Nová nástupiště, troleje i přejezdy. Začíná rekonstrukce koridoru z Dětmarovic do Polska
Stanice Dětmarovice. Foto: Mariuszjbie – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19179604
Správa železnic spouští celkovou rekonstrukci koridoru z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné po hranici s Polskem. Zhruba desetikilometrový úsek se
A pro úplnost ještě i fotogalerie stanice Dětmarovice. Ty jsou zcela aktuální, již po rekonstrukci tratě směr Karviná hl.n.
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/ZST_Detmarovice/
Přidávám galerii fotek ze stanice Petrovice u Karviné. Pravda, většina je už staršího data (galerie tvořím postupně), ale je to už po rekonstrukci (cca v roce 2000), tedy prakticky současný stav. Nepočítalo se ještě tenkrát s EU a tedy s tím, že zde budou vlaky EC jen projíždět. Proto nechali tu 65 km/h na zhlaví..
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/ZST_Petrovice_u_Karvine/
Řekl bych, že ten výtah v Petrovicích je kvůli lidem z druhé strany, z Dolních Marklovic. Ale kolik jich tam denně projde, to je otázka. Nemusí kvůli tomu jet vlakem, stačí, když jdou podchodem na poštu apod.
No proti remontu všeho nic proti. Samozřejmě. No trochu to koliduje s informací, že vlaková osobní doprava na 326 má být ukončená. Do JŘ ve VŘ na dopravce bude trať zcela bez osobních vlaků a ty budou nahrazeny do Dětmarovic autobusy. Nebo tam max zajedou dva páry vlaků ráno a odpoledne. Protáhli by se tam pantheři od Suchdola či Mošnova co končí v Bohumíně a naopak…
No to jsem zvědav…
Těžko říct, co bude dál. Třeba po dokončení rekonstrukce (i na polské straně) by tudy mohlo jezdit víc vlaků do Polska, vždyť se jedná o nejkratší trať do Krakova. Podobným scénářem prošla i trať Trutnov – Královec, kde se rezignovalo na vnitrostátní dopravní obslužnost a nyní trať slouží především pro mezinárodní vlaky do Polska. Sice v tomto případě se jedná o lokálku, ale význam je srovnatelný – trať přes Královec spojuje s Polskem celé východní Čechy. Na této trati si dokážu představit třeba spěšný vlak Ostrava – Kraków. Záměrně píši spěšný vlak, protože pro tak krátké rameno by nebylo vhodné… Číst vice »
A musí být nutně na polské straně dopravcem PKP IC?
Pokud by to byly KMP nebo Polregio, potom by to právě byl Sp a ne R nebo IC.
Škoda, že se půlka Dětmarovic dělala loni, asi to nešlo zároveň…
Jojo a staniční budova v Dětmarovicích je v dezolátním stavu neustále.🙂
Nesmysl. Je opravená. Neopravila se jen část patřící cargu.
A jakou má úrokovou sazbu ten úvěr od EIB ? Je to levnější financování, než třeba státními dluhopisy ?
Přesnou sazbu nevím, ale levnější to není.
Ptám se proto, že třeba na linku níže se píše:
https://www.statnisprava.cz/rstsp/clanky.nsf/i/statni_dluhopisy_2020_a_2021:_kde_je_koupit_a_jaky_vynos_ocekavat__20021209_19928283
Jednotlivé varianty a úrokové sazby platné pro poslední emisi, jež byla vydána k 2. 1. 2020, jsou následující: – dluhopis s fixním výnosem (roční výnos je 1,25 %), – dluhopis proti-inflační (výnos kopíruje vývoj spotřebitelských cen a zároveň je navýšen o marži 0,5 %), – dluhopis reinvestiční (průměrný výnos je stanoven na 1,42 %)
, jenže úvěr z EIB – pokud je mi aspoň známo – se v nejideálnějším případě pohybuje kolem 2%..
