Obrazem: ČSAD Střední Čechy má první autobusy podle nových pravidel ROPIDu

Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPIDAutobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID

V příměstské dopravě kolem Prahy začaly být nasazovány první dva autobusy, které plní nové standardy kvality Pražské integrované dopravy (PID).

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Š.

Super, komfort je potřeba zvětšovat, jestli chceme z aut vytáhnout víc lidí. (y)

Ondros

375 jezdim kazdy den a svoji povahou je to opravdu spis mestska linka. Opravdu velky palec nahoru za Solarisy a jejich pohodlne sedacky (uz v soucasne treti generaci), po presednuti na Vysocanske do 177, kde jezdi Sory NB 18 mate pocit, ze jste v dobytkaci a jizdni komfort klasne na bod mrazu. DPP uz davno nema nejlepsi busy a jezdeni ze Sorama je za trest.

To

Viděl bych to buď na jeden invalidní vozík nebo jeden kočárek… max na 2 vozíky nebo 2 menší kočárky… pro příměstskou dopravu hodně velká loterie, pojedete-li s kočárkem

Asdf

Zrovna jsem se vrátil z Nizozemska. Byl jsem v Amsterdamu, Rotterdamu a Haagu a hlavní rozdíl od MHD v Praze jsou především mnohem pohodlnější sedačky jak v tramvajích, tak v metru i busech. Hlavně tramvaje mají všechny pohodlné polstrované sedačky, které se s těmi v pražských tramvají nedají srovnávat. A přitom velice čisté. Když to jde v Nizozemí, nevím, proč by to nešlo v Praze.

Jackub

Pro vlaky, tramvaje a metro nové standardy PID neplatí? Vždyť pořád tvrdí, že kolejová doprava je páteří systému PID…

noerf

Zajimalo by mne proč na regionalni autobusove lince jezdi autobus určený pro mhd. Pokud vezmu v potaz, že kapacita pro sedící pasažéry je obdobná jako u 12 m autobusu, který má určitě nižší provozní naklady, tak to jaksi nechápu.
Kdysi se tvrdilo, že klimatiace v autobusech MHD nemá význam, z důvodu časté výměny vzduchu dvermi, takže mi některé podminky pro autobusy v ramci.PID přijdou ponekud zvlastni.

Vít Jůza

Typické autobusy pro městskou dopravu mají vícero dveří. Linka z Prahy do Staré Boleslavi není typickou dálkovou linkou, svou povahou je blízká městským, prioritou tam zřejmě je, aby se pokud možno všichni vůbec vešli, nikoli aby seděli.

matujtutujka

Asi tak. Linka, která má víc zastávek v Praze, než mimo ní a ve špičce má interval 10 minut nepotřebuje regionální autobusy.

Franta

Škoda, že v nových autobusech fouká klimatizace stojícím cestujícím do obličeje.

Martin V.

Docela se divím, že se víc nerozšířily „low entry“ kloubáky. Když se dívám na fotku interiéru vzadu, tak za cenu schodů před zadní nápravou by odpadl ten „kaňon“ se sedadly vysoko na podestách, místo komínu s motorem vlevo vzadu by byly dvě sedadla navíc, motor pod podlahou a normální náprava místo portálové (úspora ceny i paliva). Přitom poměr nízké podlahy k vysoké by byl z variant 12 m, 15 m a 18 m nejlepší.

petr.r

jestli u čsad vyhrál solaris, tak LE jsou jen 12 a 8,9metrový . 18m kloubák je ve více variantách ohledně dveří. Nevím proč skončil 15m, to byl jediný autobus se třemi nápravamy, co s kočárkem se dalo projet od prostředních dveří po zadní.

petr.r

krasavec a zeptám se oni nemůžou mět celovozovou reklamu? nebo jen na části zevnějšku?

Karel

Pokud byly zakoupeny s pomocí dotací, tak ve většině případů nelze komerčně autobusy využívat. Ani pro smluvní jízdy, žádné reklamy vně i uvnitř vozidla, po celou dobu udržitelnosti, t. j. 3 – 5 let.

petr.r

Jako jen v PIDu? žádný děcka na plavání, do divadla atd?