Nový pražský dispečink pro vysokorychlostní tratě vyprojektuje Sagasta

Dálkové řízení tratí, dispečerský sál. Pramen: Správa železnicDálkové řízení tratí, dispečerský sál. Pramen: Správa železnic

Provoz na tuzemských vysokorychlostních tratích se bude řídit ze dvou míst.

Odebírat
Upozornit na
guest
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef

No potěš Bůh.. stavíme teď jednu stavbu,kterou projektovala Sagasta a už má tři měsíce zpoždění, protože se ten projekt musí předělat. Nedalo se podle toho stavět

Radek

myslel jsem, že na odborném fóru nebude tolik Joudů, co si ani nepřečtou/nepochopí článek, ale hned začnou kritizovat 🙁

none

Udelal bych ciste rizeni VRT. At je videt, kdy se rozjede prvni vlak.

Jaaa

Kdyby byli co k čemu, udělají to třeba v Jihlavě. Za ty roky, než to bude, by mohli najít dost a dost pracovní síly.

Kromě toho s diverzifikací lokalit, kde by mohl být hardware, jak to požadují bezpečnostní předpisy, má veliký ouvej.

Ale ne, zase do Prahy a zase na Balabenku. Nepoučitelní.

Michal M

Proč „oni“? Je to Správa železnic, kde pracuješ. Jestli se ti hnusí, tak tamodtud odejdi, jen psychopat pracuje pro zaměstnavatele, kterého nenávidí.

A mimochodem, nedočetls to celý, dej repete posledního odstavce.

Jiří Kocurek

Záloha je/bude v Přerově.

PS: Je v té Jihlavě optika na Balabenku nebo alespoň do Brna/Přerova? Aby z toho nebyl ostrov…

Martin

Proc by mel byt problem s optikou, kdyz infrastruktura se bude stavet s datovyymi paternimi sitemi?

František

Nový úsek dálnice se stavi od konce vyberka 3 roky, novej úsek železnice na tom nebude nějak výrazně líp. Není teda lepší počkat až někde budou mít aspoň vypsány vyběrko na trať a pak řešit budovu? Protože bez třeba první VRTka bude, tak už by budova taky mohla jít na rekonstrukci.

Taky by to centrum asi šlo i udělat v prostorách nějaký zbytečně velký rekonstruovaný nádražní budovy – těch nemají zrovna málo.

X 1

Článek pojednává o zakázce na PROJEKT. Zakázka není o výstavbě.
Developerům v Praze, trvá vyřídit stavební povolení +/- 10 let. Byl bych překvapen, kdyby to u této budovy bylo méně.
A když se to podaří, tak se z ní může prozatím řídit Pražský uzel.

Martin

Jen nechápu proč to cpou všechno cpou do Prahy a pak se divím,že jsou ucpaný silnice a nazvaný vlaky.

Ondros

Samozřejmě, akorát neseženu pracovníky. Nechápu, proč stát nepomáhá regionům. Proč by dispečink nemohl být třeba v budově Pardubického nádraží, která je na to velká až až.

Ondros

Pardon, neseženou v Praze pracovníky.

qěcy

To je o penězích. Za nízkou mzdu budou dopravu řídit chybující lidi, za vysokou bude poptávka velká, ale SŽ si bude moct vybrat ty nejlepší z nejlepších.

Michal M

A v Pardubicích je sežene líp? To máš nějak zjištěno?

qěcy

Protože už třeba i rozměry místností, včetně výšky, vůbec nevyhovují. V podstatě byste buď musel použít úplně jiné uspořádání sálů a technologií, nebo byste musel klasickou budovu úplně vybourat s postavit všechny vnitřní zdi s podlahy jinde.

xyz

Oficiální VRTkkové teze píší o tom, jak právě VRTky umožní rychlé dojíždění o Prahy a tím pádem „eliminaci vybydloání venkova“ = řídicí centrum VRT v Praze přesně odpovídá VRTkovým tezím (co se týče Přerova, tak už to tolik neplatí).

MP22

No a jinde nejsou silnice a vlaky? Co je to za myšlenku? Infrastruktura v takovém městě jako je Praha vychází na 1 obyvatele mnohem levněji než infrastruktura někde v Pošumaví nebo jiných menších sídlech… Naopak buďme rádi, koncentrace šetří státu penízky

Michal M

Musíš si přečíst ten článek až do konce, aby ses pak neztrapňoval polemikou s něčím, co je trochu jinak.

Martin

On je problém najít lidí už teď ne každý chce dojíždět do Prahy a když už tak musí být dobře zaplacen!Což u Sž kde vládnou tabulkové platy asi těžko uděláš.

