Obrazem: Kladenská S-bahn opět jezdí. Jak vypadá trať a stanice po modernizaci

Obnovený železniční provoz na trati Kladno - Kladno-Ostrovec. Foto: PIDObnovený železniční provoz na trati Kladno - Kladno-Ostrovec. Foto: PID

Mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec po roční výluce opět jezdí vlaky.

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
218

Není to česky „ten S-bahn“? 🙂

Richmond

já jsem hlavně neslyšel na Kladně nikoho, kdo by tomu kdy říkal S-bahn. Přijde mi to až směšný.

Radek Modráček

Již při zestátnení Buštehradské dráhy v roce 1924 byl úsek Kladno – Stochov dvoukolejný. Gratuluji Správě železnic k obnovení 1/3 původního úseku. Zřejmě právě k výročí zestátnění.

Rudolf Tuček

Dvě koleje z Kladna byly jen do Kamenných Žehrovic.

Jyřýk

Chtělo by to zastávku Kladno zimní stadion nebo Kladno Sletiště.

Jan Schmidt

ten projekt má tak špatnou ekonomiku, že tahle zastávka za pár desítek mega byla SŽ zamítnuta.

Miro

Žiju v Kladně přes 60 let a o kladenské S- bahn čtu nebo slyším poprvé! Zřejmě je to široce rozšířený idiom?

Mikuláš Pelíšek

Já tedy za dobu o polovinu kratší také ne. Byl bych rád, kdyby nám autor článku nevkládal do úst své přihlouplé novotvary.

Mikuláš Pelíšek

Tedy přesněji řečeno „také ano“.

Karl vB.

Já mám do Kladna dost daleko, takže to z lokálního (kladenského) hlediska nemám právo hodnotit, ale pokud jsem někdy někoho slyšel tento termín používat, tak vždy říkal, že jel, nebo pojede TÍM „S-Bahnem“ a ne v ženském rodě tou S-Bahnou, jak se nám tady v nadpise někdo snaží namluvit.

Frantisek X

Nu, hlavně, že nepojede bahnem, ne? 🙂 Za mě by zde bylo nejlépe užíti rodu středního, když už ne původního. Zkrátka „to něco německého S-Bahn.“ 😉 Ovšem, šlo by i jednoduše říkat „tou S-Bahn“, podobně jako u jiných cizích výrazů, které neskloňujeme. Nebo užívat vlastního označení českého.

babilon

Rok na tom pracovali a za týden hned výluka. To asi nebylo podle plánu, že?

Milan

Zde chválím délku nástupišť 220m a víc, snad to bude brzo minimální standard pro příměstskou dopravu kolem Prahy pro soupravy 2×4 vozy

Michal M

A jak vypadá Kladno-Veleslavín? Řeší se výběrko na zhotovitele, nebo SP?

Rossec

Momentálně je příjem nabídek na zhotovení stavby Kladno-Ruzyně, termín pro podání již několikrát letos odložen.

Michal M

Dík… a ryze teoreticky by se letos mohlo začít?

owl

Za mě ušla Správa železnic za poslední roky celkem velký kus cesty, co se týče designu nástupišť a zastřešení. Samozřejmě lze najít spoustu dalších věcí ke zlepšení, ale ve srovnání s i celkem nedávnými rekonstrukcemi vidím posun vpřed.

Michal M

Hlavně je neuvěřitelné vidět ty desetiletími zažilé olezlé ČSD scenérie, jak se změní v moderní prostor.
Pro mě tohle znamenal Radotín, kde byla „poloperonizace“ a spousta spontánní budovatelsko-bastlířeské tvorby různých složek ČSD.
Radotín je koncepčně starší než Kladno, taky by tam něco mohlo vypadat líp, ale obecně obrovský posun…

P_V

Dobrý postřeh, mizí volezlé drážní scenérie. Jen ať se toho ducha místa nechytí památkáři. 😀

Vesper

Zase to ale komplikuje údržbu. Nejlepší by bylo, kdyby na všech rekonstruovaných nástupiští byly ty stejné prefabrikované prvky (zastřešení, koše, lavičky,…) aby stačilo držet na skladě pouze pár náhradních kusů pro celou republiku.

