Infrastruktura Silnice

Povolení pro dálnice podle ministerstva dopravy. Stavební řízení na D55 oznámilo sedm měsíců po podání žádosti

Vizualizace ekoduktu u Moravského Písku. Foto: ŘSD
Vizualizace ekoduktu u Moravského Písku. Foto: ŘSD
ŘSD počítá s tím, že by se další čtyři kilometry dálnice mohly stavět už příští rok.

Teprve po sedmi měsících od podání žádosti o stavební povolení oznámilo ministerstvo dopravy zahájení stavebního řízení na úsek dálnice D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítá se zahájením čtyř kilometrů dlouhého úseku příští rok.

Oznámení o zahájení stavebního řízení ministerstvo zveřejnilo na úřední desce. Z něj vyplývá, že ŘSD podalo žádost už 14. října loňského roku a teprve nyní začalo stavební řízení. Námitky do něj lze poslat do termínu ústního projednání naplánovaného na 30. června.

Úsek D55 kolem Moravského Písku má již od roku 2006 kladné stanovisko vlivu na životní prostředí a od roku 2014 územní rozhodnutí. Stavební řízení začalo ale až nyní. Na sedm stavebních objektů zahájil v dubnu stavební řízení Městský úřad ve Veselí nad Moravou.

Trasa nové dálnice navazuje na úsek ze Starého Města do Moravského Písku, který se má začít stavět ještě letos a má již stavební povolení. Její odhadovaná cena je 912 milionů korun. Na trase bude i jeden ekodukt, kterým bude dálnice podcházet lokální biocentrum lesa Hrubý Háj. Detailněji je trasa popsána v letáku ŘSD.

(V textu bylo původně nesprávně uvedeno, že začalo stavební řízení až nyní, správná informace je, že byla nyní teprve informace o řízení zveřejněna. Za chybu se omlouváme)

Trasa dálnice D55 Moravský Písek - Bzenec. Foto: ŘSD
Trasa dálnice D55 Moravský Písek – Bzenec. Foto: ŘSD

 

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cyklista

Bulvární nadpis, zbytečný pokus šokovat úplným detailem. Půlroční zpoždění zahájení výstavby je prkotina a bude se to dít porad, ať vládne kdokoliv.

Asd

Dobrá zpráva. Jen tak dál. Doufám že v dohledné době D55 se napojí jak na D2 tak i na rakouskou dálniční síť.

Jan Kavan

Jak se vlastně nakonec vyřešil problém s Vátými písky?

Ondřej

Zasypou je škvárou.

Vojta

Na D55 se v současnosti staví 3 úseky a další mají začít příští rok. Podobně jsou na tom i další dálnice. Pokud něco kritizovat, tak především předchozích 30 let. Zejména kroky „vlád“ v období minulé krize, kdy byla veškerá příprava a výstavba dálnic zcela zastavena.

Tento úsek by se měl stavět max. v 1/2 profilu, protože není vyřešena návaznost k Rohatci, kde se také uvažuje jen o 1/2 profilu. Pokud bude další trasa kvůli ptákům neprůchodná, tak by byl tento úsek téměř nevyužit.

Jiří 3

Není to pravda. U navazujícího úseku se počítá s plným profilem. Navíc stavba v polovičním profilu by nevyřešila hustotu provozu na silnici.

LKB

Polovicni profily povazuji za naprosto zcestne. Z hlediska ocekavaneho narustu dopravy v budoucnu je vubec nema smysl stavet (zamysli je napr. na D43 / S43, i tam nedavaji smysl). Na D55 se jim snad vyhnou uplne…

Jakub

Chápu to tak, že po dostavení bude „dočasně“ tranzit jezdit přes Bzenec a dál směrem na jih na Strážnici kolem zámeckého parku? To by byla pro místní ale i pro turisty docela nešťastná situace.

Marian Porta

„Dočasně“ je nejméně na 10 let. Pro úsek Bzenec – Rohatec se ještě neví, jak bude proveden. Takže pro místní to bude tragédie…

Frantisek

Oni nejezdí jiným přes města auty?

malej-jarda

Tam tranzit jezdit nemůže. V zatáčkách na kraji Strážnice (od Bzence) si dvě větší auta nevyhnou. Stavet tenhle ůsek samostatně je nesmysl. Jedině společně s úsekem až k Rohatci a tam napojit na stávající I/55.

M H

Stavět tento úsek s dokončením zárověň se Staré Město – Moravský Písek naopak smysl dává…tranzit tak bude směžován pouze na silnice I. třídy. Kdyby se tento kousek nepostavil, tranzit by musel jet po II/427 skrz Moravský Písek. Oficiální trasa směr Břeclav bude téměř jistě po I/54 a I/55, tedy přes Veselí…

zesp

Proč tak blbě? Mnohem rychlejší a pohodlnější trasa je přes Vracov, Vacenovice a Ratíškovice. Kvalitní silnice a kratší vzdálenost než závlekem přes Strážnici…

malej-jarda

Kvalitní silnice možná teď. Až tam začnou jezdit tranzitující kamiony, tak je po půl roce po nich. Jeďte se podívat, jak dopadly silnice, po kterých byla vedená objížďka při rekonstrukci mostu přes Novomlýnské nádrže. A to je silničáři průběžně opravovali.

Vojtíšek

Mapy.cz vám to spočítaly, že je to nej, nej ….? To jste si ani nedal práci zvětšit tu mapu? Napovím: třeba Ratíškovice, když se potkají dva kamióny v těch uličkách a na křižovatce, vytvoří kilometrovou kolonu. A těch kamiónů je na trase dost.

M H

Řekl bych, že oficiální trasa bude po I/54 a I/55, tedy přes Veselí…

Libor

Také se obávám… To budeme v Moravském Písku (kolonii) mít pěkné „veselo“ a problém se dostat na druhou stranu silnice… Snad udělají nějaké přechody…

Jiří Kocurek

A dneska se jezdí kudy? Odpovím sí sám, všecko jede přes Veselí. I ten, kdo začíná/končí v Bzenci a směřuje z/na Staré město. Nově pojede jinudy.
Zatímco ten, kdo jel přes Veselí pojede dost možná postaru.

Petr C.

To by bylo pěkně v pytli, jak níže popisují kolegové.
Spíš budou muset minimálně nákladní dopravu poslat přes Veselí, kde se mají teďka předělávat ty dvě křižovatky za sebou na kruháky.
To chci taky vidět, jak přes ně budou auta projíždět.

Frantisek

V pytli už je to teď, možná ne zrovna u vás. Téměř všechna doprava jen auty, za stále rostoucích objemů. Jednou to vyžere ten, jindy zas tenhle. Problém se přesouvá, ale neřeší.

Frantisek

No a? Všichni už přece všude chtějí jezdit a vozit věci autem, ne? Tak si to holt jednou taky vyžerou sami. Navíc je to, jak píšete, dočasně.

bkv

Stavební řízení začalo dnem podání žádosti. Píše se tak v zákoně i odkazovaném rozhodnutí. A asi jen zdejší redakce je schopná projít kompletní projektovou dokumentaci a všechna vyjádření přes noc…

Facepalm

Tipnu si: Havránková a Patrik?

mirek

Na 120 % cyklofašoekoteroristi, určitě ne neschopnost MD 🙂

Frantisek

Jasně, jednodušší vědí hned, na koho svalit nesplnění svých vlhkých gumových snů. Taky bych vám vymyslel nějakou nadávku, ale nestojíte mi za námahu; když ani nevíte, že 120% jistota je nesmysl. 🙂 Přeji hezký den a méně stresu.

Jaaa

To byla přece ironie…