Největší osobní loď pod českou vlajkou zmizela z Čech

Loď čekala na odstranění trosek v Drážďanech, následně odplula do nizozemského Arnhemu.
České řeky přišly – zřejmě natrvalo – o největší osobní (a jedinou hotelovou) loď pod českou vlajkou. Florentina odplula po odstranění trosek mostu v Drážďanech do nizozemského Arnhemu. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil jeden z někdejších kapitánů lodě Jan Hamza.
Další osud lodě není znám, v úvahu podle informací z českého trhu připadají dvě varianty: provoz na západoevropských řekách a kanálech, nebo využití jako ubytovny pro migranty. Švýcarská společnost Thurgau Travel, které loď patřila, už ji v nabídce na svých stránkách nemá.
Florentina byla postavená v roce 1980 v bývalé NDR. V roce 2007 ji koupila česká společnost EVD. Ta zajistila přepravu z Dunaje, kde loď vozila cyklisty, do Česka a převlajkovala ji. Jejím domovským přístavem byla Praha. V roce 2012 loď zařadila do své flotily společnost Thurgau Travel a využívala ji k plavbám po Labi a Vltavě. Služba byla zaměřena především na zahraniční turisty.
Podle Hamzy do provozu výrazně zasáhl covid, svou roli mohlo hrát i vyčerpání celkem omezeného trhu. Jiní čeští rejdaři, například Lukáš Hradský z EVD-Sped., upozorňují na dlouhodobě nevyhovující plavební podmínky na českých vodních cestách.
Florentina je dlouhá 80 metrů a široká 9,5 metru, čímž se vyrovnala velkým nákladním lodím na českých řekách. Její odvelení z Čech nicméně neznamená definitivní konec hotelových lodí na Labi a Vltavě. Příležitostně sem připlouvají zahraniční hotelové lodě, například Elbe Princesse.
Povídání o Florentině a nástrahách na českých vodních cestách přinesl deník Zdopravy.cz v rozhovoru s Janem Hamzou koncem roku 2019.