Obrazem: Kladenská S-bahn opět jezdí. Jak vypadá trať a stanice po modernizaci
Mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec po roční výluce opět jezdí vlaky.
Od čtvrtečního rána Správa železnic obnovila provoz vlaků městské železniční trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Kompletní výluka na trati přezdívané „kladenská S-bahn“ trvala rok.
Využívat se bude zatím jen jedna kolej, druhá se má dokončit koncem srpna.
Stavbaři provedli sanaci železničního spodku a svršku a vybudovali nové mosty, které jsou stejně jako celá trať připraveny na položení druhé koleje. Součástí jsou i základy na sloupy trakčního vedení pro plánovanou elektrifikaci.
V polovině května se už také zprovoznil silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, který nahradil dosavadní železniční přejezd. Další přejezd bude výhledově zrušen i u zhlaví stanice Kladno ve Wolkerově ulici, kde vzniká podjezd.
V samotné stanici Kladno se zprovoznilo už druhé modernizované nástupiště, to první je v provozu od loňska. Zatím v poloviční šířce se otevře také nový podchod. Dokončovací práce na něm totiž potrvají ještě rok.
Do konce prázdnin se pak zprovozní výtahy na obě nástupiště na zastávce Kladno město, tam vznikne přestupní terminál na autobusy.
Projekt modernizace železnice Praha – letiště – Kladno pokročil. Na trať do Ostrovce se vrací vlaky