LOT 3a leaderboard

ŘSD získalo pravomocné stavební povolení k severnímu obchvatu Jaroměře

Stavba dálnice D11 v úseku Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSDStavba dálnice D11 v úseku Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD

Samospráva severnímu obchvatu přikládá možná větší význam než právě budované dálnici D11

Zahájení výstavby severního obchvatu Jaroměře přestává být fikcí. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo pro téměř sedmikilometrovou stavbu pravomocné stavební povolení. Ministerstvo dopravy jako odvolací instance zamítlo odvolání proti povolení, které vydal úřad Královéhradeckého kraje.

„Stavební povolení tak nabývá právní moci. Aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele – termín pro podání nabídek je zatím v březnu,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Dlouho očekávaný tendr vypsalo ŘSD koncem roku. Obchvat má jako silnice I/33 propojit novou dálnici D11 s hlavním tahem na Náchod a polskou Kudowu-Zdrój. Předpokládaná hodnota zakázky je 862,6 milionu korun.

Silnice I/33, severní obchvat Jaroměře. Pramen: ŘSD

Silnice I/33, severní obchvat Jaroměře. Pramen: ŘSD

Pro Jaroměř bude částečnou úlevou od tranzitu už nový sedmikilometrový úsek dálnice D11 od Smiřic, který se buduje od roku 2018 a má být hotov do konce letošního roku. Samospráva nicméně považuje minimálně za stejně významný i severní obchvat. Jeho otevření současně s dálnicí ostatně vyplývá z územního rozhodnutí.

Tomu už ale ŘSD nedostojí. Obchvat chce začít budovat letos, dokončen by měl být v roce 2023. Příprava přitom trvá přes jednu dekádu, stanovisko k vlivu na okolí (EIA) bylo vydáno už v roce 2006. Součástí stavby bude i most přes Labe. Silnice I/33 je jednou z nejdůležitějších a nejvytíženějších silnic Královéhradeckého kraje.

 

Tagy I/33 Jaroměř obchvat Ministerstvo dopravy ŘSD seznam
20 komentářů