Obce u Prahy nesouhlasí s plánovaným zavedením trolejbusové linky do Polabí. Kvůli trolejím

Trolejbus 24Tr V Praze. Foto: DPPTrolejbus 24Tr V Praze. Foto: DPP

Obce mají obavy, že jim troleje budou hyzdit vzhled. Podle kraje jsou trolejbusy cestou ke splnění bezemisních cílů.

288 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Couval

Zní to jako hlas zaostalých lidí z východního Polska s předpotopním myšlením.

Václav Kulihrach

Jsem blb, který se vyjadřuje jako pitomec. Píšu z adresy inspektorstatnichdrah@gmail.com
194.228.59.193

Jarda Š.

Do Brandýsa trolejbus určitě smysl má, tím Kostelcem si ale už tak jistý nejsem.

Asd

Tak to mi hlava nebere. Ne aby byli rádi že budou mít čistou MHD, tak ještě se jim to nelíbí. Snad to místním konšelům lidé spočítají ve volbách.

Karel

Tak ať dál čuchají smrady, když jim vadí troleje.

Vrabec na střeše

A co tam rovnou postavit metro, to by jim vadit nemuselo.

Jiří P.

To by se tam ale zase kopalo. A to vadí.

Honza Vrba

Hm, a že nevadí (a celá léta nevadilo) nadzemní vedení nízkého napětí, obvykle po obou stranách ulic v počtu 4-5 vodičů? Nojo, na valše se nikomu prát nechce.

Kalanis

Ještě víc. Protože kromě 3 fází a spojené země (TN-C) tam bývala extra dvojlinka pro osvětlení a další 2 dráty místního rozhlasu.

Miroslav Zikmund

No a uvažovala EIA nebo „někdo“, že ve vsi by se zmodernizovalo veřejné osvětlení – to je asi v každé obci a vlastníkem sloupů je obec.
Takže na stožárech TV bude umístěno svítidlo, provoz s bude samozřejmě platit obec, ale obec se nebude muset starat o sloupy jako takové, neponese odpovědnost za jejich technický stav ….

Miloš

Lidé vlastně nechtějí vůbec nic a vlastně chtějí všechno. Ze zkušeností z jiných měst a obcí lidé trolejbusy mají rádi. Dráty nejsou nic hrozného, ale provoz je pak úplně jiná liga. Dnešní trolejbus je moderní tiché vozidlo. Bateriové autobusy jsou dražší a ekologie je podstatně horší. Raději průjezd 5ti trolejbusů než autobus. To tvrdí lidé sousedící se silnicí, nebo křižovatkou. Velmi dobré zkušenosti má mnoho měst. Plzeň je nejenom město, kde se moderní trolejbusy dělají skoro do celého světa, ale dopravní podnik má hodně dobrých zkušeností. V Mariánských lázních se ještě nedávno uvažovalo o zrušení, ale lidé si je prosadili.… Číst vice »

Kalanis

Jako třeba zrušená zkušební trať do Jáchymova, kde by se s malými náklady dal ten systém provozovat i veřejně a takový Ostrov by měl dostupný Klínovec ekologickou dopravou dřív, než by to mohlo napadnout někoho tlačit zvenčí a místo toho, aby nahoru funěly dnešní podmotorované autobusy. Pak se to dalo rozvíjet směrem na Vary.

Alexandr Mikulka

Starosta Veleně má po vesnici splítku kabelů od shnilých dřevěných sloupů k obskurním boudičkám ale trolejbusové dráty by mu to zničily!

Mirvald

Veleň je zajímavá obec i jinak. Jedete-li po Hlavní ulici směrem na Mirovice a Prahu, zprava se připojuje několik ulic s domky a vilkami. Protože na Hlavní ulici nejsou křižovatky s těmito ulicemi nijak značeny, zdálo by se, že je třeba dát přednost v jízdě zprava. Zpomalíte tedy, pohlédnete vpravo a zjistíte, že v té ulici připojené zprava je instalována dopravní značka osmiúhelníkového tvaru. Značku vidíte zezadu, takže domněnku, že jde o značku P06, „Stůj, dej přednost v jízdě“ nelze ověřit. Dokonalé zabezpečení!

Kopr

Presne takhle to maji na jihu Itálie, kde prave jsem. Prislo mi ponekud zvláštní, ze hlavni ulice neni oznacena a na vedlejsich jsou v misto prupojeni stopky. Trochu nervy tu ridit.

Frantík

Zklidňování dopravy…

Kalanis

Zneklidňování řidičů.

Frantík

Tomu se říká zklidňování dopravy. A možná je lepší než ty zelené sloupky atd.

Gwann

malý nápad pro vysvětlení problematiky místním trubcum…spočítat cenu jízdného na trajflu, elektrobusu a vodíku. dotací dáme stejnou. zbytek si platí obec či z jízdného.

možná by to ty alternativně myslící presvedcilo

Jaaa

Ne. Oni mají svoje auta.

Gwann

tam si pak pomůže parkovné a zóny v Praze, P+R, které nebudeme stavět a mýto na vjezd do širšího centra.

pokud se někdo neomezi dobrovolně, omezíme všechny a pořádně. hlavně že sobečci budou spokojeni, že byli „svobodní“. jenže svoboda končí tam, kde omezuju ostatní. a to auty omezuju celkem brutálně

Jandera

že by se to nedalo vyřešit normálním (bateriovým elektro)busem? já bych ty klacky na vsi taky nechtěl…. řešení existuje, je dlouhodobě finančně srovnatelné a že to některým drátofanatikům „nejde přes pysky“ je jejich problém

Leinad

Já očekávám, že to dopadne parciálním trolejbusem. Kde z nějakého důvodu dráty nebudou, tam se jede na baterku.

Gwann

sorry, ale minimálně na obratisti to ty klacky chce. není to sice úplná nezbytnost ale je to žádoucí. protože stejnou službu jako 50m na obratisti udělá třeba 3-4km mimo ves. i při pouhých 5 min čekání na konečné.

Gwann

ps: ten plný bateriobus je daleko dražší.
pps: ja taky nechci auta přespolnich i z jiných čtvrtí pod oknem, natož aby tam parkováli. ale kdyz to budu agresivně protlacovat ať to stojí co to stojí…tak jak podobná společnost asi skončí?

ušatá

Normální člověk si těch drátů ani sloupů prakticky nevšimne. Co jsou to zase za nápady? To už ani nebudou tramvaje troleje na železnici? Hlavně že všude jsou zaasfaltované plochy pro autíčka, rozježděná prostranství, parkoviště. neexistence stromořadí, zeleně atd. To estétům nevadí?

Jandera

co se smířit s tím, že ti místní to prostě nechtějí?………

Jaaa

Jj, až se smíří s tím, že nechci jejich auta pod oknem…

Gwann

moje řeč.

Karlos

To tady místní vnucovači dobra proti vůli dotčených nikdy nepochopí.

Gwann

ať si v dolní lhotě jezdí třeba na jakovi. ja ale cuchat smrad z jaká ve svém městě nechci, tak ať ho nechají přivázaného ve škarpě u značky „hlavní město praha“ a „brno“ .

je to tak jednoduché. prdelni lhota chce jezdit auty. ať si jezdí. ale ne tam kde je nechtějí.

Jiří P.

A na druhé straně by se místní měli smířit s tím, že jejich auta v Praze prostě nechějí.
Všichni budou spokojení.

Juraj

Možná bych tam preventivně odpojil i elektřinu a internet, ať jim dráty nekazí vše, co předkové budovali.

Pavel Bláha

Zkrátka toužíte se pomstít za to, že protestují proti utrácení dotací za zjevně nesmyslné vedení trolejbusů na venkov.

ušatá

Proč nesmyslné. Záleží na počtu cestujících denně přepravených. Právě že trolejbus je velmi dobrá varianta, navíc bezpečná.

