Newag předal první hybridní vlaky, budou jezdit ve Štětíně a okolí
Hybridní jednotka Impuls 2 typu 36WEh polského výrobce Newag v jantarové barvě. Pramen: Newag
První polské hybridní vlaky kombinují elektrický pohon z troleje s dieslem
V ČR by tato věta „Jsem velmi hrdý na to, že tyto vlaky jsou polské výroby,“ dodal. “ zněla, Nejsem hrdý, že tyto vlaky jsou české výroby “ 🙂
.
Na Plzeň/ČB-Jihlava-Brno jednotka jak dělaná. Linka kde jezdí 3-4 vagony se dvěma přepřahy. Objednat je v provedení dvě dvojsedadla se stolkem proti sobě-ideál. Mohli by nám ČD konečně to vrakoviště z R11 poslat do kopřiv.
Edit: ČD nahraďte MD.
MD určuje minimální kapacitu a některé požadavky na vybavení (např. možnost přepravy cestujících s omezením pohybu, wifi, klima). Ale jestli jede lokomotiva se čtyřmi vagóny nebo jednotka je zejména u rychlíků věcí dopravce.
V úseku ČB-Jihlava jezdí tyto vlaky skoro prázdné. Zde nikdo nové vlaky objednávat nebude. Sotva se tam udrží dosavadní provoz. Trať je to jinak zajímavá, ale bez poptávky.
Možná právě když by se ty přepřahy eliminovaly, zlepšila se kvalita pro cestující a něco se udělalo i s tratí, tak by těch lidí jezdilo o dost víc. Brno i ČB jsou významná univerzitní města a myslím že tahle relace není úplně slabá, ale málokdo se chce kodrcat přes 4 hodiny starým béčkem.
Je pravda, že něco přes 5 let jsem tuto trasu už nejel. Ale předtím mám tudy naježděno až hamba povídat. Není nejslabší poptávka až od Hradce do Jihlavy? To je s ohledem na trasu kousek v kraji s nízkou hustotou osídlení. A to jsem ten poslední co by se zastával zbytečných vlaků, ale co navhrhujete? Nechat tedy Budějovice (+větší města dál po trati) bez rychlíkového spojení s Brnem? Nebo nadosmrti tu nechat ty cestující vozit ve vyplyšených béčkách 4-5h do Brna? Jedním (občas) řazeným modernizovaným vozem to tu dráhy nezaplácnou. Obnova parku je tu čeká tak, jako tak. A dokázali… Číst vice »
Jel jsem tuto trasu v létě asi předloni, vlak se začal zaplňovat (=neměl každý kupé jen pro sebe) až za Třebíčí směrem k Brnu. Ani snad nepomyslet, jaká je tam poptávka v posledním roce.
Žádná, jezdi to v podstatě prázdné.
Jel jsem tudy za jarní korony a mám tyto postřehy: 1. strašné vozy, B v plyši, první třída sice repas ale za ty peníze a 6 hodin fakt nedůstojné. 2. díky vozům nemožno jet 160 do Veselí, 3. nejméně cestujících z Jindřichova Hradce do Jihlavy (26 ve 3 vozech), 4. krásná krajina a panoramata, 5. jídlo a pití s sebou nebo jinak jste mrtví! Takže příště Plzeň-Brno opět přes Prahu – luxusněji, pohodlněji, levněji, rychleji.
Je to jako na ostatnich spojich, pokud by vlak podobne rychly jako auto, tak by o to zajem byl. Vzhledem k tomu, jak je spojeni pomale, tak je to nepouzitelne.
Možná ještě lepší by na R11 byly BEMU, ze Zastávky do Jihlavy by to snad dojelo a diesel by nebyl potřeba.
Právě kvůli tomu „snad dojelo“ je lepší
a) Mít tam nafťák, nebo
b) Zadrátovat to až do Náměšti.
A kde by jela těch 120?
Vím, je to věc čistě individuální, ale proč Škodovka neumí dělat tak hezké jednotky jako Newag. Design Regiopanteru je jak z devadesátek. Facelift sice pomohl, ale pořád je to bída oproti konkurenci. Snad leda NIM expres a push/pull pro MS kraj mají moderní design.
K tomu se nedá moc co říct – Škoda spolupracuje se studiem Descent Jiřího Španihela, jiné firmy mají jiné designéry. Vední Škody asi tahle splupráce vyhovuje a jejich design se jim líbí, někomu jinému se zase nelíbí. To je fakt čistě věc Škody…
Musí se líbit i zákazníkovi, protože upravit design, pokud by se to dvornímu odvěratelovi nelíbilo, by asi problém nebyl. Mě osobně na nich vadí snad jen že nemají ještě plech na zakrytí výzbroje na střeše jako třeba Flirty a ve verzi na rychlíky ta první třída na tolika místech.
Mě se regio/interpantery v půvoním provedení poplatné době svého vzniku líbí. Je to subjektivní jak píše Kubrt. Třeba facelift mě přijde nic moc. To už bych zasáhl do dsignu čela více tedy.
Vypadají moc pěkně. Hodily by se třeba na vlaky Hradec-Trutnov, Hradec – Náchod – Meziměstí.
Dle modré armády nám stačí luxusní regio myši.
