Nový nadjezd v Mstěticích už je v provozu. Na trati do Lysé tak ubyl další železniční přejezd
Nový silniční nadjezd ve Mstěticích. Foto: Správa železnic
Práce na posledním dosud neopraveném úseku vytížené příměstské trati pokročily.
Pěkné. A přímé spojení od Prahy na Brandýs nebude? Nebo to bude z Prahy do Čelákovic tak rychlé, že se i toto spojení s přestupem bude považovat za konkurenceschopné?
Ta trať je svým charakterem (mezi)regionální, bohužel supluje i roli příměstské železnice, protože takovou tady nemáme…
Proč bohužel?
Díky nadjezdu zmizel i ten druhý Msteticky přejezd. V rámci stavby má zmizet ještě ten na trati do Neratovic v oblouku.
Ještě to chce napojit do kruhového objezdu směr D11.
jenom 5 min? čekal bych to víc u dálkáčů. ale jako supr že se to postaví..
A traťová část nějakého vlakového zabezpečovače už tam konečně bude?
Předpokládám, že se tam udělá ETCS až se dokončí tento poslední úsek.
Trať Praha – Lysá nad Labem je součástí TEN-T koridoru Dunaj – Rýn, proto musí být ETCS vybavena.
Zde výstřižek z mapové aplikace EU:
https://webgate.ec.europa.eu/getis/rest/directories/arcgisoutput/Utilities/PrintingTools_GPServer/_ags_634278d9-16b9-11ef-aea8-0050568bc1a2.jpg
Zde aplikace samotná:
https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html#&ui-state=dialog
Koukám, že součástí jednoho z těch koridorů je i trasa Wrocław – Ústí nad Orlicí. Nemělo by to tedy znamenat zkapacitnění té trati (z velké části jednokolejka) a odstranění úvrati v Ústí?
Úvrať v ÚnO ale jentak nezrušíte vzhledem k docela nedávné modernizaci trati a přeložce.
A je to potřeba? Nákladů tam tolik nejezdí, a osobní tam akorát smrdí Leo Express s Dieselem pod dráty, nepřipadá mi, že by tam byl nějak přetlak.
A co se týče zabezpečovače ETCS tam je v provozu.
Bude ETCS po dokončení stavby.
Takže reálně bude max. rychlost 100 km/h. 140 km/h až se tam někdy dodělá ETCS a až tam budou jezdit vozidla s ETCS. 160 km/h když tam dvakrát za rok pojede odklonem Pendolino, pokud vůbec na tu rychlost na tak krátkém úseku zrychlí. Moc pěkné.
Chodci a cyklisté ostrouhali (opět).
Jo a to místo znám. Že tam nikdo nechodí, neznamená, že by tam nikdo nechodil v brzké budoucnosti.
Na fotkách v článku vidím fungl nový chodník směrem ke starému přejezdu. Ne, že by tam dřív nějaká krajnice byla.
Hotové to ještě zdaleka není.
Je zde v plánu nová rezidenční čtvrť nebo další satelitní městečko?
Ano je.
Chodník spojující blízké obce byl v 21. století měl být spíše normální věcí než záminkou k otázkám . Znám pár míst v Praze ne příliš daleko od tohoto místa, kde je krajnice namalovaná až na hraně hlubokého příkopu a představa, že chodník či v dnešní době moderní sdílená cyklostezka musí být podmíněny další výstavbou je poněkud zvláštní…
Prostě je ten infrastrukturní dluh veliký, není to tak dávno, kdy v okrajových částech měst nebyla zpevněná komunikace k trvale obývaným domům, chodilo se po hlíně. Dodnes je fůra sinic I. třídy, kde krajnice neexistuje.
To pamatuji i u nás , největší neštěstí je, že když dvě obce 400 metrů od sebe po silnici I. třídy vedoucí skrz centrum obcí pak “ spojuje “ cesta z okrajových částí která to natáhne na skoro dva kilometry a pro spoustu lidí to znamená “ že je to skvěle vyřešené“ …
Nový Zeleneč. Develotr chce na poli mezi tratí a silnicí z Mstětic do Zelenče postavit vesnici či městys s kompletní občanskou vybaveností, protože Zeleneč má svých náplav až dost a starat se o další ze sousedství už nechce. Když ale vidím tu vzdálenost silnice – trať, tak z toho mohou být jen paneláky naležato. S tou silnicí se také bude muset něco udělat, osobáky se tam vyhnou, ale osobák/autobus už je na hraně a autobus/autobus už je přes čáru.
to spíš dva kamiony, navíc ty kamiony za pár měsíců sundají krajnice přesně jak se to stalo mezi Jirny a tratí …
Mstětice budou mít podchod
To je bez chodníku a cyklopruhů?
