Obrazem: Nová zastávka Výstaviště se už zařezává do Stromovky. Roste i estakáda
Práce na modernizaci železniční trati v úseku Praha-Bubny – Praha-Výstaviště se opět posunuly.
I během lednových mrazů pokračují práce na kompletní obnově pražské železniční tratě z Bubnů do Stromovky. Ta je součástí budoucí rychlodráhy do Kladna a na Letiště Václava Havla.
V části před pražským výstavištěm už rychle roste nová estakáda, pracuje se i v místech původního železničního mostu, takže tramvaje musejí v současnosti jezdit odklonem.
V těsné blízkosti Stromovky je pak již jasně znatelný zářez, ve kterém vznikne nová zastávka Praha-Výstaviště.
Stromovku s Letnou propojí nedaleko budoucí zastávky nová lávka, která pěším umožní pohodlnější cestu mezi oběma parky.
Modernizace úseku ze stanice Bubny začala loni v lednu. Jedná se o jeden z úseků budoucí tratě z centra na letiště a do Kladna, konkrétně jde o zhruba 1,3 kilometru. Navazuje na již zrekonstruovaný Negrelliho viadukt.
Správa železnic také ve čtvrtek zahájila rekonstrukci vůbec první části budoucí rychlodráhy, areálu Masarykova nádraží. Trať tam bude mít dvě vlastní nová nástupiště.
Velkolepá přestavba Masaryčky zahájena. O obří zahradu nad nástupišti se má postarat Penta
Zároveň se modernizuje i na opačném konci ramene, kompletní obnovou procházejí kladenské nádraží a trať do zastávky Kladno Ostrovec.
Obrazem: Proměna železniční stanice Kladno. Vlaky již jezdí od nového nástupiště
Na konci prosince také Správa železnic vypsala tendr na stavbu patnáctikilometrového úseku Praha-Ruzyně (mimo) – Kladno (mimo).
Patnáctikilometrová novostavba a limit 8,6 miliardy. Tendr na trať do Kladna je tu
Zakázku na úsek Bubny – Výstaviště získalo sdružení firem Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 3,8 miliardy korun bez DPH.
Hlavním cílem je modernizace stávající stanice Praha-Bubny, zdvoukolejnění trati, její elektrizace a zřízení zastávky Praha-Výstaviště. Modernizovaná trať do nové zastávky povede z větší části po estakádě, čímž zmizí stoletá bariéra v podobě náspu. Zanikne také přejezd v Bubenské ulici.
Stanice Praha-Bubny se posune do nové polohy blíž k Negrelliho viaduktu a nabídne přestup na metro C. Hotovo má být v roce 2025.