Obrazem: Modernizované vozy, tramvaje i nové modelové kolejiště aneb další várka snímků z Innotransu

Tramvaj Končar pro lotyšské město Liepāja. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj Končar pro lotyšské město Liepāja. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Veletrh ukázal nenápadný průnik asijských výrobců tramvají do Evropy.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vtvt

CZ Loko nevystavoval. Asi Dual Shunter 2000 je ještě ve výrobě.

Anebo letos bylo tolik vystavovatelů, že vystavovat bylo extrémně drahé… viz přecpaná venkovní expozice Innotransu = ptačí pohled
https://photo.24liveblog.com/3142912543720239522/20220922092511_831810.jpeg

Zdrasa

Zajímalo by mě, proč ty nové Bdmpz z Vrútek nemají interiérový design od Aufeer (modré potahy s drobnym dekorem, dřevěné obklady/imitace), co se představoval před pár lety jako nový univerzální pro ZSSK. Osobně se mi líbil výrazně víc, u tohodle se bojím, že po pár letech v provozu bude působit dost levně…

Vtvt

Ty s modrým potahem jsou pro dálkovou dopravu. Na Innotransu ŽOS Vrútky vystavovali vagon pro regionální dopravu (s oranžovým podhlavníkem). A barevné provedení interiéru si určil přímo zákazník (ŽSSK)

Zdrasa

Ah tak. Díky za vysvětlení.

Vtvt

Spíše by bylo zajímavé zjistit „sardinkovatost“ sedaček. Jestli má pravdu vagonweb, že 84+9(sklopných), tak opravdu to nebude na dálkové trasy.

Romino

nebude, ide do regionálnej dopravy v Košickom a Prešovskom kraji. Už prebieha aj modernizácia vozňov Bdt na Bdteer (35 ks) a tam su tie sedačky tiež nasekané. Je to obrovská škoda, je to horšie ako v električke, testoval som…
Tento Bdmpz bude to samé…

Viac foto Bdmpz: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdmpz.php

Foto modernizovnaých Bdt na Bdteer posledná séria: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdteer-2270.php

Vtvt

Ono část soutěžních kritérií bylo = čím víc sedaček ve vagonu, tím víc soutěžních bodů.

Druhý nabizející nabídl o čtyři sedačky míň a přestože byl levnější o cca 14%, tak prohrál s ŽOS Vrútky.

Podobně u modernizace Bdt na Bdteer… rozhodnul počet sedaček.
ŽOS Trnava nabídl 96 sedaček a vyhrál
ŽOS Vrútky nabídl 88

Juraj

Bmpz pro dálkovou dopravu má rovněž 84 sedadel. Je to namačkané, ale jde to – nebýt debilních košů pod stolkem, bylo by to docela fajn sezení i ve čtyřce; takto spíše preferuji letecká sedadla.

Vtvt

V tomto Bdmpz pro regionální dopravu ještě je prostor pro kola a asi nějaké sklopné sedačky.

TPal.

Jsou někde dostupné fotky interiéru jednotky od Alstomu pro lucemburský trh? 🙂

TPal.

Děkuji oběma! Můj favorit na INNOtrans! 🙂

czhunter

To je krása – tak se pozná rozdíl mezi národním dopravcem, kkterý má vizuální kulturu (Lucembursko) a který ji nemá (třeba PKP v článku), Česko je tak někde mezi, spíš blíž Polsku.

Ono to něco vypovídá o celé společnosti

esc

Bdmpz nejsou modernizace, ale úplně nové vozy.

Romino

zo stránky ZSSK:
– 7 ks nových osobných vozňov (klimatizované vozne druhej triedy s možnosťou prepravy bicyklov pre regionálnu dopravu),
– celkový objem 32,98 milióna eur,
– predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Košice – Lipany – Plaveč),
– podpis zmluvy: 15. 1. 2021, dodatok č. 1 zverejnený 26. 2. 2021,
– predpokladané dodanie prvých vozňov: 8/2022
– predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/2023

Vtvt

Má být 17 nových vagonů.

Kdyby bylo 33 mil. EUR bez DPH za 7 vagonů Z … to už i spací vagony Mk.5 pro Caledonian Sleeper by byl asi levnější.

Je zajímavé, že ŽSSK na nové vagony vyžebrá dotace. ČD nebo RGJ nikoliv.

Vtvt

Prima. Díky za fotky, zejména za fotky interiérů.

Romino
Vtvt

Díky

Vtvt

Je zajímavé, že FPS Cegielski vystavuje kupéčkový vagon. Jakoby FPS věřil, že kupéčka mají budoucnost (podobně jako kupéčka v nových 8x 9vagonových Railjetech).

Přitom víme, že FPS dodal/brzy dodá různé provedení vagonů pro PKP IC. Nedávno vyšlo, že z 81 objednaných vagonů je již 60 předaných. Čili mohli klidně přivést jiné provedení.
7x kupé 1. třídy
27x kupé 2. třídy
10x kupé 2. třídy s prostorem pro vozíčkáře

27x velkoprostor 2. třídy
10x velkoprostor 2. třídy s prostorem pro kola

TPal.