Hurá, další historický dluh (a průser) odstraněn.
Proč se neudělal ten perón hned u mostu s přístupem z něj? Ušetřil by se podchod i docházková vzdálenost.
A taky nechápu, že když už se dělaly přeložky, proč je to zase jenom na 140 km/h.
Bude něco projíždět Čelákovicemi bez zastavení aby se těch 160 km/h využilo? Cokoliv, co bude v Čelákovicích zastavovat, bude muset na přeložce brzdit. 160 km/h by mělo smysl jen v oblouku u Mstětic, tam by to rychlík využil.
Sousloví odklonová trasa Vám nic neříká?
Kvůli odklonům, které tam pojedou jen občas, nikdo trať na vyšší rychlost dělat nebude, pokud ji nelze využít i při běžném provozu. A to tady nejde. Úseky Čelákovice – Lysá a Mstětice – Počernice jsou i nadále jen na 100 km/h kvůli směrovým poměrům (oblouky cca R=500-600 m) a na úseku 5 km mezi Čelákovicemi a Mstěticemi se vyšší rychlost než 140 km/h nevyplatí. Rozjezd na 160 km/h z nuly potřebuje 2 km, na brzdění cca 1,5 km a celkový rozdíl v jízdní době je 6-7 sekund.
Na starém počítači jsem měl staženou dokumentaci ke stavbě z portálu CENIA. Přes Zeleneč bude 130 a přes Čelákovice, pokud vím, částečně 105 a částečně 120.
Když tamtudy ještě jezdily rychlíky, tak v Čelákovicích nestavěly, ne?
Nestavěly, když neberu že často musel rychlík na Prahu zastavit před stanicí protože tam stál osobák z Prahy a lidi chodili kolejištěm… I kdyby tam stavěly, kus od Mstětic by se 160 ještě využila, na zastavení je místa dost, otázka je jestli je to potřeba. Hradecké rychlíky se sem asi už nevrátí, ale může být zavedena nějaká Sp linka, a v budoucnu by tudy měly jezdit liberecké rychlíky…
V letech 1993/1994 tam rychlíky stavěly. Půl roku přes zimu jsem tam dojížděl. Z Čelákovic do Mstětic je to 5 km a vlak se z nuly na 160 km/h rozjede na dvou kilometrech, takže vyšší rychlost by se tam pro R a Sp hodila. Ani hradecké ani liberecké rychlíky tudy nakonec jezdit nebudou, i když s tím teď SŽ počítá.
V devadesátých letech jsem často jezdíval přímým rychlíkem (Wroclaw) – Meziměstí – Týniště – Hradec – Praha, který tehdy stavěl i v Čelákovicích. Samozřejmě stavěl v Lysé, Nymburce, Poděbradech. A myslím, že stavěl i ve Velkém Oseku.
Ano, bude, třeba Hradečany a výhledově i rychlíky do Liberce.
Hradečany se zpět vracet nebudou. Výhled do roku 2050 počítá s trasou přes Poříčany a až bude VRT výjezd z Běchovic do Poříčan budou rychlíky do HK jezdit po VRT výjezdu.
O tom s dovolením pochybuju, nevím, kdo by proč honil rychlíky po pomalejší jednokolejce a přetíženém koridoru.
S VRT bude situace samozřejmě jiná, ale to je hudba daleké budoucnosti.
Nejsem místní, ale vzhledem k poloze nádraží a okolních sídel předpokládám že spíš než pěšky se tam jezdí k vlaku autem nebo na kole. Nějaký parkovací plácek, umístěný přinejlepším hned na jednom konci mostu, by tu docházkovou vzdálenost naopak prodloužil. Totéž platí pro dojíždění vlakem do podniků, umístěných po obou stranách tratě v úrovni stávajícího nádraží.
V úrovni stávajícího nádraží je toho minimum ve srovnání s podniky podél II/101.
