Letecké společnosti Letectví

Norwegian ruší část transatlantických letů, vysvětluje to potížemi dreamlinerů i ztrátami

Boeing 787 společnosti Norwegian. Foto: Norwegian
Boeing 787 společnosti Norwegian. Foto: Norwegian

Průkopník nízkonákladového létání mezi Evropou a Severní Amerikou omezí od příštího letního letového řádu  své linky přes Atlantik, zejména ze Skandinávie.

Letecká společnost Norwegian Air Shuttle dnes oznámila, že zruší všechny lety do USA z Kodaně a Stockholmu včetně úplně první dálkové linky, kterou měly ve své síti. Aerolinky to oznámily v tiskové zprávě.

V případě Kodaně a Stockholmju jde o konec linek do Fort Lauderdale, Los Angeles, New Yorku, Oaklandu a Orlanda. Všechny linky byly provozované letadly Boeing 787. Linka ze Stockholmu do New Yorku byla první dálkovou v síti Norwegian. Aerolinky zruší v letním letovém řádu i spojení z Dánska a Švédska do Thajska.

Firma rušení vysvětluje slabší poptávkou ze severských trhů, kvůli které linky nevydělávají. Pětice linek z Osla do USA v letním letovém řádu zůstane.
Firma v prohlášení jako jeden z důvodů konce uvádí i přetrvávající problémy s motory Trent 1000 od Rolls-Royce.

Norwegian patří k průkopníkům nízkonákladového létání přes Atlantik, jejich působení vedlo nejen ke snížení cen, ale také zavedení podobného obchodního modelu u jiných aerolinek. Standardem je například u většiny dopravců už i u dálkových letů nabízet nejlevnější letenku bez zavazadla.

Oznámení o zrušení některých linek přišlo jen krátce poté, co Norwegian jmenovaly do čela firmy nového šéfa: Jacoba Schrama, norského manažera se zkušenostmi z retailových a poradenských firem.

Norwegian chce část kapacit přesunout na jiné trhy, nové spojení plánuje například z Paříže do USA., konkrétně do Austinu a Chicaga, z Říma do Chicaga a Denveru.

 

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Čím to asi je, že ubývají cestující na zmíněných transatlantických linkách? Že by pracně utajovaný nástup krize, zejména té v USA?

Y.K.

Hm, že by cestující přeci jen raději na dálkovkách klasiku, tedy odbavené zavazadlo, párkrát napít, dvě jídla a nějaký dezert v ceně letenky?

Gajda

Už to není samozřejmost ani jinde, základ je už většinou jen s malým kufrem nahoru a economy jsou ve 3 verzích s nemalým cenovým rozdílem. Takže v tomdle to asi nebude.

Y.K.

I na long haulech? To se mi ještě nestalo, že by někde nebylo zapsané zavazadlo a občerstvení v ceně. Příplatky za výběr místa atp, to ano. Krátké lety, to jo, tam už je to standard v dolních cenových oblastech.

TGm

Sází na omezení dálkových linek Alitalia, ale Delta jim tyhle linky rozhodně nepřenechá.

Jen tak

to asi tezko. alitalia do denveru ani chicaga neleta.

TGm

Neletá, a ani létat nebude, ale třeba ráno ten koment pochopěj až si najdou odpověď proč chce Delta kupovat 10 % Alitalia za 100 mega a Lufthansa nechce dát za kapitálový vstup do konkurenta ani jednu marku i kdyby byla východní.

Jen tak

zkusis to jeste jednou, cesky? 😀

TGm

Den flyr ikke, og den vil heller ikke fly, men om morgenen forstår kommentaren til de finner svaret på hvorfor Delta ønsker å kjøpe 10% Alitalia for 100 mega og Lufthansa ikke ønsker å gi en kapitalinngang i konkurrenten til og med ett merke selv om det mark østlig.

Jen tak

aha, uz je mi to jasne. proste si jeden smoula na zaklade toho, ze norweigan zacne z rima litat do denveru a chicaga, usmSlel, ze to je vlastne cekani nankrach alitalie, ale delta ze ted zacne z rima litat taky do denveru a chicaga.

no, to asi tezko….

TGm

Tak znova milé JEntaK. Proč chce Delta dávat peníze do něčeho co denně generuje ztrátu 700.000,- euro? Jakou roli v tom hrají dálkové linky Alitalia ( až se jich dopočítají, zjistí že dálkové linky nejsou jen lety do USA), jakou hodnotu mají sloty Alitalie na FCO, tak najde odpověď proč náhle Norwegian mění strategii a bude otvírat hub pro svá letadla pro dálkové lety a Delta se tomu bude tvrdě bránít.

Přemek

Ti, co se dnes ještě perou o huby utrácejí to, co jim bude brzy zatraceně chybět, až si cestující povšimnou pomeru mezi cenou letenky a svých likvidních zbytných čistých aktiv.

Y.K.

„Cestující povšimnou poměru mezi cenou letenky a svých likvidních zbylých čistých aktiv?“ Cože? Nepletou se vám tam termiti? Trochu to připomíná Lorem ipsum.

Tom

Já myslím, že místo hubu bys měl Přemku držet hubu..ostatní mně prominou, ale na ty tvoje pitomosti, prognózy a predikce, a to jsem ještě hooodně slušnej, se fakt už nedá jinak reagovat než takto. Mně by fakt zajímalo, proč ty sem píšeš ty tvoje blbosti..to není jinej web, kde by tě „ocenili“ za tvé mnohaleté zkušenosti?

Jen tak

čteč prosim tě po sobě to, co píšeš?

já jenom, že to nemá ani hlavu ani patu …

Jirka B.

Jasne, pres pul sveta bez kufru, to zase bude bordel ve vyhledavacich. V posledni dobe me pripada, ze se vrace tak o 15 let zpet, kdy byla super cena letenky a k tomu milion priplatku a doplatku a zadny vyhledavac to nedokazal porovnat. Ale kdyz to tak lidi chteji ….

Lukáš F.

Poletíme služebně do NY a tak jsem se koukal, za kolik se dá letět v economy nebo v business. A Kiwi vám radostně nabídne business class Norwegian, které je ve srovnání s klasickými aerolinkami spíš taková lepší premium economy. Ale ještě hůř z mého pohledu rozesírá vyhledávače Ryanair a Wizz air, kde bez příplatku nemáte ani standardní kabinové zavazadlo, ale jen kabelku.

Jiří Kocurek

Zkuste Google Flights

Jen tak

na kiwi kasli. to je bana zmetku, ktera na hezkou mapu utahla spoustu lidi. jinak je nepouzitelna.

nejlepsi je google flights

GPGP

To možná ano, ale když za prodej části firmy dostali 6 mld. tak nějaký potenciál asi mít budou 🙂

Jen tak

to je validní argument… nicméně dnešní situace na poli IT startupů je taková, že se dávají šilené miliardy za leštěné prdy 🙂

ale jinak .. jo, je to o tom … hezká tvářička prodává.. i když v pozadí je šílenost, navíc trošku řízlá podvody. u lidí, kteří o nákupu letenek neví naprosto a zhola nic ty líbivé řeči o „nejlevnějším spojení“, o „garanci kiwi“ a podobné zaberou.

Nekdo

bohuzel neni. to je jako argumentovat tim, ze fastfoody jsou kvalitni jidlo, kdyz maji multimilliondollar business chains…