Autobusy Doprava ve městě Zprávy

Obrazem: ČSAD Střední Čechy má první autobusy podle nových pravidel ROPIDu

Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID
Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID

V příměstské dopravě kolem Prahy začaly být nasazovány první dva autobusy, které plní nové standardy kvality Pražské integrované dopravy (PID). Konkrétně jde o kloubová vozidla Solaris Urbino 18, které převzal dopravce ČSAD Střední Čechy. Nové autobusy budou obsluhovat především vytížené linky 367 a 375 mezi Prahou a Brandýsem nad Labem-Starou Boleslaví.

„Vozidla jsou v rámci pilotního projektu s dopravcem ČSAD Střední Čechy vybavena již podle nových standardů kvality, které budou platit pro všechny autobusové linky PID v Praze a Středočeském kraji od roku 2020,“ uvedl ředitel organizátora dopravy ROPID Petr Tomčík. K povinným novinkám patří například celovozová klimatizace, pohodlnější sedadla, více prostoru pro kočárky a invalidní vozíky, LCD obrazovky s informacemi o trase včetně návazných spojů nebo zvýšený počet tlačítek znamení k řidiči.

Autobus má podle nových standardů jednotný nátěr PID a barevně je sladěn také interiér: červená sedadla, nerezová madla a modře zvýrazněná sedadla pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Jízdné lze platit bezkontaktními kartami nebo mobilní aplikací PID Lítačka.

Polský výrobce Solaris už dodal do PID zhruba 80 vozidel. Nejnovější dva busy jsou součástí dodávky šesti vozidel, poslední by mělo být předáno v únoru. Zbylé čtyři autobusy by už měly mít i nové jednotné čalounění, které ROPID nedávno představil na veletrhu CzechBus.

Technické parametry Solarisu Urbino 18:

  • délka: 18 000 mm
  • šířka: 2 550 mm
  • výška: 3 200 mm
  • rozvor náprav: 5 900 / 6 000 mm
  • šířka dveří: 1 200 mm
  • celková obsaditelnost: 136
  • počet míst k sezení: 46, z toho 4 sklopná sedadla
  • provozní hmotnost: 17 200 kg
  • nejvyšší rychlost: 86 km/hod (s omezovačem)

14
Diskuze

avatar
8 Komentáře
6 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
12 Autoři komentářů
Martin Š.OndrosFrantaToAsdf Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin Š.
Host
Martin Š.

Super, komfort je potřeba zvětšovat, jestli chceme z aut vytáhnout víc lidí. (y)

Ondros
Host
Ondros

375 jezdim kazdy den a svoji povahou je to opravdu spis mestska linka. Opravdu velky palec nahoru za Solarisy a jejich pohodlne sedacky (uz v soucasne treti generaci), po presednuti na Vysocanske do 177, kde jezdi Sory NB 18 mate pocit, ze jste v dobytkaci a jizdni komfort klasne na bod mrazu. DPP uz davno nema nejlepsi busy a jezdeni ze Sorama je za trest.

To
Host
To

Viděl bych to buď na jeden invalidní vozík nebo jeden kočárek… max na 2 vozíky nebo 2 menší kočárky… pro příměstskou dopravu hodně velká loterie, pojedete-li s kočárkem

Asdf
Host
Asdf

Zrovna jsem se vrátil z Nizozemska. Byl jsem v Amsterdamu, Rotterdamu a Haagu a hlavní rozdíl od MHD v Praze jsou především mnohem pohodlnější sedačky jak v tramvajích, tak v metru i busech. Hlavně tramvaje mají všechny pohodlné polstrované sedačky, které se s těmi v pražských tramvají nedají srovnávat. A přitom velice čisté. Když to jde v Nizozemí, nevím, proč by to nešlo v Praze.

Jackub
Host
Jackub

Pro vlaky, tramvaje a metro nové standardy PID neplatí? Vždyť pořád tvrdí, že kolejová doprava je páteří systému PID…

noerf
Host
noerf

Zajimalo by mne proč na regionalni autobusove lince jezdi autobus určený pro mhd. Pokud vezmu v potaz, že kapacita pro sedící pasažéry je obdobná jako u 12 m autobusu, který má určitě nižší provozní naklady, tak to jaksi nechápu.
Kdysi se tvrdilo, že klimatiace v autobusech MHD nemá význam, z důvodu časté výměny vzduchu dvermi, takže mi některé podminky pro autobusy v ramci.PID přijdou ponekud zvlastni.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Typické autobusy pro městskou dopravu mají vícero dveří. Linka z Prahy do Staré Boleslavi není typickou dálkovou linkou, svou povahou je blízká městským, prioritou tam zřejmě je, aby se pokud možno všichni vůbec vešli, nikoli aby seděli.

matujtutujka
Host
matujtutujka

Asi tak. Linka, která má víc zastávek v Praze, než mimo ní a ve špičce má interval 10 minut nepotřebuje regionální autobusy.

Franta
Host
Franta

Škoda, že v nových autobusech fouká klimatizace stojícím cestujícím do obličeje.

Martin V.
Host
Martin V.

Docela se divím, že se víc nerozšířily „low entry“ kloubáky. Když se dívám na fotku interiéru vzadu, tak za cenu schodů před zadní nápravou by odpadl ten „kaňon“ se sedadly vysoko na podestách, místo komínu s motorem vlevo vzadu by byly dvě sedadla navíc, motor pod podlahou a normální náprava místo portálové (úspora ceny i paliva). Přitom poměr nízké podlahy k vysoké by byl z variant 12 m, 15 m a 18 m nejlepší.

petr.r
Host
petr.r

jestli u čsad vyhrál solaris, tak LE jsou jen 12 a 8,9metrový . 18m kloubák je ve více variantách ohledně dveří. Nevím proč skončil 15m, to byl jediný autobus se třemi nápravamy, co s kočárkem se dalo projet od prostředních dveří po zadní.

petr.r
Host
petr.r

krasavec a zeptám se oni nemůžou mět celovozovou reklamu? nebo jen na části zevnějšku?

Karel
Host
Karel

Pokud byly zakoupeny s pomocí dotací, tak ve většině případů nelze komerčně autobusy využívat. Ani pro smluvní jízdy, žádné reklamy vně i uvnitř vozidla, po celou dobu udržitelnosti, t. j. 3 – 5 let.

petr.r
Host
petr.r

Jako jen v PIDu? žádný děcka na plavání, do divadla atd?