lot
Cestovní ruch Infrastruktura Vodní doprava Zprávy

Obrazem: Největší česká kabinová loď vplula letos poprvé na Vltavu

Hotelová loď Florentina proplouvá Vraňansko-hořínským kanálem. Pramen: ŘVC ČR
Hotelová loď Florentina proplouvá Vraňansko-hořínským kanálem. Pramen: ŘVC ČR
Na Vltavu letos poprvé vplula největší česká loď Florentina. Od mostů jí dělí centimetry.

Největší česká kabinová loď Florentina se v neděli letos poprvé vydala na Vltavu, když skrze rozestavěnou plavební komoru Hořín vplula na Vraňansko-hořínský kanál. Dnes dorazila do Prahy, potvrdil deníku Zdopravy.cz kapitán lodi Jan Hamza.

Loď, která má v letní sezoně obvykle nabitý program na Labi i Vltavě, stála letos několik měsíců v Litoměřicích jako statický hotel. Důvodem byla koronavirová epidemi a s ní spojené komplikace s cestováním. Na září je naplánováno několik plaveb, obvykle se loď pohybuje v trojúhelníku Praha, Litoměřice, Poděbrady, zajíždí ale i do Ústí nad Labem.

Loď připlula do Prahy po Vraňansko-hořínském kanálu, který aktuálně prochází modernizací. Jedním z cílů je přitom zvýšení podjezdných výšek na vltavské cestě ze 4,5 metru na sedm metrů. To se děje prohrábkou a výměnou pěti mostů přes kanál. Z toho tři budou nově zdvižné, od dubna příštího roku se budou ovládat dálkově z plavební komory Hořín. I ona už je nově osazena zdvižným mostem, který ale zatím nemá zdvihací technologii. Je nicméně v horní poloze, takže Florentina bez problémů proplula.

Na jiných mostech výše proti proudu ji ale zbývaly jen centimetry, řada prvků musela být z horní paluby odmontována. Ve Vrbně se pluje ještě pod mostním provizoriem, než se dokončí nový most. Železniční most v Lužci ještě nemá zdvižnou technologii. O pár metrů dál má už ale nový silniční most pohodlných sedm metrů. Od dubna příštího roku propluje Florentina (a jí podobné zahraniční lodě) do Prahy bez úprav horní paluby.

O historii a provozu největší české kabinové lodě vyprávěl kapitán Jan Hamza v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz koncem loňského roku.

 

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

Takže pod Hlávkovým a trojskymi mosty propluje bez úprav horní paluby?

Martin V.

To je dobrá otázka. Hlávkův most udává 5,0 m, takže pokud na té fotce mostu s cedulí [4,5 m] je skutečná podjezdná výška těch 4,5 m, tak to bude s odřenýma ušima (odřeným zábradlím). Mosty nad kanálem v Podbabě jsou o něco vyšší (5,1 m, 5,7 m a 5,4 m), takže ty by neměly být limitující.

Vít Jůza

Jen se mi nepodařilo dopátrat, co to je kabinová loď.

Kubrt

Ubytovací loď.

Bob

Tak v tom případě už se těším na tu kabinovou lanovku.

Jouda

A bude mít taky ETCS 😂😂😂 ? Asi ne co, jo jo, to se to pluje…

Dalibor

no ETCS ne ale státní postrk v případě nutnost má…

Martin V.

Beskydy jsou přípřež, nikoli postrk. 🙂

Vít Jůza

Tuším, že jsem o něčem takovém nebo lepším četl.

Martin V.

Určitě má radar, ale jestli má nějaký antikolizní systém, to nevím.

K.S.

To spíš ESCS, ne?