Nová trať Sudoměřice – Votice se otevře v červnu po tříměsíční výluce
Pohled na zastávku Střezimíř a portál tunelu Mezno (léto 2021). Pramen: Správa železnic
Od srpnového zavedení dvojkolejného zkušebního provozu bude umožněna jízda rychlostí až 160 km/h.
Takže pochod Praha – Prčice se příští rok v obvyklém termínu (třetí sobota v květnu) opět neuskuteční, protože bez vlaků to zorganizovat zřejmě nejde.
Těm kdo pochybují o smyslu osobní dopravy mezi Benešovem a Táborem, doporučuji cestu os 8257. Měl jsem možnost tento vlak několikrát použít. A mohu říci, že v Chotovinách byla obsazenost mezi 120 až 150 %.
To se srovná, s oddálením některých zastávek obcím. 🙂
Další kousek bude hotov. Jen houšť.
Podle mě bylo preprojektovani modernizace tratě 220 na Vk= 200 Km/H úplně zbytečně vyhazování peněz. Ale tak nějak to koresponduje s koloritem posledních let. Klopidla tam jezdit nebudou a ty, co jezdí jinde časem doziji a bude z toho jednou exponát a la Slovenska strela..
Já to chápu jako pokusného králíka jak se naučit projektovat něco rychlejšího než Vmax160 , a taky trochu marketing ve stylu” sleva až 70% “ , co na tom že ve slevě v této sazbě jsou akorát tričko a ponožky .
Kdysi dávno jsem jel na Jawě 350 na Šumavu. Nad Sudoměřicemi jsem zastavil na okraji lesa k odpočinku. Dodnes vzpomínám jak nedaleko mne z lesa vyjela parní lokomotiva a za ní se z lesa vyvalil velký oblak kouře. Romantika, která se již nezopakuje.
To ne no…
On to ani půlnočně modrý „Vectron“ s panoramatickými vozy téže barvy nespraví. Už tím, že byl jel 160- 250 km/h
Vectron, co pojede 250 km/h?
Dneska večer tam jeden Vectron jel, ale jen dvoustovkovej… 🙂
Bude snad brzy 230, prý to potřebují k soupravam
Můj táta jel na Šumavu z jižní Moravy na Pionýrovi.
A kdy na tuto trať ministerstvo dopravy objedná u dopravců klopidla, které parametry na plno využijí?
Ano bude to jediná trať v ČR (zřejmě se upraví i další úseky na 200) kde by to využití mělo a logicky i ČD by se mohlo blýsknout přesunutím aspoň jedné soupravy pendolina nastálo sem na jih.
Stačilo by prodloužit některý spoj Ostrava – Praha směrem na jih. Obávám se, že na spoji jenom čistě do Budějovic by si pinďa na sebe nevydělal.
i to by byla alternativa
Když by to bylo pod objednávkou ministerstva dopravy, tak by si vydělal. Jen se tu psalo, že ministerstvo tu 200 dělá jen na marketing a jinak plánuje objednávat klasické soupravy.
A dopadne to jako nasazení pendolin na Plzeň, kde mají IC stejné jízdní doby jako Ex, aby byl dodržen takt. Jedna souprava není řešení, chce to převzít nějaké linky v taktu kompletně.
Neobjedná, klopidla jsou mrtvá. Je to přežitý koncept, slepá vývojová ulička.
Leda že by vyrobili naklápěcí 810 😀
A pak je nasadili do Rakovníka…
Když je to přežitý, tak proč na ně stavíme tratě? Smysl klopidla budou mít tak dlouho, jak dlouho na ně budeme budovat tratě.
Tratě se na ně budují tak, že se tam za tisícovku postaví rychlostník?
A hned lze jezdit o 30km/h rychleji na 20 kilometrovém úseku a další úseky budou podobné.
O 30 km/h rychleji pouze, že ta rychlost nepřevyšuje 130 km/h a i t neplatí vždy. Kolik by to do těch Budějovic pak udělalo? 5 minut?
Klopidla už nikdo objednávat ani vyrábět nebude. Ale mohla by tam dosluhovat ta stávající, jako tam kdysi dosluhovaly Albatrosy.
Vždy je to otázka ceny.
Zrovna v Heřmaničkách jsem včera byl.
Ten krásný „historický“ přejezd vypadá, jako by se v době jeho zařízení připravovalo zdvojkolejnění v původní stopě.
