Největší P+R parkovací dům v Praze je před otevřením. Na Černém Mostě vzniklo 886 míst pro auta
Nový P+R parkovací dům na Černém Mostě. Foto: Praha
Na východě Prahy bude téměř třikrát více míst, než bylo před zahájením stavby. Prostor pro jedno auto vyšel na 850 tisíc korun.
291 ml zaplatí EU.. Aha.. Už tomu rozumím:-)
Jen víc aut do Prahy…Stejně jako se oni roztahujou v sezónách po Česku….Kam vlezla noha Pražáka,tam kvete jen komerce,zabírání pozemků a zmatek.Vyžerte si to…..
No za 900 nekupto. Takový lowcost.
Jak znám Čecháčky tak i 50 Kč za den je moc, když si zvykli parkovat v ulicích Č.M. a na parkovištích obchoďáků zdarma, tak je bude těžké do parkovacího domu dostat za peníze. Jsem dlouholetý obyvatel Prahy 14 a vím o čem mluvím.
Přijde mi logičtější zpoplatnit cílová místa. Lidi už jsou trestáni tím, že musí odstavit auto někde v řiti, tak proč jim ještě přidávat poplatek?
Naopak zpoplatnění míst v cíli cesty dává smysl, pak je to nějaký trade-off.
Inu, 50 Kč denně na ulici nenajdeš
Zajímalo by mě, v čem se vlastně liší ta místa pro LPG/CNG, proč jsou vyhrazeny zvlášť. Tuší někdo?
Může to být jen podpora ekologičtějších aut. Případně tam mohou být čidla nebo odvětrávání.
To je asi kvůli bezpečnosti. CNG (metan) je lehčí než vzduch, takže v případě úniku jde hned nahoru. U LPG je tomu naopak.
obecne z bezpecnostnich duvodu plati, ze plynova auta nesmi do podzemnich ci krytych parkovist.
mivaji vyhrazena mista na strese apod
to vím, ale zde právě jsou ta místa pro plynová auta uvnitř budovy. Je to vidět na jedné fotce v článku (žlutě podbarvená stání s nápisem CNG/LPG).
Ona můžou být i uvnitř, dokonce i v podzemí, když je to nutný, ale musí mít speciální odvětrání, který je na to určený.
V zahraničí s tím většinou problém není, zato v Česku je to dotaženo do absurdit
Dobrý počin, ikdyž území ČM by sneslo více pater a ještě větší kapacitu.
Kvituju stání pro skůtry/motorky.
Vice aut do Prahy! Plnejsi Becko, takze v Karline se uz do soupravy tupe nikdo nevleze! Great success!
Pro pražáky jsou auta v Praze zlo. Auta na okraji Prahy taky zlo, protože plné metro. Neměly by se zase kolem Prahy postavit hradby?
Měly by se rozvíjet služby a průmysl na periferii Prahy, případně ve Středočeském kraji. Ne cpat všechno do centra.
Určitý problém je v tom, že nemovitosti jsou natolik drahé, že podvazují mobilitu obyvatelstva za prací.
Pokud už má někdo baráček v Šestajovicích a jeho práce se přestěhuje z Prahy dejme tomu do Berouna, tak se z osoby dojíždějící do Prahy stane osoba dojíždějící přes Prahu do Berouna.
Já jsem měl tady v Řeži sousedku, jejíž práce se přestěhovala z Dolních Chaber (blízko) do Čestlic (proklatě daleko). Tak jezdila asi hodinu třicet každým směrem…
V první řadě jsem měl na mysli zakládání nových prací (proto taky víc lidí dojíždí do Prahy, protože tam ty místa vznikajjí).
Fajn, takže se sídlo z Dlážděné může přestěhovat do Třebové.
Já vám řeknu naprosto přesně, co by se mělo. A nejen v Praze, ale ve všech krajských městech.
Měly by se stavit P+R u nádraží. Ale ne u cílových, ale u zdrojových. A posílit železniční doprava.
Dojížděč ze satelitu si tak autem dojede na vlak a dál vlakem do města. Stejně tak, jako si nyní jezdí autem na Čerňák. Akorát že místo Čerňáku by parkoval třeba v Lysé.
Ale oni už to dávno dělají! https://mapy.cz/s/pagonukaca Není to sice Lysá…
V Lysé uź to taky dávno dělají.Taky v úvalech a v Řevnicích.Přibývají ale příliš pomalu…
„A posílit železniční doprava.“
Je na to na tratích do/z Prahy ve špičce ještě volná kapacita?
Dobrá připomínka. částečným řešením jsou vláčky o více vagoncích
viz 894 Otrokovice-Praha, který předloni jezdil obvykle s 5-ti vagonky. Letos jezdí obvykle s 6 až 8 vagonky.
Neměly.Parkoviště P+R je třeba stavět co nejdále od Prahy v přestupních terminálech v regionu a od nich nabízet častou a rychlou kolejovou dopravu.
Ne všude vedou koleje… a bohužel místňáci u potenciálních lokálních terminálů nebo příslušné radnice tomu házejí klacky pod nohy (viz. Říčany a zpoplatněné stání okolo nádraží)
A proč by to mělo být zadarmo?A ta parkoviště jsou především pro cestující z těch míst,kam ty koleje nevedou.
