Obrazem: Kladenská S-bahn opět jezdí. Jak vypadá trať a stanice po modernizaci
Obnovený železniční provoz na trati Kladno - Kladno-Ostrovec. Foto: PID
Mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec po roční výluce opět jezdí vlaky.
Není to česky „ten S-bahn“? 🙂
já jsem hlavně neslyšel na Kladně nikoho, kdo by tomu kdy říkal S-bahn. Přijde mi to až směšný.
Již při zestátnení Buštehradské dráhy v roce 1924 byl úsek Kladno – Stochov dvoukolejný. Gratuluji Správě železnic k obnovení 1/3 původního úseku. Zřejmě právě k výročí zestátnění.
Dvě koleje z Kladna byly jen do Kamenných Žehrovic.
Chtělo by to zastávku Kladno zimní stadion nebo Kladno Sletiště.
ten projekt má tak špatnou ekonomiku, že tahle zastávka za pár desítek mega byla SŽ zamítnuta.
Žiju v Kladně přes 60 let a o kladenské S- bahn čtu nebo slyším poprvé! Zřejmě je to široce rozšířený idiom?
Já tedy za dobu o polovinu kratší také ne. Byl bych rád, kdyby nám autor článku nevkládal do úst své přihlouplé novotvary.
Tedy přesněji řečeno „také ano“.
Já mám do Kladna dost daleko, takže to z lokálního (kladenského) hlediska nemám právo hodnotit, ale pokud jsem někdy někoho slyšel tento termín používat, tak vždy říkal, že jel, nebo pojede TÍM „S-Bahnem“ a ne v ženském rodě tou S-Bahnou, jak se nám tady v nadpise někdo snaží namluvit.
Nu, hlavně, že nepojede bahnem, ne? 🙂 Za mě by zde bylo nejlépe užíti rodu středního, když už ne původního. Zkrátka „to něco německého S-Bahn.“ 😉 Ovšem, šlo by i jednoduše říkat „tou S-Bahn“, podobně jako u jiných cizích výrazů, které neskloňujeme. Nebo užívat vlastního označení českého.
Rok na tom pracovali a za týden hned výluka. To asi nebylo podle plánu, že?
Zde chválím délku nástupišť 220m a víc, snad to bude brzo minimální standard pro příměstskou dopravu kolem Prahy pro soupravy 2×4 vozy
A jak vypadá Kladno-Veleslavín? Řeší se výběrko na zhotovitele, nebo SP?
Momentálně je příjem nabídek na zhotovení stavby Kladno-Ruzyně, termín pro podání již několikrát letos odložen.
Dík… a ryze teoreticky by se letos mohlo začít?
Za mě ušla Správa železnic za poslední roky celkem velký kus cesty, co se týče designu nástupišť a zastřešení. Samozřejmě lze najít spoustu dalších věcí ke zlepšení, ale ve srovnání s i celkem nedávnými rekonstrukcemi vidím posun vpřed.
Hlavně je neuvěřitelné vidět ty desetiletími zažilé olezlé ČSD scenérie, jak se změní v moderní prostor.
Pro mě tohle znamenal Radotín, kde byla „poloperonizace“ a spousta spontánní budovatelsko-bastlířeské tvorby různých složek ČSD.
Radotín je koncepčně starší než Kladno, taky by tam něco mohlo vypadat líp, ale obecně obrovský posun…
Dobrý postřeh, mizí volezlé drážní scenérie. Jen ať se toho ducha místa nechytí památkáři. 😀
Zase to ale komplikuje údržbu. Nejlepší by bylo, kdyby na všech rekonstruovaných nástupiští byly ty stejné prefabrikované prvky (zastřešení, koše, lavičky,…) aby stačilo držet na skladě pouze pár náhradních kusů pro celou republiku.
no je smutné, když jako pokrok oceňujeme designově koukatelné zastřešení nástupišť na jinak zcela nevhodně znovustavěné trati v trase koňky… (nadsázka, koňka vedla na Žehrovice, myslím tenhle projekt jako celek)
Určitě dobrý, ale….okolo celé trati bordel, hlavně že jezdí vlaky! A úsek sletiště nový kruh. objezd pro pěší a cyklo bych doporučil zábradlí, nebude-li tam, tak se tam stane nějaká nehoda. Za mě je to tam dost nebezpečný.
Pokud vim, všude jsou cedule procházíte stavbou. Třeba to bude tím, že ta stavba stále pokračuje. Jen došla do fáze, kdy je možné zajistit provoz v celém úseku
Takže zprovoznit později, až se uklidí… vážně?
Ne, jen až bude vše hotovo tak jak by mělo být.
Nedělat si PR akce při prvním zprůjezdnění. Slavnostní otevření až je hotovo
13 měsíců výluky na 3 km tratě a ještě spousta nedodělků.
A o podrazu s budovou na „Vejhybce“ škoda slov.
Těšil jsem se, až se dozvím proč je to celé na hovno a dočkal jsem se velmi brzy.
Abychom mohli nadávat, tak z té stavby odignorujeme nádraží …
Demolice aby se mohlo postavit nové
Jak souvisí délka výluky s délkou úseku? Kdyby to bylo jen 1 km, mohli by to zdvojkolejnění a zastávky zvládnout za 4 měsíce?
Ty krásný nový nástupiště vypadají bez drátu docela divně.