(viz https://mapy.cz/s/dazesarotu)
Příprav na zdvoukolejnění v původní stopě tam bylo více.
Máte pravdu. Za 1.republiky se připravovalo zdvojkolejnění,dokonce byl už navezen i materiál až po Votice, ale přišla krize a pak okupace a bylo potřeba stavět tratě na východě. A po válce nemlich to samé,akorát ne už pro přepravu a zásobování Wermachtu,ale pro vývoz do SSSR.
a škoda jen že nespojili tehdy Sedlčanskou trať s Příbramí
A to by dnes vozilo přesně co?
https://seznam.cd.cz/zeleznicar/historie/neuskutecneny-projekt-trati-na-pribramsku/-19038/24,0,,/
Nějak to nefungovalo, přes bitly to jede líp: https://bit.ly/3uEfSMF
Je to zajímavý článek, ale třeba já z něj čtu, že se tato trasa nevyplatila ani ve zlatém věku železnic XIX. století, že komunistům šlo o nákladní dopravu (asi primárně vojenského materiálu pro WW3).
K čemu by tato trať pustinou sloužila dnes ale jasné není – možná k diskusím jestli to zavřít nebo nezavřít.
Přesně to samé, co se vozí mezi Táborem a Pískem, tj. velké NIC.
Dle mapy SŽ už je dokončení NemaŠe naplánováno až na 2031.
Jaká bude změna cestovní doby pro rychlíky a expresy?
Pro klasiku loko + vozy žádná, pro Pendolino 1 minuta, pro elektrickou jednotku pro V = 200 km/h myslím 0,5 minuty.
Zkrácení, zrychlení a odpadnutí křižování, žádné zkrácení jízdní doby? 😀
Určitě – jen současné křižování v Heřmaničkách přidává tak 5-10 minut jednomu z vlaků.
Z 80 na 160 km/h a žádné zkrácení? No možná bude až od změny grafikonu, ale nějaké zrychlení tam snad bude.
Můj komentář byl k variantě všechno na V = 160 km/h a pak V = 200/180-175/170 km/h a tam je to u této stavby nevýznamné. Jinak samozřejmě rozdíl 80 a 200/180-175/170 km/h tam je:-))))))
V současnosti mohou vlaky po úseku jet maximální rychlostí 100 km/h, což může trvat až 29 minut. Projekt zpočátku zvýší rychlost na 160 km/h a v pozdější fázi na 200 km/h (jakmile bude na koridoru zaveden systém ERTMS) a zkrátí čas na 13 minut. Trať je v současnosti dlouhá 19,9 km, ale bude přeložena a zkrácena o 2,89 km a stará trať bude demontována.
až o 16 minut
https://ec.europa.eu/regional_policy/cs/projects/Czechia/czechia-s-sudomerice-votice-railway-line-to-be-modernised
Co je to za ptákovinu? na současné trati Pha HL.N.-BN se zkrátilajízda u rychlíku z 1hod. na 40min.a u osobáku z1h15min. na 1hod.! A to bylo na dvoukolejce kde se nečekalo na křižování! Na tomhle úseku se čeká v Sudoměřicích,Střezimíři, Ješeticích a Heřmaničkách.Takže po zprovoznění s novým grafikonem(pokud jeho autor není úplný blb nebo sabotér-i takoví jsou,viz návanosti přípojů,kdy lokálka odjíždí 5min.před příjezdem rychlíku)bych vzhledem ke stejné vzdálenosti čekal i minimálně stejnou časovou úsporu!
myslíte tím -5 min odjezdy lokálky do Sedlčan z Olbramovic?
„A to bylo na dvoukolejce kde se nečekalo na křižování!“
Jezdím tamtudy už desítky let a před optimalizací nebylo vlaku, aby někde nestál u vjezdu kvůli křižování. Někdy i pravidelně a to díky poloperonizaci. Samozřejmě krom nadvlaků typu Vindobona, Budvar apod.
Stará trať bude tímto zrušena, předpokládám? O něčem jako záloze se nepočítá?
Stará stopa několikrát úrovňově kříží tu novou, takže její zachování ani není možné.
Při vytížení této tratě, kolikrát za dekádu by se i ten potencionální objezd využil? Třikrát?
I to šotouškům s minimální představou o nákladech stačí!
Jak říkáme my judisté, nemusí pršet, stačí když kape. 🙂
Čeho zase záloha? Každej kus kolejí bude záloha nějakého nesmyslu?
