Nizozemská vláda může snížit kapacitu amsterodamského letiště, rozhodl soud

Embraery KLM na letišti Schiphol. Foto: KLMEmbraery KLM na letišti Schiphol. Foto: KLM

Počet letů se má do konce příštího roku snížit o dvanáct procent.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apex

Tohle je prostě mor…: „Odvolací soud v dnešním verdiktu uvedl, že „přikládá značnou váhu zájmu místních obyvatel“. Ti si na hluk z letiště už léta stěžují“. To letiště tam stojí od roku 1916 a v roce 1949 bylo rozhodnuto, že se Schiphol stane hlavním nizozemským letištěm. Ano, vznik byl na úkor malého městečka Rijk, které bylo zbouráno, aby uvolnilo místo rostoucímu letišti, ale jinak to bylo v prakticky neobydlené oblasti… takže všichni, kdo se tam od roku 1949 přistěhovali, věděli, že tam to letiště je a nepochybně věděli, že se postupně rozšiřuje.

Jindřich Fišera

Velmi správně. Letecká doprava je přebujelá, lidé létají často létají jen z čiré rozežranosti. Provoz letišť, která byť v jediném lidském obydlí způsobí hluk vyšší než 35 dB, by měl být v době od 21:00 až 7:00 a v neděli zakázán úplně.

Tomas

a nestačilo by, aby se lidi nestěhovali k letištím a pak neprudili ostatní?

PetrH

Bydlím 20 km od letiště a když je zavřena hlavní dráha na Ruzyni, tak si to docela užiju. Ale nemusíte se bát, u nás noční lety nikdo nezakazuje.

Tomas

Vubec, jak nad tim premyslim, i treba jeste v souvislosti s vedlejsi debatou s Hala na tema elektroauta, je zajimave, jak casto a jak radi tito zeleni aktivisti pouzivaji slova jako “zakazat” a podobna.

To vas na skole sikanovali a ted si vybijite pocity mebecennosti? Nebo je to jen nahoda, ktera s presvedcenim nesouvisi?

Tim, ze budete chtit nekomu neco neustale zakazovat, nikoho o sve pravde nepresvedcite. Jen lidi znechutite a ti celou zelenou ideoologii hodi do kose jeste driv, nez se o ni neco dozvi.

Jindřich Fišera

Váš pokus o psychologické profilování je naprosto špatný. Já měl už v sedmé třídě dvojku z chování za šikanování spolužáků v roce 1977, kdy se něco takového řešilo opravdu jen zcela výjimečně. Nejsem žádný kněz, abych někoho přesvědčoval o svých pravdách. Jen mě baví šikanovat druhé jejich vlastním vztekem z kontroverzního názoru. Vztek totiž spolehlivě zkracuje život a já tak mohu legálně dosáhnout uspokojení svých vražedných choutek. 😜 Neberte ani sebe a ani internetové diskuze tak vážně. A mimochodem zákaz hluku o nedělích v Německu a Rakousku je opravdu skvělá věc. Zkuste se tam někdy vna pár dní ubytovat na… Číst vice »

PetrN

Tak se holt bude lítat na okolní letiště a do okolních zemí, ono to Nizozemsko tak velké naštěstí není, tak ať si s tím svým ekofanatismem jde třeba vycpat.

JirkaJJ

Taky si říkám. Můžou to letiště zavřít celé a nic se nestane. A ten kdo potřebuje do Nizozemska, může dojet vlakem z nějaké okolní země, spojení mají dobré… Jen se bojím aby tohle nenapadlo někoho i v Praze, protože u nás by to vadilo víc, my máme tratě v dezolátním stavu a do Německa nám vede jen jedna elektrifikovaná trať a to ještě úzkým a klikatým udolím Labe… a VRT? Vzhledem ke škrtům v rozpočtu nevěřím, že se to postaví v nějaké dohledné době…

Majkl

Pokud se nezastaví rozmnožování populace, tak se klima nikdy nezlepší, to je snad logická úvaha, vrátil jsem se nedávno z Indie, je to neskutečné jak je všude mraky lidí, s tím související bordel, špína a hlavně teda extrémní smog. My v maličké Evropě nemáme žádnou šanci zachránit celosvětove klima, udělali jsme už více než dost, teď je na řadě Indie, Čína, Indonésie apod. V Jižní Americe mají očividně taky všichni na párku nějaké klima, byl jsem všude a člověk si o tom udělá svůj obrázek.

Jindřich Fišera

To přece ale vůbec neznamená, že pro záchranu klimatu nemáme dělat nic. Stále musíme dělat maximum.

Tomas

Dám vám kontrolní otázku – víte, jakým podílem se na emisích CO2 podílí letecká doprava?

Jindřich Fišera

Co to má společného s tím, že pan Majkl hlásá naprosto tupé fantasmagorie? Indie i Čína berou globální oteplování velmi vážně a začínají s ním bojovat opravdu hodně. A stějně tak i ostatní asijské země. A teorie, že my jsme už udělali dost a hodíme všechno na druhé, je opravdu pomatená. Něco pododně idiotského jako: „Když všichni kradou, tak může i baBurš.” Navíc článek o klimatu není ani trochu. Je to o vysokých desítkách tisíc lidí, kteří jsou hlukem z toho monstrózního letiště denně obtěžovány.