Jan Schmidt

no je smutné, když jako pokrok oceňujeme designově koukatelné zastřešení nástupišť na jinak zcela nevhodně znovustavěné trati v trase koňky… (nadsázka, koňka vedla na Žehrovice, myslím tenhle projekt jako celek)

Jan

Určitě dobrý, ale….okolo celé trati bordel, hlavně že jezdí vlaky! A úsek sletiště nový kruh. objezd pro pěší a cyklo bych doporučil zábradlí, nebude-li tam, tak se tam stane nějaká nehoda. Za mě je to tam dost nebezpečný.

Projektak

Pokud vim, všude jsou cedule procházíte stavbou. Třeba to bude tím, že ta stavba stále pokračuje. Jen došla do fáze, kdy je možné zajistit provoz v celém úseku

Jiří Kocurek

Takže zprovoznit později, až se uklidí… vážně?

Robert Pokorný

Ne, jen až bude vše hotovo tak jak by mělo být.

Leinad

Nedělat si PR akce při prvním zprůjezdnění. Slavnostní otevření až je hotovo

Hroch

13 měsíců výluky na 3 km tratě a ještě spousta nedodělků.
A o podrazu s budovou na „Vejhybce“ škoda slov.

Michal M

Těšil jsem se, až se dozvím proč je to celé na hovno a dočkal jsem se velmi brzy.

Jiří Kocurek

Abychom mohli nadávat, tak z té stavby odignorujeme nádraží …

Leinad

Demolice aby se mohlo postavit nové

Twix

Jak souvisí délka výluky s délkou úseku? Kdyby to bylo jen 1 km, mohli by to zdvojkolejnění a zastávky zvládnout za 4 měsíce?

Někdo

Ty krásný nový nástupiště vypadají bez drátu docela divně.

Někdo

(Já vím že si to tam asi nebude drátovat hned)

JirRa

Na Kladně by dráty bez napětí dlouho nevydržely 😁

Jiří Kocurek

Tak je znám případ, kdy kradli i pod napětím, byla z toho tuším žaloba na majitele objektu, že trafo lépe nezabezpečil a zloděje tak podle zavraždil…

MP22

Jako tramvajové zastávky

Jara195

Mě na tom zaráží, že je to nejméně druhý článek tady na zdopravy (jak jinde nevím), ve kterém se opětovně píše o přípravě pro druhou traťovou kolej, přitom na všech fotkách jí vidím již položenou…

Michal M

Ve stanicích asi už je. A v galerii je minimálně jedna fotka s původním tělesem trati, na které se druhá kolej bude teprve stavět.

babilon

To je jenom asi 100metrový úsek za kladenským nádražím.

babilon

Obě koleje jsou položené v celé délce, ale nástupiště jsou hotová jenom na jedné straně.

babilon

Jinak pěkné letecké video z půlky července je na https://www.youtube.com/watch?v=LIr30qZlNkU

Nose Peak

Jako jo, ale mám takovou obavu, že i za dalších 10 let tam bude jezdit ta samá regína (pravda, už asi v tom PID-pyžamu), protože Praha 6…

Náhodný Kolemjdoucí

Na letiště asi BEMU, ale do Kladna diesely, ať z toho Praha 6 také něco má.

XXXD

Tak do konce stávající smlouvy s ČD (2029) téměř jistě. Když budou dokončeny už všechny úseky mimo ten problematický, tak už se může jezdit v elektrice, jen se holt bude končit na Veleslavíně a pak přestup na metro (nebo případně na diesel po staré trati – pokud ještě bude v provozu).

Frantisek X

Prostá elektrizace zde, kde by dávala smysl (jízdní doba v úseku OK), nebo baterie nelze? Přidáme lidem přestup, abychom je motivovali k použití vlaku? 🙂

MartinCB

Může mi někdo vysvětlit, proč se to rovnou nedrátuje ?

