- Železnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Obrazem: Jak se promění areál Smíchovského nádraží po vypuzení žlutých vlaků
Areál Smíchovského nádraží. Autor: IPR Praha
Developerský projekt společnosti Sekyra Group v oblasti Smíchovského nádraží nabývá konkrétních obrysů. Zájemci si budou moci podobu nové městské čtvrti
No opravdu se nejedná o vypuzení, se žlutými vlaky se zavírala smlouva a oni to moc dobře vědí s tím, že je to na dobu určitou, než se začne realizovat tento develouperský zájem. Takže vypuzení je pouze blamáž od RJ a jeho příznivců na těchto stránkách.
Ona v té oblasti také sídlí a parkuje Arriva SČ, bývalý Probo Bus. Kam se ten plánuje přesunout?
Konečně tedy snad dojde k přímému propojení Smíchovského nádraží na pražský semmering bez potřeby dvojité úvrati – proč už taková spojka dávno není?! Severní nástupiště pro osobní dopravu skutečně nemá význam.
Čeká se na rekonstrukci Smíchova – teda to je oficiální důvod. 🙂
Ve Vršovicích, po bývalém seřaďovacím nádraží, jsou rozlehlé pozemky, dosud vč. kolejiště i trolejí. Snadno lze tam přesunout zázemí pro odstavování a lehkou údržbu ze Smíchova.
Taková stupidnost, jednoho dne to bude chybět… a uvidíte důsledky… přesto park bude plný opilců a bezdomovců. Stačí co se dělo, kolika lidem vadilo zrušení zastávky Na Knížecí… přitom taková krásná přestupní stanice (vlak, metro, bus, tram) jen kvůli tomu že na to kašlali to vypadalo tak otřesně (celé ty prostory tam) a teď se lidi nedostanou ani nahoru na Semmering…
krásná přestupní stanice a krásný interval vlaků jednou za hodinu (mimo špičku jednou za dvě)
Nikde snad není psáno, že opilci a bezdomovci jsou přirozenou součástí parku. Ono bude asi všechno lepší, než to co je tam teď. A přestupní stanice? Mě by zajímalo, kolik lidí to za den použilo. Zapojení Semeringu do Smíchova je rozhodně lepší.
Zdravím.
To nemohl být nadpis trochu jiný tohoto jinak věcného a dobrého článku?
Třeba po odchodu nikoliv vypuzení???
Tak tu píšou ultra drážní debilové z ČD a SŽDC o tom ať někdo táhne.
To je fakt neskutečné co některé lopaty dokážou vypotit v diskuzi…
Zdravím též,
asi mohl. Jenže odchod mám spojen spíš s dobrovolností, když někdo nechce odejít, je vypuzen. Teď neřeším, zda je či není v právu. Přišlo mi to výstižnější.
No opravdu se nejedná o vypuzení, se žlutými vlaky se zavírala smlouva a oni to moc dobře vědí s tím, že je to na dobu určitou, než se začne realizovat tento develouperský zájem. Takže vypuzení je pouze blamáž od RJ a jeho příznivců na těchto stránkách.
Pohledem ty pozemky musejí mít cenu zlata, ale nezaznamenal jsem, že by se ČD nějak zásadně napakovali..
A Krnáčová vesele vypráví o nevyužívaných pozemcích, přitom tudy normálně jezdí vlaky a nemají kudy jinudy a RegioJet tu má „depo“ a nemá kam jít.
A tenhle velekšeft odsere právě RegioJet, kterému vezmou střechu nad hlavou (což se mmj. ČD hodí) a SŽDC, které nařídí, ať za vlastní peníze postaví nové zhlaví, protože Sekyra chce stavět. A Sekyra se směje..
Nejen Regiojet ale i samotná SŽDC. V budově pod lávkou sídlí SSZT Praha-západ, SŽE a další, vedle jsou dílny SŽDC… To vše se musí někam přestěhovat.
