lot
Automobilový průmysl Automobily

Nečekané posuny v žebříčku prodejů aut. Hyundai a Dacia vytlačily Volkswagen

I v říjnu zůstala nejprodávanějším vozem na českém trhu Škoda Octavia. Foto: Škoda Auto
I v říjnu zůstala nejprodávanějším vozem na českém trhu Škoda Octavia. Foto: Škoda Auto

Prodeje nových aut v Česku narazily zřejmě na svůj vrchol. Druhý měsíc po sobě klesají a i přes velké ovlivnění srpnovým nárůstem kvůli změně emisních norem za celý rok registrace stagnují.

Zajímavý je i vývoj v prodejích jednotlivých značek: po dlouhé době se na druhé místo v říjnu vrátil Hyundai, na třetí pronikla podruhé v historii českých statistik Dacia.

Podle statistik Svazu dovozců automobilů klesly registrace nových aut v říjnu meziročně o 15,04 %, celkem úřady přihlásily 19 704 vozidel. Za celý rok celkově registrace nových osobních vozů od ledna do října klesly o půl procenta na 227 488 kusů.

Říjnová čísla jsou ovlivněna ještě rekordními srpnovými registracemi, ale také faktem, že z trhu řada modelů dočasně zmizela, protože neprošly ještě novými emisními testy. Patrné je to zejména u Volkswagenu, několik let dvojce českého trhu. V říjnu prodal o téměř polovinu méně aut než loni v říjnu. Spadl tak na čtvrté místo.

Škoda Auto na prvním místě naopak ještě posílila (i přes nepatrný pokles) svůj tržní podíl nad 37 %, což je jeden z nejlepších výsledků v historii firmy. „Desátý měsíc letošního roku se vepíše do historie firmy také jako rekordní měsíc v počtu příchozích klientských objednávek. Škoda v říjnu počtem 10 669 objednaných vozů překonala dosavadní rekord z března 2017,“ říká šéf Škody Auto pro ČR Luboš Vlček.

Překvapením je hlavně druhá a třetí příčka: Hyundai i přes pokles v meziročním porovnání o 21 % skončil v říjnu na druhém místě s 1573 auty. Dacia naopak pokračuje ve své jízdě nahoru: v říjnu prodala o 85 % více aut než před rokem a s 1286 vozy byla třetí. Po čtvrtém Volkswagenu je na pátém místě Peugeot, šestá už je Toyota, na sedmou pozici spadl Ford.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Coogan

roč asi prodej nových aut v čechii už před časem narazil na svůj vrchol protože dýzl nikdo už pomalu nechce a bazary teď budou mít žně, myslím teď bude hlad po hybridech a elektro zvlášť když to umí jezdit za 6k ročně s kartou od čezu

Daniel

Škoda v říjnu počtem 10 669 objednaných vozů na letiště v Milovicích? 😀

baldrick

😀 😀 😀 myslíš těch 4 000 superbů, kodiaqů a octavií bez homologace? 😀 oni mají ještě dalších 5 míst kam to cpou 😀

Varvařovský

Nejde mi moc do hlavy proč je Škoda na prvním místě, ty peníze co za ty auta chtějí mi k tomu moc nejdou, ale lidi to stejně kupujou, tak já nevim. Já jsem od nich měl jednou Fábii 1.2 HTP a to byl konec světa, pak jsem se svezl v Hyundaii i20 1.2 a to byl úplnej rozdíl. Navíc současný design Škodovek je na jedno brdo. Komu se můžou líbit třeba u oktávie ty rozdělené přední světla??

Agentura DACIA

Ne, Dacia je nejlepší! Ta statistika je určitě špatná a Dacia je na prvním místě. O Škodě je škoda mluvit, ta to neumí tak levně vyrábět. Na co cpát do aut tolik vymožeností, když to auto můžete mít za polovic??

subsist

Dacie urcite bude prodavanejsi a rodavanejsi auto, spotrebni vec za 200k

Raiden

mesicni prodej nic neznamena, ale ted ten trend elektroaut s tim poradne zatoci a skodovka zaplace jelikoz nepochopitelne koncern zaspal a jen chrlil ty dieslaky, ktere jedine umi

Jan Sova

Koncern jde do kytek a není to jen díky motorům. Jejich nabubřelá politika předraženosti a klesajícího poměru cena/výkon je prostě doběhla. Pravda, poslední kdo si to hodlá uvědomit, jsou státní instituce, krajské a městské instituce a podniky s podílovým vlastnictvím státu. Flotilové ceny sice domácí značka zatím ještě umí, ale kdo nehledí jen na korunu, ale i na reálné potřeby posádek vozidel, tak jim zamává dokud je z čeho vybírat.

Panoramix

To mě fakt baví, když někdo na základě měsíčního výkyvu dělá komplexní závěry (nic proti redakci, tak zpráva je určitě jenom převzatá). Ty problémy s homologací nových aut podle nových norem stále trvají. Stačí se podívat kolem cest, jak jsou na mnoha místech odstavené stovky a tisíce vyrobených aut, které ještě novou homologaci nemají a nemohou být prodány/registrovány. Je to vidět i v aktuálních konfigurátorech aut, kdy některé obvyklé motory se vůbec nenabízejí k dodání. Opět proto, že nemají zatím homologaci. Vývoj „registrací“ nových vozidel je tak potřeba hodnotit v podstatně delším časovém úseku než jeden měsíc. A nedělat hned… Číst vice »

Petr.R

jestli se pohybujete v provozu každý den, tak zjistíte jaká nová auta jsou na ulici, sice je to jiné v malých městech oproti velkých, kde možná vw vládne, u nás i kulhá převaha škodovek a ty hyundae a dacie jsou fakty na nových rz vidět. Ještě je vidět hodně nových citroenů z řad dodávek a tych berlingů.

katalyzátor

Dost to záleží na nových modelových řadách. Ty teď má třeba Hyundai povedené.