Pozemek

A výpadek z tržeb z poplatků nahradí vláda jak? Okrade po vzoru tlustého zlodějského vepře Staňury občany nějakým novým třeba rádoby nemocenským výpalným?

Tomas

Nedramatizoval bych to. Letiste kvuli tomu nezbankrotuje. A stat taky ne.

PetrH

To je výrazivo jako od voličů SPD, pardon, ODS.

Vladimír

Součsná vláda padla, snad ta příští tenhle nesmyslný požadavek zruší.

Lukino

Některé země EU potřebují padnout na hubu, totálně.

Chainy

Typická evropská infantilní pseudoekologie: „snížením počtu letů se zachrání světové klima a kolem letiště bude větší ticho než v lese!“ Reálně se v plánu na příští období upřednostní větší letadla s větší kapacitou (tj. hlučnější a s většíma emisema), aby se nahradil ušlý zisk, takže se sníží počet pohybů, při vyšším zisku, ale i větším hluku a mnohem větších emisích. Životní prostředí se tím zhorší nejenom v okolí tohoto letiště, ale také na okolních, kam se přesunou dopravci zamítnutí v Amsterdamu. Ale zelení komunisti ve vládě si budou hoňkat nad tím, kolika lidem zase uškodili. A životní prostředí? To je… Číst vice »

Tomas

Jenže to větší letadlo má často v přepočtu na cestujícího emise nižší.

Jirka

Alesi, Vy v tech vlacich musite fakt projist majlant. :))

Nic ve zlem. :))

Vzdycky me fascinuje, kolik toho po ceste snite, hlavne nezdraveho. 🙂 Parky, bagety, cheescake atd… 🙂

At to s Vama jednou neklepne! 🙂

Jirka

Pardon, to melo byt ve vedlejsim clanku. :))

Asd

Dobrá příležitost pro jiná letiště. Docela ty Holanďany nechápu. Takto přijdou o dost peněz. Ale co chtít od vlády, které vadí krávy a neváhá střílet po vlastních zemědělcích.

Olda_údržbář

BBB. Demokracie funguje.

Mysel

Ano, proto ta vláda taky konci. Bezprostřední důvod byl sice jiný, ale to byl pochopitelně už jen ten poslední kamínek..

Jarda

Asi by se neměl brát ohled na lidi, kteří si bydlení pořídili, když už letiště fungovalo … a těch „starousedlíků“ už moc nebude. Stejné by mělo platit i pro ostatní typy staveb … Není přece možné se někam nastěhovat a pak začít škodit něčemu, co tam bylo dávno přede mnou …

Asd

Tak nějak. Pokud bydlím blízko letiště, tak musím počítat s tím že tam budou létat letadla.
Ono i u nás se spousta lidí diví že jim najednou něco vyroste v okolí. Že to bylo plánováno x let dopředu jim jaksi nedochází.

J.K.

No a to je začátek , asi u toho neskončí, ne, když zrovna zachraňují svět?:)

Vít Jůza

Tak když je to nejhorší letiště na světě, tak jim nemusí být líto, když na něm pro ně nebude místo.

Asd

Proč by to mělo být nejhorší letiště?

Modré zábradlí

Četl jste ten článek?

Asd

Jejda ta poslední věta mi ujela. Za dotaz se omlouvám.

Mysel

Nejhorší letiště? Byljste někdy na CDG? ;o)

Vesper

Tak to by teď naoplátku měly aerolinky zaúkolovat svoje piloty ať nad Amsterdamem pořádně túrují motory pro maximální možný hluk.

Nocni spoje

Jak si to predstavujete? Ze pri preletu Amsterdamu nekdo nekolik km nad zemi prida tah a na zemi to nekdo uslysi? Nebo si myslite, ze letadla vzletaji bez plneho tahu? Nebo maji “turovat” motory pri pristavani? Nekdo ma holt hlavu jen proto, aby mu do krku neprselo :(.

Balíkář

Ano, letadla vzlétají bez plného tahu. Takže bacha na déšť 😀

Roman Soudný

Když si každé letadlo udělá go around, tak se počet přistání sníží ale randál zůstane stejný. A ne, letadla nevzlétají na plný tah, létají na minima spočítaná podle délky dráhy, váhy a tlaku.

Tomas

Ano, letadla skutecne vzletaji na nizsi, nez plny tah.

Maximalni tah se pouziva zcela vyjimecne, kdyz je to bezpodminecne nutne (velke vedro, velka TOW, kratka draha).

Asd

Mám lepší nápad. Aerolinky by si měli najít jiné letiště. Kdyby jim radikálně spadly tržby, tak by si příště rozmysleli dělat vylomeniny. A splnili by úkol snížit emise a hluk. Takže by jejich vláda byla spokojená. Což by se asi nedalo říci o cestujících.

Apex

To je jistě řešení, ale… V Holandsku jiné srovnatelné letiště není, AMS je navíc hub, takže tím jsou všechna ostatní v NL přirozeně vyloučena. Tržby jim bohužel nespadnou, prostě natáhnout ty, co tam létají, budou dražší sloty, navigace, pozemní odbavení… což zaplatíme my jako cestující! A přesun do zahraničí…není moc kam BRU, CDG, DUS? Nevím. V každém případě problém pro KL, ale co už… dopravce, který dobrovolně cestujícím radí použít vlak, šel tomuto rozhodnutí hodně naproti. Takže se nemůže divit, když je soud „vyslyšel“…