Nové lokomotivy pro PKP Intercity dodá Newag, mají jezdit i v Česku
Vizualizace nové lokomotivy na 200 km/h pro PKP Intercity. Foto: Newag
Lokomotivy plánuje státní dopravce nasadit na dálkové trasy i do sousedních zemí.
DOTAZ:maximálka 160 kmh vs. 200 kmh… rychlejší lokomativa = silnější lokomotiva (která utáhne delší vlak)? Chtěl jsem se zeptat jaký má význam rychlejší lokomotiva? Rychlejší než 160kmh? Např. z Ostavy do Břeclavi jezdí přímý vlak (NighJet,který nemá žádnou zastávku) a ujede 184 km zhruba za 105 minut = maximálka 175 kmh (v reálu na některých částech linky asi jede o něco víc) Jde mi o to, jestli platí, když lokomotiva s maximálkou 200 kmh má výhodu proti lokotce s maximálkou 160 kmh… Tj jestli ta lokotka s vyšší maximákou zvládá: – rychlou jízdu blížící se teoretické maximálce 200 kmh s… Číst vice »
Rozdíl nemusí být žádný. Když porovnám trakční charakteristiku Vectron 160 ku 200 a nebo třeba 109e ku 109e2 tak jsou zcela bez vyjímky totožné. (Nejlepší vodítko je bod rychlosti trvalého výkonu.) Takže ten samý převod, ten samý výkon, tatáž tažná síla. Jedná se tedy jen a pouze o sw omezení parametrů vozidla. Důvod bych asi nejspíš hledal víceméně obchodní…
(Nemíchat do toho smartron který má rozdílný pohon (skupinový vs individuální) a i jiné trakční motory.)
Děkuji.
Nevíte náhodou jak v němčině/angličtině/francouzštině zní to ustálené sousloví: bod rychlosti trvalého výkonu ?
Díky.
Říká se tomu jednoduše „trvalá rychlost“, „continuous speed“.
Je to (nejnižší) rychlost, při které může lokomotiva dodávat trvalý výkon.
Děkuji.
Nechceš se radši vrátit na první stupeň ZŠ? Trochu ti nevychází ta maximální rychlost…
Nerozumím Vám… četl jste to celé? RGJ má zhruba 300 vagonků. Z toho cca 3/4 jsou s maximálkou 200 kmh (ze zbývající 1/4 tvoří naprostou většinu dvoupatrové s maximálkou 140 kmh z DW Bautzen nebo dlouhodobě odstavené vagonky od dopravce SNCB). Současně RGJ tvrdí, že jej drtí vysoké mzdy. A i z těchto důvodů se snaží aby jeden odborník (řidič) měl uplatnění pro vyšší počet vagonků ve vlaku (např. 10). Dále víme, že RGJ kupuje TRAXXy s maximálkou 200 kmh (tj. nikoliv lokotky s maximálkou 230 kmh). A dále jsme byli informováni, že RGJ aktuálně (letos či v příštích cca… Číst vice »
Vagónky, lokotka… Že vy si tohle všechno zkoušíte na modelové železnici? 😇😁
Ne, a asi Vás překvapím = nikdy jsme doma vláčky neměli (jako malý bych je asi ocenil, teď vůbec).
184 km za 105 minut je průměrná rychlost 105 km/h. Vy si myslíte, že hodina má 100 minut?
A jo, stydím se až za ušima… Jsem trouba.
Kurňa, jaktože ten NightJet je tak pomalý, když nikde nestaví a nepotká skoro žádné pasažérské vlaky?
Přizpůsobuje rychlost nákladním vlakům které jedou v noci?
No, noční vlaky mají často poměrně volné jízdní doby, EC Polsko – Vídeň ujedou stejnou trasu jen o 6 minut pomaleji, i když mají 6 zastavení navíc.
Ale hlavně se podívejte například na OpenRailwayMap, na trati Ostrava – Přerov – Břeclav (ani jinde v ČR) není nikde více než 160 km/h a na řadě úseků je i podstatně méně. První úseky na vyšší rychlost by snad měly být po roce 2025 Sudoměřice – Votice a Planá nad Lužnicí – Soběslav.
Já myslel, že noční vlak má strategii, že a) jede na max mezi úvodními zastávkami, kde nabírá cestující. b) Cestující se mezitím nachystají do hajan, lehnou a někteří usnou… Zhruba uprostřed vlak zastaví, aby zabrali i ti kterým usínání dělá problém… Takhle si vlak (hotel na kolejích) postojí, třeba v Bohumíně A v té fázi proto dopravce nestojí o nástup dalších cestujících neboť by přobudili ty spící. c) a kolem 3 hodiny se vyjede, lokotka to rozbalí naplno, aby cestující se pozvolna probouzeli a chystali se na snídani, hygienu… d) Tj. já chápal, že během jednotlivých fází noci, lokotka využije… Číst vice »
Jste troll?