Protože už se platí za vlak. Možná by mohlo být třeba zdarma pro ty, co mají dlouhodobou jízdenku?
Takze oni se odstehovali dal, aby usetrili, protoze stejnej barak ve meste by stal nasobne vic a ostatni se jim kvuli tomu maj skladat na parkovani zdarma pri dojizdeni,n se kterym meli v tom rozhodovani pocitat? Proc? Jo, ma to byt levnejsi, nez jet autem do mesta. Ale zadarmo a jeste tam, kde to prekazi mistnim jak v tech Ricanech fakt ne.
Jenže ona cesta autem někam k vlaku, tam platit za p+r a pak ještě za 4 – 5 vnějších pásem pid často dražší bude. O času nemluvě.
Je pro vás reálná představa, že lidé bydlí na venkově dlouhodobě, třeba několik generací, od narození? Ne každý se tam stěhoval v posledních 20 letech, protože tam je levnější pozemek, jak uvažujete vy.
Jo, v Aši a Čiernej při Čope!
Ne, měly by se modernizovat a stavět nové tratě pro kapacitní železnici z uzlových bodů v okolí do centra a P+R spíš u jejich stanic a na hranici města jen doplňkově. Protože problémy s nadbytkem aut fakt nezačínají na hranicích města, tam jen zesilují. Přetížených je ve špičkách už řada, možná dokonce většina silnic v okolí města. Auto, které dojede na hranici města a tam jeho řidič přesedne na MHD je samozřejmě lepší, než auto, které pokračuje dovnitř do města. Ale auto, které k tomu městu ani nedojede, protože jeho řidič přestoupí už někde pár (desítek) km od města na… Číst vice »
vlak, který ho doveze do centra rychleji, než metro z Čerňáku
Metro z Čerňáku jede do centra dvacet minut. Kam se dostanete za dvacet minut z centra vlakem? Leda tak do Klánovic nebo Uhříněvsi.
Když je před Čerňákem zácpa (což ve špičkách bývá téměř vždycky a pokud nezačne víc lidí využívat jiné dopravní prostředky, asi vždycky bude), může ten vlak nabrat velmi slušnej náskok. Plus hledání místa v tom P+R, parkování, přestup na metro. Taky nějakej čas navíc, oproti menším P+R na vlaku dál od města. Plus se doufám povedou Mstětice, zrychlení od Čelákovic, atd. Což je trať, kde by mohlo být pro příměsto víc prostoru, než na koridoru.
A ty desítky km za Prahou, tam ode mě převezme klíčky olivrejovaný pingl a na vlak co pojede v intervalu jako metro přeskočím hrana – hrana? Asi ne, že. Ráno si sice vystojím nějakou zácpu přes Čerňákem, ale odpoledne pojedu domu rychleji, ten vlak pojede i odpoledne stejně (pomalu).
15-20 km za Prahou by mohlo stačit to P+R menší a přízemní. Což znamená, že zaparkování a cesta od auta k vlaku bude o pár minut kratší, než v tom patrovém. O tom, že by byl nulovej, tedy vystoupit z auta na nástupišti a nechat ho zaparkovat obsluhou, jsem nic nepsal. Ačkoli když o takovou službu bude dostatečnej zájem spojenej s ochotou ji zaplatit, proč ne.
Celých 8 míst pro nabíjení elektromobilů (necelé 1 %). Není to zbytečně ambiciózní? (Ironie.)
Myslite, ze to nepujde pripadne rozsirit?
Zřejmě se nepočítá se zákazem vjezdu pro elektromobily do města.
Pokud ten elektromobil jede jen od baraku k P+R na kraji mesta a zpet, staci ho v drtive vetsine pripadu dobit pres noc doma, ne? A moznost nabijeni doma bude u takovych dojizdecu taky velmi pravdepodobna.
Kolik bude stát parkování?
Jestli jsem to správně dohledal, tak to zatím vypadá na 50 Kč za den.
850000 Kč místo děleno 50 Kč se rovna 46 let při 100% zaplnění.
Podobne stavby se nestavi proto, aby si na sebe vydelaly, to je naprosta utopie a omezene uvazovani. Navic uplne opomijite prinos tech lidi, kteri diky tomu budou moci pracovat v Praze a blizkem okoli pro ekonomiku.
Tady je to spíše taková „kalibrační jednotka“ protože vidíme co parkovací místo stojí, ale problém parkování a dojíždění do Prahy ani tak neřeší. Kapacitu lidí z garáže odveze jeden! vlak metra, teda hodně plný, ale odveze.
850k za jedno místo se vztahu jen na nově přidané. Je to v textu. Třetinu míst do ceny za místo Honza nepočítal, i když předtím tu byl jen plac, plot a budka pro hlídače.
I tak se tím návratnost zásadně nezvýší. 100 % zaplnění o víkendech rozhodně nebude.
Snad nebude nikdy 100% plní. To znamená že lidi co chtějí to použit nemůžou. To znamená ze se nedá nať to spoléhat. To je jako kdyby metro bylo 100% plní a nikdo nemohl nastoupit. No pal lidi přestanou to používat protože není spoléhá.
