Nové mosty přes Ohři a záplavové území prošly zátěžovou zkouškou, vlaky se vrátí ve čtvrtek

Zátěžová zkouška mostu přes Ohři. Foto: Správa železnicZátěžová zkouška mostu přes Ohři. Foto: Správa železnic

Znovuotevření tratě umožní nasazení motorových vozů Stadler RS1 z Postoloprt až do České Lípy.

Společnosti Edikt a OK-BE finišují s opravami tratě 114 v úseku z Loun do Libochovic. Provoz je zde zastaven od 15. června, vlaky by měly jezdit opět od čtvrtka 23. září.

Důvodem výluky byla výměna mostů přes Ohři a její zátopové území. Správa železnic k zakázce za 182 milionů korun přistoupila jen rok a půl poté, co trať prošla rozsáhlou revitalizací. Na mosty ale tehdy nedošlo.

Správa železnic již na twitteru oznámila, že mosty prošly v týdnu zátěžovou zkouškou. Původní mosty byly ve špatném stavu, proto Správa železnic rozhodla o jejich výměně. Nové mosty jsou oproti stávajícím navrženy s průběžným kolejovým ložem, které umožní zřídit bezstykovou kolej.

Od 15. června jezdí místo vlaků v úseku Louny – Libochovice autobusy, Ústecký kraj se rozhodl k netradičnímu řešení v náhradní autobusové dopravě. Aby zamezil prodloužení jízdních dob při cestě po silnici, nahrazuje každý vlak dvěma autobusy s různými trasami. Jedna trasa obslouží obce na pravém břehu Ohře a jde o zastávkové autobusy. Současně vyjede i druhá, „rychlíková“ linka, která jede po levé straně Ohře a obslouží pouze Koštice.

Díky otevření tratě začnou České dráhy nasazovat motorové vozy Stadler RS1, které loni zakoupily v Německu, na celou trasu linky U11 z Postoloprt až do České Lípy.

Zátěžová zkouška mostu přes inundační území Ohře. Foto: Správa železnicZátěžová zkouška mostu přes Ohři. Foto: Správa železnicZátěžová zkouška mostu přes inundační území Ohře. Foto: Správa železnicZátěžová zkouška mostu přes Ohři. Foto: Správa železnic
Tagy Edikt OK-BE Správa železnic Trať 114 Lovosice - Louny U11 Postoloprty - Česká Lípa
18 komentářů