Dopravci Železnice

Obrazem: Arriva si z Německa přivezla šestý vlak, zamíří na modernizaci do Šumperka

Motorák dopravce Arriva 628.277 míří z Bavorska do Čech.. Autor: Jan Paroubek
Motorák dopravce Arriva 628.277 míří z Bavorska do Čech.. Autor: Jan Paroubek

Tuzemská Arriva rozšířila po delší době svůj železniční vozový park. Ke svým dosavadním pěti motorákům řady 628 si ve čtvrtek z německého Karsdorfu přivezla šestý s označením 628.277-6.

Vlak stráví nejprve dva týdny v depu společnosti v malešické teplárně, pak zamíří na opravu do firmy Dyko Kolín. Od srpna jej pak čeká velká modernizace v šumperské Pars nova. V provozu jej chce mít Arriva nejpozději do konce roku.

„Především chceme novým vlakem posílit náš současný provoz. Jednotka přitom projde větší rekonstrukcí než původní pětice našich vlaků,“ řekl deníku Zdopravy.cz provozní šéf Arriva vlaky Jan Paroubek. Vlak například dostane dva záchody.

Motorák pochází od „babičky“ Arrivy, kterou je Deutsche Bahn. Podle Paroubka si firma v karsdofském odkladišti vlaků vybrala ten nejlepší.

Arriva na tuzemských kolejích provozuje nedotované vlaky na linkách Praha – Benešov a Praha – Nitra, dlouhodobě ale usiluje i o průnik do závazku veřejné služby. Nejnověji se snaží získat objednávku na rychlíky Pardubice – Liberec.

24 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Na spěšňáky do Benešova či na nějakou lokálku cool, ale ne proboha na 3 hodinovou štreku z Liberce do Pardubic!

    • Řekl bych že na 3 hodinovou štreku je to pořád vhodné vozidlo. Ono stačí když dopravce dosadí neprkenné sedačky a dá se i do té Nitry bez újmy přežít. Jen ty rozjezdy to má holka pozvolnější, línější.. Takže na lokálku nevhodný, nevim kde jste na to přišli že na lokálku je to vhodné vozidlo, asi jste vy „vhodní experti“ na posuzování vozidel. ))) Je staršího data, to je fakt, jenže se spolehlivostí je to vozidlo opravdu někde jinde než podobná vozidla jezdící u nás, to je nevyvratitelný fakt. )

      • Nemá smysl reagovat, Martin1 tím vlakem nikdy nejel a v Obzoru psali, že je jako 810, tak to tady recykluje jako mnoho soudruhů před ním.

  • Opravdu jsi nejsem jistý, že to je pro cestujícího pokrok proti 843. :-)) Navíc na Pardubice Liberec. A je to 2 vozovka. 3 vozovku z toho neudělají. Takže další downgrade.

    • Já jsem si s tím zcela jistý, že je to oproti 843 pokrok. Zvlášť po modernizaci interiéru.

  • Šrot z Německa na lokálku dobré, ale ne na hlavní trat.Výkon taky žádný zázrak..

    • Souhlas, kazilo to defilé zázraků, které tu na železnici máme. Možná byste se mohl výkonově odlišit, vemete Sergeje a dva honekery a strčíte tenhle německej šrot do kapsy.

  • Super. Jezdím tím občas do Benešova a po modernizaci jsou to pohodlné a komfortní vlaky.

      • Přesně tak. Opruz je to tak ukrutnej, že na 6,5 hodinovou trasu se jezdí dvojmo, ba někdy i trojmo.

        • A kolik lidí a jakých kategorií tím nitranským rychlíkem jezdí skutečně celou trasu, nebo aspoň její většinu?

          • Nahrazuje to prý částečně Jančuru, který na Slovácko už nejezdí, takže pokud ne Trenčín a Nitra, tak i jižní Morava je z Prahy celkem dlouhá štreka.

            Btw. kolik lidí cestuje celou cestu Pardubice-Liberec? Vždyť je to taky pseudorychlík nahrazující krajské spěšnáky…

            • Něco přes tři hodiny cesty na Slovácko a Vláru v tom vozidle asi vydržet lze bez velkých problémů – až na jeden, kterým je nedostatečná kapacita WC. Ale celou trasu mezi Pardubicemi a Libercem využívá denně určitě víc lidí, než kolik jich jezdí vlaky toho dopravce mezi Prahou a Slováckem – třeba i proto, že mezi Pardubicemi a Libercem jiné přímé spojení neexistuje a nutnost přestupovat (zejména několikrát) mnohé zájemce o cestu vlakem od jeho využití odradí.
              Osobně považuji za nepříliš rozumné, že i KORID Lk dal přednost silné podpoře „modernizace“ trati přes Starou Paku před prosazováním modernizace a zvýšení NTR na trati přes Jičín: už teď by po té pomalé (NTR do 80 km/h, ale spíše méně), ale o 18 km kratší trase přes Jičín cestovní doba „rychlých“ vlaků mezi Hradcem Králové a Turnovem byla o cca 10 minut kratší než přes Starou Paku – kdyby se ARRIVA věnovala nabídce rychlého „dálkového“ spojení přes Jičín, než „souboji“ s ČD na trati přes Starou Paku, možná by to mělo větší úspěch …

    • Vždyt je to dobrý kšeft, to co v německu už nikdo nechce v čechách vítáme s jásotem 🙂 Němci přišli nato, že to jde i s jinými dopravními prostředky než jen s auty. Určitě by se mi také líbilo něco modernějšího, řada 628 je něco jako naše 810, ale pokud ještě rozumně funguje na lokálky ideální.

      • na lokalky je to dobrý ale jako rychlík zcela nevyhovující… a co asi nasadí když by vyhráli soutěž na rychlíky z Pardubic do Liberce? tyhle kraksny…

        • Projel jsem se s 628 z Prahy až do Horní Plané a nic se tomu vytknout v zásadě nedalo. V létě bych samozřejmě uvítal klimatizaci. Po jejím dosazení plus dosazení zvedací plošiny pro vozíčkáře by to bylo ideální vozidlo pro rychlíky Praha – Tanvald, Pardubice – Liberec, Liberec – Ústí nad Labem, Kolín – Rumburk atd. Oproti řadám 842, 843 a 854 jde o neskutečně spolehlivá vozidla, stačí vědět, v jakých podmínkách vozidla řady 628 jezdí třeba u Arrivy (nesrovnatelně velké kilometrické proběhy s výše zmíněnými řadami 842, 843 a 854 u ČD), která je má deponované na vlečce v teplárně Praha Malešice. V podstatě v nich stačí kontrolovat vodu, olej a dolévat naftu:-).

      • 628 jsou sice věkem přibližně stejně staré jako 810, ale kvalitou a provedením o generaci dál a pohodolností tak o dva řády výš.

      • „řada 628 je něco jako naše 810“ – Pane vajchmajstr, voni sou hlava. Je to nemlich to samý.

        Jinak: Doporučuju si udělat výlet do Prahy, nejdřív se svézt do Benešova 628 a následně „naší 810“ do Dolních Kralovic. Pokud i po jízdě budete trvat na rovnítku mezi 628 a 810, doporučuju zažádat o invalidní důchod na hlavu.

        • Porovnával jsem využití a jistou kultovnost, ne kvalitu provedení, to mi přišlo jako logické, ze nikdo by to nesrovnaval v tomto měřítku v tom je bezdiskuze 628 oproti 810 na mile daleko, doufal jsem ze to bude pochopeno, evidentně ne 🙂

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora