Nový pražský dispečink pro vysokorychlostní tratě vyprojektuje Sagasta

Dálkové řízení tratí, dispečerský sál. Pramen: Správa železnicDálkové řízení tratí, dispečerský sál. Pramen: Správa železnic

Provoz na tuzemských vysokorychlostních tratích se bude řídit ze dvou míst.

Správa železnic vybrala projektanta nové budovy centrálního dispečinku pro vysokorychlostní tratě (VRT) v Praze na Balabence. Zakázku získala společnost Sagasta s cenou 38,4 milionu korun, což je zhruba o 1,5 milionu méně než cena předpokládaná.

Budova dispečinku, označená CDP VRT Praha, doplní stávající areál Centrálního dispečerského pracoviště SŽ na pražské Balabence. Podle šéfa Správy železnic Jiřího Svobody by stavba měla začít do tří let, hotovo má být v roce 2030.

„Kromě vysokorychlostních tratí odtud budeme připraveni řídit provoz i na stávajících tratích v železničním uzlu Praha,“ doplnil Svoboda. Součástí areálu bude i parkoviště s nabíječkami elektrovozů a energocentrum.

Provoz na tuzemských vysokorychlostních tratích se bude řídit ze dvou míst. Jedno centrální pracoviště se připravuje v Přerově, druhé rozšíří areál stávajícího CDP na Balabence nedaleko libeňského nádraží v Praze. V běžném provozu se budou dispečinky navzájem zálohovat, při výpadku jednoho zajistí druhé dálkové řízení na celé síti VRT.

Tagy CDP Správa železnic vysokorychlostní tratě
53 komentářů