Protože směrové poměry. Přes Čelakovice např. max. 100 km/h…
Kdyby to nebylo v rámci modernizace trati, tak bych skoro řekl, si to vydupala okolní morová rána, tedy velkosklady které nahradily tamní pole . Pro kdysi celkem klidnou místní silnici Jirny Mstětice Zápy to není úplně úplně dobrá zpráva, tímto usnadněním vznikla jednoduchá spojka Exitu 8 na D11 a Exitu 10 na D10 . Jinak to vypadá hezky a na silničce to bude lepší než hrcání se přes tamní tradičně hnusný původní přejezd.
„místní silnici“
Je to konce II. třída. Ale proč si nevylhat katerogii, aby se mohlo nabalovat další křivé obvinění.
Vzhledem k tomu, že ji znám dopravně již přes 30 let si rozhodně nemusím nic vylhávat a vůbec , jaké křivé obviněné máte na mysli vašnosto ? Jistěže si pamatuji, že silnice 101 je silnice druhé třídy a vím, že část 101 sloužila a slouží jako okruh, jenže zrovna v tomhle úseku byly dvě žáby na “ prameni dopravního toku“ , tenhle přejezd a průjezd Zápy , čili tenhle úsek byl , ve srovnání třeba s úsekem Modletice Úvaly , velmi klidný. Teď odstranili obě tyhle úzká hrdla a tak to bude mnohem větší zátěž na téhle silnice … uvidíme… Číst vice »
Takže jinými slovy byste byl rád, aby ta silnice i nadále byla obtížně použitelná a auta jezdila jinudy. To máte blbý.
Jestli nějakou silnici kamiony zničí za rok nebo ne, záleží na tom, jak je postavená.
Mám rád myslitele vašeho typu, tedy ty kteří přesně vědí, co by někdo jiný rád a hned se proti tomu vyhraní, případně v reakci na konkrétní problém vykládají o tom, že svět by se měl divit , že po silnici něco jezdí. Tleskám, přitom jen doufám, že to vydrží silnice i pro místní …
Průjezd Zápy byl nahrazen obchvatem.
vždyť to píšu, byly tam dvě žáby na prameni toku dopravy, Zápy a původní přejezd…
Průjezd Zápy byl naprosto příšerný, tenhle přejezd taky a křížení s II/611 je taky lahůdka, když vypadne signalizace (doufám, že se nepletu, že to je tahle křižovatka).
Křížení s Poděbradskou myslíte ? Ano to je další takové špatné místo …
Když vypadne ta signalizace, tak pro starou Poděbradskou jen dobře, protože jede. Ostatně ty semafory si vybrečeli jirenští, aby se „jejich občané“ na tu silnici vůbec dostali. Jakmile se dokončí ten (vyřvaný) květináč a semafor zůstane, ráno to bude znamenat konečnou.
Kdysi klidná silnice; světe div se – je to silnice a slouží pro dopravu. Za mě tedy lepší, když ta dotyčná auta projedou tudy, než kdyby jela na Černý Most a zase zpátky.
Jezdí tam i autobusová linka.
A ten sklad jsou státní hmotné rezervy, ČEPRO. Bylo to tam i bez podnikatelů… a procházel tím i ten příslovečný kýbl nafty.
Ano, několikrát za týden Mstětice projede autobus ( s frekvencí 1x v pracovní den) linky 353, ten ovšem vůbec nejezdí po silnici 101 :). tamní ČEPRO obsluhuje i vlak …
světe div se 🙂 hm , silnici opravili celkem nedávno a třeba úsek ke skladům u tohoto přejezdu kamiony zdevastovaly za necelý rok. Ono by to chtělo rozumět psanému textu, nepsal jsem, že to bude špatné pro okolí, ale přímo pro tu silnici kapišto ? Jezdím po ní často a také jsem přejezd pochválil, jen jsem si dovolil prohlásit, že tu silnici to dorazí…
Pro dopravu slouží opravdu dobře. Až moc dobře. Jen není zrovna v některých místech dost široká, takže dopravní značky v obou směrech byly a možná ještě jsou ofackované od pravých zpětných zrcátek vzájemně se vyhýbajících kamionů.