Jen škoda toho hlubokého zářezu s kamenným mostem za stanicí Střezimíř, na tohle místo jsem se vždycky těšil.
Pokud vím,tak tak by tam snad měla být atrakce typu šlapací drezíny se zázemím ve zrušené stanici Střezimíř.
Jestliže z jednokolejky uděláte dvojkolejku, tak máte zálohu rovnou v podobě té dvojkolejky.
A k čemu asi tak?
Jenže na celém tom modernizovaném úseku jsou DOPRAVNÍ prasárny … Zatímco na tratích 010 / 011 či 170, 250 se dodělávají odbočky, aby se dlouhé mezistaniční prostorové oddíly rozdělily, tak na 220 se zlikvidovala stanice Bystřice u Benešova, výhybna Tomice, tudíž existuje mezistaniční úsek Benešov v Prahy – Olbramovice = 15 km … v případě vyloučení jedné koleje – pravidelná údržba, uváznutí vlaku, mimořádná událost vzniká špunt … názor, který jsem slyšel u tunelu ve Střezimíři (den volného přístupu na železniční dopravní cestu) – při rychlostí 160 se TO vyjezdí s minimálním zpožděním je „šílený“ … V Červeném Újezdu mají… Číst vice »
Tak provoz přes Českou Sibiř a přes Poříčany je i bude nesrovnatelný. Tady je zázrak, že vůbec ekonomicky vyšla takhle nákladná modernizace do malých a vzdálených Budějovic, tak buďme rádi za to.
Malých a vzdálených Budějovic? Na čem jedete proboha.
Poříčany – 450 vlaků za den, Sudoměřice 90 vlaků za den. Drobný rozdíl tam je.
No…ono se to bude nivelizovat…až to skončí:
Poříčany: max. 96 párů Os, 32 párů R, max. 16 párů Ex
Sudoměřice: 16 párů Os, 16 párů R, 8 párů Ex
Tak Budejovice jsou kousek za Prahou – neco malo přes 100 km a… je to vazne „prohlubeň“ sveta… velike zklamani..
100 km je Tabor, Budejovice jsou 170 km…
Budějovice nemají ani sto tisíc obyvatel, na Západě v takových městech někdy ani nestaví dálkové vlaky, tady se pro ně dělá celá nová trať.
Tak trať financuje EU z titulu severojižního tranzitního koridoru (nákladní doprava).
Pokud by tomu tak nebylo, šlo by to variantou Liberec (alias velký kulový).
A jaký přepravní proud tam přesně je? Z Prahy něco důležitého na Itálii? Z Evropského Sever u je nejlepší mimo nás, nebo z Polska na Břeclav, nebo ne?
odlehceni nakladu z I. koridoru. Naklady z Rumunska, Madarska na sever Nemecka nebudou muset vsechny pres pretizeny I. koridor, ale z Madarska pojedou okolo Vidne a pak Absdorf-Svarcenava-Velenice-Veseli nad Luznici
Na sever Německa by po první koridoru museli jet Brno-Břeclav.. Všechno mnohem rychlejší, než to táhnout sto kilometrů po jednokolejné lokálce, dělat tam z toho koridor se proto asi nikdy nevyplatí. Takže se ta trať dělá jen kvůli Budějovicím.
Velenice – Veseli se bude optimalizovat a dratizovat a trat v Rakousku se ma zabezpecit a ve stanicich upravit pro provoz nakladnich vlaku. To se jedna na vladni urovni.
A ta trat z Velenic k Vidni zas az tak parametry lokalky nema. Nezapomente, ze to obyla jedna z hlavni trati monarchie. Z Vidne do Plzne, Chebu.
No vidíte. A víte jaké to bude zrychlení, až např. R Praha – Klatovy vyjede ze Zdic, a nejbližší zastávka bude v Rokycanech?
Nebo když R Praha – Chomutov zastaví poprvé až v Hostivicích?
ČBud jsou 7 největší město ČR. Skoro stjeně velké jako Olomouc nebo Liberec, který však dodnes nemá normální železniční spojení se zbytekem světa 🙂 ba nemaj tam ani dráty.
tak ten provoz tam navysi i planovane tranzitni nakladni vlaky z Rakouska, z Velenic a Veseli nad Luznici. cast se jich tam presune prave pro pretizenost I. koridoru.
Malých a vzdálených, kterým se stavějí už dvě dálnice? 🙂 No možná „díky“ nim budou koleje na zrušení, kdo ví…
Dvojkolejná výhybna Tomice je nahrazena dvojkolejnou tratí se zastávkou, to snad tak moc nevadí, ne?