Martin

V cem je to nesmyslne, jestlize troleje budou az do Cakovic? Prodlouzeni se nabizi, mj. nemusi byt v cele trase, takze ani v nekterych obcich byt nemusi. Nicmene tohle neni boj proti dotacim, ty jdou stejne z EU, jen cast jde z kraje, a je fakt, ze v emisnich ma prazsky a stredocesky region trochu namale, protoze vetsinu dopravu zajistuje autobusy. Mj. Cakovice byly take drive za mestem kam jezdil trolejbus, dnes uz to mesto je, Zbraslav take kam se planoval trolejbus a planoval se i do Mnisku… V dnesni dobe se rozsiruje sit za mesto opet, planuji se tramvajove… Číst vice »

Gwann

bus o podobné kapacitě je taky plýtvání? pokud ano, super, zrušíme je tam. máme úsporu, vlak v úseku kouřim-plaňany jde zachovat. hurrá, vymyslel jste to

xyz

Internet vede obvykle podzemím či vyloženě bezdrátově.
I elektrické vedení může vést podzemím – ale ne u trolejbusů.

Karel

I bezdrátové vysílače potřebují elektřinu

Filip_V

Rovina, kde nic tu nic zajímavého. Každý soudný člověk tyhle vesnice označí slovy Díra nebo pr… světa. Tak ať si ji políbí!🖕

Šejdr

Dejme tomu, že si venkov prosadí svoje. Co to bude znamenat pro další provoz, respektive co bude potřeba udělat, aby se naplnily požadavky té bezemisní směrnice? Na projekt a realizaci dalších trolejbusových tratí už moc času nezbývá. Budou se tedy kupovat elektrobusy, ať to stojí, co to stojí? Anebo bude výhodnější směrnici jednoduše ignorovat a platit periodicky nějaké ekologické penále?

Pavel Bláha

V Praze jezdí asi 1200 dieslových autobusů MHD, to je dost prostoru pro smysluplné snižování emisí, což není případ trolejbusů do Polabí.

Gwann

Praha stredočeský kraj….
Borecký není radnjí pro dopravu v praze, my máme Scheinherra.

chápete ten rozdíl? navíc v Praze je dost dopravy elektrické už teď. v středočeském kraji akorát sloni a pár syslů, jinak vše na naftu

ušatá

Elektrobus je drahá a riziková varianta – s těmi bateriemi zatím nejsou velké zkušenosti a už vůbec ne s jejich likvidací. Tady navíc jde o příměstskou dopravu, která kapacitní a čistý provoz potřebuje. Tramvaj by zde byla příliš drahá a železnice musí vést trochu jinudy na Brandýs – Boleslav – Benátky……

Martin

Myslim, ze by to chtelo psat si skore, pac mam pocit, ze neexistuje stavba se kterou se v CR souhlasi… tedy alespon u VHD…
To skore by me zajimalo…

Tady na Morave

Nove Sady tramvaj Olomouc musim zaklepat ze to bylo bez zasadnich NIMBY

pí.tr.son

Už chybí jen „osvědčená“ argumentace o tom,jak se krávy nebudou telit a slepice přestanou nést vejce….

Gwann

a ještě přestanou dojít. dále dojde k usmrcení cestujících pokud bude překročena rychlost tuším 30km/hod. prostě to vysaje vzduch ven…

Šejdr

Počkejte, až někdo vytáhne argument, že bludné proudy z trolejí způsobí korozi podzemních nádrží a riziko exploze benzinové pumpy. (To není vtip, takhle před 20 lety argumentovali odpůrci trolejbusů v Pardubicích.)

Jindra

Podobnými „odbornými“ kavárenskými argumenty se brojí proti tramvajím v Jablonci.

Michal

Z hlediska šíření bludných proudů jsou ovšem trolejbusy a tramvaje něco naprosto odlišného…

Kalanis

Ty sežraný nádrže nejsou úplně fór, protože takové žaloby opravdu existovaly na ostravsku – jen tam to byly trubky.
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=14&t=868&p=60210#p60210
A přímo k trolejbusům:
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4248334

Ondra L.

Ano, to jedine, co krasu techto obci narusi, je par sloupu trolejbusoveho vedeni. Starostove do boje!

ušatá

Podívejte se do měst i volné krajiny, jak vypadají trolejbusové tratě. Nic rušivého ani neestetického. Vše se dá technicky vyřešit.

Honza

Vykašlat se na ně…
Proč do Kostelce přes ty vesnice?
Kostelec má asi 4.000 obyvatel. Můžou to natáhnout do 16.500 Neratovic přes Líbeznice (2.000). V Neratovicích není žádné historické centrum, jen paneláky a chemický skanzen Spolana. Tady to nikomu vadit nemůže.

Gwann

neratovice…mají vlak. napojit sídlo o 16500 trajflem…to je pitomost…

Pavel

Jenže Nera kromě vlaku 1-2x za hodinu mají po pár minutách i interval busem do Ládví (Letňany jsou 10 minut zajížďka). Reklama 38 minut vlakem do Prahy v Nera je legendární (protože bus byl rychlejší a obsloužil i třeba Líbeznice, kam vlak nejede). Co na tom, že je to do Ládví, přes částečně ucpané Ďablice, protože po ránu D8 kolabuje a jezdí se všude, kde to jde. Takže tam je to spíše o změnách na trati směr Čakovice, kterých se nikdy nikdo asi nedočká = koridorizace Praha Vysočanu-Odbočka skály (Černý most) je teď stavěná zase jen na 3 koleje místo… Číst vice »

ušatá

Snad už někdo dojde rozumu a tu plánovanou dvoukolejku konečně po 100 letech plánování postaví. Naděje umírá poslední.

Gwann

železnice se tam uživí. tak ji zadrátujeme a zlepšíme. pokud jezdí busy po pár minutách, tak hezký 30 minutový takt to bude

Honza

Mě zas přijde pitomost napojovat trajflem městečko s vesnicemi s asi 15.000 obyvateli.
Kolik lidí z Kostelce a těch vesniček jezdí do Prahy a zpět? Kdyby tam bylo 50.000 obyvatel, tak o tom nepochybuji, ale těch 15k roztroušených po 15km trase je prostě vyhazování peněz. Ta ekologie je v tomhle směru jako argument úplně o ničem. A ekonomie vlastně taky.

Vašek

Nedivím se, že jim to vadí. Ty obce byly osmdesát let zadrátovány rozvody elektřiny a telefonu. Když to konečně uklidily do země, tak přijde někdo s trolejemi.

Vošoust

Ale hovno Vašku!

Jandera

ses z toho málem ….. vošoust 🙂

Richard R

Pana Boreckého je mi upřímně líto, já bych se na to být na jeho místě prostě vysral. Těm obcím jde jen o to si stěžovat a dělat potíže, je jim jedno kdo a z jaké strany nahoře sedí chtějí si jen stěžovat. Nic se jim nelíbí a vše je podle nich špatně, takhle se ten kraj nikam neposune. Říkám obnovme volské povozy ať je klid.

Martin

Tak je lepší si nechat hluceta smrdet autobusy. To jsou mantinelové. 🤦‍♂️

Pavel Bláha

Už během 5-7 let si na trolejbusy nikdo ani nevzpomene, natož během třiceti let. Stačí sledovat, jak kupředu šel vývoj elektromobilů, resp. baterií v posledních pěti letech. p.s. Strakonickou a ostatní pražské výpadovky se taky chystají zadrátovat?!

Gwann

myslíte třeba to jak v německu zakazují parkovat elektrovergly v garážích? to je rozhodně pokrok.

Avanti

Bony nechcete? Co vlastně chcete?

Jindra

Připomíná mi to případ Jablonce. Do nekonečna se odsouvá a přetřásá nutnost prodloužení tramvajové tratě z Liberce do centra města Jablonce. Je to, tak říkajíc, pohádka o chytré horákyni. Chceme a potřebujeme nutně tramvaj ve městě, ale nechceme koleje ani troleje.

