dkv-spojujeme

Rok a půl po revitalizaci opět výluky. Správa železnic na tři měsíce uzavře trať na Lounsku

Trať z Loun do Libochovic po revitalizaci. Foto: Strabag RailTrať z Loun do Libochovic po revitalizaci. Foto: Strabag Rail

Podle Správy železnic nešlo udělat výměnu mostů zároveň s velkou rekonstrukcí celé tratě.

Cestující na železniční trati z Libochovic do Loun čeká od 15. června přes tři měsíce trvající výluka. Dojde k ní rok a půl poté, co Správa železnic dokončila revitalizaci tratě za 1,2 miliardy korun, během které museli lidé rovněž jezdit několik měsíců náhradními autobusy.

O zahájení výluky informoval na svých stránkách Ústecký kraj. Potrvá až do 22. září. Důvodem je oprava mostů, na které během velké revitalizační akce nedošlo.

Ústecký kraj se rozhodl k netradičnímu řešení v náhradní autobusové dopravě, aby zamezil prodloužení jízdních dob při cestě po silnici v porovnání s vlakem. Princip spočívá ve dvojité náhradě každého vlaku. Jedna trasa obslouží obce na pravém břehu Ohře a půjde v podstatě o zastávkové autobusy. Současně vyjede i druhá, „rychlíková“ linka, která povede po levé straně Ohře a obslouží pouze Koštice.

Mapa náhradní autobusové dopravy při výluce Louny - Libochovice. Foto: Ústecký kraj

Mapa náhradní autobusové dopravy při výluce Louny – Libochovice. Foto: Ústecký kraj

Kraj současně upozornil, že výluka zasáhne i do autobusové linky 705, která bude nahrazena „pomalou“ trasou náhradní autobusové dopravy za vlaky. Pro linku 705 bude v úseku Slavětín – Peruc, Telce platit zvláštní výlukový jízdní řád, který bude uzpůsoben příjezdům NAD do Slavětína pro zajištění přestupu mezi NAD a linkou 705.

Kompletní výměna mostu kvůli špatnému stavu

Důvodem výluky je výměna mostů přes Ohři a zátopové území na trati. Zakázku za 182 milionů korun již loni získaly společnosti Edikt a OK-BE. Proč se neudělala oprava mostů najednou s revitalizací celé tratě?

Podle mluvčí Správy železnic byl takový původní plán. „V rámci zpracování projektu jsme na základě detailní diagnostiky zjistili mnohem horší stav stávajících nosných konstrukcí a muselo být rozhodnuto o jejich výměně. Vyprojektování a projednání nových mostů by způsobilo zásadní zpoždění celé revitalizace, a proto se rozhodlo, že se oba mosty postaví později v samostatné stavbě,“ řekla Friebová.

Nové mosty jsou oproti stávajícím navrženy s průběžným kolejovým ložem, které umožní zřídit bezstykovou kolej. Detailně je stavba popsána v informačním letáku Správy železnic.

Tagy Doprava Ústeckého kraje Správa železnic Top Trať 114 Lovosice - Louny U11 Ústecký kraj
86 komentářů