Po změně máte možnost křižovit kdekoliv mezi Obramovicemi a Benešovem, nejen ve výhybně Tomice.
Von myslí mimořádnosti přece…
Nicméně v průměrných 2 párech vlaků za hodinu se dá vyjezdit i to…
Os + R?
V Červeném Újezdu bude minimálně jeden pár spojek na 80, což je podle mě adekvátní současnému i budoucímu provozu – viz foto: https://www.k-report.net/discus/obrazky/09/42/1440942.jpg
Jako větší nedostatek vidím v Červeném Újezdu délku kolejí (650 m), ale chápu, že platné územko se už nikomu nechtělo měnit.
neví tu někdo o přípravě ČB – státní hranice? bude se s tím něco dělat? jinak za mě tyhle stavby super … svařovali jsme velkou estakádu a je znát pokrok….
ČB- státní hranice už „modernizací“ prošla, takže docela pochybuji.
sem tam se o tom mluví, bylo to i zde v nějském článku vloni. Otázkou je zdali byse rozhoupali i rakušáci, tam je terén mnohem horší i náklady.
Jsou úvahy pro novostavbu trati přes Český Krumlov s Vmax (tuším) 230 km/h. Zatím je to ale jen čára na mapě bez hlubší politické podpory, nicméně jsem myslím nedávno někde četl, že by i z Rakouska snaha něco takového vybudovat byla. I přes výrazné zrychlení je ale potřeba uvážit, kolik by ta trasa eventuelně přitáhla cestujících, protože jenom na to, aby si Pražáci (nic proti nim :)) mohli rychle jezdit do Alp, je to drahej špás.
přes krumlov novostavba na 230? tu čáru na mapě bych rád viděl. snad je tam i tunel pod lipnem.
To jsou úvahy poměrně letité a zároveň dávno pohřbené…
A tak to i zůstane, protože v rámci zrychlení trati Praha – ČB povede i přeložená trať přes Veselí n. L. 😀
A kdy budeme jezdit po Pravobřežce na 25 kV pod dohledem ETCS?
Popravím tošku mluvku správy železnic:
1. od konce června 2022 bude dvojkolejný provoz Sudoměřice – Červený Újezd a dále jednokolejný, od konce srpna už celé dvojkolejně.
2. výluka bude probíhat od 2.4 do 30.6.2022
A mužu se dívat??
Vsechny koridory se mely stavet minimalne takto a ceska zeleznice by dnes byla uplne jinde. Radsi snime jiz 25 let o vrt a dalsich xx? let budeme a trate nechavame ve vetsine v puvodni znacne nevyhovujici stope.
Česká železnice by dnes byla úplně v řiti, protože staré by se rozpadlo už před dvaceti lety a nové by se teprve teď pomalu začínalo stavět.
Nemusíme zas tak moc daleko
https://www.nku.gov.sk/aktuality/-/asset_publisher/9A3u/content/slovensko-vyrazne-zaostava-pri-modernizacii-narodnych-ci-europskych-zeleznicnych-koridorov
Jo, tak si prosím nakrestlete oblouk na 160 km/h v České Třebové, spočítejte si, kolik domů by šlo k zemi. A pak to zopakujte v Českém Brodě, Poříčanech.
když to nejde po zemi co takhle pod zemí…:-)
No tak by šly k zemi – pokud si to klíčová dopravni infrastruktura vyzaduje, neni nad cim otálet a uz vůbec ne se nad tim pozastavovat nebo dokonce podivovat!!!
Natož v takové zadnici světa…
Uvadite naprosto zamerne 2 pripady, kde nic asi delat nejde, jsou ale desitky jinych, kde neco delat slo, casto i dost podstatneho.
Slováci v Trenčíně vymlátili kus předměstí kvůli narovnání tratě ,
Městečko u nadrazi čeká 5 km tunel
Koukám, že ten tunel znám . Ano obložil jsem ho kamenem. Vypadá to celkem pěkně
Koukám na článek, ze je mi to povědome a ano ten tunel jsem oblozil kamenem a vypadá to dobre 🙈😀
Tak pánové, až vám na stanovišti přistane šutr z toho portálu, víte na koho se obrátit :))
Tak asi nejvíc mě pobavilo že NemaŠe začnou stavět v roce 2023. Sem jedinej, kdo si myslí že nás někdo lakuje?
