Obrazem: Vodík, baterie a spol. InnoTransu letos vévodí bezemisní doprava

Nové vlaky na berlínském výstavišti. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNové vlaky na berlínském výstavišti. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Vystavená vozidla ukazují, že nejvíce sil investují výrobci nyní do vodíkového pohonu či baterií.

Největší dopravní veletrh na světě InnoTrans začíná v Berlíně oficiálně až zítra, už dnes se na výstaviště můžete podívat v obrazové reportáži. Zatímco v halách ještě finišují práce na konečné podobě expozic, většina kolejových vozidel je už na svém místě.

Veletrh, který se koná po čtyř letech, je podle exponátů i všudypřítomných sloganů především ve znamení slova udržitelnost. Dieselové vlaky zde až na pár výjimek nenajdete. Kromě elektrických zde řada výrobců představuje svůj posun ve vývoji dvouzdrojových vlaků a také v oblasti vodíkových vlaků. Na veletrhu je 2 834 vystavovatelů z 56 zemí, vystavuje se zde 124 kolejových vozidel.

Řada exponátů ještě dnes není otevřená pro veřejnost, přinášíme snímky z interiéru jen u některých. Z veletrhu připravujeme další texty a reportáže.

Prezentace vodíkového vlaku od Stadleru pro kalifornské San Bernardino. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt H2 pro San Bernardino. Do provozu se má dostat příští rok. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czDvouzová jednotka Stadler Flirt H2 na vodík má kapacitu 108 sedících cestujících. Maximální rychlost je 130 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVodíkovou jednotku Mireo Plus H představuje Siemens. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Mireo. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVe spolupráci s DB Siemens představuje i plnící stanici pro rychlé doplnění vodíku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér nové jednotky Mireo Plus H působí místy tak, že bylo potřeba splnit počet míst. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPrůchod kolem toalety v jednotce Siemens Mireo Plus H. Foto: Jan SůraAlstom přivezl do Berlína jednotku Coradia Stream pro lucemburské dráhy CFL. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky Flirt Akku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStadler představuje také dvouzdrojovou jednotku kombinující trakční elektřinu s baterií FLIRT Akku. Jezdit bude ve Šlesvicku- Holštýnsku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czHybridní jednotka Impuls 2 od polského Newagu kombinuje provoz pod elektřinou a na diesel. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAlstom Coradia Stream, EMU / DMU Plus od H. Cegielski a Newag Impuls 2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTřízdrojová jednotka Hitachi Blues kombinuje pohon z trakčního vedení, baterie a dieselového motoru. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPrvním zákazníkem pro Hitachi Blues je italský dopravce Trenitalia. Kde ho nasadí odhalí během veletrhu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér Hitachi Blues. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz Trenitalia. Kde ho nasadí odhalí během veletrhu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj Siemens Avenio pro Norimberk. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Plus od H. Cegielski kombinuje provoz na elektřinu a naftu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVossloh v Berlíně představuje nejen novou lokomotivu s bateriemi, ale i nové logo. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNová tramvaj Škoda 36T pro provoz pro dopravní svaz Rhein-Neckar Verkehr. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNová tramvaj Škoda 36T pro provoz pro dopravní svaz Rhein-Neckar Verkehr. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNová tramvaj Škoda 36T pro provoz pro dopravní svaz Rhein-Neckar Verkehr. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTalgo přivezlo ukázku nových souprav ICE L pro Deutsche Bahn. Zatím jeden vůz. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czDigitální automatické spřáhlo na novém nákladním voze od Tatravagónky. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAlstom Coradia Stream pro lucemburské dráhy je částečně dvoupodlažní jednotkou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNové vlaky na berlínském výstavišti. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens Desiro HC pro dopravce ODEG pro provoz v Berlíně a Braniborsku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens přivedl i na ukázku nové metro pro Vídeň. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStadler a jeho nová tramvaj TINA pro Darmstadt. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTřízdrojový Stadler Flirt pro Transport for Wales od Stadleru. Kombinuje trakční elektřinu z trolejí, baterií a naftový pohon. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czHybridní jednotka Impuls 2 od polského Newagu kombinuje provoz pod elektřinou a na diesel. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens vystavuje v Berlíně také jednotku Siemens Desiro HC pro ODEG. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlakotramvaj Tramlink od Stadleru pro Wales. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czČínská lokomotiva od CRRC pro Rail Cargo Austria
Tagy Innotrans InnoTrans 2022
45 komentářů