K čemu výtahy v Petrovicích u Karviné? Os vlaky z Dětmarovoc jezdí k nádražní budově a navíc nejsou zajišťovány bezbariérovým vlakem (a nemyslím si, že se to někdy změní). Ostrovní nástupiště je už dlouhá léta opuštěné. Vlaky osobní dopravy jedoucí do Polska jsou v letošním GVD celé dva v každém směru a ani jeden v Petrovicích nezastavuje. Nádraží je v podstatě opuštěné a nevím k čemu potřebuje výtahy.
* z Dětmarovic
Kde je ta informace o vytazich v Petrovicich?
Nedělal se už náhodou koridor do Petrovic někdy 2005? přesně nechápu oč jde?
máte pravdu dělal,vážně nechápu proč se budou modernizovat přístřešky a zázemí pro cestující hlavně ve stanici“duchů“Petrovice u Karviné, ok chápu ještě modernizaci spodku a svršku v tratovém úseku,ale jinak zcela vyhozené peníze.Raději už konečně začněte dělat modernizaci Ostravy hl.nádraží,to je hnus od pohledu
V Petrovicích je potřeba něco udělat s obloukem na dětmarovickém zhlaví.. Je tam nízká rychlost.
Dále je potřeba vyměnit výhybky na odbočce do Karviné v Závadě, jsou ještě na dřevěných pražcích.
Ostrava hl.n. nedávno dostala nové eskalátory a probíhá dokončování výměny oken nadchodu.k frýdeckým nástupištím.
Tím pádem bude hotovo a neruším, kde je ten hnus od pohledu.
.
netuším…
Celá Ostrava není hotová myslím kolejiště a to bude dost dlouhou trvat.
Po výměně svršku a většiny výhybek byla zvýšena rychlost na 80 hl.n – Svinov. Kromě mostu přes Odru, který je také po opravě.
Nedělal se komplet. Stejně jako některé stavby mezi Prahou a Děčínem nebyly kompletní. Tu se nechal starý spodek, tu trakční vedení, tu nástupiště, tu zabezpečovačka … Nejdřív si zjistěte fakta.
Jde o to, že se tenkrát předpokláadalo, že v Petrovicích budou stavět všechny vlaky kvůli hraniční kontrole. Proto nikomu nevadila ta 65 km/h na zhlaví. Po vstupu do EU se tudy už projíždí, a to snížení rychlosti je velmi omezující…
Pravděpodobně kvůli těm dotacím. Bývá v nich nějaká podmínka nutící žadatele myslet na nějaké lidi s omezenými možnostmi (zřízení podmínek pro vozíčkáře, slepé, atd, nebo i povinnost zaměstnávat lidi co byli ve vězení a nemají čistý rejstřík, apod).
Ja vas plne chapu,ze je to jen diky“dotacim“,ale pochopte kolik vozickaru,slepych a jinak postizenych osob nastupuje/vystupuje v Petrovicich?Vzdyt v pracovni dny, ten motor co tam pendluje vozi prakticky vzduch,to mi prominte,ale to se nemuze vubec rentovat
já to vím, ale těm projektantům to je buřt. V zadání bylo musí být výtah ať se děje co se děje, tak je výtah. Btw ten výtah je někdy užitečný i pro třeba matky s kočárkem a zhnilé lidi. V Ostravě na hl. n. si troufnu tvrdit 90% lidí využívající výtah nemá nejmenší problém jet po eskalátorech nebo jít pěšky po schodech.
No a se sádrou na haksně jich taky běhá, většinou lyžaři… No běhá. Jsou rádi, že nemusí do schodů.
Třeba až se dokončí rekonstrukce trati na polské straně, tak začne dávat smysl i ostrovní nástupiště. Uvidíme.
Od kdy je v Petrovicích u Karviné TNS?
Napáječka je přece v Dětmarovicích.
TNS je i v Petrovicích, směrem k polské hranici za komunikaci zvaná “ tyčonka“.
To ale myslíte tu v bývalém trianglu? Ale to není TNS, to je jenom spínací stanice pro elektrické dělení na státní hranici.