Codycheck

V Praze taky nejezdí tramvaj na Staroměstské náměstí.
V Jablonci je to asi 500 metrů na Dolní náměstí a Mírové náměstí. V Praze je to ze Staromáku na metro asi 400 metrů.

A jestli vám schází koleje a hluk kolejového vozidla na kolejích položeného nejlepe do dlažby, můžete se přestěhovat blíže.
Není nic krásnějšího než kolem druhé hodiny ranní průjezd tramvaje. Měl jsem to potěšení asi měsíc. Nikdy více 🙂

Miroslav Zikmund

Ale jezdila, linka číslo 1 od Právnické fakulty, Pařížskou, do Celetné a Prašnou bránou …. kam dál, to nevím – tak detailní pamětník nejsem ….

Martin

kolem wilsonova nadrazi (pred fantovou budovou) na mirak a dolu do vrsovic na Cechovo nam.

Miroslav Zikmund

Díky – koleje před Fantovkou pamatuji, jelo se od Bulhara, kde bylo rozvětvení do Husitské/Koněvky, Seifertky a k HLN.
Z rozvětvení u Muzea se na Mírák jelo kudy

Martin

Jezdila dnesnimi ulicemi Legerova-Skretova-Anglicka pozdeji pak Mezibranska-Sokolska-IPP-Tylovo Nam.
pozdejsi mapka je tady z r. 1965:
http://tundria.com/trams/CZE/Prague-1965.php
ale nektere trate tam nejsou zaneseny..
Nebo starsi zde:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_tramvajových_tratí_v_Praze#/media/Soubor:PrahaTram.jpg

Thijs

jo, v tom Jablonci to je tak dokonalé, ta konečná tramvaje, hlavně když chci přestoupit na nějaký regionální autobus jedoucí z Jablonce… 🙁

Martin

Nejste vy ten kavárník brojící a píšící petice tramvaj ?

Jindra

Tak pro vás je nejlepší bydlet na samotě u lesa.

Gwann

obklopen minovým polem

Pája

Jj, vzpomínám si, to jsme tady probírali. Technické překážky nejsou, finance by se našly, projektant i stavební firma taky, ale někdo má zájem na autobusech a zbytek města má smůlu? Je to tak?

ušatá

Na těch autobusech je takový zájem, až je to zarážející. A že už to pár desetiletí trvá.

NeodrážetNespouštět

Čechy jsou neskutečné NIMBY peklo. Oni dostanou bezemisní tichou dopravu místo hlučných a špinavých autobusů. Navíc pro obce zadarmo. A oni stejně řvou. ..

jal

Vy byste neměl strach, kdybyste měl krávu a teď se jí kvůli trolejí zdrcne mléko?

Avanti

To máme v Česku tak blbé krávy? 😃 A to nemyslím ženské ale zvířata.

Původní Pražák

Bohužel právě že ne krávy…

Pája

Kdoví 😃

robert

Pokud bych byl primitiv a věřil bych pavlačovým drbům, pak ano.

Paja

Trolejbus není bezemisní doprava. Ale s tou tichostí určitě souhlasím. I když nejlépe potenciál trolejbusu využije kopcovitý terén a ne Polabí.

Gwann

bezemisni v místě.

Paja

Ani v místě. Pokud vím trolejbus má pneumatiky a brzdy a oboje otěrem generuje prach.

Miroslav Zikmund

Globálně vzato, z hlediska emisí není bezemisní ani vodní, větrná, sluneční i jaderná ELNA … Jejich stavba byla spojena s emisemi … provoz JE je spojen s emisemi na přepravu jaderného paliva nebo řešením uskladnění jaderného odpadu ….

Paja

Jo, to klidně. Proto je absolutně mimo mísu nazývat nějaký způsob dopravy bezemisní, protože každý způsob dopravy generuje emise. I když jde člověk pěšky, tak generuje víc emisí a skleníkových plynů, než kdyby jen seděl na místě.

Vašek

Ty autobusy už dávno nejsou tak hlučné a špinavé. I s emisemi to u nich není tak tragické, zejména při pohonu zemním plynem.
Dále kolik jich za den tou obcí projede? Trolej tam bude nepřetržitě.

ušatá

Zemní plyn není naší surovinou a tak bezpečné a čisté to také není. On se těží a ta těžba má vysoce negativní dopady včetně uvolňování metanu. Celkově i z tohoto hlediska je už čistší používání uhlí. Asi to bude pro řadu lidiček překvapující. Totéž platí pro ropu.

Gwann

nerad, ale s CNG je asi nutno souhlasit. jiná věc by byla jímat skládkový plyn, plyn z kalů, obecně z hnití organické hmoty. ten by se uvolnil tak jako tak, tak ať se spálí. CO2 je lepší než CH4. taky to už v progresivním Brně děláme 🙂

ušatá

Tyto plyny se řešily a využívá se to zejména pro vytápění budov, skleníky….

Jan Král

Ještě pamatuji trolejbusy v Praze,je to ideální řešení ,tramvajové tratě jsou drahé a tramvaje velmi hlučné.

Jindra

A ješte nezapomeňte dodat, že trolejbus disponuje větší přepravní kapacitou, odborníku.

Pája

To ne, i když třeba ve Švýcarsku jezdí někde i veliké vozy se třemi díly a dvěma klouby. Kapacitu tramvaje to nemá, ale je to tišší a levnější na výstavbu. Zato tramvaj má delší životnost. Oba druhy dopravy se dobře doplňují.

Miroslav Zikmund

V Lausanne se donedávna jezdilo s vlekem ….

Avanti

Co ještě pamatujete? Stalinův pomník nebo nádraží Těšnov?

xyz

Jestliže pamatuje původní pražské trolejbusy, které v Praze jezdily do října 1972, pak pravděpodobně pamatuje i provoz nádraží Těšnov, který skončil 3,5 měsíce před koncem poslední pražské trolejbusové linky.

Gwann

a tramvaje na Václaváku, na budejovickou, v konevove?

Miroslav Zikmund

No jistě, to unikátní kolejové větvení u muzea do všech směrů, dolů jezdila 11 z Černokostelecké do Divoké Šárky, po Kladenské; linka 23 měla smyčku na Boříslavce … Koněvkou jezdila 9, do Krče 13 …
Fotrové budující ve 20. a 30. letech vybudovali bezvadnou síť, kdy se jednotlivé trasy vedoucí centrem zálohovaly ….

Gwann

a bolševik zničil

Miroslav Zikmund

Pražský „bolševik“ se zprotivil poučce „Sovětský svaz, náš vzor“.
Zatímco v SSSR se v návaznosti na budování „M“ nelikvidovala povrchová doprava, pražský bolševik – s odkazem na M (vzor SSSR „nás spasí“) – rušili povrchovou dopravu …
Sovětský bolševik (M tam spadalo (a asi spadá) pod ministerstvo železnic) bral M – dnešní terminologií – jako dálkovou dopravu, zatímco povrchová MHD měla charakter dopravy „místní“ .. takže se nerušila …

Miroslav Zikmund

A víte, že ano … v mozečku malého dítěte jsem měl zafixováno něco velkého bílého nad Vltavou, a v dospívající věku nepražáka mi to chybělo … až v jisté době jsem se dozvěděl, co byly TO bílé … taky pamatuji, jako Prašnou bránou jezdila tramvaj ….

V. K.

Doufám, že v těch obcích nemají veřejné osvětlení, protože to většinou mívá, chraň pánbůh, sloupy.
Jak se ukazuje stále dokola a dokola, v Česku vládne myšlenková zaostalost.