Ty velkosklady jsou pěkný hnus. Nechápu, jak toto mohl někdo povolit. Stejné jako Jirny Prologis Park 🙁
Jak píšu nahoře: Státní sklad hmotných rezerv. Z rafinerie to přivezou vlakem, do okolí se to pak rozváží po silnici.
Povolil to tam stát sobě, dávno před revolucí. Totéž mrazírny v Mochově.
Pišta evidentne nepise o skladu pohonnych hmot čepro ale o skladovych arealech podel silnice 611, kam jezdi kamiony po stovkach. Mrazirny v mochove davno neexistuji.
Přesně tak
Mrazírny Mochov zanikly před cca 15 roky. Provoz z Čepra je už proti tomu, co tam udělaly ty sklady je v podstatě minimální, navíc je prakticky jistota, že cisterny jezdí se schválenou hmotností … Mimochodem už z vás konečně vypadne co jste měl na mysli tím “ křivým obviněním“? Nebo to od vás byla jen taková křivárnička ?
Tak prosadily si to mistni obecni zastupitelstva. Tak vite, jak to obvykle chodi – v zastupitelstvu male obce obvykle sedi nejvetsi pozemkovy vlastnici.
Krom toho existence těchto areálů je pro obce přínosná z hlediska příjmů do rozpočtu.
Tak on je to prevazne prostor mezi 611 a dalnici, navic prislusne dopravni zatizeni ma na hrbu jina obec, nez ta, na jejimz katastru ty sklady stoji. Obecne bych rekl, ze to neni spatna lokalita, problem spis je, ze ty arealy byly vybudovany aniz by byly developerske firmy nuceny k nim vybudovat prislusnou infrastrukturu. Chybi chodniky, cyklostezka, pristup na nadrazi byl cele roky nejakou stezickou vyslapanou v kolejisti. Mohli je zaukolovat i kruhaky nebo nahradni vysadbou. Nic z toho tam samozrejme nevzniklo a dodelava se to postupne az ted a ze statniho. Takova transformacni klasika.
To je otázka do pranice, většinu pobere stát a kraj , na obce zbude prakticky jen to, co dostanou skrz daň z nemovitosti. Ovšem taková daň (příslušný koeficient) se v rámci obce dá stanovit jen plošně a tak dopadne i na malé provozy a tak si nakonec obce většinou rozmyslí ji nasadit příliš vysoko. V sousedním Německu či Rakousku tam je to jinak, tam mají obce přístup i k obchodní dani …
Koeficient se dá stanovit i pro část obce vymezené konkrétními pozemky a potvrdil to i (starý Zemanův) Ústavní soud.
kde to tak funguje ?
Jak obchody s indiány v době conquistadorů v Americe. Za vaše zlato vám dáme korálky a zrcátka. Zde to zlato byly změny územních plánů v katastrech příslušných obcí. Kolik se vyplatilo navíc „bokem“ krom těch korálků a zrcátek příslušným konšelům lze jen spekulovat a na světlo světa se to nikdy nedostane.
Je to přímé spojení Brandýsa nad Labem a dálnice D11. Osobně mě velmi překvapilo, když jsem tam jel poprvé, jaká je to příšerná cesta. Od té doby to obchvat Záp a tento nadjezd dost vylepšily.
Poměrně „klidná“ silnice byla za evropské dotace v roce 2007 rekonstruována. Už tehdy si lidi klepali na čelo při výstavbě kruháku v polích, který k ničemu nevedl. Skladníci si ale již tehdy posichrovali své zájmy. Za Mstěticemi k Zápům byla instalována dopravní značka zakazující vjezd nákladním autům o hmotnosti vyšší jak 12 tun. Stejná dopravní značka byla i v Zápech. Čepru to ani tak nevadilo, ale jakmile vyrostly první krabice, stala se silnice oblíbenou zkratkou pro kamiony z/k dálnici D 10 zákaz nezákaz. Pověstné byly dopravní průšvihy v dolíku v Zápech když nasněžilo, kamiony se do těch stoupáků nemohly vyhrabat… Číst vice »
to by ovšem těm logistickým centrum dost rozhodilo sandál což ?
Zkusím dát podnět na příslušná místa. Bohužel zde byla smůla, že nehospodařila paličatá stará Havránková, která by se se skladovými develotry vůbec nebavila a ještě na ně poštvala psy.
Údajně původní majitel zemřel a dědic to prodal vyšší nabídce