Snad jednou nebude potřeba a lidé se do Prahy dostanou pohodlně veřejnou dopravou.
Na druhou stranu se může jedno místo prodat během jednoho dne vícekrát.
To muze, ale bude to realne celkem vzacny, takze stejne se k tem 100 procentum tezko dostanete.
to jistě ano.
Dobrá práce. Konečně vznikne velkokapacitní a kryté parkování. Na ČM to bylo potřeba jako sůl.
A kolik přispěl Středočeský kraj na parkování svých občanů? Dopravu moc platit nechce, silnice taky extra dobře neudržuje, tak aspoň na to parkování na kraji Prahy by přispět mohl.
Praha by bez levný pracovní síly moc úspěšná nebyla. Že strany Prahy je to vlastně pomoc zaostalým regionům a i sama sobě.
To je pravda že Praha potřebuje pracovní sílu ze svého okolí, ale současně v tom okolí není dostatek pracovních příležitostí, protože se všechno cpe do Prahy.
No jo, ale zkuste otevřít centrálu IT firmy někde na vesnici. Nemyslím tím Brno, ale například… Kolešovice?
Nejen IT firmy to dělají tak, že mají v Praze sídlo administrativně a zaměstnanci jsou někde v regionu. Pracoval jsem pro firmu, která měla sídlo na Václaváku. Na vizitkách to vypadalo úplně super. Při telefonátech s klienty to budilo respekt: „Schůzku uděláme u nás, najdete nás lehce – jsme na Václavském náměstí.“ Klient: „Wow, přímo na Václaváku? Hustý!“ Ve skutečnosti tam byla jen kancelář jednatele, kancelář jeho asistentky a luxusně zařízená zasedačka. Zbývajících 70 zaměstnanců bylo na dvou místech daleko od Prahy. Ale to už nikoho nezajímalo, byli jsme pražská firma, která má jednací prostory na jedné z nejlukrativnějších adres.
A kolik přispívá Praha na budování infrastruktury v satelitních městečkách kolem Prahy, kam lidé jezdí jen přespat? V Praze sídlí množství společností, je díky tomu jedním z nejbohatších regionů EU, tak to holt má i nějaké náklady. Ti lidé tam jezdí pracovat a utrácet, ne žádat o charitu.
Takže snad si to na sebe do sta let vydělá.
Tak možná se to může vydělat v podobě méně aut v centru, čili méně oprav, atd.
Samozřejmě ve smyslu splacení hypotetického reálně úročeného úvěru se to nezaplatí … to by muselo být jinačí parkovné, a to by muselo být jinačí parkovné v širokém okolí … a v případě Prahy a trochu výhodné hypotéky by se v takovém případě možná našlo za takových okolností dostatek řidičů ochotných platit dostatečnou částku, a v době reálně záporných úroků by dostatečně výhodná hypotéka byla reálná, ale spíš je zatím dlouhodoběji politikcky a společensky těžko možné splnit podmínku důslednějšího zpoplatnění parkovacích míst v celém okolí. Ale měl jsem na mysli jen prostou návratnost bez zvážení reáolných úroků či zisku, a ta… Číst vice »
Parkování zdarma (nebo za symbolický poplatek) je ten největší socialismus v Česku. A ironické je, že čím větší pravičák, tím víc za něj bojuje. Já bych navrhoval parkovací místa jednoduše dražit. Třeba takové parkovací místo na Praze 1 přímo před jeho kanceláří, by si určitě nějaký podnikatel rád vydražil za pěknou sumu pro fond na dopravní infrastrukturu. Kdyby parkování stálo svou skutečnou tržní cenu, tak by spousta lidi najednou zjistila, že jezdit autem až do kanclu vlastně až tak nutně nepotřebuje.
Myslím si, že řešení stylem „kdo dřív přijde, ten dřív mele“ taky není úplně nesmyslné.
Souhlas
Já bych navrhoval parkovací místa jednoduše dražit
A především pro rezidenty. To by teprve spousta lidí zjistila že ho nepotřebuje (natož druhé a třetí).
V tom případě by se ale muselo uvažovat ryze pravicově v celém systému dopravy. Tedy parkovací místo u domu – kup si ho a pak případně pronajímej, parkovací místo u kanceláře – kup si ho a taky si ho třeba pronajímej v době kdy ho nevyužiješ. Nebo v obou případech pronájem za tržní cenu. Jízda autem po silnici – zaplať poměrně dle využití všechny náklady na vybudování a údržbu. Jízda kolem po cyklostezce – zaplať poměrně dle využití všechny náklady na vybudování a údržbu. Jízda tramvají nebo metrem – zaplať v jízdence poměrně dle využití všechny náklady… Pak by se… Číst vice »
A jak to chcete spočítat? Kolik připočítáte třeba nižší zátěží na komunikace dál ve městě anebo za nespotřebované PHM aut stojících v kolonách, které nebudou možná tak dlouhé díky parkování?
To je zas výkřik nesmyslu.. doufám, že nejste placený z veřejných peněz..