dpp

Nový nadjezd v Mstěticích už je v provozu. Na trati do Lysé tak ubyl další železniční přejezd

Nový silniční nadjezd ve Mstěticích. Foto: Správa železnicNový silniční nadjezd ve Mstěticích. Foto: Správa železnic

Práce na posledním dosud neopraveném úseku vytížené příměstské trati pokročily.

V rámci probíhající modernizace železniční trati z Prahy do Lysé nad Labem Správa železnic spustila provoz na novém silničním nadjezdu ve Mstěticích. Mimoúrovňové řešení nahrazuje železniční přejezd nedaleko nádraží na silnici 101 spojující Úvaly a Brandýs nad Labem.

Stavba nadjezdu je součástí modernizace trati v úseku úseku Mstětice – Čelákovice. Ta byla zahájena na konci roku 2022 a hotovo by mělo být v listopadu příštího roku.

Jde o poslední dosud neopravený úsek vytížené příměstské tratě Praha – Lysá nad Labem. Práce provádí sdružení firem Eurovia, Subterra, GJW Praha a Elektrizace železnic Praha za 2,2 miliardy korun.

Nový silniční nadjezd ve Mstěticích. Foto: Správa železnicNový silniční nadjezd ve Mstěticích. Foto: Správa železnicNový silniční nadjezd ve Mstěticích a pokračující výstavba přeložky tratě směrem na Čelákovice. Foto: Správa železnicNový silniční nadjezd ve Mstěticích a pokračující výstavba přeložky tratě směrem na Čelákovice. Foto: Správa železnic

Součástí stavby jsou především dvě nové přeložky, které po dokončení umožní zvýšit rychlost vlaků až na 140 km/h (160 km/h pro vozy s naklápěcí technologií). První přeložka o délce 1,9 kilometru napřímí trať hned za Čelákovicemi přes částečně zastavěnou místní část Záluží, druhá bude měřit přibližně jeden kilometr a povede mírnějším obloukem volnou krajinou před stanicí Mstětice.

Na zbývajících částech uvedeného úseku se provádí kompletní rekonstrukce železničního svršku a spodku. Ve Mstěticích vznikne nové ostrovní nástupiště se dvěma nástupními hranami o délce 220 metrů s výškou 550 mm nad kolejí. Přístup cestujících k vlakům zajistí nový podchod pod celým kolejištěm. V rámci stavby se zruší dva železniční přejezdy a postaví nové přeložky silnic. V celém řešeném úseku bude instalováno nové traťové zabezpečovací zařízení.

Hlavně si už neodnášejte kabely. Modernizace trati z Vysočan je hotová, „Rajda“ ještě počká

Práce na téměř 30 kilometrů dlouhém úseku Praha-Vysočany – Lysá nad Labem začaly v roce 2017. Modernizace celého ramene byla rozdělena do čtyř samostatných projektů. Celkové investiční náklady se vyšplhají na zhruba 10,7 miliardy korun. Po skončení všech prací dojde ke zvýšení rychlosti v některých úsecích až na 160 km/h a redukci jízdních dob pro dálkovou dopravu až o pět minut.

Lávka na Rajské zahradě už nekončí v půlce. Z metra se dá nově přestoupit rovnou na vlak

Tagy Mstětice Správa železnic trať Čelákovice - Mstětice
72 komentářů