Nový pražský dispečink pro vysokorychlostní tratě vyprojektuje Sagasta
Dálkové řízení tratí, dispečerský sál. Pramen: Správa železnic
Provoz na tuzemských vysokorychlostních tratích se bude řídit ze dvou míst.
Provoz na tuzemských vysokorychlostních tratích se bude řídit ze dvou míst.
Nový úsek dálnice se stavi od konce vyberka 3 roky, novej úsek železnice na tom nebude nějak výrazně líp. Není teda lepší počkat až někde budou mít aspoň vypsány vyběrko na trať a pak řešit budovu? Protože bez třeba první VRTka bude, tak už by budova taky mohla jít na rekonstrukci.
Taky by to centrum asi šlo i udělat v prostorách nějaký zbytečně velký rekonstruovaný nádražní budovy – těch nemají zrovna málo.
Článek pojednává o zakázce na PROJEKT. Zakázka není o výstavbě.
Developerům v Praze, trvá vyřídit stavební povolení +/- 10 let. Byl bych překvapen, kdyby to u této budovy bylo méně.
A když se to podaří, tak se z ní může prozatím řídit Pražský uzel.
Očekávané spuštění provozu bude v roce 2044.
Jen nechápu proč to cpou všechno cpou do Prahy a pak se divím,že jsou ucpaný silnice a nazvaný vlaky.
Samozřejmě, akorát neseženu pracovníky. Nechápu, proč stát nepomáhá regionům. Proč by dispečink nemohl být třeba v budově Pardubického nádraží, která je na to velká až až.
Pardon, neseženou v Praze pracovníky.
A v Pardubicích je sežene líp? To máš nějak zjištěno?
No a jinde nejsou silnice a vlaky? Co je to za myšlenku? Infrastruktura v takovém městě jako je Praha vychází na 1 obyvatele mnohem levněji než infrastruktura někde v Pošumaví nebo jiných menších sídlech… Naopak buďme rádi, koncentrace šetří státu penízky
Musíš si přečíst ten článek až do konce, aby ses pak neztrapňoval polemikou s něčím, co je trochu jinak.
To vypadá, že je SŽ i členem mysliveckého sdružení , ne ? Přinejmenším alespoň čestným členem..Dle toho , jak se už porcuje medvěd a on nám zatím běhá po lese ….
Tak on je to zatím projekt, nikoliv stavba.
Bylo by dost zvláštní, začít projektovat dispečink, když už budou tratě ve výstavbě.
Upřímně by mě zajímalo, kolik se toho na ten téměř trojúhelníkový pozemek vejde, leží to mezi tratěmi z Libně, Vysočan a Holešovic a traťovou spojkou Holešovice-Libeň
Tak jestli Sagasta stavěla i současnou budovu CDP Praha, tak se je na co těšit.
Sagasta dělá projek, nikoliv stavbu.
Ovšem i na projektu se dá dost co zprasit, když relevantní je pouze cena a nikoliv architektura a příjemné pracovní prostředí.
Soucasne CDP Praha projektoval Sudop.
Toho už se asi nedožiju…
Je součástí projektu i protivzdušná obrana? 😅 Ono mít takové strategické věci na jednom místě, se s ohledem na turbulentní časy nezdá úplně strategické.
Ideální by to bylo postavit pod zemí v jeskyni 😀 S vaším dovolením, samozřejmě
Stačilo by pod Vítkovem, ale když se tehdy stavělo Nové spojení tak na to nikdo nemyslel.
SZ ma napric CR desitky prazdnych budov, kde zminene centrum mohlo byt a navic by do regionu prineslo zajimava pracovni mista.
Nacpat všechny technologie do staré budovy by bylo velmi problematické a podstatně dražší než postavit novou budovu. Nicméně souhlasím s tím, že by bylo mnohem lepší, kdyby to bylo mimo Prahu.
Vyhovují technicky?
Je tam potřebné zázemí?
Jsou v majetku SŽ?
Já jen že holé zdi nestačí, je potřeba spousta věcí okolo, které jsou v zemi a tak je není vidět. (přípojka elektro ze dvou zdrojů atd)
Zase nepřehánějte, zas takové datové centrum to nebude.
V regionech má Správa železnic dost pozemků i s ohledem na to, některé budovy bourá, staví se přeložky tratí. A spoustu větších objektů bývalých nádraží by šlo zbourat a postavit něco nového.
Ještě aby ale v roce 2030 byly aspoň nějaké VRT, aby tam nestál „zbytečně“ prázdný barák 🙂
Nebude prázdný, v té době už budeme pilně trénovat ostrý provoz (na simulátoru). 😀
No jo, ale kdy teda měli správě začít s přípravou?
Bude to jako ta nemocnice bez pacientů v Jistě pane ministře. Všichni tam budou mít mraky práce i bez jediné fungující vysokorychlostní tratě.
….to je uplne presne srovnani, 300 mist uredniku bude zcela jiste obsazeno.
Nebude prázdný nebojte, bude tam hromada systémových specialistů.