Vypadá to tak.
Ne, proč?
Můj zájem směřuje k zodopovězení: zůstane zhruba stejný rozsah služeb, které RGJ nabízí v dálkové železniční dopravě cestujícím v ČR?
Spíš ne, mám pocit.
Do určité míry se nabídka RGJ „smrskne“ resp. „přestěhuje“
A protože budoucí plány LEO nejsou příliš jisté, tak zůstane konkurence mezi dopravci v dálkové železniční dopravě v ČR?
I slepý si všimnul do jaké míry se i vlivem konkurence v Českých drahách začali líp chovat k cestujícím, na spoustě dálkových linek (nemluvím o nákupu nové či modernizované techniky, mluvím o chování vůči cestujícím = „náš zákazník, náš pán“).
Protože trollíte docela obstojně. Skáčete z tématu na téma (tažná síla lokomotiv, spací vlak, kvalita služeb RJ…), a upřímně, vaše názory jsou jak ze základní školy, a výrazivo taktéž. Zkuste se zamyslet třeba nad vaší „strategií nočního vlaku“ – pokud bude vlak někde stát 3 hodiny, tak moc daleko nedojede a málokoho osloví na spaní v nepohodlné posteli, když by tu cestu zvládl v režimu „ráno tam a večer zpátky“. Spát ve vlaku má význam jen v případě, že během spánku vás to odveze tak daleko, že na otočku nebo bez ztráty velké části dne se to zvládnout nedá. Z… Číst vice »
Já popsal reálný příklad toho jak jsem cestoval např.
Metropol ( z Bratislavy směr do Prahy). V Brně tento vlak:
Příjezd kolem 1:00, odjezd před 3:00.
Vaše úvahy jsou od skutečnosti hodně vzdálené… > která utáhne delší vlak Co utáhne delší vlak, čmelák s maximálkou 90 km/h a trakčním výkonem okolo 800 kW, nebo krysa s maximálkou 160 km/h a výkonem 4000 kW? >jaký má význam rychlejší lokomotiva Že smí jet rychleji. >a ujede 184 km zhruba za 105 minut = maximálka 175 kmh (v reálu na některých částech linky asi jede o něco víc) Průměr 105 km/h, maximálka 160 km/h, „o něco víc“ URČITĚ NE. Max. rychlost na síti SŽ je 160 km/h. >zejm. aby aby zvládala převodovka, pletu se? Pletete. Pokud si pod „převodovkou“… Číst vice »
Díky, někdy přes týden na to mrknu.
k poslednímu odstavci – Prima, kde se to dá nastudovat. Ideálně ve formě „for dummies“. Němčina či angličtina není problém (odborné názvosloví si troufám najít).
Kdyby to bylo v nějaké názorné formě, např. polopaticky na YT (až prckové dospějí do věku půlky ZŠ), tak bych byl jen rád, že za několik let to s nimi budu probírat, budou-li mít zájem o pochopení principů.
No vida, zase trollíte.
Kde se to dá nastudovat? Co zkusit strýčka Googla a tetičku Wiki? Zadejte si heslo „elektrická lokomotiva“ a jako vyšší dívčí zkuste třeba „přenos momentu trakční motor náprava“.
Pravda, můžete narazit na „experty“, které vydávají své dojmy jako fakta (třeba jsem se dočetl, že jedna kabina dvojsystémové lokomotivy je určena pro řízení na jednom systému a druhá pro druhý systém), ale to už je riziko internetu.
Dost hezké vysvětlující články byly na vlaky.net, ale po překopání stránek nevím, jestli jsou ještě dostupné.
Díky za tip…
jde-li Váš o minulou verzi nějakých webovek, tak zkuste např. archive (tecka) org
Polské Newag i Pesa dobré moderní jednotky,co jezdí 160-230km bohužel u nás málo,povedené jsou Impuls,Elf Dart a další,třeba budou někdy jezdit Warszawa-Praga,nebo Wroclaw-Praga.Regiojet bude nakupovat Polské jednotky Elf II
10 lokomotiv – to připomíná nesmyslné počty 7 RJ a Pendolin …
Vzhledem k určení na vozbu IC přes hranice, je 10 ks asi dostačující. Navíc podle webu Rynek Kolejowy je opce na dalších 5. A celá zakázka je financovaná z vlastního fondu. Dříve dodaných 20 ks ve verzi 160 km/h jezdí vnitrostátně.