Michal M

Problém s nedostatkem lidí v Praze řeší všichni (i u pozic za 150K CZK) a všichni ho nakonec nějak vyřeší.

Martin

A proto se všechno cpe do Prahy ach jo, mě by zajímalo kolik lidí co dělá na CDP bydlí v Praze jen tak pro zajímavost.

Libor

Přesně tak, Plzeň, Pardubice, Č. Budějovice apod…

Michal M

…Přerov.

Tom

Další věc je, že si nemyslím, že by zrovna SŽ dokázala tyhle lidi v Praze adekvátně zaplatit.
Navíc, se vší úctou, si nemyslím, že by to bylo tak kvalifikované zaměstnání, aby nesehnali lidi v nějakém normálním krajském městě.

qěcy

Kdyby politici chtěli, tak je zaplatit dokáže.

Petr

Nejlíp to dát do dispečinků VRT v okolních zemích, tady pro těch pár vnitrostátních VRT vlaků.

Jouda

To vypadá, že je SŽ i členem mysliveckého sdružení , ne ? Přinejmenším alespoň čestným členem..Dle toho , jak se už porcuje medvěd a on nám zatím běhá po lese ….

X 1

Tak on je to zatím projekt, nikoliv stavba.
Bylo by dost zvláštní, začít projektovat dispečink, když už budou tratě ve výstavbě.

Zrzek

Běhá po lese? Ten se ještě ani nenarodil.

Mirek

Upřímně by mě zajímalo, kolik se toho na ten téměř trojúhelníkový pozemek vejde, leží to mezi tratěmi z Libně, Vysočan a Holešovic a traťovou spojkou Holešovice-Libeň

Péťa

Přistaví patro, nebo dvě.

Ilmary

Tak jestli Sagasta stavěla i současnou budovu CDP Praha, tak se je na co těšit.

X 1

Sagasta dělá projek, nikoliv stavbu.
Ovšem i na projektu se dá dost co zprasit, když relevantní je pouze cena a nikoliv architektura a příjemné pracovní prostředí.

Remet

Soucasne CDP Praha projektoval Sudop.

Remet

…a jeste se tim chlubi 🙂

Witt

Toho už se asi nedožiju…

Pán jeskyně

Je součástí projektu i protivzdušná obrana? 😅 Ono mít takové strategické věci na jednom místě, se s ohledem na turbulentní časy nezdá úplně strategické.

Vamid

Ideální by to bylo postavit pod zemí v jeskyni 😀 S vaším dovolením, samozřejmě

Jan T.

Stačilo by pod Vítkovem, ale když se tehdy stavělo Nové spojení tak na to nikdo nemyslel.

hroch.obojzivelny

Tak ať zruší cyklostezku a dají to do těch původních tunelů…

JiP

SZ ma napric CR desitky prazdnych budov, kde zminene centrum mohlo byt a navic by do regionu prineslo zajimava pracovni mista.

jiný Petr

Nacpat všechny technologie do staré budovy by bylo velmi problematické a podstatně dražší než postavit novou budovu. Nicméně souhlasím s tím, že by bylo mnohem lepší, kdyby to bylo mimo Prahu.

Jiří Kocurek

Vyhovují technicky?
Je tam potřebné zázemí?
Jsou v majetku SŽ?

Já jen že holé zdi nestačí, je potřeba spousta věcí okolo, které jsou v zemi a tak je není vidět. (přípojka elektro ze dvou zdrojů atd)

Ares

Zase nepřehánějte, zas takové datové centrum to nebude.

noerf

V regionech má Správa železnic dost pozemků i s ohledem na to, některé budovy bourá, staví se přeložky tratí. A spoustu větších objektů bývalých nádraží by šlo zbourat a postavit něco nového.

hor411

Ještě aby ale v roce 2030 byly aspoň nějaké VRT, aby tam nestál „zbytečně“ prázdný barák 🙂

Hans N.

Nebude prázdný, v té době už budeme pilně trénovat ostrý provoz (na simulátoru). 😀

Jiří Kocurek

No jo, ale kdy teda měli správě začít s přípravou?

Kebab

Bude to jako ta nemocnice bez pacientů v Jistě pane ministře. Všichni tam budou mít mraky práce i bez jediné fungující vysokorychlostní tratě.

JiP

….to je uplne presne srovnani, 300 mist uredniku bude zcela jiste obsazeno.

hroch.obojzivelny

Nemocnice bez pacientů nejsou vtip, v ČR jsme je měli doopravdy. Teď je skupuje soukromý investor a dělá z nich domovy důchodců (naštěstí).

Ilmary

Nebude prázdný nebojte, bude tam hromada systémových specialistů.

Michal M

Všeci kradnú.