Gwann

kdyz jsou nejvíce slyšet největší pitomci…a ti méně pitomí je nechají vykládat pitomost, to je pak těžké…

Arnošt

Jenže veřejné osvětlení tam mít musí (klidně v nějakém estetickém provedení), zatímco trolejové sloupy očividně ne. Falešné dilema.
A úplně nejjednodušší způsob, jak je zatvrdit úplně, je jim dokola „vysvětlovat“, jak jsou blbí a zaostalí, když neprojevují dostatečné trolejbusonadšení.

Gwann

nemusí, každý vlastní baterku či louč.

nemusíme říct zaostalí.
ale mimořádně sobečtí, to sedí více.
po tomhle extempore s rušícími sloupy doufám, že nikdo z těch řvoucích kousků neotravuje autem po praze. protože JÁ HO TAM NECHCU.

(můj výkřik je obdobně konstruktivní jak jejich dupání si nožičkou).

ušatá

Já bych to nazval poněkud jinak.

Martin

Chci se zeptat, jak vysoky je ten trolejbus, ze potrebuje 8.5-10.5m vysoke sloupy? To tam budou jezdit dvoupatraky?

robert

Nejde o výšku trolejbusu, ale o výšku trolejového vedení. To je podle normy zhruba 5 až 6 metrů. A protože to lano, na které pověsíš trolej, není absolutně rovné, musí mít od sloupu nějaký sklon, takže výška uchycení vychází na 6,5 až 8 metrů, pokud tam jsou výhybky. Navíc by ty sloupy měly aspoň trochu lícovat se sloupy světelnými.

Martin

no ja jen, ze na Prosecke ruzhodne v takove vysce nejsou…
jinak ano, podle meho jde o sloupy, ktere ponesou jak trolej, tak lampu…

ušatá

Navíc ty sloupy nemusí být po obou stranách.

Vít Jůza

Polerady a Kostelec nepotřebují trolejbusy, ježto mají vlak, ostatním těm vesnicím stačí k vlaku do Polerad, Kostelce nebo Měšic větší či menší autobusy.

Jelen

Jenže z Polerad ani Kostelce ten vlak nejezdí do Prahy

Vít Jůza

Přestup nebo připojení k jinému vlaku v Neratovicích by nemělo být ničím nemožným. Samostatný přímý vlak by přinejmenším většinou nebyl nejlepším řešením.

Honza

A přímý vlak z Kostelce do Prahy není možný. V Neratovicích se trať z Ko stáčí směrem na Všetaty, tedy na druhou stranu.

Thijs

co je na tom kosteleckém náměstí tak architektonicky cenného, že to trolejové vedení znehodnotí?

Priserak77

Dejte si to před barák a uvidíme, jak se Vám to bude líbit.

Martin

mam tramvajove troleje a ani to nepostrehnu…

Normalni

Vy jste hluchý?

Tom Matoo

A troleje dělají jaký zvuk?

Martin

Dokonce ani od koleji to neni nijak vyznamne slyset, mame zatravneny povrch, jen stare tram jsou slyset vice KT8 a 14T… a trochy pres krizovatku…

Šejdr

Trolejbusové troleje před barákem nebo i ukotvené ve stěně baráku jsou v pohodě, pokud:
a) Tam není veksl. Sice už to není takové peklo jako bývaly Kremnice, ale i současné výhybky jsou slyšet a hlavně je slyšet průjezd botek přes výhybky.
b) Vedení není blbě zavěšené. Pokud je tam dobře udělaný pružný závěs, je to v pohodě. Pokud je udělaný špatně (anebo je tam dokonce pevný), tak přenáší rázy do zdi a je to sakra slyšet.

Martin

do zdi se uz nekotvi…

Šejdr

Ale pokud už kotvy ve zdech jsou, tak se dál využívají.

Martin

to je pravda, i kdyz i tam je snaha to nedelat. Ale ano, vyuzivaji se… v Libni je vyuzity takto zaves jeste z doby vystavby trati…

Kalanis

Protože je peklo to vypapírovat.

Thijs

já se ptám, čím je to náměstí zajímavé, že to znehodnotí jeho historickou hodnotu?

Arnošt

Že to tam nevypadá jako v Praze na Karláku?

Timo Koehler

A to má byt jako přednost, jo? Karlák především JE historické náměstí, oproti tomuto. A přesto tam dráty nikomu nevadí.

Ludvík

Nejsem zdejší (nebo chcete-li tamní). Mohl by mi tedy někdo vysvětlit, jaké pozoruhodné scenérie se nacházejí v obcích Veleň, Sluhy, Mratín, Brázdim a Polerady a mohly by být zadrátpváním barbarsky zničeny? Našel jsem si ty obce alespoň na Wikipedii a na fotografiích viděl dráty a sloupy elektrického vedení a hlavní ulice bez pořádného chodníku, případně bez jakéhokoliv chodníku. Ale možná mi něco uniklo.

Gwann

Nimby.

A paprsky smrti indukované trolejemi, respektive nějaké židozednářské spiknutí by bylo směšné

Priserak77

Fajn, vy chcete mít před barákem tak vysoké sloupy a také, aby o tom rozhodl někdo bez Vás a vůbec se s Vámi o tom nebavil?

Martin

a co lampy? Ty take vadi? Pac sloupy trol. vedeni mohou byt spolecne s lampami…

JInak mi 10m sloup prijde jako hovezina, trolejbus ma tak 3.5m na vysku a tykadla jsou tak mozna 1-2m vysoko, ale mohou byt i nize…
Tech 10m je podle me i s osvetlenim ulic..

Pája

Níže v tomto případě být vedení nemůže. Potřebují tam prostor pro zemědělskou techniku.

Martin

to bych pochopil v urcitem miste…

Jakub P

O té výšce sloupů mluví jen lidi, kteří podle odkazů jinde v této diskusi zacházejí s fakty velmi volně. Takže bych to fakt nebral jako jistý. A jinak jo, máme v ulici takto vysoké lampy a nijak mi nevadí. O dvě ulice od nás jsou tramvajové troleje a taky mi nevadí, naopak je, když tudy jdu ani nevnímám. Frekventovaná ulice na druhou stranu je horší, ta je skoro furt slyšet, je na ní spousta aut, autobusů a podobně.

Gwann

bože můj…pokud bydlíte na hlavní ulici obce…tak tam asi už nějaké sloupy máte. vaše myšlenky připomínají radní vysokého myta kolem roku 1840.

Ludvík

‌A víte že před barákem tak vysoké, či spíše vyšší, sloupy mám. Je na nich veřejné osvětlení a o pár metrů dál sloupy s elektrickým vedením. Než dojdu těch 300 m na zastávku potkám spoustu sloupů. Pocházím z malého města a 10 let bydlím ve vesnici, která má 1000 obyvatel. Kdyby k nám natáhli troleje a zavedli trolejbus vůbec by mi to nevadilo. A tramvaj bych uvítal s nadšením. To je ale u nás nereálné. Co mi na dopravě vadí je intenzita provozu na průtahů obcí (moc aut) hlavně ve špičce. Do minulého roku jsem jako velký problém vnímal obslužnost… Číst vice »

Priserak77

OK, tak mi ekonomicky vysvětlete, proč potřebujeme trolejbusy.
A nepleťe do toho emise, pár autobusů to nevytrhne, když přes naše vesnice jezdí tisíce kouřících aut a také kamiónů? Zkrátka je to zase nějaké levota. Fajn, ať koupí vodíkové autobusy, ale to ne, raději se bude stavět, dělat podivná výběrka atd. A že se lidi bouří, nezájem. Zastupitelstvo středočeského kraje jde zkrátka přes mrtvoly. Proč myslíte, že má tento kraj, nejhorší silnice ? Místo, aby se peníze dávaly do oprav, tak se vymýšlí podivné projekty.