Když je téma o nových vagónech od FPS, tak za mě jsou oproti řadám 156A – 159A docela krok zpátky, co se týče interiéru. Vím, že za to může PKP IC a o to víc to nechápu. Když bylo oznámeno podepsání smlouvy, tak jsem se vážně těšil, protože vizualizace vagónu na jiném odborném časopise vypadala úžasně, ale realita…. Chudý příbuzný.

Dvakrát škoda, že zatímco pohodlí vlaků jiných dopravců jde nahoru (MÁV, ČD, DB se snaží, u ÖBB čekám, že nové railjety budou pokrok), tak u PKP IC spíš níže.

Estefanio

Plně souhlasím. Koukal jsem na ty interiéry i venkovní povrchové zpracování a myslel jsem si, že to je nějaké retro nebo rekonstrukce. Ty polské vagony jsou zralé tak na export do Indie a Laosu… Jsou několik generací pozadu.

Vtvt

Uvidíme, jaké budou vagony ze soutěže na 300 kousků pro PKP IC.

Předpokládám, že vídeňská vagonka Siemensu bude mít od 2024 či od 2025 volnou kapacitu. A Alstom v německých pobočkách (zejm. Bautzen a Görlitz) plánuje propouštění. Takže očekávám nabídky pro PKP IC i od zahraničních dodavatelů.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pkp-intercity-kupi-300-wagonow-nowy-design-wygodniejsze-podroze-noca-109849.html

TPal.

Děkuji! Ta vizualizace vypadá velmi podobně jako té, kterou jsem viděl v článku z 8.3.2018 ( https://d1c4d7gnm6as1q.cloudfront.net/Pictures/380×253/5/9/5/19595_tn_pl-pkp-intercity-coach-fps.jpg ). 🙂 To měl být jeden z 80 nových vagónů pro PKP IC, ale bohužel realita je trochu jinde. Tak snad to teď dopadne!

Vtvt

Nelíbí se mi ty boční béžové lišty zleva a zprava sedačky.

Od jakého výrobce sedaček bere FPS?

Petrix

Otázky na ARP A.S. vlastníka FPS a PESA Bydhošť&Mazovský Minsk. Oni rozhodují. Stejně tak nechápu proč ARP udržuje tři značky PESA, FPS a k tomu ještě Autosan, být vlastník bych je sjednotil pod jednou hlavičkou anebo aspoň zastřešil ucelenou značkou, když už by nešlo pobočky spojit.

Vtvt

Tak PESA i FPS si konkurují. Viz soutěž na dodávky lokomotiv, kde FPS chtěl dodávat lokomotivy z licence od číňanů a soutěží mj. s nabídkou PESy
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pkp-intercity-ze-wstepnymi-ofertami-na-szybkie-elektrowozy-cegielski-w-konsorcjum-z-chinczykami-103970.html

Petrix

oba patří ARP A.S.

Aleš

Jak jsem rád, že se kupé vrací, tak mi přijde, že jsou tato hrozně úzká a pokud v něm budou sedět víc než 3 cizí osoby, tak ten kontakt nohou bude asi dost nepříjemný.

Vtvt

Nejsem si jist, že jsou časté investice do kupé. FlixTrain do vagonů starých cca 50 let radši investoval, aby odstranil kupé = výsledkem je velkoprostor.
https://www.lok-report.de/news/deutschland/mit-der-kamera-notiert/item/29638-werksbesichtigung-talbot-aachen-das-dritte-leben-eines-d-zug-wagens.html

P.S: Jsem zvědav jaké budou požadavky na interiér v EMU400 pro Prahu/StČ. Osobně bych si tipl, že leccos inspirativního je v CoradiaStream pro lucemburského dopravce, pro kterého to je už třetí typ dvoupatrového EMU (Coradia Duplex a Stadler KISS).

Vtvt

Bdmpz od ŽOS Vrútky má sedačky Visio od Borcadu
https://www.borcad.cz/portfolio/visio/

Luboš

Obyvatel lotyšského města je mi líto.

Paolo

Proc jel jsem nekolikrat v produktech od Koncar.. prneposuzuji to jen podle obrazku a jsou hodne OK…

Ivan

Interiér mi trochu připomín 14T. Jsou podvozky pevné nebo otočné?

MartinS.

V TMK2200 jsem jel v Zagrebu naposledy před týdnem a nebýt těch zvláštně umístěných sedaček nad podvozky, je to pro cestující celjdm pohodlná a prostorná tramvaj. Do Lotyšska je to zkrácená verze TMK2200K, resp. TMK2300, ale to na věci příliš nemění. A v Zagrebu jezdí tyhle tramvaje z Končaru (Crotram) už 17 let.

Poudy

Takhle z obrázku mi ten interiér připomíná něco nemocničního, jelikož mám z nemocnic hrůzu tak by se mi v tom necestovalo dobře ani kdyby to levitovalo