Třeba je myšleno přesunutí zahrádkářské kolonie, nikoliv začátek stavby tělesa samotného… 🙂 jako že by někdo za rok a půl jen vykoupil pozemky se mi zdá nereálné a co jsem slyšel tak už teď se tam drzkuje. Maminky , Telcice a spol. zas budou na první straně…
Tam se drzkovalo už před 20 lety a kdybys to místo znal, tak by ses tomu ani nemohl divit.
Samozřejmě, že ne. Proto se už teď dělá GSM-R + ETCS přes Ševětín – Chotýčany – Zámostí. A připravuje se jejich dálkový ovládání. Z logiky věci si tedy nelze nemyslet, že stavba tunelů začne za ještě hodně dlouho. Jestli vůbec někdy…
Naprosto zbytečný zatáčky – když už se rozhodlo, že se do toho vrazí tolik peněz – měli to postavit rovně a ne takovouhle šílenou Lochnesku!!!!!
– promarněná příležitost
– vyhozený peníze – bude se to muset předělat
– pomalé koridorové jízdy – pouze AŽ 170 km/h – reálně míň
Vzhledem k tomu, že jde o trať pro smíšený provoz, je daleko lepší, když je to lochneska ve vodorovné rovině, než ve svislé rovině.
Zaprvé – žádné zatáčky tam nejsou, když už tak oblouky (směrové). Za druhé – ono to opravdu nejde tak, že si nakreslím od stolu přímku a postavím na ní novou trať. Vždy to musí alespoň trochu respektovat terén a taky osídlení, což vždy nějaké oblouky ve směrovém (mnohdy i výškovém) vedení způsobí.
tak znova – ta trať je jen mírně (kosmeticky) narovnaná a pořád má nesmyslně moc zatáček (oblouků) do každý bezvýznamný vsi – stejně jako původní trať z 19. století….
To není pravda, trať je narovnaná oproti té stávající hodně výrazně. A jak už jsem psal, ty oblouky nejsou nesmyslné, v takové oblasti jako je Voticko opravdu nemůžete udělat trať rovnou jak podle pravítka, prostě to nejde. To byste tam musel mít příliš vysoké mosty, více tunelů, musel byste zbourat nějaké vesnice a za to by vás nikdo nepochválil. Tohle není žádné Polabí nebo rovinaté Třeboňsko.
většina tunelů je tam jen pro krásu – nejdřív vyhloubili zářez a pak aby nebyl ten projekt zbytečně levnej – ta vytvořej skořepinovej tunel ze segmentů (zjednodušeně z panelů) a pak to zahrabou….
Já bych takhle nejradši zahrabal ještě více zářezů…
pravda, takový Nazdický ten si o to vyslověně říká, a u Mezna by se našel minimálně jeden adept.
tak předpokládám že se jim do těch nazdic nechtělo z toho důvodu, že by to za provozu šlo blbě. ale jo, to by byla velká paráda.
Prosím vás, podívejte se nejdřív na tu mapu a především na vrstevnice, ať tady neblábolíte nesmysly o „zbytečných“ tunelech. Chtěl bych vás vidět, jak to stavíte bez nich.
A jen pro vaši informaci, ty dva tunely jsou ražené, takže žádné vyhloubení zářezů se nekonalo.
Tak nějak.
Ale do Budějovic by to pak bylo jen 143 km…
https://mapy.cz/s/bufogucupu
Už jen to že tu trať zdvoukolejnili a zvýšili rychlost …je plus.tak.nejde to i kvůli pozemkům ..
a díval jste se na mapě i na původní trať když plácáte takové nesmysly. Oproti původní trati se jedná o výrazné narovnání… Ty oblouky by měly být stavěné v celé délce min. na 160 km/h pokud se nepletu, takže žádné pomalé jízdy zde nebudou
PetrN: Oproti původní trati se NEJEDNÁ o významější narovnání – jen o zkapacitnění na 2 koleje. O pomalé jízdy se jedná určitě – když na hlavnim koridoru v roce 2022 bude max rychlost AŽ 170 km/h na pár metrech někdy v budoucnu…
Všude v civilizovaném světě mají koridory na rychlost minmálně na na 300 km/h – většinou na 350 km/h…
A pro vaši informaci – jsou mimoevropské země kde už mají prototyp na vláček o rychlosti 600 km/h…
UŽ SE KONEČNĚ PROBERTE!!!! PROSÍM…
Proberte se vy, trať je narovnaná dost významně. S rychlostí 600 km/h tady argumentovat vážně nemůžete, uvědomte si, že jste v malé České republice a ne ve velké Číně nebo třeba Francii.
