Železnice Železniční průmysl

Největší slovenské papírny převzaly první EffiShunter 600 pro svoji vlečku

EffiShunter 600 pro papírny Mondi SCP. Foto: CZ LOKO
EffiShunter 600 pro papírny Mondi SCP. Foto: CZ LOKO

Slovenská společnost Mondi SCP Ružomberok, jeden z největších průmyslových podniků v zemi, převzala první lokomotivu EffiShunter 600 od české společnosti CZ LOKO. Po zkušebním provozu je už plně v rukou papíren, které ji používají hlavně pro provoz mezi vlečkovým areálem Mondi a železniční stanicí Lisková.

Čtyři posunovací lokomotivy řady T448 z produkce ČKD tak byly po dlouhých 40 letech doplněny moderním vozidlem, které se má stát základem postupné další obměny. Údržba a modernizace starých strojů, k níž došlo ve Zvolenu, je totiž stále nákladnější.

EffiShunter 600 má v Mondi za sebou už zkušební provoz, který ukazuje nižší náklady na provoz a plnění přísnějších emisních a hlukových limitů. Výrazně se zlepšilo také pracovní prostředí strojvůdců.

Vlečkový areál Mondi SCP tvoří základ pro dopravní mix firmy, která už 40 procent své produkce a surovin dopravuje po železnici. Je to dvakrát víc, než je slovenský průměr.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tonda Sehnal

Víte prosím někdo, proč CZ loko stále tak trvá na umístění houkaček do prostoru kolem nárazníků? Kdo si někdy omylem zahoukal, tomu jistě přeběhne mráz po zádech když si uvědomí, že by tam klidně mohl stát posunovač a kuplovat to… Bezpečnost práce level miliarda… Proč se to nedá nad kapoty, když to norma umožňuje?

Nekdo

mne takhle jednou za zady houkla rumunska lokomotiva. myslel jsem, ze dostanu infarkt…

Jiří Kocurek

Držím place, ať má CZ loko zakázku ne na jednu, ale 4 lokomotivy celkem.

Jakub David

CZ Loko umi. Jejich masiny se mi strasne libi.

Kubrt

Jen doplním, že tenhle stroj byl původně vyroben jako první (a poslední) Effishunter 700 už v roce 2017 a CZLoko ho opatřilo svým firemním nátěrem a pronajímalo několika uživatelům. Mezitím došlo k přehodnocení marketingového značení Effishunterů a z původních „500“ a „700“ se stala jedna řada „600“. Titulek článku naznačuje, že budou u tohoto provozovatele další tyto stroje následovat? To by bylo pěkné 🙂

Jiří Kocurek

Nejen pěkné, ale také logické, mít 4 mašiny a všechny téhož typu.
Máte 6 strojvedoucích, z toho jeden na dovolené a jeden na marodce. Přičemž 1 lokomotiva ze 4 je v dílnách. Zbylí čtyři strojvedoucí mají všichni „papíry“ na tu lokomotivu v dílnách a ještě na jednu další. Murphy se tetelí blahem, lokomotiva číslo 2 ale nemůže vyjet, na tu mají „papíry“ jen ti dva absentující plus ten, kterému právě skončila 12hodinová směna.