím, o čem je řeč. Nic ostrého trčícího tam nevidím, ani jako otec dvou malých dětí 🙂
Teď je to ve tvaru U resp. V… A já mluvím o o tom, že to co trčí do prostoru má být ohnuto do tvaru M… Ten ohyb aby byl kulatý… Prostě když vedu jednoho prcka a po druhé straně vedu druhého prcka, tak když prcek u těch sklopných sedaček zakopne skrz své zamotané nohy, tak padá… Já prcka udržím, to není problém, ale držím jej jednou rukou (v druhé ruce držím druhého prcka)… Takže když zakopnutý prcek padá, tak hlavičkou může, opakuji může mířit k tomu ostrému konci plechu, co trčí do prostoru…. Z pohledu dospělého je to OK…… Číst vice »
Realita je taková, že na světě je asi tak miliarda věcí, o které si děti můžou rozseknout hlavu (já si ji třeba rozbil o radiátor).
Výrobci dělají výrobky (ať už auta, vlaky nebo telefony) tak, aby prošly homologací, a cokoliv „nad rámec“ je pro ně naprosto zbytečná práce kterou nikdo neocení (ještě nikdo si nikdy nekoupil žádný vlak proto, že jsou v něm zoblené držáky na kola).
Pokud by měly být vlaky bezpečnější pro měkké dětské hlavičky, pak je potřeba zaměřit se na změnu norem (určitě to je v nějaké TSI).
Jasně, akorát v tomto případě je +-snadná náprava, neboť PESA prodloužila dodání až o rok, tj.vyvozuji, že většina vagonů PESy pro RegioJet pro Ústecký kraj není dokončena.
A asi by náprava ani nebyla drahá…
No, snadná náprva to je, pokud o tuto úpravu někdo relavatní (= platící zákazník) požádá.
jo, přesně tak. Je na Jančurovi (resp. na jeho věřitelích) jestli chtějí, aby mamky s malými dětmi (např. k doktorovi) furt jezdili autem…
anebo jestli odstraní nedomyšlenosti tak aby s malými dětmi/prcky bylo OK cesta hromadnou dopravou…
Ale to není jen o RegioJetu… ale o všech dopravních firmách, aby se zeptali doma svých manželek co říkají na návrh, protože ženské jsou leckdy výrazně chytřejší, moudřejší než my chlapi… Takže lepší skousnout pýchu a radši se zeptat i u krásnější poloviny lidstva
To chce třetí s nějakou jinou a pak uvidíš!! 🙂
Strašně nepěkný interiér…
V porovnání s čím?
Proč s porovnáním? Prostě se mu nelíbí. Co to je za otázku?
Za ty prachy? Co bys chtěl? 🙂
Furt lepší než to, co tam jezdilo předtím a co tam jezdí teď.
Tahle jednotka se teda tváří jako dobrej ťunťa 🙂
V čem se liší umístění koše u 4sedačky oproti naší řadě 471? Vždyť je to u obojího stejně (blbě).
U novějších 471 se to už dávalo na bok mezi sedačky dolů.
Přesně. Člověk se rychle naučí si tam nesedat.
Proč je to tak obrovské? Něco jako typ 34WE (43 m na délku, 113 sedadel) by na dané výkony bohatě postačovalo. Myslel jsem, že Pesa byla vybrána právě proto, že nabízí nejmenší elektrickou jednotku, ale tohle je ještě větší než Panter.
52,9 vs 53(asi) je strašný rozdíl, přepodkládám, že Pesa byla vybrána kvůli ceně a rychlosti
Vešla by se (hmotnostně) do 34WE dvousystémová výzbroj? Co se týká výběru PESy, předpokládám, že hlavní kritérium byla cena.
Tak by se kdyžtak vyházelo pár sedadel. I kdyby jeden z těch vozů byl jenom jako strojovna, tak by to na daných výkonech všude pobíralo.
to si určitě někdo koupí..
No je vidět, že: Když dva dělají totéž není to totéž…
Ty propojovací kabely na tý fotce – to je záměrně pro tu výstavu aby to bylo vidět – nebo je to finální stav a chybí tam „harmonika“ ????? Elektrická zásuvka, která se netrefí na střed….OMG… pokud tam vůbec pod každou „dvojkou“ je…
Vypadá to, že si RegioJet dost naběhl – ale bylo to levné….
Návštěvníky veletrhu může překvapit i chybné označení řady jednotky na jedné ze stran: namísto 654 je označena jako 655.
To není chybné označení. Jednotka je sestavená ze dvou vozů, jeden je řady 654 a druhý 655.
K tomu řadovému označení – není to tak správně? Např. Regiopanter má taky každý vůz označený jinou řadou (resp. subřadou – 640/641, 440/441).
Je. Jeden článek má řadu 654, druhý 655.
Nové číslování vozidel ČSD (následně ČD & ŽSR/ZSSK) zpracoval ve své době podrobně ing. Martin Roubal z O12 FMD / UŘ ČSD. Byl trošku „puntičkářský vědec“, ale po stránce logické nemá ten systém číslování chybu … protože dokázal věcně ten systém popsat a před oponenty obhájit ….