Newag předal první hybridní vlaky, budou jezdit ve Štětíně a okolí

Hybridní jednotka Impuls 2 typu 36WEh polského výrobce Newag v jantarové barvě. Pramen: NewagHybridní jednotka Impuls 2 typu 36WEh polského výrobce Newag v jantarové barvě. Pramen: Newag

První polské hybridní vlaky kombinují elektrický pohon z troleje s dieslem

Na štětínském hlavním nádraží se ve čtvrtek odehrála malá slavnost. Výrobce železničních vozidel Newag zde oficiálně předal zástupcům Západopomořanského vojvodství dva hybridní vlaky Impuls 2 (36WEh). Jde o vůbec první hybridy od Newagu, které po premiéře na veletrhu v Gdaňsku v roce 2019 zamířily k zákazníkovi. Vlaky kombinují elektrický pohon z troleje s dieslem.

Jedno z vozidel nese barvu jantaru, druhé je zelené. Hodnota dvou tříčlánkových jednotek je 40 milionů zlotých (cca 230 mil. Kč). Vojvodství má nicméně opci na dalších deset jednotek za 200 milionů zlotých (cca 1,16 mld. Kč). Vicemaršálek vojvodství Tomasz Sobieraj přitom naznačil, že opce bude využita.
„Jsem rád, že bylo zdůrazněno, že toto jsou první vozidla, protože jich bude více. Jsem velmi hrdý na to, že tyto vlaky jsou polské výroby,“ dodal. Vojvodství už v minulosti převzalo od Newagu elektrické Impulsy, celkem jich má 40.

Hybridní jednotka Impuls 2 typu 36WEh je první polské železniční vozidlo, které má kromě elektromotorů také spalovací motory, které mu umožňují jezdit po úsecích bez trolejí. Hybrid pojme 302 lidí, z toho 150 sedících. V elektrickém režimu je jeho maximální rychlost 160 km/h, v dieslovém režimu 120 km/h. Stejné hybridy si objednalo loni v létě i Dolnoslezské vojvodství, není tak vyloučeno, že se objeví v budoucnu například v Harrachově.

Tagy hybridní vlak newag Newag Impuls 2 Polsko Top
56 komentářů