Vláček na 600 je opravdu fajn věc, jen jestli nebude trochu nepříjemné, že až se u nás na tu rychlost z Prahy rozjede, že se bude do Brna vracet od Bratislavy….
Vy se proberte, toto není VRTKa, toto je normální trať.
nojo těch 200 km/h si VRT je tam mírně čuchá 🙂
vy mě bavíte… vláček na 600km/h je zatím fakt jen prototyp a Japonsko vůbec hledá finance a přemýšlí jak vůbec obhájit ekonomickou návratnost takového brutálního projektu. A pozor, to se týká plánů na spojení aglomerace Tokya a kobe-Kjoto-Osaka, které mají dohromady přes 50 mil. obyvatel… K té vaší běžné rychlosti 300km/h, ukažte mi zemi, kde taková trať vede do oblasti s tak řídkým osídlením jako jsou Jižní Čechy.. Německé, Francouzské, Italské či Španělské VRT vedou do poněkud více osídlených oblastí.. Z Prahy na jih na ČB i výhledově je dostačující rychlost 160-200 km/h
Omyl pritelu – naopak Vy me bavite… Trn vlacek na 600 km/h je cinsky projekt a z logiky veci je pro body vzdalenejsi od sebe.. Co me ale obecne v tehle diskuzich nepřestava udivovat je ta zufala ceska malost a buranstvi, nedavani veci do kontextu doby, neznalost alespon sousednich zemi a povedomi jen do vzdalenosti sousedni vsi… velmi smutne..!!!
Když byste měl nějakou znalost sousedních zemí, tak byste věděl, že v Rakousku se to s vlaky nad 200 km/h moc nehrotí, Německo nemá a ještě hodně dlouho mít nebude žádnou skutečně VRT přeshraniční trať, Poláci, kteří mají mnohem větší vzdálenosti, velikosti měst i tratě postavené už v dost velké rovině, se nad 200 km/h taky nechystají, o Slovensku úplná škoda mluvit.
Kuty-Sturovo nemá být nahodou 200 Km/H?
To už mělo být před skoro deseti lety, těžko říct jak to nakonec bude, když to nejspíš i nakonec budou muset Slováci platit jen ze svého a dotace jim skončí.
Přesně tak, ještě že tu máme samozvané spasitele, kteří by do Budějovic poslali maglev, kterým by jezdilo 500 lidí denně.
Jinak Vmax v Rakousku asi znáte, Bavorsko je železniční skanzen srovnatelný s námi s kouskem VRT.
Tam kde se jezdí i těch 300km/h, se většinou nestaví v městech o velikosti ani ne sto tisícových Budějic, zatímco tady se pro ně v částech staví v nová trať, ty šašku.
Jestli tam je něco zbytečné, jsou to ty zastávky v pustině, které si vyžádaly obce. Jsem zvědav, jak dlouho jim tam kraje budou objednávat osobáky a kolik lidí je bude využívat.
Zastávky tam zbytečné nejsou, jen by to chtělo na osobáky nějaká vozidla adekvátní infrastruktuře. Regionovou na koridoru 80 km/h nikdo chtít jezdit nebude.
No obce tam přílíš velké nejsou, takže ikdyž tam bude jezdit něco dynamičtějšího a rychlejšího, tak se obávám, že tam stále bude jezdit hodně málo lidí. Kapacitně je to tam (pokud chceme aby to bylo elektrické) maximálně tak na 363/362 + sysel.
No, některé obce sice moc velké nejsou, ale trať vede přímo směrem na spádová území (Benešov, Tábor, Praha), takže zbytečné ty osobáky nejsou. Dvoučlánkový panter by byl na tento výkon ideální.
Na to vožení vzduchu by stačil RegioShutl, případně až potom nějakou elektriku, jestli tam skutečně budou nějaké větší počty cestujících. Pravda ale, že jedno podlažní elektriky v sedlových časech na Prahu z přilehlých okresních měst by se hodily, jen nevím jak z dotací pořízené jednotky mohly jezdit přes 3 kraje..
Přes 3 kraje jezdí Sharky KV kraje(Teplice-Cheb-Plzeň).