Zase investice za miliardy a nezruší na koridorové trati ani jeden přejezd. Hádám, že efekt Studénky už vyprchal.
Projeďte si to na fotomapě, co to je za přejezdy. Jediná významejší silnice vede z Dolní Lutyně a ten přejezd zároveň slouží jako přístup na peron. Zbytek jsou účelovky pro přístup k nemovitostem, kde toho jezdí nula nula prd.
Dolní Lutyně není na trati Dětmarovice – Petrovice, ale Bohumín – Dětmarovice. Ten jeden přejezd je u zastávky Závada, ale jinak naprosto souhlas. Ty ostatní přejezdy jsou skutečně bezvýznamné a vhodné na zrušení. Náš národ se rád porovnává, proto bych rád věděl, kolik přejezdů na dvou a vícekolejných tratích je třeba v Německu. Už jsem se tam vlakem dost najezdil a nevím o žádném, možná někde nějaký je, ale tolik jako u nás to nebude…
Jde o to, že zrušit přístup k nemovitosti jen tak nemůžete. Musíte nějak vyřešit přístup, abyste nepoškodil majitele domu, pole a tak podobně. Takže sice zrušíte přejezd, ale vyvolané investice v podobě nové příjezdové cesty nebudou zrovna nejlevnější. No a z pohledu SŽ investujete do cizího.
Celkem Vás chápu, ale i tak si myslím, že na koridorové trati nemají přejezdy co dělat.
P6517 a P6514 by mohly být nahrazeny mimoúrovňově,
P6515 a P6516 nahrazeny jedním podjezdem (a přístupovou cestou) a rozšířením propustku o podchod.
A vejdou se do toho podjezdu traktory? V minulosti byly přes zářez směrem Dětmarovice dva asi dřevěné nadjezdy.
pro traktor jednou za 14 dní dělat nadjezd nebo podjezd je hovadina.
Je to trochu škoda, že se nad tím nikdo nezamyslel. Podle III. vojenského mapování byly v těchto místech https://mapy.cz/s/gumujogoca dva nadjezdy. Je pravda, že v minulosti byly asi dřevěné a nižší, dneska by bylo potřeba překonat větší výšku kvůli e-trakci. A pak by se hodilo protáhnou cestu až do dalšího podjezdu (jak jsem se snažil naznačit), a daly by se zrušit přejezdy P6515 a P6516.
Ty dva přejezdy, to je provoz pro 1 a pro 4 rodinné domky (a pro traktory na pole). Tady asi kamion nehrozí, snad jedině jako kuriozita. Na seznamu přejezdů ke zrušení budou tyhle někde hodně dole. To spíš ten u státní hranice by si zasloužil nadjezd. Ohledně přejezdu přes 4 koleje do areálu elektrárny jenom tolik, že netuším, jestli je z důvodu bezpečnosti (je to koneckonců strategická infrastruktura státu) požadován druhý přístup do areálu, který nevede po mostě a zároveň není omezen nízkým podjezdem. Zbývá zastávka Závada. Tam asi podchod nemá smysl, což? Provoz na tom přejezdu bude taky bůhví… Číst vice »
On střet s traktorem taky žádná sláva. Já jen chtěl podotknout, že se v minulosti nějaké (pravděpodobně dřevěné) nadjezdy v těchto místech zrušily.
Ten čtyřkolejnej v Dětmarovicích je opravdu drsný, podobnej těm dvěma v Dluhonicích.
Je tam malý provoz jak silniční, tak železniční. Nad 160 rychlost tam stejně nebude.
Uzavření státní hranice je naprosto ideální příležitost pro zahájení rekonstrukce.
Řekl bych že zrovna na téhle trati je počet osobních vlaků proti nákladním vcelku zanedbatelný.
A jinak doufám, že hranice v létě otevřou, měl jsem (mám) v plánu cestu k Baltu.
Osobní vlaky tudy dlouhodobě příliš nejezdí především kvůli probíhající rekonstrukci tratě na polské straně. Ale nákladů tudy jezdí dost, to je pravda.