Pavel Bláha

Odpověď zní: dotace. Pokud by na trolejbusy nedostali dotaci, v životě by nikoho v dnešní době nepadlo tahat trolejbusy mimo město.

robert

Našel jsem v jedné disertační práci tenhle graf.
https://docplayer.cz/17394387-Univerzita-pardubice.html
Strana 29

Jaaa

Uf, pokud někdo v dizertaci napíše „optimálnější“, tak nevim. 😀

Gwann

a ten vodik vyprdite, že? za každou cenu v opozici, že?

ušatá

Výborně, tak co děláte pro to, aby vám tam nejezdily ty kamiony a tisíce aut? Jak tlačíte na vedení kraje a státu, aby se to převedlo na železnici a osobní na veřejnou dopravu? A právě ty trolejbusy by tomu mohly pomoci.

Bubu

Uz jsem se opravdu neudrzel a musel jsem reagovat. V Cechach mame takovou jednu velice spatnout vlastnost. Rikat o nekom kdo neco nechce v miste sveho bydliste, ze je to blbcek. Aniz bych znal jaka tam je situace. A nejlepe kdyz to znam z wiki. Ja v jedne z obci bydlim. Autobus jezdi jednou za pul hodiny (v pracovnich dnech), o vikendech a vecer jednou za hodinu az jednou za hodinu a pul. Opravdu v tom vidite potencial pro stavbu trolejbusu? Ja tedy opravdu ne a plne souhlasim s vedenim dotcenych obci. Ze je to totalni nesmyl, ktery bude stat… Číst vice »

xyz

Jojo, i toto je jeden z důvodů prodražujících veřejnou dopravu co do požadavků na úhradu z veřejných zdrojů – „bezemisní“ cíle. Co na tom, že soudobé naftové autobusy tak jako tak splňují přísné emisní limity… 🙁

ušatá

Elektrický provoz je přeci jen úplně něco jiného(zejména přímo v daném místě) a hlavně není třeba těžit ropu nebo plyn. A to základní věc, kterou je nutno sledovat.

RafaK

Sloupů a drátů tam stejně už mají hodně, když je ve většině míst elektřina vedena vzduchem… Např. právě v té Veleni

Viridis

To snad není pravda! Komu může vadit trakční vedení pro ekologickou dopravu? Proč se nikdo nebouřil proti gigantickým skladům na okraji Prahy? Dříve tam byly louky, pole, stromy. A teď najednou vadí pár sloupů? Komunisti to do nás dobře vtloukli! Zrušit trolejbusy, tramvaje na Václavském náměstí! Praha 1 je dodneška proti vrácení tramvají na Václavák, kde jezdily sto let!!!

Lukáš F.

no tak zrovna u Veleně, Mírovic nebo Kostelce žádné gigantické sklady nejsou

Paja

Praha 1 tam ty tramvaje na nic nepotřebuje. Potřebují je tam Praha 2 a Praha 3. To tak prostě je. Každý má jiné potřeby.
Že byla hloupost je tam rušit je bez debat. Ale důležitá tramvajová tepna byla i na Můstku a nikdo tam po tramvajích nepláče. Stejně jako tramvaje nechybí (nebo ne nějak proklamovaně) v řadě měst, kde dříve jezdily.

Martin

Praha 1 uz take souhlasi…

ušatá

To ani neprosazovali komunisti, ale ti, co si na tě tak rádi hráli a ze kterých se rychle stali antikomunisti a kapitalisti a hned po 89. začali se snahami likvidace železnice, tramvají ve větším rozsahu i těch trolejbusů. Stačí zapojit paměť.

Ondros

Z dopravního hlediska by stejně vycházelo nejlépe protáhnout ze Sídl. Ďáblice přes novou výstavbu v Letňanech a Přezletice tram do Brandýsa. Linku 377 pak zkrátit do tram stanice u Přezletic a přes Čakovice vést jen minimum spojů na lokalní obsluhu. Většina místních cílí na to, aby se dostala co nejrychleji do Prahy. Svážecí spoje od konečné v Bradýse i zkrácená 377 pak můžou být klidně bateriové.

RafaK

No to nevím. Denně okolo Globusu kolony, to by tím pak moc lidí nejezdilo..

Ondros

My si nerozumíme, kolonám by se cestující vyhli tím, že by z Přezletic jeli tramvají na Ládví (377 by svážela lidi primárně na zastavku tram Praha – Brandýs).

ušatá

Tam se musí dostavět a přestavět železnice a ta musí převzít i nákladní dopravu a pak ta silniční bude vypadat také jinak.

Jaaa

Trolejbus do Brandejsa je z hlediska dopravně urbanistického kravina. Chtěl bych vidět ty lidi z ČVUT, kteří tohle doporučili. Je ta podrobná studie se všemi výpočty někde k dispozici?

A lidem z dotčených obcí bych začal počítat skutečné náklady na jejich autíčka, především zničené životní prostředí Pražanů. Ať si kladou u sebe podmínky, to je fér. Ale ať obratem platí fér náklady.

Martin

Vite, ze se drive planoval trolejbus 59 az do Zbraslavi a i do Mnisku pod Brdy?

Jaaa

Když jsem byl malej, plánoval jsem trolejbus po D1. Když to jde na Krymu, že… 😀

Martin

na strakonicke dokonce troleje byly…
http://www.trolejbusyvpraze.net/tb_film_kruh.htm

ale provoz byl zastaven, preci jen vypadovka…

ušatá

Jezdilo se do Chuchle, ale byl velký tlak příznivců silniční dopravy právě na převod na autobusy a původně dokonce byl plán, až bude metro, že se zruší i tramvaje a bude jen autobus + metro. Občas mně to připadá, že to stále v něčích hlavách přetrvává.

Avanti

Studie? Nejspíš brali inspiraci z říkanky „hopsa hejsa do Brandejsa“, taková forma splnění dětského snu.

Pája

Tak Baťa plánoval trolejbusy ze Zlína do Luhačovic, Holešova a Napajedel přes Otrokovice. Realita? Otrokovice jo, zbytek ne. Zato hybridy a parciály obsluhují i okolní vesnice. Nabíjení musí stačit na stávající síti. Středočeský kraj se patrně inspiroval ve Švýcarsku, ale převzali jen část.

Jaaa

Chtěl prostě větší a důležitější Zlín.

Tramvaj je poměrně hodně městotvorná, trolejbus sice o něco míň, ale stále taky.

Happy

A už se vyjádřila Voda z Tetčic? Dokud se nevyjádří, tak nemá smysl vůbec nic dělat 😀 Se při tomto přístupu divím, že jsme slezli ze stromů… Na Vysočině by podobná dědina mimo hlavní silnici měla autobus ráno 6 a 8 a odpoledne 14 a 16. Hotovo…

Gwann

možno zavest

Petr Šimral

Přemýšlím, proč tak svěřepě cpeme troleje do měst a vesnic? Jedeme tam pomalu, máme malé požadavky na výkon. Proč je neděláme právě v meziměstských úsecích, kde potřebujeme vyšší výkon k jízdě a něco k nabíjení nám taky zbyde?

A bylo by to asi i levnější, když si představím těch přeložek hlavně elektřiny vedené vrchem…

Jakub P

Ono tohle, tedy v kterých přesně úsecích ty troleje mají být, nejspíš ještě vyřešený není. Klidně to nakonec může dopadnout tak, jak píšete, že bude lepší je dát do meziměstských úseků a obce nechat bez nich. Jenže část lidí i zastupitelů bude vždycky křičet preventivně a hrdinně bojovat s vlastnoručně vyrobenými slaměnými panáky, které nikdo ve skutečnosti nenavrhoval. I tím se dá získat uznání a vliv…

Gwann

a na případně tocne, má nabíjení smysl vzdy

Jakub P

Smysl jo, nutné být nemusí. Zejména kdyby se tam točilo jen s několikaminutovou pauzou. Umím si představit situaci, kdy by vynechání dobíjení na točně (nebo jeho zařízení nenápadnějším způsobem, než je kus trolejí) sice nebylo ideální, ale šlo by o rozumnej kompromis.