Pokud by to byly regioshuttly v elektrické podobě, tak proč ne. Tak nějak nevím, co brání vést osobáky z Benešova až do Budějovic. Z Kolína taky jezdí osobáky až do ČT a nikdy nikdo o jejich rušení neuvažoval, přestože nejsou v celé délce příliš vytížené.
Proč rovnou zase nezavést osobáky Praha-Ostrava, že.
Kolín – Zábřeh (n. M.) a Kolín – HvB – Brno – Břeclav budou stačit… 😀
Z Prahy do Benešova jezdí Os stejnosměrné ešusy a za Benešovem je změna trakce na střídavou.
To už lépe vyjde provozovat tam dvouvozového Pantera a 363/362 použít někde jinde, kde kde se využije faktu, že to je lokomotiva a utáhne i 30 vagonů.
To je dobry napad, ale KDE jinde? 🙂
Obce tam příliš velké nejsou,ale spádové ůzemí velké je! A práce a školy v něm nejsou. Takže ráno autem nebo autobusem k vlaku a večer zpátky. A výkendy turisti a chalupáři.
Ano, ale takových lokálních terminálů tam nebude 5..
Tak si to projděme postupně. 1. Heřmaničky – nová zastávka poblíž stávající, poloha v obci (cca 500 lidí). 2. Ješetice – nová zastávka zcela mimo civilizaci. Nejbližší domky u stávající žst ješetice – 1 km, obec Ješetice 1,3 km, Radíč 1,3 km, dohromady toto všechno 128 obyvatel. 3. Červený Újezd – poblíž stávající zastávky, nejbližší civilizace 600 metrů. V kilometrovém okruhu cca 300 obyvatel. 4. Střezimíř – nová zastávka u zunelu Mezno, nejbližší civilizace 400 m, v okruhu 600 metrů bydlí asi 150 lidí. 5. Mezno – nová zastávka 500 m od kraje obce Mezno – cca 200 lidí. Kromě… Číst vice »
A co Sudoměřice a Chotoviny? Ty jste ignoroval záměrně, protože by vám pak vaše teorie o zbytečných vlacích nevyšla? Ale že já se u vás ještě divím…
Sudoměřice (a Chotoviny už vůbec) nejsou součástí diskutované stavby.
To vy jste ale začal diskutovat o zbytečnosti osobáků, ne? Osobáky se týkají všech stanic i zastávek z Benešova do Tábora.
Článek je o trati Sudoměřice – Votice. Jarda píše o „naprosto zbytečných zatáčkách“. Já reaguji „zbytečné zastávky v pustině“ a „jsem zvědav, jak dlouho jim tam kraj bude objednávat osobáky“. Zbytečné zastávky v diskutované stavbě jsem specifikoval výše. Co se týče objednávání vlaků, pouze jsem konstatoval, že osobní vlaky to zde mají nahnuté (to není z mé hlavy, to dal najevo kraj). Nijak jsem toto nehodnotil. Pokud bych měl řící svůj názor na provoz osobních vlaků na této trati: vlaky jako takové bych nerušil, umím si je představit v podobě 650 se zastávkami na znamení. Co mi ale vadí, je… Číst vice »
To o těch desítkách milionů pro pár lidí by se tady mluvit i o těch Panterech..
Jestli to Os vlaky mají nahnuté ale vůbec nemusí být otázka tohoto úseku. Připomínáte mi nedávnou aktivitu pana Soupravy, který křičel, jak je zbytečný úsek Kácov – Zruč jen proto, že na něm jsou zastávky s minimálním obratem cestujících. To je sice pravda, ale cestující, kteří projíždí tímto úsekem tranzitně (což je 99,99% ze všech) zcela záměrně ignoroval, protože by se mu nehodily do krámu. Když posuzujete smysluplnost jakékoli linky VHD, tak musíte brát v potaz celou linku včetně jejich konců. Když si takto vytrhnete jen prostřední úsek, tak z toho nemůžete vyvozovat jakékoli závěry ohledně smysluplnosti dané linky.
Ale Souprava měl pravdu, těch vašich tranzitérů bylo na mikrobus, ne na vlak…
Nejhorší na tom je, že takový nic, jako kus betonu u kolejí, může stát desítky milionů.
