ÖBB kompletně vyčerpají smlouvu na cityjety, umožní i přeměnu na hybridy
Příměstská jednotka ÖBB Cityjet. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se rozhodly využít opci na posledních jedenáct jednotek Siemens Desiro ML. Naplno tak využijí kontrakt na
Do ČB by zajížděla na baterie nebo umí i 25 kV?
Umí 25 kV.
konečně něco co bude zajíždět i do Budějovic, alespoň tu teda byli plány s nasazením na trať Linec – ČB. a ČB – Vídeň
Já bych navrhnul aby dopravu v JČ kraji kompletně zajišťovaly Österreichische Bundesbahnen.
Problémem dopravy v JČ kraji není dopravce (i), ale objednavatel.
A bylo by popribkemch posledních měsíců. 😀
Linec – ČB mají jezdit TALENT 3, přímé Vídeň – ČB nebudou (ÖBB chce 180 Kč/km)
200 jednotek? No to je pěkný nesmysl! U nás jsme, panečku, mnohem chytřejší. Série po pár kusech, optimálně od Národního výrobce, ať je to co nejdražší. Snad se tyhle zápaďácké móresy u nás neuchytí.
To není ani tak o chytrosti,ale solventnosti.Série 200 lednotek bude stát přes 30 Miliard Kč.Ten,kdo si takovou sérii objedná,musí mít zajištěné financování.
Což asi s nevyzpytatelností krajů, jejich rozstřely a neochotou platit si nikdo netroufne.
Teď jsem se koukal a nejenomže OBB mají smlouvu na 200 Siemensů, oni mají i rámcovou smlouvu na 300 Bombardierů Talent 3, což je vlastně ještě delší a novější verze Cityjetu. Předpokládám, že je to nějaká opce, ale to máte jedno, teď to bude 21 Talentů pro Vorarlberg, pak xx Talentů pro Tyrolsko atd., atd.
200 Kalitních jednotek… Pro nás nedosažitelný cíl. 200 možná jo, ale kvalitní nebudou (a nejsou)
*kvalitních
U nás je to samozřejmě považováno za starý německý šrot.
V čem tkví jejich nevýhody?
Se podívejte do diskuze pod článek o vozidlech Arrivy. Konkrétně Siemens Desiro − tento „zastaralý šrot“ se stále ještě vyrábí.
Nevšiml jsem si že by railjety byly považovány za šrot… Kupovali se jako nové, ne z druhé ruky 😉
Až dojezdí tam, koupíme je a budou jezdit u nás.
Trochu mě mrzí, že ještě žádný kraj (nebo třeba ROPID) nevyžaduje bateriová vozidla. Eco-Cityjet si fakt dokážu představit (a ano, už jsem to psal i jinde a opakuji se) na vcelku nově zavedené lince R41, která by se potom dala prodloužit až na KH město a pravděpodobně by zvládla jeden pendl na hlavní k R9 a zpátky. Taky by to umožnilo zavést Sp Pardubice – Hradec Králové – Dvůr Králové n/L., Olomouc – Zlín nebo Praha – Čelákovice – Brandýs n/L. a vytlačit regíny z Sp Pardubice – Chrudim. Pak by taky mohla kratší verze pendlovat Cheb – Aš, Havlíčkův… Číst vice »
Asi bude problém v tom, že si to žádný kraj nemůže finančně dovolit (nová vozidla a ještě dražší než v současnosti obvyklá cena). Pak by asi poptávka byla a Škodovka prostřednictvím objednávky od ČD (ale i od kohokoliv jiného i třeba kraje) vyvinula postavila.
Před rokem se mluvilo o hybridním RegioPanteru
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-vyjedou-s-prvnim-hybridnim-vlakem-pujde-o-regiopanter-s-baterii-20301/
Ale zatím ticho po pěšině…
Protože je to zatím blbost, dokud někdo nepřijde s nějakým převratným akumulátorem…
Tak ono o to zájem asi byl, když už Škodovka oznamovala, že bateriovýho pantera vyvíjí a že za nějaký čas bude k mání. Pochybuju, že by vyvíjela něco, o co by nebyl zájem.
Podle mě je nakonec výhodnější ty tratě prostě zadrátovat. Zvlášť v případech, kdy to nevyžaduje (nebo po konverzi na 25 kV nebude vyžadovat) další napáječky. Samotná elektrizace je – nad rámec nějaké větší obnovy samotné tratě – velmi levná záležitost (~8 mil. Kč/km), jen v důsledku dřívějšího postupu, že do stavby s tímto názvem se „schovávala“ celková údržba tratě, získala nezaslouženě pověst něčeho hrozně drahého.
Já vidím hybridy / baterie / atd. jako smysluplné hlavně u lokomotiv pro Mn vlaky (nebo jiné náklady s potřebou zajíždět na vlečky nebo jiné koleje, které z různých důvodů nemohou být elektrizovány).
Výhodnější? Možná. Ono to zas vyjde dost na pytel z hlediska času přípravy a realizace. Vždyť koukněte, jak dlouho trvala drátizace Litvínova, Kadaně, Židlochovic a to to jsou jen kousíčky. A kutnohorský oblouk? Mluví se o něm dvacet let a stále nic. (Jo, kéž by aspoň u hlavního bylo kapacitní P&R a doslova navazující MHD.) Když je teď na všechno potřeba miliarda projektů, posudků a kdo ví čeho všeho, tak je fakt rychlejší objednat bateriové jednotky. No a navíc se musí většinou sahat i do stanic a případně dodělávat zabezpečovací zařízení, což taky prodražuje. Ono pokud by se ty bateriovky… Číst vice »
Souprava by byla velmi drahá. Souprava by v Pražské aglomeraci musela být jak stejnosměr, tak střídavinu + baterie. Vlak na elektriku a baterie bude ekonomicky únosný, pokud bude jen na střídavinu a baterie. Nechat si vyrobit vlak na stejnosměr a baterie by se vzhledem k předpokládané konverzi celé sítě na 25kV střídavě, nevyplatilo. Jinak s tebou souhlasím. Obsluha takových cancourků, odbočující z hlavní elektrifikované trati má hybridního vlak smysl. V Nizozemí si Arriva Netherland objednala právě pro takovéto spoje vlaky Stadler Wink. Ten vychází ze staršího modelu Stadler Gtw. Hybridní soupravy budou ve středového modulu, zpočátku vybaveny pohonem na elektřinu… Číst vice »
O co je dražší střídavá varianta od vícesystémové? O hlavní vypínač a sběrač? Vždyť má stejně stejnosměrný meziobvod…