A kdo s tím přes tu hranici (za Bohumín do vnitra) asi tak bude jezdit? Samotné PKP? ČD? To asi těžko. Vzpomeňte, kolik keců bylo okolo zajíždění jejich Pendolína do Prahy nebo Vídně.
IC Varšava – Vídeň, Budapešť, Berlín, vozí PKP….Jen Prahu má ČD.
Polské lokomotivy nebrat!
Mohu se zeptat ,asi jste odborník na polské lokomotivy,z jakého důvodu je nebrat?,děkuji za odbornou odpověď.
Taky by mě to zajímalo ale dotaz byl asi jen slint od píva, když ostatní šli čůrat a autor zrovna neměl co by… 😆
Já bych i věděl… Jsou to nedodělané a velmi špatné kopie moderních lokomotiv, měl jsem tu „čest“ jet s Gammou od Pesy a Dragonem od NEWAGu, obojí dost katastrofa. Sice to jede, ale řízení je totálně neodladěné, takže když dáš jízdní páku na Gammě do nuly, bude pořád zrychlovat. Pulty i kabina u obou lokomotiv je prostě jak nějaký divný traktor, no fakt bída…
To zrychlování při výběhu je nějaká populární polská finta neboť to dělají i ty regiošarky … není výběh jako výběh 🙂
Vyberko na ČD lokomotivy. Ticho po pěšině. Neví někdo nějaké zprávy.
To že tady neni online reportáž znamena ze se nic neděje?
Já jsem nepsal ze se noc neděje. Jen jsem. Vznesl dotaz zda není někdo informovaný jak vyberko pokračuje. To je cele.
„schválení pro provoz v Německu“
hahaha. Tak to hodně štěstí.. xD
Třeba si vůči Polákům nedovolí to co vůči Škodovce. Polsko je velká zem.
viz. třeba program „Eurotank“ do kterého Polsko nebylo přizváno i když o to žádalo a i když mají v plánu nakoupit tolik tanků jako Francie a Německo dohromady.
Když zůstaneme u železnice, tak Pesa Link je taky dobrý příklad. To se táhlo taky pěkně dlouho. Poláci měli ale štěstí, že je to „jen“ motorák na 120km/h.
A jaké technologie mohli Poláci konkrétně nabídnout? Žádné, ale chtěli by přenos těch německých a francouzských do Polska a ještě by v tom projektu chtěli mít hlavní slovo.
Dohodnout se na čemkoliv s Poláky je krajně obtížné, viz naše aktuální problémy. Ostatně teď nám vyhrožují, že odstaví naše firmy z veřejných zakázek v PL (taková uražená pomsta). Takže se může lehce stát, že nejen německá schvalovačka může trvat dlouho 😉
Polsko nenabízelo technologie, ale zejména finanční zdroje. Jak už jsem říkal. Oni těch tanků potřebují stejně jako FR + GE dohromady, takže říkat, že Poláci neměli tomu programu nic co nabídnout mi přijde scestné. Právě naopak. Bez peněz Polska ten program bude mít docela určitě finanční problémy. A když Poláci v tom programu hráli takhle důležitou roli, tak se nelze čemu divit, že chtěli aby se vyrábělo i u nich. Nakonec to dopadlo úplně jinak a Polko zakoupilo M2A z USA, což jsou docela nevhodné tanky pro Polsko(jsou navrženy ve „freedom units“ namísto metrické soustavy, nežerou diesel, ale plyn atd.… Číst vice »
Peněz mají Francouzi a Němci dost. Vzhledem k tomu, že nový Eurotank bude stát sám o sobě min. 10 mil. EUR (bez dalšího), tak by jich nekoupili víc než těch Abramsů, spíš ještě měně. Polsko je stále relativně chudá země. Navíc ten tank bude k dispozicí nejdříve okolo roku 2035, spíše později. Což je pro Poláky pozdě, navíc je to motivováno politicky. Prostě si kupují pozornost USA. Jak říkají moji polští kolegové, „Polák je Rus, který se domnívá, že je Francouz “ Takže dohoda je krajně obtížná, zvláště se současnou garniturou, která vyvolává neustále konflikty prakticky se všemi. Turow je… Číst vice »
„Peněz mají Francouzi a Němci dost“. Máte na mysli tu předluženou Francii a ekonomicky ještě před 2 lety málem stagnující Německo, kde podpora armády není tak velká jako v Polsku, které dává víc jak 2% na obranu. To já mám tedy odlišný názor. Program Eurotanku by ještě jednoho silného hráče potřeboval. A tímto silným hráčem Polsko JE! + To, že Poláci koupili těch Abramsů jen 250 neznamená, že v budoucnu nedojde na další objednávky. To zásadní už je ale rozhodnuté a výsledkem je, že cestu pro Polko kupředu představuje americká technika. Jasně, že si Polsko kupuje pozornost USA. A co… Číst vice »
Myslím dvě největší ekonomiky v EU, speciálně tu německou. Ti když budou chtít, tak si ten tank postaví sami. Jinak k tomu dluhu, víte kdy mělo naposledy Polsko vyrovnaný rozpočet? A kdy SRN? Polské HDP na hlavu je o 30% nižší než naše, tolik k síle Polska. Ten projekt bude obtížný už takhle, francouzská a německá tanková škola se liší, skloubit to bude chtít velkou diplomacii a ochotu ke kompromisům, to se dělá ve dvou snadněji něž ve třech. Ti co něco vědí o peripetiích EF 2000 mi dají za pravdu. Proto ostatně odmítli i Itálii, která má na rozdíl… Číst vice »
Vidíte to. Tady se asi neshodneme. Uvidíme jak to dopadne.