Kamui

A neboto naopak zadrátovat celé a vykašlat se na drahé, těžké, toxické baterie s životností poloviční než zbytek vozu.

Halamus

Poloviční životnost, než zbytek vozu? To nějak tem bateriím fandíte.

J.K.

Tak to chce asi stejnou úpravu jako v Německu, tam se např. EIA nemusí dělat. Velká úspora peněz a času…

https://www.cs-dopravak.cz/trolejbus-kdekoliv-nemecko-zjednodusilo-vystavbu-trolejbusovych-trati/

Halamus

Zelený fašismus.

Vošoust

Táhni!

Kalanis

Veď…

ČD4ever

Kdyby na trolejáky nenabízeli dotace, nikdo by o tom ani nezačal přemýšlet. Větší přínos k omezení exhalací má přeci troleják v centru města.

Gwann

to moc středočeskému kraji nepomůže…

Jaaa

Tohle moc taky ne. Poloprázdný trolejbusy na zacpanejch výpadovkách nic neřeší.

Gwann

ty spalovaky vyřeší zelené daně a parkování v praze

ušatá

Proč poloprázdné? Ty vlaky i autobusy jsou v těchto místech docela plné.

Jaaa

Protože zlaté pravidlo praví, že v zácpě je lepší sedět ve svém než v cizím.

Cukroušek

Právě Středočeši aka „venkovští Pražáci“ ucpávají město nejvíce, velká část Pražanů právě metro a MHD využívá, nevím, možná želznice k obcím by přinesla ovoce. A nebo vlastní pruhy pro ty autobusy nebo trolejbusy aby nestály v kolonách

Jakub

Trolejbusy přes pole? Vždyť by stačilo koupit bateriové Desira a poslat je na trať Praha – Všetaty přes Čelákovice a Neratovice (231, 074). Vyřešilo by se tím propojení několika menších uzlů, ekologie, ušetření center obcí od zbytečných drátů a nějakou dotaci od EU by to určitě mělo.

Jiří Kocurek

Na kterou želzniční zastávku půjdou obyvatelé obcí, přes které má ten trolejbus jezdit, ale želznice okolo obce nevede?

Gwann

libovolnou dle volby. hlavně nebudou mít dráty na návsi. a zato to stojí.

Pája

👏

Frantisek

Pak je tu ještě možnost zadrátovat trať Čelákovice – Neratovice, vést z ní přímé spoje do Prahy (spřahováním), zřídit obludná parkoviště u ní a/nebo tam vést autobus (který v součtu nadělá pravděpodobně méně bordelu než příslušný počet třeba i elektromobilů).

Jiří Kocurek

To je skvělý nápad. Pojedeme po odvěsnách trojúhelníka, ale ještě si z jeho středu na tu odvesnu dojdeme pěšky.

Myslíte, že lidi budou dojíždět takto? https://mapy.cz/s/patehaceva

Vít Jůza

Je-li potřeba řešit dopravu trochu ekonomicky, jakože prý je, není logičtější řešení, než vést větší či menší autobusy vždy jen na jedinou nejbližší, nebo jinou vhodnější železniční zastávku.

ušatá

Je zajímavé, že toto se u nás nechce moc slyšet, přesto, že v zahraničí to tak funguje (Švýcarsko, Německo, Rakousko….) a i u nás to kdysi bývalo než si monopol vydupali autobusáci.

Gwann

a ti kolem toho parkoviště a na cestám k němu jistě budou mít radost. taky aby nevadily dráty i zde…blbum totiž vadi vse

ušatá

Taky je na čase v Neratovicích zlikvidovat tu úvrať. O tom se také mluví hezkých pár desítek let a nic se neděje, natož nějaká územní rezerva.

Petr

Panebože ty to vidíš.

Jakluk
Gwann

je to zastupitelstvo

Jakluk

Tím byl myšlen kdokoliv kdo stojí za obsahem webu. Nevím jestli to je práce zastupitelstva, starosty, nebo úředníka.

Greta

Je to názor většiny občanů, když ho nebude starosta prosazovat, nebude starosta.

Gwann

ale pak hrozí podobným dobrakum, že jak oni ke kraji, tak kraj k nim. je to trochu mstive ale se sebestrednymi blbci to nejde nijak. tak jim to alespoň nějak oslavit.

mgr.pavel

Populismu třikrát hurá.

Připomínám hlášku z filmu Světáci: „když je mezi třema lidma jenom jeden chytrej, nesmí dojít k hlasování.“

Co tak že by raději starosta přesvědčil lidi, že jde o smysluplnou věc?

Gwann

aneb…Jim Hacker: „jsem jejich vůdce, musím je následovat“

Avanti

Z těch tří lidí musí být aspoň jeden ve straně.

Normalni

Přesvědčtě mě že je to smysluplná věc. Že to za to stojí. Zatím jsem si nevšiml něčeho podstatného proč to tam mít.

Jaaa

Dopravní situace v Praze. A ve vaší obci, kterou denně projíždí stovky aut, taky.

Gwann

jinak ty stozary mají nějak divnou mohutnost…a ty rozestupy jsou taky poněkud malé…

Martin

Navíc reálně to vypadá asi takto: https://goo.gl/maps/7FBuZm8RXAUaNi9h6

Gwann

ano, strašná tragédie…máte pravdu 😉

ušatá

To je víc než účelová fotografie. Takto to samozřejmě ve skutečnosti nevypadá. Ale někdo chtěl přesvědčit málo znalé.

Vojta

Zato tyto dráty jsou v naprostém pořádku: https://mapy.cz/s/hudelazofe

Gwann

to je místní tradice. památka na dědka dvořáka, který prosadil v obci elektrický proud a telefon.

Jiří Kocurek

To tam dávají dvoucoulku trubku místo trolejového drátu? A ty sloupy jsou taky asi 60 cm v průměru.

Aneb čivava strhla ovci.

dejf

Dobrej bizár. Sice sou troleje fuj, ale že by to ve vsi vypadalo jako ve švýcarsku se teda říct nedá.

Luboš Beneš

Dobrá demagogická masírka. Teda ne že bych miloval trolejové sloupy-a že jich přibylo (když je možno kotvit v budovách), navíc asi není ekonomické stavět brány když stačí sloup na 1 straně. Ukázal někdo těm lidem vizualizace? Zdá se, že největší obavy mají místní sedláci, že se nevejdou pod drát.

Avanti

A není již pozdě? Nebo jsou okolo obce Veleň nějaké zvláštní vibrace nebo moc negativní energie, chtělo by to senzibila.

robert

To si snad dělají prču, ne?? Vždyť takhle trakční vedení nevypadá!

Pája

Ono je toho tam víc, co vypadá jako karikatury.

Jakub P

Ale může to někoho vyděsit, což je cílem. Ne nějaká realita.

Jaaa

Jj, hlavně ty sloupy u kapličky, no katastrofa. 😀

vjkm

V případě realizace doporučuji sehnat takové tlusté sloupy a udělat vedení v obci podle obrázků, jak si to představují.

Jirka F.

Tak to teda můžou bejt fakt rádi, že jim tam někdo nechce podloudně zavést tramvajovou linku. To by se asi z těch drátů a do toho ještě kolejí museli jít oběsit. No hrůza.

Gwann

obdobni blbci zazdili obnovu tratě do lisne na bývalé nádraží. místo toho jezdí busy a samozřejmě auta smrdět do města…ale nikoho neruší salina…

Kamui

Ta Líšeň je něco co nechápu. Ta trať nikdy nebyla úředně zrušena, tudíž se nejedná o novostavbu, ale pouze opravu. A pokud na drážním tělese někdo zřídil černé stavby, tak by tam město mělo poslat buldozer a všechno to zbořit bez náhrady.

