Novou vysokorychlostní tratí Kantaberským pohořím projel po 16 letech od zahájení stavby první vlak
Stavba vysokorychlostní trati propojující León a Asturii. Foto: Adif
Vlaky mají po nové trati na severu země jezdit na začátku roku 2023.
To u nás za pohých 9 let do roku 2030 vyprojektujeme a postavíme všechny VRT 🙂
Trochu jste to popletl…
Do 90 let bude hotová síť VRT…
Zady je vidět na co se můžeme těšit u tunelu Praha Beroun, taky 25 km a Český Kras asi nebude geologicky nejsnadnější formace pro tunelování.
Proto se mu chtěji vyhnout po jeho severozápadním okraji. Jinak by ten tunel nebyl prohnutý jak luk.
A když bude nejhůř, tak jak v Chorvatsku. Tam prorazili tunel do jeskyně, v jeskyni postavili most a tunel pokračoval dál. https://en.wikipedia.org/wiki/Vrata_Tunnel
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/10/mapaprahaberoun.jpg
Varianta C versus vyšrafované území.
Věřím, že až se kopne v Polabí, tak to už nic nezastaví. Do té doby to ale ještě může být i desetiletí…..
V místě Krušnohorského tunelu už probíhá průzkum, je to dva roky, co začali.
https://zdopravy.cz/geologove-mapuji-krusnohori-razba-tunelu-pro-vrt-bude-narocna-jedna-metoda-stacit-nebude-35524/
Jestlipak by se redakci podařilo zjistit, jak se daří?
No jo…ale kdo to bude platit?
Je asi tak 20 000 důležitějších projektů.
Měli stavět 5 let, ale stavěli 16? Co se přihodilo? Finance, nebo nějaké geologické (apod.) problémy?
Obrovské průsaky a hrozící sesuvy (obojí zejména kvůli nedostatečnému geologickému průzkumu). Chvíli se dokonce zcela vážně uvažovalo, že kolej bude jenom v jednom tubusu a druhý bude sloužit na odvod vody.
Nedostatečný geologický průzkum před ražbou tunelu. Hmm čeština má mnoho způsobů jak říci „spící katastrofa“
Inu, Španělsko…
To je samá siesta…
Nechápu jak to Španělé dělají. Tak rychle to nedokážou ani Francouzi a Švýcaři, o česku se radši nebudu zmiňovat. To by bylo u nás potřeba úplnou ,,dopravní diktaturu“ tedy stát zcela podřízený rozvoji dopravy, a ani tak by to nešlo.
Výhodou může být ve srovnání se Švýcarskem ale i s námi poměrně dost nízká hustota osídlení.
Dálnice stavěli pomocí PPP a vybírají mýtné, klasickou železnici zanedbávali a veškeré investice šli do VRT. Na vládu se ale valila kritika, že jízdné na VRT je drahé, cestujících málo a infrastruktura je tak nevyužitá. Klasická železnice s rozumným jízdným se rozpadá a mýto je celkem drahé. Bylo to jedno z témat, na kterém minulá vláda prohrála několikery volby a šla pryč. Současnávl vláda od roku 2018 pracuje na změnách, jako např. otevření VRT konkurenci.
Vsadíte se? 😀
Škoda že takový projekty trvají dlouho ale rozhodně mají smysl.. Každičky km vrt ať už je v tunelech nebo na rovině je pro Evropu spása pro budoucí HDP.
Kolik desítek let by asi podobná stavba trvala u nás? Když opravit 180 km dálnice D1 trvá o dva roky déle než byl původní plán.
Oprava za provozu a novostavba jsou dvě rozdílné disciplíny. Jo, kdyby po té D1 během opravy nic nejezdilo…
Tak snad někdo z Rsd naplánoval nějaký termín opravy a že to matlaci ze stavebních firem nestihli je přesný obrázek situace v tomto státě.
A to si vemte, že ještě na ten beton najeli v předtermínu, kašlali na technologickou pauzu. Přesně jak si všichni experti z diskuzí přáli. No a stalo se, co muselo, betonu neporučíš, na povel neztuhne.
Máte pravdu, ale na druhou stranu se u nás staví i nové dálnice na zelené louce, ale bohužel pomalu.
A kolik v Číně 🙂
Nepopulární názor, ale oprava D1 je přes všechny ty peripetie a zpoždění velký úspěch. Původní plán byl prakticky nereálný a současné vedení ŘSD nemůže za to, že před zahájením rekonstrukce nestála D35, kam by se dala odklonit část dopravy, a rekonstrukce by tam mohla být náročnější
A to ještě tam pracují do roztrhání těla.
To musel být obtížný projekt. Jel jsem tam před dvěma týdny z Ovieda do Leónu busem. Terén naprosto neuvěřitelný, asi jako vnitřní Vysoké Tatry. Ale táhne se asi 50-60 km.
Stará trať snese srovnání průsmyskem s přes Gotthard: https://mapy.cz/s/napasotuna
Tunelů je tam víc, jen jsou kratší.
Tak to bude slušné zkrácení! Nevěděl byste náhodou, jaká bude úspora času? Na netu se mi to nepodařilo najít.
To opravdu netuším. Nicméně takovéhle zkrácení se v ČR udělat nedá, žádnou takhle zamotanou trať tady nemáme.
Tak to je naozaj narocna trat, ked je porovnatelna s Gotthardom.