Oni to asi postupně dokončí, ale bude to opředeno velkými problémy a i problémy typu „lack of commitment“
Čím jsem si ale naprosto jist je, že Poláci(=tedy země, která kvůli své geografii potřebuje tanků s přehledem nejvíce z celé EU) to nekoupí. Oni už si cestu vybrali. Zatahovat do svého mixu další typ tanku by pro ně už jenom z praktického hlediska bylo šílenství.
Uvidíme, M1A3 je řešení max. na 20 let. V tu dobu budou T72 a jejich různé variace, které tvoří stále hlavní část výzbroje zcela nepoužitelné a nevěřím, že by se vzhledem k ceně nových tanků nahrazovaly kus za kus. A ani Leopard 2PL není úplně hitparáda. Takže stejně budou v době uvedení eurotanku na trh potřebovat nové tanky a zatím to vypadá, že na trhu v tu dobu bude právě jen ten eurotank. A sám uznáváte, že ten vývoj bude složitý a teď si představte, že v tom máte Poláky, kteří technologicky nemají co říct, ale do všeho budou mluvit,… Číst vice »
Jaký plyn?
Americké tanky Abrams jsou namísto Dieselu poháněny plynovou turbínou.
Ale spalují benzín, naftu, petrolej …
Ano, ale plynová turbina je odvozená od spalování plyné směsi. V tomto případě je to aerosol = palivo a vzduch. A palivo u toho multipalivého motoru je nafta, benzín, petrolej. Takže furt se tam tankuje nafta….
Svět nepotřebuje dálkové lokomotivy schopné přejet půl Evropy. Svět potřebuje manipuláky se třema na zapadlých lokálkách, nahrazující průmyslový vodovod řadou cisteren. A nadávat na automobilismus a kamiony na D1.
Naštěstí se už schvaluje u ERA skrz OSS. 😉
…jen technická – a komu asi tak myslíte, že to ta slavná ERA přepošle na posouzení a vyjádření? Nemyslíte si snad, že EBA v seznamu adresátů nebude, že ne? 🙂
V každém případě mají k dispozici Siemens EU44 Husarz, které IC do Němec tahají.
Nekasal se tu někdo v diskusích, že to vyhrála schadewerk ?
A s čím jako konkrétně ? Myslíte s nějakou POWERPOINT-ovou prezentací ?:-))))
Vzhledem k tomu, že se ani nepřihlásili, tak těžko. Ale proč si nekopnout, že?
Jinak se hlásí do PL tendru na push-pull soupravy.
S tímhle si to autor příspěvku zřejmě spletl.
PKP má výběrko na push-pull patra s lokomotivou a to vše na 200km/h. Tuším snad 90 souprav.
Jen tak z doslechu. Škodovka se prý do tohoto tendru přihlásila.
Sama, bez Siemense či kohokoliv jiného v konsorciu.
Takže pokud je toto pravda, tak s čím hodlá do tak masivní zakázky jít? Je to jen drb nebo bude překvápko?
Lokomotiva, jakou svět neviděl!
Tak 6 patrových souprav s lokomotivou a řídícím vozem od Škody začalo jezdit u DB.Tak s takovou soupravou se možná přihlásili i na výběrko do Polska.
Už žádná výměna lolomotiv v Bohumíně?
Jednu dobu jezdily polské EU44 až do Břeclavi resp. do Prahy. Takže zas taková novinka by to nebyla.