(Já vím že si to tam asi nebude drátovat hned)
Na Kladně by dráty bez napětí dlouho nevydržely 😁
Tak je znám případ, kdy kradli i pod napětím, byla z toho tuším žaloba na majitele objektu, že trafo lépe nezabezpečil a zloděje tak podle zavraždil…
Jako tramvajové zastávky
Mě na tom zaráží, že je to nejméně druhý článek tady na zdopravy (jak jinde nevím), ve kterém se opětovně píše o přípravě pro druhou traťovou kolej, přitom na všech fotkách jí vidím již položenou…
Ve stanicích asi už je. A v galerii je minimálně jedna fotka s původním tělesem trati, na které se druhá kolej bude teprve stavět.
To je jenom asi 100metrový úsek za kladenským nádražím.
Obě koleje jsou položené v celé délce, ale nástupiště jsou hotová jenom na jedné straně.
Jinak pěkné letecké video z půlky července je na https://www.youtube.com/watch?v=LIr30qZlNkU
Jako jo, ale mám takovou obavu, že i za dalších 10 let tam bude jezdit ta samá regína (pravda, už asi v tom PID-pyžamu), protože Praha 6…
Na letiště asi BEMU, ale do Kladna diesely, ať z toho Praha 6 také něco má.
Tak do konce stávající smlouvy s ČD (2029) téměř jistě. Když budou dokončeny už všechny úseky mimo ten problematický, tak už se může jezdit v elektrice, jen se holt bude končit na Veleslavíně a pak přestup na metro (nebo případně na diesel po staré trati – pokud ještě bude v provozu).
Prostá elektrizace zde, kde by dávala smysl (jízdní doba v úseku OK), nebo baterie nelze? Přidáme lidem přestup, abychom je motivovali k použití vlaku? 🙂
Může mi někdo vysvětlit, proč se to rovnou nedrátuje ?
Jaký smysl by to dávalo? 😉
Aby pak nebyly měsíce a měsíce dalších výluk, až se bude drátovat? 🤔😉
Kdy pak? Za kolik let? Myslíte, že nepoužívaná trolej tam bude stát a nebude degradovat? Vyluky by byly v tomto případě stejně. 😉
Drátovat se to bude. Až bude hotový úsek od Prahy, pokud se nepletu. Zadrátovat úsek o délce 4km a na obou jeho kocích zatím dráty nemít příliš nedává smysl.
A co do Kralup?
je tam příprava, dráty se natáhnou až to bude hotové do prahy, aby to bylo k čemu připojit. Až pak se bude jezdit elektricky.
Myslím, že dříve bude elektrifikace z opačné strany, z Kralup.
se to natáhne……dá se zadání , udělá se výběrko na firmu řídící výběrko, vybere se rámcový projektant, projektant, firma co to postaví a schválí cca 30 organizací, kde s tím některé kvůli svým zařízením nebudou souhlasit a pak to dráteníci natáhnou pokud se toho dožijí.
To zděšení, když se zjistilo, že si dráteníci dělají projekt, aby měli podle čeho objednat materiál a vyfakturovat ho…
Třeba také proto, aby to trolejové vedení nejmenování obyvatelé nepoužili jako zdroj přivýdělku.
K čemu ostrovní elektrický provoz? Jak by se tam elektrické vlaky dostávaly (přetahy jsou velmi neekonomické a složité řešení)? Jsou tam připravené patky na sloupy a až budou dráty z Prahy, budou i na Ostrovec.
Třeba pro nákladní vlaky a letiště.
Nákladní vlaky z Kladna Ostrovec do Kladna? Nebo kam jako?
Z Kralup do Kladna a pak Ruzyně.
Tam vedou dráty?
Můžeme takhle debilně čekat a vymlouvat se, že z jedné nebo druhé strany nejsou dráty a tak se to nevyplatí stavět.
Všechny nákladní vlaky od Kralup končí ve stanici Kladno-Dubí.
Do Kralup. To byl požadavek nákladních dopravců. BUde to trasa pro nákl. vlaky.
Kdy? Až jednou? Tak jaký smysl dávají ty dráty Kladno-Ostrovec -Kladno pro nákladní dopravu? Aby mohli jezdit dieselem pod nimi? 😉
Tam stejně minimálně nejbližších 5 let žádné elektrické vlaky pravidelně jezdit nebudou. Hlavní je, že je na to trať připravená.
Ale znáte sž, za 5 let se budou dokončovat další úseky a elektrifikace tohoto úseku kladna bude u 5trho výběrového řízení, řešit 10 odvolání apod
To máte těžký – když do toho pustíte proud, bude to žrát elektriku zbytečně. Když do toho nepustíte proud, skončí to tam, kde měděný věci končívaj….
A odkud tam ten proud pustíte?
Ta napáječka ještě není ? Nevím, ptám se…Nejlepší Správa se před časem chvástala, že natáhne dráty od Kralup ještě před výstavbou rychlodráhy….
A proč by ji stavěli? Kvůli čemu? 😉
protože se staví projekt odkonce, i když se ještě neví zda a kudy to pojede z Velekravína do centra. Salám, hlavně, aby se čerpalo, viď Mojmíre
poslední jízdy starého šrotu do hutí?
Kde je vlak?
Hute jsou, nepletu-li se, na vychode Prahy, a co se tamejsi zeleznicni dopravy tyce, sroty tam rozhodne nejezdi (jezdi tam 471 a o par metru vedle 81-71M).