Nové Město a Vinohrady propojí nová lávka přes Bělehradskou ulici
Lávka přes Bělehradskou ulici. Autor: Petr Tej
O novou lávku, která naváže na světelnou křižovatku ulic Wenzigova a Legerova, dlouhodobě usiluje především městská část Praha 2.
Co je to v tom modelu za tramvaje? Budapešťský T5C5?
Asi nějaké bateriové, když zvládnou jezdit i se staženými pantografy… 🙂
A nejen to. Obě jedou ve směru na Tylovo náměstí. S opačným směrem se v projektu lávky zřejmě nepočítá.
V náhledu jsem myslel, že tam někdo odstavil Wapky.
Několikrát jsem se tam při šocení po pár desítkách minut motal, ale NIKDY jsem tam neviděl nikoho jiného, který by po jedněch schodech slezl a druhých vylezl. Zase cyklolobby vysává veřejné peníze na úkor akcí pro podstatnější část občanů…
No právě kvůli těm schodům tam a zpět se tomu místu lidi vyhýbají. A je to hlavně pro pěší, pro cyklisty to bude spíš doplňkové spojení, i když hodně chybějící.
No právě. Když tam není přechod tak při tamním provozu raději jinudy i když se to tu tak pěkně nabízí.
Přechod pro chodce už teď je jak mezi těmi schodišti, tak o něco výš, kde je křižovatka s Koubkovou, Bruselskou a Šafaříkovou.
Aha, tak to je pozitivní.
Což ovšem pochopitelně neřeší nijak úžasně nejen situaci cyklistů, ale ani třeba lidí s kočárky a konec konců ani starších osob, kterým se po schodech chodí špatně.
Neházejte to prosím na nějakou cyklolobby. Zrovna Praha 2 dělá pro cyklisty takřka úplné prd. Tady asi nějaká firma získá zajímavou stavební zakázku (taky co na tom proboha chtějí stavět rok?). Jak moc ta firma bude spřátelená s někým z radnice bude asi také docela zajímavé. A cyklisty v tom zmiňují, že je to populární téma… Fakt ale je, že když se na kole dostanete někam do té Wenzigovy ulice – třeba přijedete přes Folimanku nebo po Nuselském mostě – tak se dál na Vinohrady legálně dostanete jedině tak po magistrále, takže té cyklodopravě a cyklistům to fakt může pomoci… Číst vice »
Praha 2 naopak proti cyklodopravě dost bojuje. Jenže teď se naskytla šance z peněz z městské kapitoly cyklodoprava postavit lávku, kterou lidem slibují dvacet let a doteď ji nebyli schopni sami postavit.
Praha 2 a potažmo město by se spíš mělo starat o vykoupení/vyvlastnění a opravu nádraží Vyšehrad než kvůli několika schodům využívaných jen místními stavět lávku za 30 milionů.
30 milionů stojí tři týdny provozu tunelu Blanka…
„využívaných jen místními“
A to nějak snižuje účelnost věci?
Budovu prodala italským spekulantům radnice vedená ODS, proč by ji teď měla radnice vedená ODS odkupovat zpět?
Fajn, co by na tom Vyšehradě mělo vzniknout, informační centrum?
Na těch vizualizacích to vypadá, jako by tam měli vybourat všechny domy a postavit místo nich nějaké moderní příšernosti.
Taky jsem si podle obrázku říkal, že to musí být vedle nějakého nákupního centra.
Tak to už tam Klára Issová Ivanu Trojanovi kytičku neprodá… (film Ve stínu)
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4331217&y=50.0706936&z=18&pano=1&source=stre&id=122782&pid=70132611&yaw=1.342&fov=1.257&pitch=0.002
Dobrý nápad ta lávka! Po překliknutí na mapě jsou tam i pohledy shora.
A na provedení UHPC jsem zvědav – prý má mít životnost až 200 let. Tak to snad neskončí jako mnohé mosty ze 70. a 80. let minulého století, které se teď kvapně nahrazují.