HonzaP

Původní trať ale byla jednokolejná, což v dnešních podmínkách nemá smysl, takže se musí rozšířit, a to není pouhá obnova provozu. A město se snaží vyjít vstříc, proto nechce začít válku odstraněním černých staveb. Protože to by byl opravdu začátek války. Nechci vidět, kolik by se vyrojilo sdružení a házelo by vidle do absolutně všeho. Časem se to snad podaří. Vtipný mi na tom vždycky přijde, že takový problémy jsou u rodinných domů, kdy jedna ulice má počet obyvatel jako střední panelák. A blokují rozvoj půlce městské části. Přitom to je podle mě dobrej obchod – postavíme protihlukové stěny, trať… Číst vice »

Gwann

klidne jednokolejny úsek v části kde můžou kecat a na poli zdvojkolejnit. ano, vidle můžou házet i tak. ale pak je tu ta akce…projede se buldozer

Ondra

Byla dvojkolejná.

mgr.pavel

Město se snaží vyjít vstříc, ale obyvatelé furt NIMBYují cokoliv.

Za jak dlohuo má městu dojít trpělivost s tím, že je vydíráno lidmi přes jejich černé stavby?

Kdyby ti lidi na nějaký kompromis kývli, jsem pro. Byť to není fér, že si vyřvává někdo v neprávu, čert to vem, když se konečně bude stavět (jo, je to zoufalé k čemu člověk sklouzne v tom nestavěcím marasmu). Ale když oni blokují cokoliv..? Má se jim furt usutpovat až se stejně nic nepostaví?

Gwann

jak ty ke mně, já k tobě. tím se létá řídím. celkem to funguje. doporučil bych to městu. kdo se chce dohodnout, mluvím s ním a snažím se vyhovět. kdo jen neguje, ok, sejdeme se u soudu. ale počítej, že to bude do hrdel a statku a nedej bůh, že máš někde černou stavbu

Jaaa

Vzhledem k tomu, jak dlouho už to blokují, tak nic jiného než válka s tím evidentně nepohne.

Můj pozemek, výzva k odstranění černé stavby a nazdar. A ještě k tomu předžalobní výzva k uhrazení nákladů za užívání pozemku.

PvvS

Omyl , celá byla dvoukolejná.

Gwann

původně nebyla. pak to zdvojkolejnili. ale přiznám se, že nevím zda úplně celé….

ušatá

Vzhledem k tomu, že to bývala železniční trať, tak by se to i tak mohlo obnovit a záleží jen na způsobu řešení provozu a kapacity vozidel.

Gwann

osobně bych tam ty černé stavby a plotky a zahrady na cizích pozemcích zrušil všechny.

Martin

Asi bych nejdrive poslal fakturu za uzivani pozemku za alespon 20 let co tam jsou…

Gwann

3 roky a pak je promlceno

Jaaa

I tak dost mastný.

ušatá

Tam snad už je snaha to vrátit, akorát na to není. Ale když nepřesunou nádraží, tak peněz bude dost.

Petr Dobrovolný

V této zemi se opravdu nedá nic postavit. Každý kdo nic nedokázal, nic neumí, nemá co civilizaci nabídnout, tak jde a blokuje dopravní stavby…

Priserak77

Vždyť fajn, postavte si ty sloupy před barák. Nás nechte žít. Tohle není žádná dopravní stavba, to je normální tunel a každý to ví, protože to vzniklo od Jermanové a toho jejího úředníka, co dával zakázky svému otci. Ekonomicky je to celé nesmysl a emisně vůbec, když přes obce jezdí kamióny a tisíce aut za den.
A že s obcemi nejednali, to je také známé, až když se to medializovalo, tak se začínají ozývat.

Luboš Beneš

Možná to je tunel, ale Vám se aspoň částečně uleví od emisí autobusů a získáte dobré spojení v nových vozech. Sloupy se dají použít i na veřejné osvětlení. Tak proč to vadí?

Timo Koehler

Protože takovýmto lidem vadí úplně všechno. To je taková ta zaprděná, čecháčkovská malost.

Gwann

ať už jsou do háje parkovací zóny po celé praze. a mýto do centra.

pokud tihle sobeckove nechtějí ani trolejbus, bo hnusně dráty, tak ať se jdou s těma svýma plechovkama vycpat nebo ať jezdí někam, kde na ně je někdo zvědav.

Jirka F.

Se divím, že tam s jejich estetickym přístupem ještě nerozmlátili sloupy veřejného osvětlení nebo sloupy el. vedení :))). Co jsem se teď díval, tak jich tam mají fak požehnaně.

dejf

Jako asi nejsmutnější je to, že by z toho dokázali vyrazit zakopání elektřiny pod zem a nakonec by to tam vypadalo i líp než teď. Jo kdyby staří Řekové věděli, že sme do demokracie přizvali i pitomce a to nejen aby mohli volit, ale že mohou být i voleni, tak by se chechtali půl roku v kuse. Pod zemí rozvést i optiku, na sloupy nový osvětlení, kamerovej systém a rozhlas a hned by to tam i nějak vypadalo…

Martin

Ja myslim, ze rekove i rimane pochopily, ze volebni pravo nema kazdy…

Jaaa

Řekové měli institut vyobcování.

Gwann

jenže jak tohle v aténách dopadlo se učí jako odstrašující příklad, proč tohle neprovozovat. ona se demokracie snadno může zmenit ve vládu luzy.

Tady na Moravě

No je vidět, že vesnická mentalita není cizí ani pražským předměstím. Přitom je to tak jednoduché, stačí starostu postavit před výběr – buď tohle, nebo nic. Ostatně středočeské vesnice jsou ti, kteří nejvíc vydělávají na platbách Prahy, kraje a vzdálenějších měst do dopravního systému. Díky tomu, že jsou na dojezdových trasách pro časté linky ze vzdálenějších měst, mají velmi luxusní napojení na metro, které si zas platí Praha. Přitom tato nabídka vysoce převyšuje standard základní dopravní obsluhy. Řešení je jednoduché, více expresních linek a méně couráků. Obec Veleň skutečně nepotřebuje autobus ve špičce co 15 minut, což nemají ani některá… Číst vice »

Greta

Pak si starosta vybere nic, autobus tam využívají jednotky seniorů a samoživitelek, ostatní jezdí autem.

Gwann

a ti si to auto budou moct používat max v obci a na polnackach kolem. protože pokud alespoň část esek nepresedne do VHD, tak budou mít zóny po celé praze a mýto na mostě barikadniku.

Priserak77

Ale, takhle okatě lhát, kdo Vás platí ?
Co takhle se tím autobusem projet a pak psát pravdu ?

Tady na Morave

Jistě, jeho výběr. Jenže Praha doufám se zavedením elektrické MHD do SČK doufám také náležitě zdraží P+R.

Gwann

praha má ulic plných aut už plné zuby. a bude nepochybně zákroceno

Timo Koehler

Naprostej souhlas se vším co sem píšete. Doufám že to mýto zavedou co nejrychleji právě kvůli těmto zapařeným pr*elím. Když se člověk podívá, jak to vypadá V Holešovičkách, tak to je tragédie. Naprostá většina aut ze středních Čech a snad v každém sedí jen jeden pohlavní orgán. 😠

ušatá

A to asi ví málokdo, že do obce vedla vlečka do cukrovaru a to těleso je tam stále znát. Takže bych to obnovil a protáhl dál i přes obec, aby to bylo veselejší. Místo toho cukrovaru je tam snad parkoviště či nějaký sklad aut či co. A to asi taky nevadí. Než tam něco užitečného vyrábět a vozit po kolejích.

Tomáš Záruba

Troleje nic nehyzdí, naopak zkrášlují a dělají VHD „viditelnou“.

Kofolytik

Co je hezkého na sloupech a drátech? Pokud mají hezkou vesnici, tak chápu, že se jim to nelíbí.

