Newag předal první hybridní vlaky, budou jezdit ve Štětíně a okolí

Hybridní jednotka Impuls 2 typu 36WEh polského výrobce Newag v jantarové barvě. Pramen: NewagHybridní jednotka Impuls 2 typu 36WEh polského výrobce Newag v jantarové barvě. Pramen: Newag

První polské hybridní vlaky kombinují elektrický pohon z troleje s dieslem

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jal

V ČR by tato věta „Jsem velmi hrdý na to, že tyto vlaky jsou polské výroby,“ dodal. “ zněla, Nejsem hrdý, že tyto vlaky jsou české výroby “ 🙂

.

Tuzemák

Na Plzeň/ČB-Jihlava-Brno jednotka jak dělaná. Linka kde jezdí 3-4 vagony se dvěma přepřahy. Objednat je v provedení dvě dvojsedadla se stolkem proti sobě-ideál. Mohli by nám ČD konečně to vrakoviště z R11 poslat do kopřiv.

Kubrt

Edit: ČD nahraďte MD.

noerf

MD určuje minimální kapacitu a některé požadavky na vybavení (např. možnost přepravy cestujících s omezením pohybu, wifi, klima). Ale jestli jede lokomotiva se čtyřmi vagóny nebo jednotka je zejména u rychlíků věcí dopravce.

Kalina

V úseku ČB-Jihlava jezdí tyto vlaky skoro prázdné. Zde nikdo nové vlaky objednávat nebude. Sotva se tam udrží dosavadní provoz. Trať je to jinak zajímavá, ale bez poptávky.

vitapb

Možná právě když by se ty přepřahy eliminovaly, zlepšila se kvalita pro cestující a něco se udělalo i s tratí, tak by těch lidí jezdilo o dost víc. Brno i ČB jsou významná univerzitní města a myslím že tahle relace není úplně slabá, ale málokdo se chce kodrcat přes 4 hodiny starým béčkem.

Tuzemák

Je pravda, že něco přes 5 let jsem tuto trasu už nejel. Ale předtím mám tudy naježděno až hamba povídat. Není nejslabší poptávka až od Hradce do Jihlavy? To je s ohledem na trasu kousek v kraji s nízkou hustotou osídlení. A to jsem ten poslední co by se zastával zbytečných vlaků, ale co navhrhujete? Nechat tedy Budějovice (+větší města dál po trati) bez rychlíkového spojení s Brnem? Nebo nadosmrti tu nechat ty cestující vozit ve vyplyšených béčkách 4-5h do Brna? Jedním (občas) řazeným modernizovaným vozem to tu dráhy nezaplácnou. Obnova parku je tu čeká tak, jako tak. A dokázali… Číst vice »

Kalina

Jel jsem tuto trasu v létě asi předloni, vlak se začal zaplňovat (=neměl každý kupé jen pro sebe) až za Třebíčí směrem k Brnu. Ani snad nepomyslet, jaká je tam poptávka v posledním roce.

O.K.

Žádná, jezdi to v podstatě prázdné.

Luboš Beneš

Jel jsem tudy za jarní korony a mám tyto postřehy: 1. strašné vozy, B v plyši, první třída sice repas ale za ty peníze a 6 hodin fakt nedůstojné. 2. díky vozům nemožno jet 160 do Veselí, 3. nejméně cestujících z Jindřichova Hradce do Jihlavy (26 ve 3 vozech), 4. krásná krajina a panoramata, 5. jídlo a pití s sebou nebo jinak jste mrtví! Takže příště Plzeň-Brno opět přes Prahu – luxusněji, pohodlněji, levněji, rychleji.

Ghj

Je to jako na ostatnich spojich, pokud by vlak podobne rychly jako auto, tak by o to zajem byl. Vzhledem k tomu, jak je spojeni pomale, tak je to nepouzitelne.

Twix

Možná ještě lepší by na R11 byly BEMU, ze Zastávky do Jihlavy by to snad dojelo a diesel by nebyl potřeba.

Jiří Kocurek

Právě kvůli tomu „snad dojelo“ je lepší
a) Mít tam nafťák, nebo
b) Zadrátovat to až do Náměšti.

Luboš Beneš

A kde by jela těch 120?

Ondros

Vím, je to věc čistě individuální, ale proč Škodovka neumí dělat tak hezké jednotky jako Newag. Design Regiopanteru je jak z devadesátek. Facelift sice pomohl, ale pořád je to bída oproti konkurenci. Snad leda NIM expres a push/pull pro MS kraj mají moderní design.

Kubrt

K tomu se nedá moc co říct – Škoda spolupracuje se studiem Descent Jiřího Španihela, jiné firmy mají jiné designéry. Vední Škody asi tahle splupráce vyhovuje a jejich design se jim líbí, někomu jinému se zase nelíbí. To je fakt čistě věc Škody…

Gajda

Musí se líbit i zákazníkovi, protože upravit design, pokud by se to dvornímu odvěratelovi nelíbilo, by asi problém nebyl. Mě osobně na nich vadí snad jen že nemají ještě plech na zakrytí výzbroje na střeše jako třeba Flirty a ve verzi na rychlíky ta první třída na tolika místech.

Majkl

Mě se regio/interpantery v půvoním provedení poplatné době svého vzniku líbí. Je to subjektivní jak píše Kubrt. Třeba facelift mě přijde nic moc. To už bych zasáhl do dsignu čela více tedy.

Michal82

Vypadají moc pěkně. Hodily by se třeba na vlaky Hradec-Trutnov, Hradec – Náchod – Meziměstí.

Ales

Dle modré armády nám stačí luxusní regio myši.

