Nový nadjezd v Mstěticích už je v provozu. Na trati do Lysé tak ubyl další železniční přejezd
Práce na posledním dosud neopraveném úseku vytížené příměstské trati pokročily.
V rámci probíhající modernizace železniční trati z Prahy do Lysé nad Labem Správa železnic spustila provoz na novém silničním nadjezdu ve Mstěticích. Mimoúrovňové řešení nahrazuje železniční přejezd nedaleko nádraží na silnici 101 spojující Úvaly a Brandýs nad Labem.
Stavba nadjezdu je součástí modernizace trati v úseku úseku Mstětice – Čelákovice. Ta byla zahájena na konci roku 2022 a hotovo by mělo být v listopadu příštího roku.
Jde o poslední dosud neopravený úsek vytížené příměstské tratě Praha – Lysá nad Labem. Práce provádí sdružení firem Eurovia, Subterra, GJW Praha a Elektrizace železnic Praha za 2,2 miliardy korun.
Součástí stavby jsou především dvě nové přeložky, které po dokončení umožní zvýšit rychlost vlaků až na 140 km/h (160 km/h pro vozy s naklápěcí technologií). První přeložka o délce 1,9 kilometru napřímí trať hned za Čelákovicemi přes částečně zastavěnou místní část Záluží, druhá bude měřit přibližně jeden kilometr a povede mírnějším obloukem volnou krajinou před stanicí Mstětice.
Na zbývajících částech uvedeného úseku se provádí kompletní rekonstrukce železničního svršku a spodku. Ve Mstěticích vznikne nové ostrovní nástupiště se dvěma nástupními hranami o délce 220 metrů s výškou 550 mm nad kolejí. Přístup cestujících k vlakům zajistí nový podchod pod celým kolejištěm. V rámci stavby se zruší dva železniční přejezdy a postaví nové přeložky silnic. V celém řešeném úseku bude instalováno nové traťové zabezpečovací zařízení.
Hlavně si už neodnášejte kabely. Modernizace trati z Vysočan je hotová, „Rajda“ ještě počká
Práce na téměř 30 kilometrů dlouhém úseku Praha-Vysočany – Lysá nad Labem začaly v roce 2017. Modernizace celého ramene byla rozdělena do čtyř samostatných projektů. Celkové investiční náklady se vyšplhají na zhruba 10,7 miliardy korun. Po skončení všech prací dojde ke zvýšení rychlosti v některých úsecích až na 160 km/h a redukci jízdních dob pro dálkovou dopravu až o pět minut.
Lávka na Rajské zahradě už nekončí v půlce. Z metra se dá nově přestoupit rovnou na vlak