Jakub P

Zkuste si ji projet na panoramě, https://mapy.cz/zakladni?x=14.5552368&y=50.1734771&z=18&pano=1&q=Veleň&source=muni&id=4219&pid=68470020&yaw=3.698&fov=1.571&pitch=0.131

Sloupy a dráty na kráse nepřidaj, ale i ty trolejbusový se daj udělat (zejména pokud by budou jen na části trasy) o dost méně rušivě a víc esteticky, než jak tam maj sloupy a dráty teď.

Martin

No, vyskove se bude muset neco udelat s temi soucasnymi, bud pod zem, nebo prevesit…

Tomáš Záruba

Je z toho jaksi vidět „síla energie“ a vyvolává to dojem, že dané místo nezůstává mimo technický rozvoj, subjektivně to zvyšuje „významnost místa“. Jasně, do selského baroka to úplně nezapadne, ale na běžné středočeské vsi by se to docela dobře mohlo stát „městysotvorným“ prvkem. A ty sloupy mohou být klidně zároveň lampy, že ano, navíc provedené zdobně (kdyby se chtělo). Ještě víc to funguje na železnici. Vem si takové údolí Ohře před elektrizací, to byla na první pohled „trať zapomenutá v 19. století“, ta dvoukolejka bez drátů působila úplně bizarně. Viz třeba dosud Vlára. Teď to vypadá – ač s… Číst vice »

Kofolytik

Síla energie je nejlépe vidět na parní lokomotivě.

Nevím, proč by dvojkolejka bez drátů měla působit bizarně. Je to otázka toho, čím se po ní jezdí a v jakém je stavu. Pokud po Vláře budu jezdit s Regionovou, tak to bude bizarní i když tam bude přepínatelná trolej na zelených sloupech. Ale když tam budu jezdit s vodíkovým nebo bateriovým vozidlem, tak to bude high-tech i bez drátů. A ušetřené peníze za elektrizaci můžu dát do zkvalitnění tratě.

Na trolejích a sloupech většinou není nic hezkého. Je to jen nutné zlo, protože neumíme tu energii dostat do vozidel jinak.

Tomáš Záruba

Nesouhlas. Ohledně estetiky je to asi subjektivní, takže toto opusťme.

Ale to nadšení pro vodík a baterie fakt nechápu ekonomicky. High-tech vozidlo právě není cílem, to aby byl levný kilometr jízdy. U pražských trolejbusů je to samozřejmě nutný mezistupeň, ale do železnice bych to vůbec netahal.

Kofolytik

Jen se Ti snažím vysvětlit, že trať s dráty možná vypadá moderněji (i když tady silně pochybuju – viz třeba trať Veselí nad Lužnicí – Jihlava), ale ve výsledku nejde o dráty, ale o kvalitu tratě a vozidel. A chápu, že to někomu může vadit, protože mu to nijak nepomůže. V čem bude výhoda pro ty vesnice? Vozidla stejná, doba jízdy stejná.

Jackub

Méně hluku a zplodin. Trolejbusy jsou při rozjezdu i průjezdu oproti autobusům mnohem tišší, v podstatě jen tak „šustí“. Při stání v zastávce jsou tiché zcela. A při výjezdu z ní nic do vzduchu nevypouštějí. To jsou, alespoň pro mě, velká pozitiva.

Tomáš Záruba

Ono jde hlavně o to, aby něco jezdilo (a ne „noty na buben o pauze“). Takže levný provoz => dráty. Plus někde jinde zmiňovaný hluk, (lokální) emise apod.

Tou estetikou jsem neměl na mysli nutně modernost, ostatně TV je cca 130 let starý vynález. 🙂

ušatá

Pro orientaci velmi dobré.

Pája

Borecký, kdepak jsem to jméno slyšel? Už vím, jedněm cpe naftové autobusy místo vlaků i když je nechtějí, druhým cpe trolejbusy místo autobusů, i když je nechtějí….

Priserak77

Přesně, Borecký je prostě vyčůraný boreček, vlaky zničit a pak vymýšlet tohle, bohužel tohle je nápad Jermanové a spol, proč myslíte, že se ty její podivné obchody nevyšetřily ? No jasně jedou fifty, fifty.

Kamui

„Téměř dva roky se všemi možnými způsoby ohrazujeme proti tomuto nesmyslnému záměru zadrátovat naše obce. Naše dosavadní snahy, záporná stanoviska zastupitelstev našich obcí, dopisy, maily, racionální argumenty a pokusy o konstruktivní schůzky zatím zůstávají téměř bez odezvy,“

Ale tak to je v pořádku, není žádoucí aby každý mohl kecat do všeho.

Gwann

mne by zajímaly ty racionalni argumenty….

bus či trajfl jsou obdobné odporné.

a kdyby byly sloupy trolejoveho vedení kombinované s osvětlením, tak nevim, co se jim nelíbí. to těch pár drátů tak moc vadí…? mne osobně daleko méně než podobné krásy jako bylo parkoviště na malostranském náměstí či náměstí většiny malých mest

Jirka F.

Maj to tam zadrátovaný jako v každý jiný díře, takže nevím na co si hrajou. Nejspíš to bude jen zástupný důvod a ten pravý je úplně někde jinde.

Gwann

viz ten vocas v bohnicích (nemyslim v tom zařízení, kam by patřil, ale bohužel na svobodě), co si udělal politickou živnost z boje proti salinam.

příklady táhnou…

Jackub

Taky bych to tak viděl. Všichni volají po změně, ale nikdo nechce, aby se něco měnilo. 😉 Kam jezdí vlak, tam ho za každou cenu chtějí zachovat, byť jím třeba skoro nikdo nejezdí (viz diskutované ručení lokálek ve středních Čechách). Kdybyste ovšem obcím bez kolejové dopravy nabídli vlak nebo tramvaj, ti by vás hnali! A se stejnými argumenty, jako jsou ty proti zmiňovaným trolejbusům. Paradox, co? 😉

Geralt

T́o není paradox, to je lidská přirozenost. Je potřeba přijmout skutečnost že lidský mozek pracuje primárně s emocemi a ne s tvrdými logickými fakty (někdo více, někdo méně – určitě to znáte). Je to tak odjakživa protože z evolučního hlediska pro přežití v divočině je to výhodné.

Jackub

Naprosto souhlasím. Paradoxní mi přijde to, jak všichni volají po změně a přitom nechtějí, aby se něco změnilo. 😀

Halamus

Však na každé změně je nejhorší, že je to pak jiné.

watslaw

Nebo ten, co vlaky chce, si našel bydlení/koupil dům tam, kde vlaky jsou, a ten co je nechce, tak si našel bydlení tam, kde nejsou.

watslaw

Neřekl bych, že všichni volají po změně, a už vůbec né jakékoli, nebo že by se shodli na jaké.

Gwann

měnit se mají ostatní kvůli tomu abych se ja mel lépe. to přece dá rozum, jejich logika.

kvůli vocasovi z nějake lhoty je povinna praha postavit dálnici středem města a nechat ho parkovat kdekoliv. ale dálnice z prahy mu kolem domu nepovede, železnice taky ne, dráty trajflu po návsi taky ne a že praha mi z RUD poněkud víc peněz…boží třeba náklady metra a dálniční infra ve městě…to už úplně hrůza.

a bohužel tato buranska mentalita se šíří jak COVID…

Priserak77

Ano chceme změnu, aby Borecký a spol odstoupili. Silnice rozbité, samá díra a tady se vymýšlí nerentabilní investice. Jestlipak už někdo slyšel, že za pár let nebude v ČR dostatek energie ? Zřejmě to nikdo neslyšel, tak si spočítejte, jaké kapacity se musí odstavit kvůli konci uhlí. Tak to zřejmě trolejbusy budou jezdit na sluníčko :>)))

Luboš Beneš

Možná jo, dyk stejně v noci nejezdí.

Gwann

jasně, za 3/4 roku to vše opraví.
stezujte si u svého šéfa Bureše, co tam ta nana dělala 4 roky.