cargo

Největší zakázka na náhradní autobusy. Dráhy hledají pomoc pro 4. koridor

Autobus náhradní dopravy. Autor: Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5901996Autobus náhradní dopravy. Autor: Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5901996

České dráhy hledají autobusové dopravce, kteří vypomohou v případě chystaných výluk na 4. koridoru. Ve výběrovém řízení hodlají zadat rámcovou

České dráhy hledají autobusové dopravce, kteří vypomohou v případě chystaných výluk na 4. koridoru. Ve výběrovém řízení hodlají zadat rámcovou smlouvu, jejíž předpokládaná hodnota na tři roky je 130 milionů korun. Jde o jednu z největších zakázek drah na náhradní autobusy vůbec.

Podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského soutěží dráhy rámcovou smlouvu, neboť přesný rozsah výluk je znám jeden až tři měsíce dopředu. Za tak krátkou dobu by dráhy nestihly jednotlivou zakázku zadat podle zákona. „Díky rámcovému kontraktu budeme mít NAD i při těchto kratších lhůtách dopředu zajištěnu,“ sdělil Šťáhlavský. Do očekávané ceny se podle něj promítá aktuální situace v autobusové dopravě, především nedostatek řidičů a rostoucí mzdy.

Dráhy poptávají různé typy autobusů a vozidel. Část autobusů musí mít kapacitu 70 míst, z toho nejméně 45 k sezení, jiná část musí mít 45 míst, musí být klimatizovaná, mít vysoké opěrky a bezpečnostní pásy. To bude NAD za Jižní expresy. Poptávaná jsou i vozidla pro zajištění přepravy nejméně 10 jízdních kol.

Dráhy očekávají výluky v souvislosti s modernizací koridoru, především úseku Votice – Sudoměřice. NAD se u dálkové dopravy předpokládá v úseku Olbramovice – Chotoviny, u vlaků regionálních pak v trase Benešov u Prahy – Tábor.

„Při plánování výluk je snahou ČD i SŽDC, aby se výluky vyhnuly přepravní špičce, kdy jezdí nejvíce lidí a zároveň je velmi komplikovaná situace na silnici I/3, tedy hlavně v pátek a v neděli odpoledne, nicméně v některých případech dlouhodobých nepřetržitých výluk se těmto exponovaným časům nevyhneme,“ doplnil mluvčí.

SŽDC už dříve uvedla, že s první velkou výlukou počítá pro jaro příštího roku. Trať bude uzavřena nepřetržitě po čtyři týdny v březnu a dubnu.

Tagy 4. koridor České dráhy náhradní autobusová doprava tendr
26 komentářů