M H

Spíš dle hejtmanství, která jejich rekonstrukce a reinkarnace vyžadují.

Raddie

Kraje jsou vůbec neštěstí a jen další díra na peníze…

Kubrt

Zato ministerstvo dopravy, to je panečku efektivní a šikovný objednavatel dopravy.

Jiří Kocurek

Však Regionovy provozuje ten správný dopravce. Narozdíl od starého šrotu vyrobeného v 90 letech…

Pája

Regionovou jsem jel včera, vezla mně od Pantera. Tuším 2 roky zpátky tu byli Žraloci. Asi rozhodují ti, kteří s ní nejezdí a usoudili, že substrát snese i Reginu. Nesnese, příště zvážím trolejbus.

Jaaaa

Jo, protože Uerdingeny už jsou ve šrotu a tak je nemůže Arriva dědit.

Vít Jůza

kromě elektromotorů také spalovací motory … zajímavá myšlenka, já bych považoval za šikovnější jet jen na elektromotory podle potřeby napájené z dieselagregátu, když se to považuje za výhodnější často i u „nehybridních“ motoráků a lokomotiv.

Kubrt

Takhle to samozřejmě funguje..

Tomáš

A není to tak náhodou tady zkonstruováno? Jak píšete, tak elektrický přenos výkonu je u dieselových vlaků celkem běžná věc…

Apollo17

Já Vám prozradím malé tajemství,že ten spalovací motor je dieselagregát 🙂

Alibaba

Pro elektrické napájení jsou elektromotory nutné, a vyrábět do podvozku další druh přenosu výkonu je už skoro nemožné, to by snad ty motory musely být jinde, prostě komplikace. Takže jednou do střídače bude vstup z troleje, druhý vstup bude od alternátoru u dieselu, a teoreticky další vstup může bát i z baterie nebo elektročlánku na vodík.

Vrták

Pokud v našich podmínkách hybridy, tak něco podobného, tedy v první řadě pantograf s dieslem a teprve později třeba s baterií.

Jaaa

To opravdu není nutné. Zkušeností ze zahraničí už bude v době objednávky dost.

Alibaba

A budou třeba zkušenosti s likvidací baterií, nebo se proste pohodí za depo?

Jirka

Ideální třeba na spěšné vlaky z Ostravy do Štramberka. 160km/h pojedou z Ostravy do Studénky a ze Sedlnice dál pojede se na diesel. Třeba se ČD rozhoupou a pár jich zkusí.

Tomas

Určitě. Plánovaná elektrizace úseku Sedlnice – Štramberk je bohužel v nedohlednu :(. Možná by ale byla lepší kombinace trolej + baterky.

X 1

Prozatím je El+baterka technicky a provozně náročnější a hlavně proti El+ nafta, více jak dvojnásob dražší.

M H

Zase na baterku může být nějaká dotace…

Alibaba

Další uctívač socialismu…

Vrták

A ty Sp by mohly jet až do ValMezu.

Kalina

Jaká je přepravní poptávka na této relaci? Dle řazení tam jezdí 810 s přípojným vozem. Bylo by těžko ekonomicky obhajitelné na takovou trať nasadit nové vozidlo se 150 místy k sezení.

Permonik

Jako Sp jezdi 842+ přípoj. Ve špičce 2×810+2x přípoj. A jelikož ve veřovicích to stojí pod Javorníkem. Tak se využije i ta kapacita 150, aspoň by byly rozestupy mezi lidmi.
Kdyby tam byl nízkopodlažni vůz tak příbude i pár cyklistu. Problém je furt stav trati… a že spoje nejedou do Valmezu….

Permonik

Nemá 810 s přípojem nahodou kapacitu kolem 130 míst? Tak ne je to 50+5 +52 = 107.

Tomas

Papírová kapacita. Reálně je třeba ubrat 1/5, protože na té trojce se ve třech fakt sedět nedá.

Leon

Ideální také třeba na Zlín- Kroměříž.

M H

Tam se mají natáhnout dráty, aby se jezdilo Brno – Zlín…

Pája

Jednou, že jo. Ohledně železniční dopravy tady sliboval hodně už Baťa a bohužel to nemohl dokončit.

Jiří Kocurek

Njn, ve 32. roce zemřel a pak přišli okupanti.

Jiří Kocurek

O tom jsem četl v minulém století.

Pája

Koncem minulého století znovuexisexistovaly plány na dostavbu směr Vsetín(Lužná, Lidečko) + v trakci 3 000 V stejnosměr. V tomto století opět. Jednou snad elektrifikují aspoň stávající trať, na zbytku jezdíme bohužel jen na kolech.

Leon

To je pravda, ale aktuálně se jim nedaří vykoupit pozemky pro druhou kolej v úseku Otrokovice – Zlín, takže realizace je v nedohlednu.

Pája

Tudíž namísto slibů, že jednou možná …. už dávno tady měly být nasazeny soupravy tohohle uspořádání a místo keců zajišťovat dopravu. Posledních 20 let minimálně.

Jiří Kocurek

Také Brno – Veselí, Brno – Jihlava a nedejbože aby si to pořídila Arriva na Praha – Trenčín. To by byl řev!

Vrták

V relaci Praha-Nitra ideální, páč se tady střídají úseky závislé a nezávislé trakce. Z Prahy do StMUH cca 300km pod drátem, pak dieslem 80km do TT, odtud zase drát do Leopoldova a pak znovu diesel do Nitry. Další vhodná trať je Praha-Písek-ČB.

mic

No jo, ale to by ten vlak musel chroustat i střídavé elektróny…

Luboš Beneš

Tož zchroustne, technika na to už existuje…jen to bude trošku dražší.