A co ten prvorepublikový, či těsně poválečný, projekt na velké drážní dílny? Jak je to tam s pozemky a možností to nějak realizovat? I třeba bez nějakého extra zázemí oněch dílen, jen kolejiště + to nejnutnější pro údržbu, co jsem viděl nějaký výřez letecké fotky, tak tam nic nestojí.
Jestli má růst, a měnit se, železniční přeprava, pak bude třeba po letech rušení kolejišť začít budovat nová právě pro odstavování vlaků. Jenže ta budou muset zase vznikat někde na krajích měst jako v minulosti. To že se města nalepla na tratě jaksi není chyba železnic.
K.S.: nové dílny měly být jinde. Původní projekt byla Jahodnice, nový projekt počítal s Horními Měcholupy. Dovolím si dát odkaz na oba články, redakce snad promine: https://www.koridory.cz/?s=nov%C3%A9+d%C3%ADlny
mirekk:
Přesně to jsem myslel, možná jsem se špatně vyjádřil. Něco takového ale asi naději na realizaci nemá, že?
Nejspíš by to chtělo začít uvažovat o nějakém novém zázemí pro železnici v některé z přilehlých obcí, jak pro nákladní, tedy asi spíše někde směrem k Labi, tak pro osobní vlaky. Jinak by to nemuselo dopadnout dobře. Není možné si myslet že při rušení kolejí a vleček může dlouhodobě růst počet vlaků, v určitý moment dojdeme do stavu kdy je nebude kde efektivně odstavit. Nechávat to stát v kterékoliv stanici není prostě možné.
Za pár roků toho budou litovat, podobně jak u tych trolejbusů.
To zas bude pěkný průšvih. Lidi si tam koupí byty a pak budou řvát, že jim tam jezdí vlaky a je slyšet rozhlas, vlaky houkaji… Viz. Libeň, ZAhradni město v dobách ranžíru atd.
U Libne byl problem jiny, zbourali se objekty, ktere hluk spolehlive odstinili, ale po rekonstrukci trati je klid…
A jak to bude se Semmeringem?
Ať už ten Jančura odtamtud vypadne!!! Pokud jsem nedávno četl, tak už dostal od Českých drah výpověď a pořád se tam drží jako veš košile a nechce odejít. Tak a teď mi to jančurovci můžete vytmavit.
Není to jen Regiojet. Přes severní nástupiště vede linka ČD z Hostivice na hl. n.
nejsem jančura, ale nemám tmu jak ty, co kope do všeho co je dobrý pro lidi. Zeptej se dětí z mateřské kdo je majitel tych kolejí, ale jak ty píšeš tak čd to určitě nebudou.
Majitelem té části nádraží jsou opravdu ČD a pár měsíců nazpátek dali Regiojetu výpověď. Jen Jančura se jí jaksi rozhodl ignorovat. Jeden čas se o tom hodně psalo, pak to nějak utichlo. Docela by mně zajímal další vývoj kauzy.
Přesně tak, nechápu proč areál neobeženou páskou, za asistence Policie nevyprovodí veškeré neoprávněné osoby a vozy neodtáhnou do pryč. To je tak když se tvoří děravé zákony pro šmejdy…
čd patří pozemky, sždc patří koleje. Nevím proč nadáváte jančurovi a né tomu co ten podvod zpeněžil.
Jaký podvod? Regiojet využívá i majetek ČD, je tam v nájmu. ČD mu daly výpověď, Regiojet ji nerespektoval (a nerespektuje). A to, že se zrovna v této části Prahy bude stavět nová čtvrt, o tom se mluví snad už 10 let.
Petře, nevím o tom, že my dva si tykáme. A dětí z mateřské školky jsem se ptal a věřte mi, že jim je to úplně fuk a ani neví, kde to leží. A co se týče kopání do věcí pro lidi, tak jsem pouze vyslovil svůj názor 😉.
Majitelem té části nádraží jsou opravdu ČD – ČD jsou majitelem budov, nikoli kolejí.