Nové tramvaje do Vratislavi dodá polská PESA
Nová tramvaj Pesa Twist pro Vratislav. Foto: PESA Bydgoscz
První tramvaje dorazí do dvou let, mají být nejtišší v Polsku.
První tramvaje dorazí do dvou let, mají být nejtišší v Polsku.
už tam jezdí České Porsche
To je pomsta za obsazení Šloňsku v osmatřicátým.
Není někde k dispozici výkres této tramvaje?
Nerozumím totiž té hrozně nízké kapacitě sedících…
A u nás se nadává, že výběrka vyhrává pouze ten jeden správný dodavatel z Plzně. Ono to je v každé zemi, že tam mají své dvorní výrobce. U nás Škodovka, v Polsku Pesa nebo Newag, v Německu zase Siemens. Prostě tak to je.
Jasně, že takové tendence fungují leckde, ale přecejen Německo je docela pestré.
V Polsku jezdí Tramvaje i od Bombardieru, nebo Škodovky.
A kromě toho i od Solarisu, nově od tureckého Durmazlaru, a počítal bych i „nové“ Moderusy.
V Německu mi přijde tržní prostředí více fér než u nás na divokém východě, ale jinak s Vámi souhlasím. Na druhou stranu i u nás se objevují soutěže, opravdu ve smyslu slova „soutěž“ tedy že vyhraje ten s nejlepší nabídkou, například tramvaje pro Ostravu (myslím ta první s vítězem Stadler).
Četli ten článek o dodávkách souprav Metra pro Varšavu?
Však také následovalo soudní martyrium během něhož se to polští producenti (Pesa a Newag) silně podporovaní polskou vládou pokoušeli zvrátit.
No jo. Ale tady je vítěz nepoměrně levnější než Scheißewerke.
Původní cena 15T byla přes 60 milionů za jednu…(před kolika lety!)
Bateriemi vybavila například Škoda vozy do Turecka pro jiný účel. Některé části města měly problémy s trolejovým vedením ve staré zástavbě. Možná se dají tyto vozy PESA použít obdobně.
V Eskišehiru je trakční baterie i z důvodu nemožnosti zadrátování památkově chráněných částí města.