M19

Jaký smysl by to dávalo? 😉

Jackub

Aby pak nebyly měsíce a měsíce dalších výluk, až se bude drátovat? 🤔😉

M19

Kdy pak? Za kolik let? Myslíte, že nepoužívaná trolej tam bude stát a nebude degradovat? Vyluky by byly v tomto případě stejně. 😉

mgw

Drátovat se to bude. Až bude hotový úsek od Prahy, pokud se nepletu. Zadrátovat úsek o délce 4km a na obou jeho kocích zatím dráty nemít příliš nedává smysl.

ušatá

A co do Kralup?

Jarda

je tam příprava, dráty se natáhnou až to bude hotové do prahy, aby to bylo k čemu připojit. Až pak se bude jezdit elektricky.

David

Myslím, že dříve bude elektrifikace z opačné strany, z Kralup.

kosmik68

se to natáhne……dá se zadání , udělá se výběrko na firmu řídící výběrko, vybere se rámcový projektant, projektant, firma co to postaví a schválí cca 30 organizací, kde s tím některé kvůli svým zařízením nebudou souhlasit a pak to dráteníci natáhnou pokud se toho dožijí.

Jiří Kocurek

To zděšení, když se zjistilo, že si dráteníci dělají projekt, aby měli podle čeho objednat materiál a vyfakturovat ho…

XP3

Třeba také proto, aby to trolejové vedení nejmenování obyvatelé nepoužili jako zdroj přivýdělku.

Achilles

K čemu ostrovní elektrický provoz? Jak by se tam elektrické vlaky dostávaly (přetahy jsou velmi neekonomické a složité řešení)? Jsou tam připravené patky na sloupy a až budou dráty z Prahy, budou i na Ostrovec.

Elb

Třeba pro nákladní vlaky a letiště.

M19

Nákladní vlaky z Kladna Ostrovec do Kladna? Nebo kam jako?

Elb

Z Kralup do Kladna a pak Ruzyně.

M19

Tam vedou dráty?

Elb

Můžeme takhle debilně čekat a vymlouvat se, že z jedné nebo druhé strany nejsou dráty a tak se to nevyplatí stavět.

Rudolf Tuček

Všechny nákladní vlaky od Kralup končí ve stanici Kladno-Dubí.

ušatá

Do Kralup. To byl požadavek nákladních dopravců. BUde to trasa pro nákl. vlaky.

M19

Kdy? Až jednou? Tak jaký smysl dávají ty dráty Kladno-Ostrovec -Kladno pro nákladní dopravu? Aby mohli jezdit dieselem pod nimi? 😉

XXXD

Tam stejně minimálně nejbližších 5 let žádné elektrické vlaky pravidelně jezdit nebudou. Hlavní je, že je na to trať připravená.

Tim

Ale znáte sž, za 5 let se budou dokončovat další úseky a elektrifikace tohoto úseku kladna bude u 5trho výběrového řízení, řešit 10 odvolání apod

Nose Peak

To máte těžký – když do toho pustíte proud, bude to žrát elektriku zbytečně. Když do toho nepustíte proud, skončí to tam, kde měděný věci končívaj….

M19

A odkud tam ten proud pustíte?

Nose Peak

Ta napáječka ještě není ? Nevím, ptám se…Nejlepší Správa se před časem chvástala, že natáhne dráty od Kralup ještě před výstavbou rychlodráhy….

M19

A proč by ji stavěli? Kvůli čemu? 😉

Jan Schmidt

protože se staví projekt odkonce, i když se ještě neví zda a kudy to pojede z Velekravína do centra. Salám, hlavně, aby se čerpalo, viď Mojmíre

Jarda

poslední jízdy starého šrotu do hutí?
Kde je vlak?

Matfyzák

Hute jsou, nepletu-li se, na vychode Prahy, a co se tamejsi zeleznicni dopravy tyce, sroty tam rozhodne nejezdi (jezdi tam 471 a o par metru vedle 81-71M).