Newag přišel s novým hybridním vlakem, kombinuje elektřinu a naftu

Nová jednotka Newag 35WEH kombinuje pohon na elektřinu a naftu. Foto: Michal ChrástNová jednotka Newag 35WEH kombinuje pohon na elektřinu a naftu. Foto: Michal Chrást

Polský výrobce kolejových vozidel představil na veletrhu Trako v Gdaňsku jednotku, která by mohla zajímat i tuzemské dopravce a současně

Polský výrobce kolejových vozidel představil na veletrhu Trako v Gdaňsku jednotku, která by mohla zajímat i tuzemské dopravce a současně by správcům železnic ušetřila peníze za často velmi nákladnou elektrizaci vedlejších tratí.

Nová jednotka 35WEh vychází z elektrické jednotky Impuls 2, má ale přídavný dieselový motor. Podle Newagu jde o levnější řešení než hybridní jednotky, které jsou zcela bezemisní a na úsecích mimo troleje jedou na baterie. I tuto variantu je ale Newag připraven na trhu nabídnout.

Newag odhaduje, že jen v Polsku je potřeba zhruba 50 takových jednotek. Pro firmu jde současně i o premiéru jednotky Impuls 2 s dieselovým motorem. Jednotku s hybridním pohonem teď čeká schvalování u polského drážního úřadu.

Hybridní vozidla jsou posledním trendem na železnici, před několika týdny začalo testování hybridního vlaku v Rakousku v běžném provozu, jde o jednotku Siemens Desiro ML. Je bezemisní, vlak jede mimo troleje na baterie. Nasazení hybridních jednotek by umožnilo dopravcům jezdit některé trasy bez přestupu nebo omezit nasazování dieselových vlaků pod trolejemi.

Pro Newag byl veletrh mimořádně úspěšný, podepsal na něm kontrakty v hodnotě zhruba miliardy polských zlotých (šest miliard korun) na nové lokomotivy Dragon a Griffin.

Tagy hybridní vlak newag Newag 35WEh
24 komentářů