Spíš dle hejtmanství, která jejich rekonstrukce a reinkarnace vyžadují.
Kraje jsou vůbec neštěstí a jen další díra na peníze…
Zato ministerstvo dopravy, to je panečku efektivní a šikovný objednavatel dopravy.
Však Regionovy provozuje ten správný dopravce. Narozdíl od starého šrotu vyrobeného v 90 letech…
Regionovou jsem jel včera, vezla mně od Pantera. Tuším 2 roky zpátky tu byli Žraloci. Asi rozhodují ti, kteří s ní nejezdí a usoudili, že substrát snese i Reginu. Nesnese, příště zvážím trolejbus.
Jo, protože Uerdingeny už jsou ve šrotu a tak je nemůže Arriva dědit.
kromě elektromotorů také spalovací motory … zajímavá myšlenka, já bych považoval za šikovnější jet jen na elektromotory podle potřeby napájené z dieselagregátu, když se to považuje za výhodnější často i u „nehybridních“ motoráků a lokomotiv.
Takhle to samozřejmě funguje..
A není to tak náhodou tady zkonstruováno? Jak píšete, tak elektrický přenos výkonu je u dieselových vlaků celkem běžná věc…
Já Vám prozradím malé tajemství,že ten spalovací motor je dieselagregát 🙂
Pro elektrické napájení jsou elektromotory nutné, a vyrábět do podvozku další druh přenosu výkonu je už skoro nemožné, to by snad ty motory musely být jinde, prostě komplikace. Takže jednou do střídače bude vstup z troleje, druhý vstup bude od alternátoru u dieselu, a teoreticky další vstup může bát i z baterie nebo elektročlánku na vodík.
Pokud v našich podmínkách hybridy, tak něco podobného, tedy v první řadě pantograf s dieslem a teprve později třeba s baterií.
To opravdu není nutné. Zkušeností ze zahraničí už bude v době objednávky dost.
A budou třeba zkušenosti s likvidací baterií, nebo se proste pohodí za depo?
Ideální třeba na spěšné vlaky z Ostravy do Štramberka. 160km/h pojedou z Ostravy do Studénky a ze Sedlnice dál pojede se na diesel. Třeba se ČD rozhoupou a pár jich zkusí.
Určitě. Plánovaná elektrizace úseku Sedlnice – Štramberk je bohužel v nedohlednu :(. Možná by ale byla lepší kombinace trolej + baterky.
Prozatím je El+baterka technicky a provozně náročnější a hlavně proti El+ nafta, více jak dvojnásob dražší.
Zase na baterku může být nějaká dotace…
Další uctívač socialismu…
A ty Sp by mohly jet až do ValMezu.
Jaká je přepravní poptávka na této relaci? Dle řazení tam jezdí 810 s přípojným vozem. Bylo by těžko ekonomicky obhajitelné na takovou trať nasadit nové vozidlo se 150 místy k sezení.
Jako Sp jezdi 842+ přípoj. Ve špičce 2×810+2x přípoj. A jelikož ve veřovicích to stojí pod Javorníkem. Tak se využije i ta kapacita 150, aspoň by byly rozestupy mezi lidmi.
Kdyby tam byl nízkopodlažni vůz tak příbude i pár cyklistu. Problém je furt stav trati… a že spoje nejedou do Valmezu….
Nemá 810 s přípojem nahodou kapacitu kolem 130 míst? Tak ne je to 50+5 +52 = 107.
Papírová kapacita. Reálně je třeba ubrat 1/5, protože na té trojce se ve třech fakt sedět nedá.
Ideální také třeba na Zlín- Kroměříž.
Tam se mají natáhnout dráty, aby se jezdilo Brno – Zlín…
Jednou, že jo. Ohledně železniční dopravy tady sliboval hodně už Baťa a bohužel to nemohl dokončit.
Njn, ve 32. roce zemřel a pak přišli okupanti.
O tom jsem četl v minulém století.
Koncem minulého století znovuexisexistovaly plány na dostavbu směr Vsetín(Lužná, Lidečko) + v trakci 3 000 V stejnosměr. V tomto století opět. Jednou snad elektrifikují aspoň stávající trať, na zbytku jezdíme bohužel jen na kolech.
To je pravda, ale aktuálně se jim nedaří vykoupit pozemky pro druhou kolej v úseku Otrokovice – Zlín, takže realizace je v nedohlednu.
Tudíž namísto slibů, že jednou možná …. už dávno tady měly být nasazeny soupravy tohohle uspořádání a místo keců zajišťovat dopravu. Posledních 20 let minimálně.
Také Brno – Veselí, Brno – Jihlava a nedejbože aby si to pořídila Arriva na Praha – Trenčín. To by byl řev!
V relaci Praha-Nitra ideální, páč se tady střídají úseky závislé a nezávislé trakce. Z Prahy do StMUH cca 300km pod drátem, pak dieslem 80km do TT, odtud zase drát do Leopoldova a pak znovu diesel do Nitry. Další vhodná trať je Praha-Písek-ČB.
No jo, ale to by ten vlak musel chroustat i střídavé elektróny…
Tož zchroustne, technika na to už existuje…jen to bude trošku dražší.