Heřmaničky 720 obyv, i ty další máte pod stavem. není to sice mnoho ale třeba časem přibudou další s tím jak se bude v Praze a okolí zdražovat bydlení 🙂
V těch 720 obyvatelých jsou ovšem zahrnuti i obyvatelé všech přifařených vesniček, pro něž nemá zastávka Heřmaničky význam. Samozřejmě můžou tam přijet autem a pokračovat vlakem, ale to se týká i dalších vesnic v okolí 🙂
vy byste je snad nechal jezdit neekologickým osobním vozem 20km na nejbliší nádr?? co by tomu řekla Greta? 🙂
Ze Sudoměřic do Votic je to 15 km daleko. Z obcí ležících mezi to sotva bude 20 km daleko na jedno z těch nádraží.
PS: Bus umí jezdit i v zimě, v sobotu a výše než 400 m nad mořem: https://mapy.cz/s/jovenunulo
Ale nejsou tam záchody, přebalovací prkna, nevozí to kola, dětem je tam špatně a zabraňuje to vylidňování venkova.
Myslím, že jsem něco viděl i o chromých sedmdesátnících, ale už přesně nevím v čem jim vlak v polích kouzelně pomáhá.
Heřmaničky jsou spádová stanice pro Sedlec -Prčice a okolí-to už nějakou tu tisícovku obyvatel dá.Střezimíř-oblast městysů Borotín.Jistebnice ,Nadějkov. No a Mezno taky není žádná malá ves a po přisunutí zastávky o cca 3Km k obci určitě vlak začne používat násobně víc lidí než dosud.
Zastávku Heřmaničky nijak nezpochybňuju. Borotín má vazbu na Sudoměřice. Mezno si v porovnání s dneškem jistě „železničně polepší“, ale pořád to bude kus cesty z Mezna i z Mitrovic. Nevím, kde vidíte 3 km. Násobně víc lidí – ano, když místo jednoho denně pojedou dva, je to násobně více 🙂
ty cisla odhadujete presne… 🙂
Tak Borotín má jistě blíž do Sudoměřic,ale já psal OBLAST což je něco jiného než OBEC. Mezno-máte pravdu není to 3km ale pouze 2,takže ne 3/4hod pěšky ale pouze 1/2hod.Proti tomu 500m je za rohem. Na to se nevyplatí startovat auto. A nevím jak Vy ,ale když mám do 1km zastávku ze které dojedu na úřady a do velkých měst tak rozhodně auto tahat nebudu.
Přes Mezno (obec) jezdí autobus 400 do Benešova i do Prahy…
Harcovat se regiošukem do Olbra a tam přestupovat na rychlík, na to se vám každej víte co…
Sedlec-Prčice už je okres Příbram a spádují do Sedlčan a Příbrami. Zájem o spojení na Benešov není až tak velký.
Přímý vlak do Prahy jede jeden denně (pomalý Jordán), zbytek s bizarními přestupy, takže fakticky mizérie
Plány na napojení Sedlce na Heřmaničky nejsou ani v rámci integrace do PIDu.
Hovoříme/hovoříte ryze teoreticky.
No a zatahování linky 557 k votickému nádraží, kde má být nově i autobusové nádraží a kde mají nově zastavovat rychlíky by nestačilo?
Jako po otevření SudoVo bude ta Regionova už vážně neskutečnej bizár. 😀 Zrovna tady by se fakt měly středočeskej a jihočeskej kraj domluvit a vytřískat někde aspoň tři dvouvozový pantery, protože snad na žádnym jinym koridoru Regionova takhle nejezdí. A že teď vozí vzduch, tak bodejť ne. Na trati na 170 km/h bude jezdit max. 80 km/h, když je vedle paralelní silnice? To se bude u voleb hodně blbě obhajovat…
to je fakt, idální by byl OS zastávkový panter z Budejic až Benešova a zpět.
Proč osobák do Budějic,když v Táboře a Benešově přesedám na rychlík?
Reginovy jezdí nebo jezdily kolem Třebové, Chebu, Brna..
A nedávno ještě i příměsto do Prahy.
Ono tohle je už daleko na každodenní dojížďku do Prahy (leda by ČD z toho udělaly v Benešově spěšňák).
Starousedlíci vám na to prděj, ti mají už 25 let auta a děti bych na zastávku do polí neposlal.
Pokud auta podraží, tak to možná zase přijde do hry.
Asi tak půl roku. Osobáky na 220 byly na indexu Středočeského kraje už nyní, nakonec byly všechny přeshraniční trati z něj (kromě 220 ještě 110 a 124) pro letošek zachovány, aby bylo možné změny projednat se sousedními kraji.
Osobáky jsou tam nesmysl, je třeba nabídnout Sp bez přestupu do Prahy pro největší obce.