Největší zakázka na náhradní autobusy. Dráhy hledají pomoc pro 4. koridor

Autobus náhradní dopravy. Autor: Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5901996Autobus náhradní dopravy. Autor: Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5901996

České dráhy hledají autobusové dopravce, kteří vypomohou v případě chystaných výluk na 4. koridoru. Ve výběrovém řízení hodlají zadat rámcovou

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivo

Bude to zajímavé, neboť bude potřeba až 50 autobusů naráz. Hlavně v pátek a v neděli. Bude-li to nepřetžitě je potřeba nejméně 100 řidičů na den. Při těchto podmínkách asi nikoho neseženou. Kvalitních autobusů je málo.

To

těch na obrázku je dost… vč. lidí, co nosí ještě tašky z plusu

LiborV

Autobusů bude mít již brzo nadbytek např. Arriva. Několik oblastí Moravskoslezského kraje bude mít nového dopravce, právě na úkor Arriva. Je otázkou v jakém stavu a vybavení ty volné ojetiny jsou, zda půjdou do prodeje a zda bude k mání někdo kdo je bude řídit.

mirekk

Nejhorší co dráhy mohou vymyslet je NAD za Os mezi Benešovem a Táborem. Musí totiž ve špičkách po ucpané I/3. Jezdí tu většinou reginy a pro ty by nebyl problém točit ve Voticích, odkud až do Tabora busy jedou po okreskách.
Pro busy za sudé Os je i problematický nájezd v Olbra zpět na I/3 kde si vystojí díry v asfaltu, pokud se nemají vracet zpět k Voticům a najet tam.

železničář v důchodu

Také mi to připadá úplně protismyslné – ale asi chtějí „ušetřit“ vozební náležitosti …

MartinM

právě proto, vlaky budou končit v Chotovinách

mirekk

Ano, v Chotovinách bude končit dálková doprava, já ale píšu o regionálce. Ta bude mít NAD mezi Táborem a Benešovem.

ApolloXI.

Byť se o tom již nesčetněkrát hovořilo i psalo: proč si ČD v době stavebního boomu a nepřetržitého toku výluk (který nikdy neskončí) nepořídí svou flotilu autobusů?

AAA

A kde sežene flotilu řidičů?

Filip Chocholatý

Hlavně ti řidiči by museli pracovat různě po republice a těžko by se pak vraceli domu po práci.

ApolloXI.

Bývaly časy, kdy dráhy měly své ubytovny, ba i byty, které stavěly pro své zaměstnance – téměř všeho se zbavily, tak to vypadá, jak to vypadá, proto to téměř nikdo nechce dělat, pracovní podmínky jak za krále Klacka.

Michal

On to nikdo moc nechtěl dělat ani předtím, pamatuju nábory na pomaturitní nástavbu na plácačky… možná tak fírů byl dostatek.

A zajímalo by mě, jak byste chtěl stavět drážní ubytovny pro řidiče výlukových autobusů. 🙂

Frantisek

Využili by ubytovny pro strojvedoucí, kteří by v době výluky měli volno, třeba. Ona ale obecně vůle přespávat po ubytovnách klesá, ani se tomu nedivím. Jinak nebyl žádný král Klacek, nýbrž král Kladska (také už velmi dávno :-)).

To

ČD nějaký busy měly… navážely lidi kamsi do Hranic nebo Olomouce k vlaku

železničář v důchodu

To nebyly autobus ČD, ale fakticky jen objednaná „smluvní doprava“: skutečná „autobusová doprava ČSD“ zanikla na přelomu roků 1948 a 1949, a i když se v novodobé „éře ČD“ několikrát uvažovalo o zřízení něčeho jako „autobusové divize ČD“, nikdy k tomu nakonec nedošlo.
Pokud vím, něco málo autobusů vlastní snad SŽDC, a dokonce byly při nějakých výlukách na lokálkách také pro NAD využívány, ale v jaké poloze je taková (teoretická) možnost nyní, to netuším – jsou to zkrátka dvě samostatné a jen neochotně spolupracující firmy, a podle toho vypadají i výsledky …

LiborV

Ty busy byly v barvách ČD. Provozoval je však smluvní dopravce. Tuším, že Arriva nebo někdo od 3čsad.

Milan

V době výluk bude zřejmě pohodlnější do ČB jet Švejkem (přes Písek), zvlášť s kolem bych do autobusu přestupovat nechtěl.

železničář v důchodu

Aby v té době vůbec nějaké „Švejky“ jezdily (mezi Prahou a Berounem samozřejmě po „hrbaté“, protože výluky budou i „podle vody“ na berounské trati) … Je docela škoda, že mezi Prahou a Berounem už toho „podle vody“ víc neprojede, protože v případě „bezvýlukového stavu“ na trati Plzeň – České Budějovice by „provozní odklony“ rychlíků Praha – České Budějovice přes Plzeň (po spojce mimo plzeňské hlavní nádraží) vycházely časově téměř stejně rychlé, jako byly rychlíky po ještě původní táborské trati a velkou část frekvence by mohly odvozit vlaky pohodlněji přímo bez přestupu, takže na NAD (pro kterou právě mezi Olbramovicemi a… Číst vice »

Martin

Proč vozit odklony podél vody? Jet Praha – Plzeň Ex6 + R11 přece vyjde dost podobně jako tenhle odklon.

Frantisek

Jízdní doba možná, ale závlek převeliký. Platily by jízdní doklady pro přímou trať? A co jednokolejné úseky? Pro mě osobně už by byly příjemnější pravidelné vlaky přes Písek (ovšem nesměly by jezdit jen občas), i s touto tratí by se mohlo výhledově něco udělat (a pak jezdit z Prahy do Strakonic a z Písku do Budějic).

sladlu

A co modernizace Doubi-Sobeslav? Je pocitano s i vyluky zpusebenych diky teto stavbe?

MartinM

maximálně s nějakými krátkodobými ale spíš moc ne, přeložka vede úplně jinudy než současná trať

noerf

Jedná se o zajímavé parametry, zejména ohledně kol. Pokud si pamatuji, na záď autobusu se v jižních Čechách (Prachatice, Vimperk) přes léto přidávali držáky pro tuším osm kol a pokud by se použil vlek, tak tam je kapacita výrazně větší.

železničář v důchodu

Autobusy s držáky na jízdní kola běžně jezdí i v pražské MHD (linka č. 147), nebo například i v linkové autobusové dopravě mezi Lovosicemi a Mostem – a nejde přitom o žádné specializované „cyklobusy“, ale o běžné spoje pravidelných linek …

AAA

Naštěstí na autobus to jde přidělat i bez milionů razítek a bumážek 🙂

železničář v důchodu

Administrativně to sice asi jednoduché je, ale technicky je snad nutno vozidla nějak přizpůsobit – DPP těch několik „soráčů“ snad objednával už právě s tím, aby tomu byly přizpůsobeny (a ta vozidla byla snad s tím odnímatelným závěsným držákem dokonce dodána už přímo od jejich výrobce).