Nový problém pro D55. Ministerstvo musí řešit rozklad proti stavebnímu povolení
ŘSD plánuje vypsání soutěže na říjen.
Další pokračování stavby dálnice D55 v úseku Moravský Písek – Bzenec zadrhlo. Ministr dopravy musí vyřešit rozklad, který poslala fyzická osoba proti stavebnímu povolení.
Více než čtyřkilometrový úsek získal stavební povolení v červenci a Ředitelství silnic a dálnic se již připravuje na vypsání soutěže na zhotovitele, aby se mohlo příští rok stavět. Řešení rozkladu může o měsíce zahájení stavbu oddálit.
„Je to komplikace, ale věříme, že rozklad stavební povolení potvrdí. Námitky z rozkladu byly podle našeho názoru už vypořádány při veřejném projednání,“ řekl ředitel Správy Zlín Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karel Chudárek.
Stavební řízení začalo pozdě kvůli chybějícím dokladům
Pavel Švanda z Javorníku si v podání stěžuje na skutečnost, že mu jako majiteli dotčeného pozemku nebylo vůbec oznámeno zahájení územního řízení.
ŘSD nemá stavební povolení pro úsek téměř rok od podání žádosti. I když na úřad dorazila žádost už loni v říjnu, pro neúplnost a chybějící doklady mohlo ministerstvo zahájit stavební řízení až letos v květnu po doplnění potřebných dokumentů. Veřejné projednání proběhlo 30. června.
Hotovo má být v roce 2025, původní termín dokončení byl prosinec 2023. Předpokládané náklady přesahují 900 milionů korun. Úsek D55 kolem Moravského Písku má již od roku 2006 kladné stanovisko k vlivu na životní prostředí (EIA) a od roku 2014 územní rozhodnutí. Na trase bude v lesní lokalitě Hrubý Háj i jeden ekodukt.
Úsek navazuje na část dálnice ze Starého Města do Moravského Písku, který začala Skanska stavět letos v srpnu. Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 18 kilometrů. Od roku 2018 se staví tři kilometry jihovýchodního obchvatu Otrokovic (koncem června otevřen v polovičním profilu) a loni v září začala i stavba devíti kilometrů v úseku Babice – Staré Město. Úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.
D55 má být nejkratším spojením Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou. Dálnice po dokončení odvede dopravu z center 18 měst a obcí.